|
Notícies :: corrupció i poder |
"Participació, estendard del fracàs de la reforma de l’estatut al Principat"
|
|
per rghfdhg |
08 set 2005
|
|
Article d'opinió de l'Alexis Vizcaino, membre de la CUP del Masnou, analitzant manca de Participació Ciutadana amb que s'ha realitzat el procés de redacció de la reforma estatutà ria al Principat de Catalunya
El debat polÃtic sobre la reforma de l’Estatut del Principat està esgotat. Aquesta afirmació, clara i directa, es sosté per multitud de raons: No respecta el dret a l’Autodeterminació del Poble Català , impedeix la unitat territorial dels Països Catalans, no cerca l’oficialitat única de la llengua catalana, ni tan sols busca una alternativa catalana i democrà tica als mecanismes de control de l’Estat Espanyol (monarquia, exèrcit i policia, hisenda)... En aquestes lÃnies només parlaré de l’estendard que el tripartit ha fet de la Participació Ciutadana.
El NOU ESTATUT existeix? Els polÃtics parlamentaris no han sabut veure quin era el real debat al carrer envers l’autogovern del Principat, és a dir no saben o no volen afrontar el procés de trencament amb l’Estat Espanyol. Aquesta conducta que és pròpia de la classe polÃtica catalana des de temps immemorials s’ha incrementat els darrers mesos. L’exemple més clar és la venda permanent, com qui ven un detergent, de l’estatut del Principat. S’ha repetit tantes vegades que l’estatut és Nou que s’ha convertit en la frase de campanya. Aquesta és per tant la primera gran mentida del procés de reforma. Calia doncs, donar actualitat a qualsevol preu a un debat que no existia.
La incapacitat dels grups parlamentaris no s’acaba aquÃ. Cercant allò tan propi dels grups anomenats progressistes, els polÃtics parlamentaris han volgut demostrar el seu tarannà participatiu. Sense voler entrar en comparacions amb anteriors ocasions; la pregunta és si aquesta vegada el nivell participatiu ha sigut suficient. Només cal gratar una mica per veure que només han obtingut fracà s. Recordem el bus de l’estatut per exemple al seu pas per Mataró on només s’hi va atansar la gent que hi estava en contra.
Altres recursos emprats pel Govern de la Generalitat del Principat en la seva cerca de la participació són el Fòrum i la bústia “el govern t’escolta�, recursos de la pà gina www.gencat.net. Mentre la primera demostrava una absoluta desestructuració i una gran senzillesa per arribar als insults entre els participants, la segona no permetia cap mena d’opció de rèplica donant la sensació de no ser tingut en compte.
Però el que caracteritza tots els recursos de Participació Ciutadana del Govern de la Generalitat del Principat és que tots ells estaven adreçats a persones que com a individus tenien l’opció de participar. El govern no ha demostrat cap voluntat de tenir contacte amb col•lectius. Per tant han menystingut totalment grups com les CUP (entre molts altres) que treballant positivament al paÃs es posicionen contraris al procés de redacció de la reforma de l’estatut.
Per tant també des del punt de vista de Participació Ciutadana: No a l’estatut del Principat.
Prou d’Estatuts; Ara Independència. |
 This work is in the public domain |
Re: "Participació, estendard del fracàs de la reforma de l’estatut al Principat"
|
per Heavy |
08 set 2005
|
Nou Estatut = detergent
Molt bo! |
Re: "Participació, estendard del fracàs de la reforma de l’estatut al Principat"
|
per Qui sou? |
08 set 2005
|
Com voleu que us facin participar a les cup a l' elaboració de l' estatut? A qui representeu treient 6000 vots?
Els de les cup sou l' òstia ,aneu pel món com si fòssiu algú. |
Re: "Participació, estendard del fracàs de la reforma de l’estatut al Principat"
|
per n'hi k.... |
08 set 2005
|
ells fan feina, tu k fas? |