Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juny»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: pobles i cultures vs poder i estats
Maragall vol identificar les persones que van fer fora ERC del fossar!
12 set 2005
http://www.telenoticies.com/noticia/arxiu/not191039609.htm
Maragall obrirà una investigació per identificar els autors de les agressions a membres d'ERC.
   
       
El president de la Generalitat, Pasqual Maragall, ha anunciat que ordenarà l'obertura d'una investigació per identificar els autors de les agressions patides per alguns membres d'Esquerra Republicana al Fossar de les Moreres durant la celebració de la Diada de Catalunya. El president ha assegurat que se sent preocupat per aquest fet i ha recordat que durant l'ofrena floral de l'any 2000 diversos joves van dir als representants del PP "Pim, pam, pum" i ningú va fer res. En aquest sentit, ha denunciat que hi ha massa permissivitat a Catalunya amb aquests tipus d'agressions.
   
    L'acte independentista al Fossar de les Moreres que es va fer amb motiu de la Diada de Catalunya va acabar amb incidents quan militants d'ERC van patir diverses agressions. L'endemà d'aquests fets el president català ha anunciat que obrirà una investigació per identificar-ne els autors.

Maragall ha dit que se sent molt preocupat per aquests incidents i ha recordat que durant l'ofrena floral de la Diada de Catalunya de l'any 2000, precisament quan governava CiU, uns "noiets que passaven per la ronda de Sant Pere els van dir als del PP 'Pim, pam, pum', i ningú va fer res". Maragall ha recordat també que, després dels incidents de fa cinc anys, el PSC va contactar amb l'aleshores conseller d'Interior, Xavier Pomés. Un any més tard eren assassinats els regidors del PP de Sant Adrià de Besòs i de Viladecavalls. En aquest sentit, el president ha dit que "portem massa anys de permissivitat" en relació amb aquest tipus de violència.

Maragall ha fet aquestes afirmacions en una entrevista a "Els matins a TV3", després que li han preguntat sobre l'absència de l'expresident de la Generalitat Jordi Pujol a l'acte institucional de la Diada, així com a la recepció que va oferir posteriorment al Parlament. El president ha contestat: "No m'he parat a pensar-hi excessivament; deu tenir les seves raons", i ha continuat afirmant que el preocupava més l'agressió al Fossar. Per això, ha dit, ha demanat l'obertura d'una investigació.

Sigui com sigui, Maragall ha defensat el caràcter "unitari" i "festiu" de l'Onze de Setembre, que des de fa dos anys ha organitzat l'executiu tripartit. Amb tot, ha dit que "ens anem acostant" al dia en què el PPC podrà tornar a celebrar la seva ofrena floral al monument a Rafael Casanova; un acte a què els populars van renunciar per no haver de patir els insults i les agressions de simpatitzants independentistes.
Mira també:
http://www.cajei.org
http://www.cajei.org

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Maragall vol identificar les persones que van fer fora ERC del fossar!
12 set 2005
Només una precisó:

No van fer fora ERC, ho van intentar, però els que erem al Fossar varem veure i sentir com ERC feia el parlament i l'ofrena Floral. Mentrestant els nanos de la CAJEI els intentaven empenyer cap a fora però en và (han de prendre més sopes i menys coca per a creixer!! )
Re: Maragall vol identificar les persones que van fer fora ERC del fossar!
12 set 2005
Només vull dir que la festeta que han montat els de la CAJEI equival clarament a un acte de feixisme català.

Ni més ni menys.

Jo no estic massa d'acord amb la política de rebaixes d'ERC a l'Estatut, però estic absolutament convençut dels principis democràtics genèrics (no necesariament els del sistema actual)

I, per tant, obstruir unilateralment un acte a la via pública per a mi te nóm : Feixisme.

Volem agafar les armes i carregar contra aquell que no defensi un model socialista científic amb un països catalans reunificats per la força?

O quina mena de plantejants son aquests? En quin projecte viable de lluita es basen?
Re: Maragall vol identificar les persones que van fer fora ERC del fossar!
12 set 2005
És el que s'ha de fer amb els delinqüents violents.
Re: Maragall vol identificar les persones que van fer fora ERC del fossar!
12 set 2005
jo no ho hagués fet. Però si ERC o els mossos o ki sigui actua represivament per això tindran el meu suport
Re: Maragall vol identificar les persones que van fer fora ERC del fossar!
12 set 2005
Pocs i mal avinguts aquest país fa pena!!
Re: Maragall vol identificar les persones que van fer fora ERC del fossar!
12 set 2005
sí q fa pena. Sembla talment q grupuscols de vaig-contra-tot facin el joc a la dreta més espanyola. Podem o no estar d'acord amb el tripartit, però penso, com han dit més amunt, q forma part d'un sitema democràtic i q és millor així q un bipartidisme entre PP i PPpsoe...
Segurament q veien les nostres baralles deuen brindar amb cava!!


www.guinarda.com
Re: Maragall vol identificar les persones que van fer fora ERC del fossar!
12 set 2005
Al fossar no hi parla cap traïdor! ERC=botiflers
Re: Maragall vol identificar les persones que van fer fora ERC del fossar!
13 set 2005
soc d'ERC i m'indigna l'actitud dels de CAJEI, necessiten que algú el hi foti un parell de bolets, però politicament parlant, no fisicament. No són feixistes, són un grupuscle de joves ultra-radicals, perquè són ultra-joves i han paït massa depressa (o no han paït bé) tot això del marxisme, les banderes roges, l'enemic de classe ...i actuen amb un sectarisme parell al seu alegre maximalime i la seva radicalitat. Res de nou sota el cel de les ultra-esquerres infantils.

Ara bé, m'oposo rotundament a començar una actuació repressiva contra ells. Si ells fan el joc involuntàriament a les forces d'ocupació (és possible que més d'un infiltrat els hi ompli el cap d'ocells, que més voldria l'estat que poder disposar ara i aquí d'un jarrai a la catalana, quin profit politic en treurien !), nosaltres no hem de respondre amb la mateixa moneda, perquè començant una guerra fraticida entre independentistes mal avinguts qui es fregarà les mans és l'estat espanyol.

No la repressió estatal ni a les agressions idiotes, i sí a la confrontació d'idees politiques, per agre que sigui, i amb totes les critiques que es vulguin.

Des de ERC hem d'exercir la nostra majoria d'edat, i encara que estem molt emprenyats, hem d'oferir el diàleg també a aquestes opcions, més quan es tracta d'independentistes, molts dels quals, quan creixin una mica, acabaran al nostre partit. Si dialoguem amb el PSC, els de la LOAPA, la Llei Antiterrorista, la Llei de Partits, etc. etc., quan més hem de fer esforços per a dialogar (amb tots els crits que es vulguin) amb aquesta canalla, i no enviar-los la Guardia Civil.
ERC, PSOE I PP contra l'independnetisme que no renuncia
13 set 2005
em sembla molt bé que la gent faci protestes contra aquells qui es venen per un plat de llenties

és normal que l'indepedentisme més coherent es cansi que ERC jugui a fer la puta i la ramoneta: o s'està al fossar reclamant la independència o al parc de la ciutadella ambel PSOE i les desfilades de col·laboracionistes

CiU com a mínim hi ha anat sempre el dia abans, al fossar,

lamentables les declaracions de maragall, per cert. Sembla que triar aquests companys de viatge cap a la integració a Espanya està més ben vist que quatre empentes.

Jo estic al costat dels joves, tot i que també trobot rist l'espectacle, em sembla un signe de vitalitat, no tothom acata el consens estatutari, més trist seria que en un país sotmès com el nostre acatessim els sostre de reivindicació acceptable per espanya

la història els absoldrà quan d'aquí a uns anys ens diguin que hem de callar pq ja tenim l'estatut de merda que ens concedeixin a madrid


ah, i ja està bé de venir a plorar a indymedia, que la vostra amiga (tor)TURA ja s'encarregarà de perseguir els indpendentistes
Re: Maragall vol identificar les persones que van fer fora ERC del fossar!
13 set 2005
Es evident que tan l'Estat com les forçes burgesses pro-estatals els hi interessa aquest enfrontament: la qüestió es que el vostre grup sigui capaç de construïr una nova entitat política: serà després quan podrem lluitar per un model de socialisme llibertari. Si ho fem avans, col.lapsarem el procès per manca de massa crítica. Recolçem a ERC per que jugui la seva partida, encara que coneixem el tereny de joc. Ningú mès la pot jugar, ara mateix. Avançar-se es perdre la ocasió.
Re: Maragall vol identificar les persones que van fer fora ERC del fossar!
13 set 2005
Tots estem d’acord que veure una baralla dins l’esquerra independentista és molt penós, però això no passa la CAJEI i crec que amb el suport de tota l’EI va fer fora a aquella gent que constantment ha estat traicionant al nostre país i embrutant el nom de l’esquerra independentista, ja feia massa temps que els pactistes, els botiflers passejaven tranquil•lament pel Fossar amb total impunitat i ja se sap al Fossar no s’enterra cap traïdor i per la qual cosa tampoc parla cap traïdor, el moviment independentista ja coneixem el seu joc pactista amb Espanya en el 92 i abans destruint a MDT.

En aquests temps que corren o s’està per la independència o per espanya i crec que ERC i JERC han deixat molt clar que estan per pactar amb espanya, és inútil que utilitzin el victimisme que de segur el servirà durant un temps, però que tinguin clar que al final la gent sabrà que qui traïciona a la nostra terra al final la paga amb descrèdit polític i social.

Ja n’hi ha prou de mentides i manipulacions, els primers cops i empentes van venir per part de les JERC i en cap moment se’ls hi va prendre material això ho sap tothom que estava en el Fossar i coneix l’actitud de la CAJEI vertadera organització que lluita a nivell juvenil per la independència i el socialisme, per aconseguir l’alliberament nacional i de classe dels Països Catalans.

AL FOSSAR NO HI PARLA CAP TRAÃ?DOR
ENDAVANT AMB LA INDEPENDÈNCIA I SOCIALISME
Re: Maragall vol identificar les persones que van fer fora ERC del fossar!
13 set 2005
Es evident que el tripartit i la classe burgesa catalana a la qual en representa acceptarà una pantomina estatutària a canvi de concesions econòmiques a favor de la burgesia "catalanista": Endesa es una prova d'aquest pacte. Ara mateix no es pot fer rès per evitar-ho. Faran el seu estatutet, reprimiran l'independentisme d'esquerres i la classe treballadora de Catalunya seguirà empijorant les seves condicions de vida per enfortir la butxaca dels fabricants de wàters. Per que hi hagi una oportunitat real de canviar les coses, l'independentisme ha d'obtenir una massa crítica suficient deixant de banda el nacionalisme petitburgués i racista i assumint que el poble català d'avui no té rès a veure amb els caiguts a la guerra del 1714 quan l'Arxiduc d?Austria va oblidar Barcelona a Viena en ser coronat emperador d'Austria...
Re: Maragall vol identificar les persones que van fer fora ERC del fossar!
13 set 2005
"Endesa es una prova d'aquest pacte". Afortunadament, el (suposo) marxista revolucionari Dr. Xyz era allí per copçar d'un cop d'ull tota la maldat de la burgesía "catalanista" i denunciar aquesta infàmia. No hi era ell sól, l'acompanyaven els també marxistes revolucionaris Rajoy, Zaplana, ABC, El Mundo, La Razón, Rouco-Varela, Ibarra i uns quants camarades més.

Entera't que si l'actual pantomima estatutària no va més lluny és precisament perquè a Catalunya patim el gran llast d'un poble català que no té res a veure amb els caiguts de 1714. Per posar-te un exemple, com aquell company de treball de Santa Coloma de Gramenet que em deia indignat que "los Mossos los han inventado para expulsar a la Guardia Civil de Catalunya, pero no podrán sacarla".

És per això que no podem avançar de cop. Oblidar la realitat real del que pensa nacionalment el "obrero" promig -no tots, clar, però sí en promig- del Baix Llobregat, el Vallès o el Barcelonès sí que és racista i lumpenproletari. Els catalans "de 1714" ho vivim a diari.

Per canviar aquesta reaccionària forma de pensar d'una gran part dels espanyols afincats a Catalunya cal, com a condició necessària que no suficient, disposar d'uns recursos econòmics suficients per a poder donar una sanitat, educació i qualitat de vida suficients. I aquests recursos no són altres que els nostres mateixos que avui ens roba la burgesia (i no només la burgesia) espanyola (i no només espanyolista). Volem aquests recursos, els nostres, per atendre totes aquestes necessitats.

I deixa de fer demagògia amb els fabricants de wàters : Roca és una empresa brutalment explotadora on l'accionariat (familia Roca) i la direcció (professionalitzada, sino ha canviat) mai ha destacat per catalanista ni "catalanista", sino més aviat per tot el contrari.

Però sense promoció econòmica, sense crear o atraure noves inversions, sense infraestructures modernes : em vols dir de què treballaran els acomiadats de Miniwatt i els de les empreses que van tancant? Vivim en un món capitalista, jo aspiro al socialisme però reconec que n'hi ha per una bona estona, i mentrestant hem de menjar. Jo també he pessat l'experiència de ser acomiadat per una empresa que tanca i ara estic treballant com un cabró per menys de 850 euros al mes, i penso : tant de bo hi havés una bona promoció econòmica i sortissin moltes noves empreses amb una base tecnològica suficient com per a competir al mercat -mundial, és clar, avui en dia els altres són massa petits- que em podessin oferir una feina ben pagada. Perquè si m'he de conformar amb el meu sou actual (a quinze anys de la jubilació) o he d'esperar a una hipotètica revolució ...ja em veig dormint de vell sota un pont.

Per tot això, SI a un Estatut que representi un avenç parcial cap a la llibertat nacional, que introdueixi al preàmbul una cita al dret d'autodeterminació, que defineixi la Nació com a Nació i que ens faci recuperar uns recursos econòmics que necessitem com l'aire.
Re: Maragall vol identificar les persones que van fer fora ERC del fossar!
13 set 2005
Ja us tenim identificats, us asseguro que pillareu com no heu pillat mai, delinquents!!
Re: Maragall vol identificar les persones que van fer fora ERC del fossar!
13 set 2005
ERC = BOTIFLERS !!!!!!
CAROD ROVIRA ESPANYOL !!!!!
AL FOSSAR NO HI PARLA CAP TRAIDOR!!!!
ALS TRAIDORS NI PA NI AIGUA
Re: Maragall vol identificar les persones que van fer fora ERC del fossar!
13 set 2005
Ja comença la repressió!
Ànims CAJEI! ÀNIMS VALENTS!
Jo començaria per treure algunes fotos que surten per aquí del Fossar.
Per cert, on està Alerta Solidària? Què passa, la CAJEI no són carlistes? venga, ara si que cal la unitat de TOTS (de l´ei i de tot revolucionari català) per dir: JERC no ereu benvinguts! AVUI TOTS SOM DE LA CAJEI!!!!!!!!!!!!
Re: Maragall vol identificar les persones que van fer fora ERC del fossar!
14 set 2005

Estatut? Drets històrics? L'Arxiduc d’Àustria? ERC? JERC? CAJEI?... Em sap greu però la veritat és que m’importa ben poc, tot i que el tema de l’estatut és algú més important del que ens pensem, el debat ha sigut enverinat, partidista, per el meu entendre s’ha centrat en temes banals, poc productiu... i sobretot profundament avorrit i desil•lusionant. Tan sols soc un treballador del Vallès, un veí més que veu tot el que està passant com un altre joc de polítics, un espectacle divertit, còmic i infantil.

En fi... jo en principi tan sols volia escriure-us perquè m’ha sorprès molt cert vocabulari utilitzat en un text, el qual n’he extret trossos que a mi personalment m’esgarrifen una miqueta:

“...va fer fora a aquella gent que constantment ha estat traicionant al nostre país i embrutant el nom de l’esquerra independentista, ja feia massa temps que els pactistes, els botiflers passejaven tranquil•lament pel Fossar amb total impunitat i ja se sap al Fossar no s’enterra cap traïdor i per la qual cosa tampoc parla cap traïdor,...�

“En aquests temps que corren o s’està per la independència o per espanya i....�

“...qui traïciona a la nostra terra....�

“...l’actitud de la CAJEI vertadera organització que lluita a nivell juvenil per la independència i el socialisme, per aconseguir l’alliberament nacional i de classe dels Països Catalans.�

“AL FOSSAR NO HI PARLA CAP TRA�DOR�

Jo em pregunto: Qui diu que és pot fer i que no al Fossar? Qui diu qui n’és part i qui no de l’esquerra independentista? Potser el Fossar és un lloc de pas restringit? Qui decideix qui hi pot anar i qui no? Impunitat sobre quin delicte? Qui son els traïdors? A qui han traït? Quins temps corren? Si no estic per la independència, estic per Espanya? Tot i que hi ha tantes organitzacions independentistes, socialistes.... la CAJEI és la vertadera? Si soc català m’han traït? Si no soc independentista puc parlar al Fossar? Jo soc un traïdor? Que passa si la teva gloriosa nació no encaixa amb la meva identitat quotidiana?

Sempre m’ha fet certa gràcia aquest vocabulari romàntic a base de lemes prefabricats, però quant l’odi et fa arribar a les mans d’una forma tant absurda i innecessària és que hi ha coses que fallen.

Re: Maragall vol identificar les persones que van fer fora ERC del fossar!
14 set 2005
Ha veure company no cal que t’esgarrifi re del que dic que tampoc és tant estrany ni tant dolent.

A la teva pregunta de qui diu que es pot fer i que no al Fossar, simplement el dia !! de Setembre al Fossar de les Moreres, és l’espai on l’esquerra independentista porta a terme els seus actes, oi que a la ciutadella no hi tenim cabuda , ja que nosaltres diuen ells no seguim les regles del joc, doncs això mateix ERC partit Regionalista i Socialdemòcrata no te cabuda en un espai de la gent independentista i socialista ja siguin marxistes, Leninistes, Trotskistes, Maoistes. Primera pregunta resposta.

Qui es part i qui no de l’EI, molt senzill qui no és independentista i Socialista no és de l’EI ja que aquesta és caracteritza per aquests dos conceptes. Segona resposta

No és un lloc de pas restringit clar està, però si el que es bol és fer una ofrena floral o un parlament llavors podríem dir que si ja que: els partits parlamentaris regionalistes, socialdemòcrates, etc.., fan la seva ofrena floral a Rafel de Casanoves i el seu acte principal és a la ciutadella. Les organitzacions que no creiem ni participem del seu sistema democràtic de tu vota cada 4 anys i desprès calla (ja que democràcia bol dir que el poder resideix en el poble i de forma directa) els actes es duen a terme al Fossar, un lloc o l’altre no pots aplaudir al mossos d’esquadra, cós policial que ja s’ha dit que han comès casos de tortura, al costat del delegat del govern, representant de l’estat per fer-te recordar que no pots fer enfadar al papa Zapatero o qui toqui i clar seguir les seves ordres i pactar a la primera de canvi. I per altre banda està al costat de la gent que lluita per la independència sense cap renúncia i per la igualtat de classe i que sovint son els que han patit els desallotjaments o càrregues policials amb el beneplàcit d’ERC a l’ajuntament de BCN o ja dins de la Generalitat. Tercera resposta i crec que també queda la quarta.

Impunitat de quin delicte, qui son els traïdors i a qui han traït es poden respondre amb la mateixa. El delicte sota el prisma de l’EI, és el de trair a Catalunya els traïdors serien ERC, degut a que al 92 van col•laborar en el desmantellament de l’MDT, sempre han pactat amb l’estat espanyol, ens que creiem que és el causant de l’opressió nacional i desmembrament dels Països Catalans, no et pots dir independentista si col•labores i participes amb qui en teoria oprimeix el teu poble i a la classe treballadora catalana ( què és tota persona que visqui i treballi a Catalunya vingui don vingui).

Ha veure aquesta de si no estàs per la independència estàs per espanya va dirigida a ERC, és a dir doble joc no, això no es permet, suposo que tothom vol les coses clares. Per la qual cosa si bols la independència vas a per totes i no per un estatut de mínims que no és altre cosa que reafirma la supeditació de Catalunya a l’estat espanyol i a més quan el poble no pot participar d’aquest procés i a més ha de passar per l’aprovació de les corts espanyoles.

La CAJEI no és la vertadera ja que també estan els companys de Maulets, però per ara si que és la única que és considera independentista i Socialista, fàcil no. A esperem que ben aviat les dues organitzacions juvenils de l’EI s’uneixin.

Si soc català m’han traït? Això ho sabràs tu, és cosa teva, només opino per mi no pels altres.

Si no soc independentista puc parlar al Fossar? Qualsevol dia si per que no, però l’11 de Setembre diríem que no

Jo soc un traïdor? Això jo no ho sé, tornem a lo d’abans, no puc opinar per tu, si ets partidari o militant d’ERC, a menys que siguis de la cúpula simplement seràs un col•laborador del fet.

Que passa si la teva gloriosa nació no encaixa amb la meva identitat quotidiana? Aquesta no l’entenc molt bé, però no passa re, el dia que tinguem el dret de decidir per nosaltres mateixos, tothom podrà dir la seva i ja està, no és tant difícil d’entendre.

“AL FOSSAR NO HI PARLA CAP TRA�DOR� això ve donat pel lema del Fossar escrit allà, si bols ho pots anar a llegir, de que al Fossar no s’hi enterra cap traïdor...... etc., doncs utilitzant aquest lema es va posar que al Fossar no hi parla cap traïdor.

Esperant que tot aclareixi les teves preocupacions existencials. Si tens qualsevol més pregunta ja saps.

VISCA LA TERRA
INDEPENDÈNCIA I SOCIALISME
Re: Maragall vol identificar les persones que van fer fora ERC del fossar!
21 set 2005
Tal vegada els teus 850 euros al mès amb el nou Estatut beneït per la burguesía i controlats pel sistema capitalista encara seran menys: mentre no entemen que l'objectiu prioritari i necessari es la lluïta contra el capitalisme, les nostres condicions de vida continuaran empitjoran i les operacions de la nostra classe política per obtenir un status superior dins la clase dirigent capitalista no aportan mès recursos, sino que permeten que la burgesia catalana continuii explotat a base de bè la clase treballadora. Si l?estatut declara una república socialista i llibertaria, avisam, amic.

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more