Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: criminalització i repressió
Mucho miedo (octavilla repartida en Sants)
15 set 2005
Mucho miedo
Hace unos días dos seguratas irrumpían en el espacio de las fiestas alternativas, a golpe de empujones y acompañados por un perro rottweiler sin bozal y bastante exaltado. Buscaban a unos grafiteros que supuestamente habían pintado el metro y habian ido a esconderse entre la multitud de las fiestas. El perro acabó mordiendo a varias personas (provocando heridas graves en algunas de ellas) y, unos policías que “andaban por ahi�, al verse desbordados por la rabia que había generado la actitud de los seguratas en la gente, decidieron pegar varios tiros en dirección a la multitud.

    ¿Conclusiones? Para nosotros no se trata de reprobar la 'mala actitud' de los policías o los seguratas, no queremos denunciar abusos de poder. Queremos, ante todo, acabar con esta gentuza. Que se vayan, que se vayan del barrio, de la ciudad, lejos. Que se mueran. Y no aspiramos a otra cosa porque sabemos que incidentes como los de las fiestas, que podrían haberse saldado con varios muertos, no son accidentes ni hechos aislados. Un hombre muerto a ostias por la guardia civil en Roquetas de Mar, otro en el estrecho, un 'presunto delincuente' desarmado asesinado de un balazo en la cabeza por los Mossos en Santa Coloma, el preso asesinado de una paliza hace dos años en la cárcel de Can Brians, inmigrantes apaleados y humillados en el metro por seguratas, el caso de Pedro Alvarez, un chaval del Hospitalet que fue asesinado de un disparo por la policía y cuyo padre ahora es acusado burdamente de terrorista por señalar a los responsables... Y ni siquiera hace falta irse tan lejos, en la comisaría de la calle de Sants los malos tratos son algo cotidiano. Decimos que no podemos aspirar a otra cosa que a la desaparición de la policía porque esta violencia es necesaria para ellos, para mantener su control, para defender esta sociedad de mierda. Defenderla sobretodo de quien se ha hartado de tragar todo lo que le echan y opta por luchar, por no callar.

    Porque cuando el hecho de poderse tunear el coche, ver el fútbol los domingos y ponerse hasta el culo de drogas el fin de semana no sirve para hacernos olvidar lo asquerosa que es esta vida de trabajo alienante, chantaje inmobiliario y relaciones vacías que ellos nos han impuesto hace falta algo más que bonitos y convincentes carteles llamando al civismo. Cuando no consiguen llenarnos la cabeza con conceptos abstractos como civismo, tolerancia, convivencia, seguridad, etc., que intentan identificar nuestros intereses con los de la sociedad que nos jode, entonces se dejan de buenas palabras y nos enseñan la otra cara de la democracia: cárcel, torturas, disparos, rottweillers sin bozal, calabozos, uniformes...miedo.

    ¿Que hacer pues, contra hechos como los de las fiestas y la policía en general? ¿Querellarse con ellos, montar ruedas de prensa, rezar a Dios, invocar al espítiru de Lluís Companys? Algunos compañeros aportaron su opinión destrozando por completo dos coches de seguratas en respuesta a los hechos que acaban de ocurrir, demostrando así a los polis y los seguratas que ninguna agresión de este tipo les saldrá gratis. Hagámosles frente, saquemos a luz todas las agresiones, todos los malos tratos. Sin periodistas y sin jueces. Ellos están al lado del policía que nos dispara y humilla y del segurata que nos suelta a los perros, siempre lo han estado. Forman parte del mismo engranaje y trabajan juntos para que todo siga igual de mal que siempre.

    Solucionemos nuestros problemas por nosotros mismos, prescindiendo de la policía. Es difícil y puede que asuste, pero nos va mucho en esto… ¿A quien tienen que matar para que hagas algo? ¿A tu prima, a tu hermano, a tu novio, a tu hija? No, la próxima vez no podremos decir que ha sido una ‘bestialidad’ y que no nos lo esperábamos. Sabremos que mientras sigan ahí estaremos a su merced y podrán dispararnos, pegarnos o humillarnos impunemente si así lo quieren. Pero tambien sabemos (y ellos lo saben tambien) que podemos no quedarnos callados, que podemos apoyarnos entre nosotros. Y saben tambien que aunque no tenemos pistolas sí tenemos mala ostia. Y eso, como demostraron en las fiestas, les da miedo. Mucho miedo.

Vecinos cabreados de Sants
septiembre 2005

(distribuido a unos cientos de buzones del barrio)

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Mucho miedo (octavilla repartida en Sants)
15 set 2005
Com es nota que fa 3 dies que heu tornat de vacances!
El vostre comunicat dista bastant de la realitat de les festes!
I no us equivoque, les querelles i les rodes de premsa no són res que ens faci oblidar l'autodefensa!
La veritat, ja fa temps que es veuen cartells pel barri amb un estil semblant el vostre, i malgrat dir coses coherents en alguns casos, la manca de ganes de tocar de peus a terra, contrubuint a la lluita popular des dels col·lectius del barri (n´hi ha de tots els colors, fins i tot en podrieu fer un d'un color nou!), enlloc de dedicar-vos només a fer comunicats i pintades (que ja em sembla bé!).
Segons vosaltres les que fan querelles no destrocen cotxes de segurates?
Els que fan rodes de premsa no saben el que és l'autodefensa?
No en teniu n´hi idea del barri on dieu viure!
PD:A que ve allò de "Lluis Companys", simplement per justificar que sou antitot o te alguna realció amb els fets de Sants?
Salut i Lluita!
Re: Mucho miedo (octavilla repartida en Sants)
15 set 2005
I durant les festes on coi ereu?
I el més important, i quan les rodes de premsa?
I quan ens vem concentrar a plaça de sants i vem anar capà l districte?
Per allí no apareixeu i ara treieu això, aznarquistes flipats sou lo pitjor, i després acuseu a l'okupació, l'independentisme i altres moviments socials d'oportunistes!
Ni esteu a l'alçada ni teniu cap tipus de legitimitat
Re: Mucho miedo (octavilla repartida en Sants)
15 set 2005
La gent que ha fet el texte de la octaveta poser no coneixen els fets i potser tampoc la realitat del barri.
Pero el santsenc que parla de aznarquistes es un poca solta com molts que escriuen a indymedia.
A Sants som uns quants d'anarquistes i si et mous pel barri saps que potser no ho diem continuament pero ho som i estem i anem a totes.
Saps perfectament i si no llegeix una mica, que els quatre niñatos que porten "A"s per tot arreu no tenen res a veure amb l'anarquisme.
El teu vocabulari fa podor al pitjor del independentisme carca i recalcitrant, menys mal que els i les independentistes amb formació, criteri i sentit de l'unitat en l'acció son molts al nostre barri.
Apa, siau.
Re: Mucho miedo (octavilla repartida en Sants)
15 set 2005
l'assemblea d ebarri ja va fer el que s'havia de fer. parasits tocaelquenosona fora del barri!
Re: Mucho miedo (octavilla repartida en Sants)
15 set 2005
m´ha agradat la frase:
"les independentistes amb formació, criteri i sentit de l'unitat en l'acció son molts al nostre barri."

fóra bò que hi haguessin indepentistes d´aquests arreu (a la majoria de pobles: EI=Tota la unitat d´acció, i sinó tota, la prioritària) i que fossin majoria....
i que n´hi hagués algun al secretariat de la CUP!
Re: Mucho miedo (octavilla repartida en Sants)
15 set 2005
Algun=s erem ajudant a les festes i també a la concentració convocada a plaça Sants fins al districte. No entenc el perqué d'aquestes mentides i estupides acusacions. No sé perqué es diu k les i els anarquistes acusem a l'okupació, quan estem a favor de l'expropiació. Algun=s critiquem l'independentisme, com ho fem amb qualsevol altre tipus de nacionalisme (no es res personal).

Vinga salut i Anarkia!

P.D: Recomanació per al·ludits/des: a veure si en comptes d'estar tant enganxada a l'ordenata, surts una mika al carrer!;XXXX
Re: Mucho miedo (octavilla repartida en Sants)
15 set 2005
pq sempre es confon independentisme amb nacionalisme?

No es el mateix.
Re: Mucho miedo (octavilla repartida en Sants)
15 set 2005
Crec que el comentari és correcte i tampoc crec que la penya que l'escriu estigués de "vacances". I sobre rodes de premsa i denúncies ho veig una cosa coeherent si sopn anarquistes, ja que els anarquistes no creuen en les lleis, ni els mass media, ni tan sols "utilitzar" les possibilitats que poden "oferir".

Salut i insurgència
Re: Mucho miedo (octavilla repartida en Sants)
15 set 2005
本網路創業加盟在家業與投資兩種途將是�代女性必修的�有創徑��有財務自由
Doncs a mi aquesta octaveta em fa bastanta pena
15 set 2005
No sé qui l'ha escrit, però gaire llibertari no ho sembla per l'excés de testosterona masculina que emana "Es difícil y puede que asuste, pero nos va mucho en esto…" per no parlar del toc sensacionalista propi de reality show: "¿A quien tienen que matar para que hagas algo? ¿A tu prima, a tu hermano, a tu novio, a tu hija?" Aquesta arenga a la família, i als "novios" (per cert els llibertaris no criticàvem aquestes institucions) sembla calcadet del que fan els fatxes. Tanmateix, el que trobo més penós del text és la crítica i l'aire de sobrat enfront al treball antirepressiu que desenvolupen al barri els moviments socials. No crec que ningú d'ells cregui amb les bondats del sistema judicial ni del periodisme oficial, però si tots els que d'una manera o altra ens sentim llibertaris fessim cas a les suggerències dels autors del comunicat, seriem incapaces de construir res. Per si de cas el proper comunicat, enlloc de bustiar-lo per fer el joc a la criminalització de la policia i els mitjans de comunicació, l'aprofiteu per quelcom més útil, com embolicar-vos els entrepans.
Papanates !!!
16 set 2005
Sou uns papanates !!!!! Per què no feu alguna cosa de profit en lloc d'estar tot el dia a la plaça fumant porros?!
Menys parlar i més treballar al dia a dia !!
Re: Mucho miedo (octavilla repartida en Sants)
16 set 2005
Totalment d'acord amb 事。所以�, sigui el que sigui el que ha dit.

D'altra banda, Des del Poble Sec, el toc de reality show suposo que és per arribar als destinataris de l'octaveta, veïns normals i corrents despolititzats, que viuen immersos en l'espectacle regnant. És el llenguatge que presumiblement (amb el risc que una generalització així corre) entendran, com l'arenga als nòvios, germanes, etc. Tot i el perill de generalitzar així, tu tens contacte amb gent de fora del ghetto? En quins termes pensen i parlen? Doncs això mateix, no vol dir que qui ho ha escrit pensi o parli així.

D'altra banda, no veig que apostar per l'acció directa sense intermediaris (testosterona?)contradigui l'opció de l'ABS, són complementàries i compatibles com molt bé deia santsenc, no us ho preneu com un atac a aquesta via sino com a l'apunt a d'altres vies a l'abast de qualsevol, no només de la "penya que s'ho curra", polititzada i amb formació. Que cal polititzar de nou a la ciutadania? D'acord, però el fet és que ara per ara no ho està.

I al que parlava de legitimitat: nos els cal, no signa cap organització amb ànsies representatives, signen uns "veïns cabejats". En nom seu i de ningú més.

Salut!
Re: Mucho miedo (octavilla repartida en Sants)
16 set 2005
Doncs jo trobo que el comunicat està força bé, principalment perque utilitza un llenguatge capaç de comunicar amb la gent del carrer sense rebaixar el missatge crític. També estic d'acord en el fet de que ens he d'organitzar al marge del sistema judicial i els mitjans de comunicació, trobo que ha estat un gran error per part de l'ABS el caure en aquest parany.

Si aquest esforç ( i diner) dedicat a les rodes de premsa i la burocracia judicial s'hagues emprat en potenciar l'autoorganització de la gent del barri vers la poli i fer de Sants una zona hostil per a ells probablement aniriem més ben encaminades... Crec jo, vaja.

Per altra banda em sembla bastant ridícul que s'ataqui aquest comunicat en termes d'insults infantiloides i falacies, com lo d'"aznarquistes" o lo de dir que aquesta gent l'unic que fa es fer pintades i cartells o (encara pitjor) fumar porros a la plaça. I vosaltres que sabeu el que fa aquesta gent? Que no es deixi veure pels vostres ambients habituals no vol dir que no es mogui.... I el tema de l'aznarquisme fa pudor, com no, als pekes d'AJIS (PERDÓ, que ara sou AJS, joves del barri sense etiquetes) que cada cop més demostren la seva absencia de capacitat crítica amb la clàssica flipada adolescent.

Doncs que voleu que us digui, a mi em sembla molt més vàlida aquesta octaveta que tots els vostres cartells de consignes barates i prefàbricades que l'unic que pretenen és publicitar les vostres sigles.

També trobo que és d'una falsetat vergonyosa l'insinuar que la gent que va escriure aixo no hi era a les festes, quan els fets explicats al text són calcats als que van tenir lloc aquell dia... Però en fi, entenc que alguns/es es sentin molestes quan vegin que hi ha algu amb un discurs i una practica coherents que posen en perill el xiringuito que porta anys montat a Sants.

Salut.
Re: Mucho miedo (octavilla repartida en Sants)
16 set 2005
"Si aquest esforç ( i diner) dedicat a les rodes de premsa i la burocracia judicial s'hagues emprat en potenciar l'autoorganització de la gent del barri vers la poli i fer de Sants una zona hostil per a ells probablement aniriem més ben encaminades... Crec jo, vaja"

En termes generals estic molt d'acord amb el teu missatge, però tant de bo el que aquest fragment expressa fos possible. M'explico: crec que l'ABS el que precisament fa és potenciar l'autoorganització, i ho fa pel camí que més s'adiu a la seva naturalesa de cara a arribar als veïns que s'han d'autoorganitzar. Pensa que veïns són tant els joves "del rotllo" com els seus pares i mares, i per aquests l'opció autoorganitzativa tindrà més pes i credibilitat per la premsa i el sistema judicial que per les barricades. En el moment present. No es crea autoorganització capaç de convertir un barri sencer (i zona d'arribada de visitants a la ciutat, no ho oblidem) en zona hostil a la policia d'un dia per un altre. Tant de bo.

Els esforços dedicats a la via judicial i político-mediàtica no treuen que per una altra banda, i sense fer-ho públic, es faci altra feina. Igual com que qui ha escrit aquesta octaveta segurament no s'ha limitat a això i a fumar porros al parc, com molt bé dius.

Hi ha diversos fronts oberts, i es pot estar present a tots ells sense anar-ho anunciant a tort i a dret. Crec jo, vaja.
Re: Mucho miedo (octavilla repartida en Sants)
16 set 2005
¡Animo a esos vecinos cabreados e ingobernables!, Y ni caso a los demócratas y politicos alternativillos.
Sindicat Terrassa