Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: sense clasificar
Diputada PSC: "Es muy poco tiempo el que podemos aguantar aquí"
02 set 2005
.
CATALUÑA EEUU-HURACAN
Diputada PSC: "Es muy poco tiempo el que podemos aguantar aquí"

Madrid, 2 sep (EFE).- La diputada del PSC Lourdes Muñoz ha dicho
hoy a EFE desde el Centro de Convenciones de Nueva Orleans que está
a la espera de que el Gobierno de EEUU "ejecute" la petición de
evacuación del Ejecutivo español y ha alertado: "es muy poco tiempo
el que podemos aguantar aquí, si es que sobrevivimos".

La parlamentaria y su familia permanecen desde hace dos días en
ese edificio, tras el paso del huracán "Katrina", en una "situación
desesperada y caótica", según ha dicho.

"Nos han dejado aquí abandonados, sin seguridad, sin comida ni
agua. Están matando y secuestrando gente ya", ha dicho Lourdes
Muñoz, quien ha descrito una "situación desesperada", ante la que
"la gente está diciendo: nos vamos a morir aquí, ¿por qué nos han
traído aquí?".

La diputada socialista ha agradecido los mensajes de "ánimo y
cariño" que le han manifestado en las últimas horas por teléfono la
vicepresidenta primera, María Teresa Fernández de la Vega, y el
ministro de Asuntos Exteriores, Miguel Angel Moratinos.

"El Gobierno español está puesto totalmente en esto, volcado; el
problema es que actúe el Gobierno norteamericano", ha asegurado
Lourdes Muñoz, quien ha denunciado que "de momento no hay respuesta
efectiva por parte del Gobierno americano".

"En principio nos tienen que venir a rescatar o están esperando a
ver si existe una evacuación genérica y también una concreta en este
caso, y están hablando con el Gobierno americano", ya que "tanto
Interior como Defensa tienen que ejecutar una orden política, por
decirlo así", ha agregado.

La diputada catalana ha explicado que la situación en el Centro
de Convenciones de Nueva Orleans no es "mínimamente digna", ha dicho
que "está putrefacto, todo lleno de basura", y ha señalado que
varias personas han asegurado que hay más muertos, cuyos cadáveres
no han sido retirados por las autoridades.

Sin embargo, ha subrayado que la mayoría de las personas
"bloqueadas" en el edificio son familias que "están sobreviviendo" y
no bandas de pillaje que "están mandando en la situación porque
tampoco está mandando el Gobierno".

"No es normal; es que tampoco es tan difícil poner aquí a cien
soldados, diez por cada módulo y organizar esto", ha denunciado.

Por ello, ha continuado, las personas allí congregadas empiezan a
plantearse salir del edificio, ya que los autobuses no llegan, para
que la policía les detenga. "Es que estaríamos mucho mejor detenidos
que aquí", ha subrayado.

Ha relatado que a las seis de la madrugada hora local -doce de la
mañana hora española- se produjo otra avalancha tras oír una
explosión y ha comentado que "la gente piensa que está explotando
esto ya". EFE

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Diputada PSC: "Es muy poco tiempo el que podemos aguantar aquí"
02 set 2005
Quina pena que em fa!!!! Ella hi seria per plaer no? Ostres ara està amb els pobres i desemparats americans que es moriran... Haurà vist l'horror en 1a persona....

Pobreta... digueu-li que a molts barris de EUA es viu així sempre i també a molts països d'Àfrica, Amèrica Llatina, etc.

I sobretot que estigui tranquila que com que és una VIP ja la treuran d'allà....
Re: Diputada PSC: "Es muy poco tiempo el que podemos aguantar aquí"
02 set 2005
Buena reflexión sobre el giro que están tomando los acontecimientos en Nueva Orleans.

Lo puedes encontrar en la haine, es de indymedia nueva orleans

http://www.lahaine.org/articulo.php?p=9431&more=1&c=1
Re: Diputada PSC: "Es muy poco tiempo el que podemos aguantar aquí"
02 set 2005
Angelet, i tu des d'on escrius, company, des del tercer món? O potser estàs assegut còmodament davant del teu ordinador amb banda ample i fotent-te una cervesa i pensant quan serà la pròxima farra alternativa? Potser et creus millor que la diputada del PSC?
I la reflexió aquesta, quina merda de demagògia per crios de 5 anys descerebrats. Si s'ha enviat la guàrdia nacional i l'exèrcit és per que les bandes violentes (aquests sí que són feixistes DE VERITAT) s'han apoderat de la ciutat i tirotegen a tothom que es mogui per allà, fins i tot els que fan tasques humanitàries. Està clar que el sistema ultracapitalista, racista i discriminador dels EEUU és una puta merda, però la reflexió que heu ellaçat aquí fot més pudor a demagògia que un discurs de l'Aznar.
Salut i força al canut.
Re: Diputada PSC: "Es muy poco tiempo el que podemos aguantar aquí"
02 set 2005
Doncs, sense entrar en més consideracions, a mi em costa d'entendre què hi feien turistes a Nova Orleans el 29 d'agost, com la diputada de què es parla a la notícia. . Ja feia com a mínim una setmana que els mitjans anunciaven el perill i parlaven de l'evacuació.

¿Pot ser que aquí estiguéssim més ben informats que allà mateix??
Re: Diputada PSC: "Es muy poco tiempo el que podemos aguantar aquí"
02 set 2005
x Steven Black - Indymedia Nueva Orleans

Esta campaña mediática ha conseguido que la Guardia Nacional haya dejado de buscar supervivientes para centrarse en detener a estos "salvajes" que llevan paquetes de pañales, comida y medicinas de primeros auxilios para intentar sobrevivir.

Si se declara la ley marcial, la Guardia Nacional pasará a asesinar primero y preguntar después. El hecho de que los medios de comunicación consideren la supervivencia de las personas indefensas atrapadas menos importante que el derecho a la propiedad privada de los comerciantes y empresarios que han huido para salvar sus vidas, es una muestra de la perversión total del capitalismo.

Los lloros y quejas de los periodistas de la cadena Fox por los pañales robados superan ampliamente la preocupación por las vidas de negros y latinos intentando flotar en un inmenso lago lleno de cadáveres a la deriva.

Cualquier persona que en una situación semejante no robara comida para salvar su vida y la de su familia es un criminal. Cualquiera que no reventara las ventanas de una farmacia cuando fuera la única manera de obtener medicinas de las que dependen vidas humanas no merece vivir.

Cualquier sociedad que pone la propiedad privada sobre unos pañales por encima del bienestar de un niño sin pañales es una sociedad que hay que transformar.

http://www.lahaine.org/articulo.php?p=9431&more=1&c=1
Re: Diputada PSC: "Es muy poco tiempo el que podemos aguantar aquí"
02 set 2005
completamente de acuerdo con el artículo "un". Y al de "quantshipòcrites..." solo decirle que no hace falta estar en païses empobrecidos para ser auténtico y guay como tu, no hace falta volver a las cabernas, más bien al contrario se tiene que utilizar el progreso tecnológico para mejorar el mundo y luchar contra muchas injusticias, por otra parte a mi la sociata tampoco me da ninguna pena, ella seguro que sale bien parada. Que vaya bien
Re: Diputada PSC: "Es muy poco tiempo el que podemos aguantar aquí"
02 set 2005
Mira malich maco, t'equivoques de lluny amb mi. En cap moment t'he dit que jo sigui un guay. Estic fet exactament de la mateixa merda que tots, i sóc igual de patètic que la majoria de la gent d'aquest planeta o potser més, jo què sé.
T'ho diré explícitament amb un exemple: prefereixo gastar-me la pasta en comprar-me un MP3 nou o fotra'm una coca-cola que fer servir els calers per salvar-li la vida a un nen del tercer món. Passa alguna cosa?
Ja tots estareu pensant... quin fill de puta!!! oi? Què fastigós!!!
Sí, és fastigós, però a Catalunya som 7 milions de persones que ho fem cada dia. I a Espanya 43 milions. I a Europa forces més.
Alguns col·laboren a ajudar els pobres. Altres, no col·laboren en res. Molt bé, però quants estan dedicats a dedicar-hi TOTS els seus esforços? Els podem comptar amb els dits d'una orella.
Així que no anem tant de guais criticant als altres que se'n van de viatge, quan estic segur que la major part dels que estem aquí faríem el mateix o similar. Molta enveja veig, disfressada d'alternativitat i progressivisme. Sempre ens queda donar-li la culpa als altres (noooo, jo no tinc la culpa, la culpa la tenen els poderosos) i així ens rentem la consciència i ens podem gastar els calers en birres a festes alternatives. De tant en tant sortim fer alguna pintadeta contra el kapital, a cridar contra els maderos i després cap a caseta, a veure quan és la pròxima festeta. Què alternatius que som!!!! Com ajudem al món!!!
L'espècie humana fot fàstic. Els animals, encara són pitjors. Però és el que hi ha, i a veure qui és el guapo que ho canvia i com... però no de boqueta, amb fets i començant per un mateix.
Jo, personalment, ja passo. Esterilització obligatòria ja!!!
Reflexionem-hi, si us plau, reflexionem-hi.
Re: Diputada PSC: "Es muy poco tiempo el que podemos aguantar aquí"
03 set 2005
això mateix, llencem-nos tothom per la finestra dels nostres pisos, suicidi col·lectiu. Et proposo que et fiquis en una de les tantes sectes que hi ha, ja veuràs com et faran veure la llum i en poc temps morireu tots per por a la fi del món. To el que dius és de molt cobard, i si vols els insults que tu t'autoproclames doncs endavant, te'ls has dit tu mateix. Per cert, no sou 7 milions els que ho feu, dubto que un nadó la compri aquesta coca-cola, ho sé, broma dolenta aquesta, però millor que la teva dels dits de l'orella. Només dir-te que encara que hi hagi gent poc concienciada que es gasta diners en una festa alternativa, està col·laborant a que aquell col·lectiu que l'està organitzant pugui seguir fent coses per canviar la realitat, d'aquell barri o poble, per tant, la resposta és, sí, ajuden i molt més que tu que et compres un mp3. I si tens tant odi per la gent que intenta canviar les coses, ves a la muntanya i aïlla't.
El canvi no el veuràs ni tu ni jo, l'únic canvi que veig sensat és el de llarg temps el d'anar fent des de la base i que la gent participi, però no ho veurem, l'error és aquest punt de vista occidental que vol veure els resultats ja, al moment, que si ens aturem a pensar-ho, és un model molt capitalista; cap revolució del sXX ha sorgit exactament que allò bonic que deia la lletra, per què? modestament opino que per les preses del jo-vull-veure-i-ser-protagonista-del-canvi. Els resultats són evidents avui dia, només hi ha una rebelió que jo conegui que s'està construint un espai poc a poc i des de la base (zapatistes a Chiapas) dels quals opino que ens porten anys llum en moltes coses.
p.d crítica a bromes dolentes: tampoc fa gràcia la imitació d'en Lluís Marco a Dinamita que fas al final posant allò de "reflexionem-hi...". Crec que faràs bromes més bones quan et treguis tota aquesta ira del damunt "quantshipòcrites", que per cert com tu dius, tu ets el primer, en això has encertat.
Re: Diputada PSC: "Es muy poco tiempo el que podemos aguantar aquí"
03 set 2005
"El que passa a Nova Orleans és tot una qüestió de civisme", han declarat les autoritats del Tripartit.
Re: Diputada PSC: "Es muy poco tiempo el que podemos aguantar aquí"
03 set 2005
Pues a mi que la señora ésta se encuentre hay dentro en estos momentos me pareca hasta interesante porque puede poner la voz a los sin voz, tiene el poder de hacerlo y parece que lo está haciendo. Por lo demás no me da especial pena, acaso sus niños.
Es cierto que cuando pasa una desgracia en EEUU o el 1º mundo parece que es LA DESGRACIA con mayúsculas, haciendo un descarado olvido de la infinidad de calamidades que asolan el planeta. Es cierto que los atrapados y muertos en New Orleans no son más víctimas que las víctimas de otros lugares ni merecen más ayuda, compasión o lo que sea. Pero tampoco menos. No nos confundamos. Resulta que casualmente o no tan casualmente son de los más pobres y marginales de EEUU, para nada responsables de lo que les está ocurriendo. Y digo no tan casulamente porque tengo la sospecha de que la situación no variaría mucho si hubiera ocurrido en otro estado más pudiente, porque el problema me parece que no es que les hayan abandonado que también, sino que realmente los yankis son tan burros, tan prepotentes que no están preparados ni tienen idea de cómo estarlo para catástrofes similares, porque sí, una ciudad completamente arrasada es una catástrofe en cualquier parte del planeta.

Y si alguien me responde a lo de que no son culpables de lo que les ocurre; al margen de que "nadie es inocente", los americanos me dan pena porque llevan años, generaciones ya, con el cerebro lavado, y con pocas posibilidades de encontrar otro camino personal alternativo a esa descerebración consumista y de "sueño americano". Es triste, es patético, pero así es... y así nos va al resto por ello.

Estoy de acuerdo con "quantshipo..." porque realmente lo de criticar y sentenciar se nos da de madre. Me pregunto si el colega o la colega "angelet" habla por experiencia propia cuando plantea lo de haber visto el horror en 1º persona... ¿o estará sól haciendo demagogia barata?. Nada se de esa tipa ni de sus circunstancias pero de seguro que está pasando una situación realmente jodida.
En cualquier caso yo paso de la coca-cola y tampoco pienso que tenga que ir a los paíse empobrecidos para ser guai...
Re: Diputada PSC: "Es muy poco tiempo el que podemos aguantar aquí"
03 set 2005
jo crec que "Quantshipocriteshihaperaquí", nihilismes deixats de banda, té part de raó. Jo tampoc faig el joc a les multinacionals (tot i que de Coca-Cola sí que en bec, m´agrada, no puc fer-hi res), no gasto diners en coses frívoles ni luxoses, intento donar suport a músics o escriptors allunyats dels circuits comercials... però bé que tinc els meus estalvis a La Caixa, per quan m´hagi de comprar un piset. No faig el món pitjor del que és, però tampoc ajudo a millorar-lo. Em temo que ningú ha deixat de MORIR de fam gràcies a mi.


PD: que algú m´expliqui això dels "dits d´una orella" perquè no ho pillo..
Re: Diputada PSC: "Es muy poco tiempo el que podemos aguantar aquí"
03 set 2005
amb lo dels dits de la orella jo he entès que vol dir ningú.
Re: Diputada PSC: "Es muy poco tiempo el que podemos aguantar aquí"
03 set 2005
Aquesta pija del PSC és penosa. A les tertúlies de Catalunya Ràdio amb el Gaspar Hernández feia unes intervencions de nivell 1r de primària. Em recorda la infanta tonta.
Re: Diputada PSC: "Es muy poco tiempo el que podemos aguantar aquí"
03 set 2005
Ves el telediario de cualquier cadena y te das cuenta que cuando hablan de esta catastrofe dedican la mayoria de la información ha hablar de los pillajes, a remarcar que hay gente que esta robando en los supermercados.
Con miles de personas muriendo poco a poco, a los medios les parece mas importante que se estan robando los supermercados que han quedado abandonados, y no solo eso, una parte importante de los policias y soldados se emplean para evitar estos actos de pillaje, mientras hay miles de personas en peligro y a las que nadie ayuda.
Re: Diputada PSC: "Es muy poco tiempo el que podemos aguantar aquí"
05 set 2005
es penosa akesta noticia sobre la di_puta_da del psc no se qe fot penjada aquesta web...

que és parli dels problemes qe te el poble de nova orleans i biloxi, per aconseguri menjar i aigua potable,és una cosa ben diferent a parlar de lo malament qe ho esta passant akesta txupoptera politica; l'única cosa bona que a desencadenat aquesta catastrofe és que el sur d'eeuu ja no té tant clar que la politica d'en bush sigui salvar nord_amèricans sinó que deuen pensar que la politica de la casa blanca és enviar l'exercit a defensar els negocis o sigui defensar el capital... més clar l'aigua qe els ha caigut del katrina...
Re: Diputada PSC: "Es muy poco tiempo el que podemos aguantar aquí"
05 set 2005
hi ha una difèrència entre les informacions que, per exemple, aquests dies donen tv3 i antena3: en el primer l'èmfasi està posat en la manca d'ajuda cap als damnificats i la penosa reacció de les autoritats, en el segon cas el notición és la esplèndida reacció de l'exèrcit i la policia contra les bandes de criminals i saquejadors, amb dret a tirar a matar (a antena3 no pots distingir si estàs veient un soldat americà passejant-se per un carrer de Bagdad o un soldat americà passejant-se per Nova Orleans)
Sindicato Sindicat