Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: @rtivisme : corrupció i poder : criminalització i repressió
Comunicat de L’Assemblea de Festes Alternatives de Gràcia 2005.
28 jul 2005
El any passat, a Festes de Gràcia va haver-hi un mort a mans dels feixistes, càrregues policials en les que entre d’altres un noi va perdre un testicle, crispació politiquera i criminalització de les diferentes festes. I aquest any tenim moltes motivacions. Continuem reivindicant espais alternatius de Festa Major. Son alternatives perquè son diferents a la Festa Oficial.
Però alguns s’empenyen en voler fer-nos fora.
Comunicat de
L’Assemblea de Festes Alternatives de Gràcia 2005.
Gràcia Lliure i Antifeixista.

No està el mon com per a enfonsar-nos davant de qualsevol dificultat. El any passat, a Festes de Gràcia va haver-hi un mort a mans dels feixistes, càrregues policials en les que entre d’altres un noi va perdre un testicle, crispació politiquera i criminalització de les diferentes festes alternatives del barri. Va pensar Ricard Martínez, “Tal dia farà un any…�.

(Vinga, Ricky, un any més, tornen les Festes Alternatives de Gràcia a la teva agenda i malsons). I aquest any tenim moltes motivacions. Continuem reivindicant espais alternatius de Festa Major. Son alternatives perquè son diferents a la Festa Oficial. I son de Gràcia perquè son del barri, som gent d’aquest barri.( A veure si les tertúlies oficials de la Vila deixen de manipular el llenguatge quan fan ús de la seva amplificada llibertat d’expressió. No hi ha res de despectiu cap a ningú al anomenar les nostres festes com a alternatives, no fem un ús excloent ni exclusiu del terme. Es alternatiu qui vulgui ser-ho, cadascú s’anomena com vol: això es autonomia. I cadascú s’organitza com vol: això es autoorganització).

Principalment les portem endavant gent de diferents kases okupades de Gràcia, tot i que sempre hi participen altres persones, veïnes de la Vila amb les que compartim lluites, espais, solidaritat...

Tot aquest esperit d’autonomia, autoorganització i autogestió ho compartim amb altres col•lectius de la Vila que també organitzen Festes Majors Alternatives. La Coordinadora Popular de Festes porta molts anys de tasca a Gràcia, molta lluita, reivindicació i solidaritat.

Gràcia es un barri amb una gran activitat associativa. Molta gent forma part d’aquesta riquesa. També nosaltres.

Però alguns s’empenyen en voler fer-nos fora. Ricard Martínez, regidor d’aquest Districte de la Barcelona del disseny, va clausurar l’anterior edició de Festes proposant com a mesura contra les Festes Alternatives i l’Okupació, que s’acceleressin els processos de desallotjament de les kases okupades. Uns mesos després vàrem tenir coneixement de la celebració d’una ronda de “consultes i debats� sobre la Festa Major a la que no vàrem ser convidades. Vàrem respondre amb un escrit adreçat al Districte i al barri, del que l’Independent es va fer ressò al seu moment. Des de llavors no hem rebut cap explicació, cap disculpa. Es clar que ens sentim maltractades pel Districte. Han passat masses coses.

Hem de dir també que no considerem com a debat el que ha escenificat el Districte. En realitat el que han fet ha estat evitar el debat real, recollint algunes opinions i elaborant conclusions que per descomptat, no ens vinculen en absolut.

El passat 13 de Juny ens va arribar la denegació del permís per Festes Alternatives a la propera edició de la Festa Major, al•legant que no vàrem participar al esmentat debat (!!!???)

A l’Independent de Gràcia es publica amb data 15 de Juliol de 2005 que les raons del Districte son que les places sol•licitades tenien ja un altre destí. El Districte ha engegat des de l’any passat una nova estratègia per fer-nos fora indirectament. Ara es tracta de muntar qualsevol cosa per tal de justificar que no hi ha espais. Ja ho vam veure a Joanic, on l’any passat el Districte i alguns comerciants van improvisar per no tornar a donar-nos aquesta plaça.

A Rovira volem exposar l’explotació laboral dels presos i preses a càrrec del CIRE de la que es beneficien moltes grans empreses. .

Quina cultura popular, quin cinisme.

Per la nostra banda, ja n’hi ha prou. Ja ens costen prou els olors de “palacio�, però no podem més amb aquest home i les seves “servidumbres�, que recent arribat al seu càrrec ens volia vendre una nova etapa a les actituds del Districte envers les kases okupades i els moviments socials del barri.
I tant que ho ha fet, a cops de les porres i la prepotència de la Guàrdia Urbana, especialment els UPAS, agressors i torturadors de tres joves del Casal de Ros d’Olano.

Com ja hem dit no ens enfonsarem per tot això, que mai hem tingut masses simpaties al Districte i podem continuar amb la nostra tasca a la nostra manera. El que no volem es participar dels seus dobles jocs i a sobre amb el mateix resultat de sempre: més criminalització.

Parlen de tolerància, una paraula lletja que les institucions miren de posar guapa, i que ni elles mateixes es creuen.

Que en parlin. Respectem a tots i totes les veïnes que treballen a les Festes Majors, tot i que no compartim un model que es sosté sobre la pedra angular del finançament i el suport institucional (l’Independent, 27 de Maig de 2005) i cada vegada menys sobre la il•lusió i el compromís real de les veïnes del barri.

Estem d’acord amb el diagnosi que fan des de algunes Associacions de Veïns: s’han perdut les pràctiques de veïnatge. Potser va arribant l’hora de plantejar-se que la crisi al model de Festes tingui alguna cosa a veure amb altres conflictes que les transcendeixen, amb el desarrelament i l’individualisme que imposa la lògica dels diners , l’especulació, i el control social.

Per denunciar tot plegat farem Festes Majors. Per portar la nostra cultura popular i reivindicativa al carrer com fem moltes altres vegades . Perquè som part activa d’aquesta Vila, ens agrada, ho passem bé i treballem col•lectivament. I així ho hem comunicat al Districte a un recurs contra de la denegació de permís.

Per tot això, i perquè farà un any de l’assassinat d’en Roger a mans de feixistes, hi serem.

Crear alarma per les nostres festes segurament sigui al guió del Districte i d’algú més.

Que ens deixin en pau…

HI HAURÀ FESTES ALTERNATIVES 2005
NO ENS FARAN CREURE.

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Comunicat de L’Assemblea de Festes Alternatives de Gràcia 2005.
28 jul 2005
Es que no tenen res millor a fer al districte que impedir als graciens de d'organitzar i gaudir de les seves festes? Volem les festes en pau, són una vegada a l'any, per qué volen fotre'ns? Que és posin a treballar de veritat, en qualsevol cosa, enlloc d'emprenyar-nos.
Re: Comunicat de L’Assemblea de Festes Alternatives de Gràcia 2005.
28 jul 2005
Aquestes no son les de la CPF de festes oi? son les que van muntar l'Assemblea d'Okupes si no m'equivoco l'any passat?
Re: Comunicat de L’Assemblea de Festes Alternatives de Gràcia 2005.
29 jul 2005
El comunicat és de qui el signa, tant la Coordinadora Popular de Festes com l'Assemblea d'okupes són objectius per igual de la màfia del districte que vol el barri per ells i prou.
Re: Comunicat de L’Assemblea de Festes Alternatives de Gràcia 2005.
29 jul 2005
el DIY ATAK ,un altre any més,seguim montant activitats durant les festes del barri (concerts,passis de video,etc..) sense demanar permis ni al Ajuntament ni a ningú!!!

do it yourself or die!!!!!

http://www.geocities.com/diyatak
Re: Comunicat de L’Assemblea de Festes Alternatives de Gràcia 2005.
12 ago 2005
Total que Ricard Martinez s´ha convertit en un titella per obra i Gràcia de PP i CiU.

Realment lamentable.. si aquest home te que millorar el barri per exemple posant un asfalt ple de "xiclets" en fi... ja es veu no te criteri propi.

El que deia un autèntic titella.
Re: Comunicat de L’Assemblea de Festes Alternatives de Gràcia 2005.
12 ago 2005
solament faren la concentracó a fontana
Re: Comunicat de L’Assemblea de Festes Alternatives de Gràcia 2005.
12 ago 2005
Molt clarificadors:

http://barcelona.indymedia.org/newswire/display_any/194572

http://barcelona.indymedia.org/newswire/display_any/194674
Participacio en la federacio que organitza la festa 'oficial'
12 ago 2005
És interessant (?) el comentari de:

http://barcelona.indymedia.org/newswire/display_any/194915
Re: Comunicat de L’Assemblea de Festes Alternatives de Gràcia 2005.
13 ago 2005
Un saludo Antifeixista desde Euskal Herria para las gentes de Gracia.

* LEE Y DIFUNDE ..........................

-- ANTIFAXISTA SAREA --

E-MAIL: ANTIFAXISTA (at) terra.es
WEB: http://groups.msn.com/ANTIFAXISTASAREA/_whatsnew.msnw
+ SI DISPOSEU DE PAGINA WEB,VOS DEMANEM QUE PERDEU UNS MINUTS DEL VOSTRE TEMPS I HENS INCLUIU AL VOSTRES ENLLAçOS,GRACIES...

Bienvenidos - Benvinguts - Ongietorri - Benvido - Welcome - Bienvenue ............
Re: Comunicat de L’Assemblea de Festes Alternatives de Gràcia 2005.
14 ago 2005
Hòstia, almenys us podieu haver mirat el text abans de penjar-lo... Em sembla molt bé el què hi sieu, però està ple de faltes!
Re: Comunicat de L’Assemblea de Festes Alternatives de Gràcia 2005.
14 ago 2005
I tu en fas una en una sola frase...
Re: Comunicat de L’Assemblea de Festes Alternatives de Gràcia 2005.
17 ago 2005
ESTAN INTENTANDO HACER LO KE HICIERON EN MADRID; DISOLVER TODO TIPO DE ACTO O REUNION QUE TENGA UN TRASFONDO DE DISIDENCIA. BCN ES ANTIFA, NO DEJEIS KE PASE LO KE HA PASADO EN MADRID DONDE LOS ESPACIOS ALTERNATIVOS PRACTICAMENTE NO EXISTEN Y DONDE LA ESTUPIDEZ SE HA GENERALIZADO EN LA POBLACIÓN.MADRID YA NO ES LO KE ERA HACE DIEZ AÑOS, BARNA ES COMO ESTAR EN CASA, KE ESO NO KAMBIE PORFAVOR. PRESOS AL CARRER, SALUD Y ANARKIA.
Re: Comunicat de L’Assemblea de Festes Alternatives de Gràcia 2005.
18 ago 2005
Per a traduir al Castellà aquests textos
Para traducir al Castellano estos textos:

http://www.internostrum.com/
Re: Comunicat de L’Assemblea de Festes Alternatives de Gràcia 2005.
20 ago 2005
Osti tu! menys mal que heu vingut a salvar-nos, realment a Gràcia no sé que fariem sense vosaltres!

Però, de veritat que sou de Gràcia o veniu del Putxet i de Sant Gervasi??
Re: Comunicat de L’Assemblea de Festes Alternatives de Gràcia 2005.
20 ago 2005
¿Po r qué no dejais a la gente ir a sus fiestas del barrio en paz?
Sois unos fascistas.
Re: Comunicat de L’Assemblea de Festes Alternatives de Gràcia 2005.
21 ago 2005
Estic d'acord, els okupes son intolerants i per tant una mica fatxes, ja que només es preocupen de la seva festa i no els importa un pepino que la gent treballadora que es lleva a les 6.30 o a les 7.00 del matí descansi. Es posen l'etiqueta de tolerants i solidaris i resulta que no toleren que els veïns treballadors descansin i si els hi diuen que a partir de les 2.30 de la matinada marxin de les places i no facin soroll per deixar descansar als veïns del barri de Gràcia, resulta que es violenten i destrossen tot el que poden i a sobre, després diuen que no han estat ells. Aquesta és la "llibertat" dels dels okupes, només creuen que els qui son com ells tenen dret a aquesta "llibertat", nosaltres no tenim la llibertat de poder dormir i descansar i no tenim llibertat per anar pel carrer tranquilament quan ells organitzen aldarulls, no tenim llibertat per entrar i sortir de casa nostra mentre ells quan estan borratxos s'estan tirant pedres amb la policia i es demostren a si mateixos lo revolucionaris que son. Llibertat és respecte i tolerància, no el que feu vosaltres. Al mòn hi ha més gent apart de vosaltres i encara que pensin i es vesteixin diferent també tenen dret a existir.
Ho sento si he estat una mica dur i gràcies per endevant per la vostra comprensió i col.aboració i si he dit fatxes al principi no ho dic per insultar, ho dic per l'actitut que mostreu la major part de les vegades. Llibertat no és una etiqueta que es posa un col.lectiu, és una feina de tolerància i respecte que es treballa dia a dia.
Re: Comunicat de L’Assemblea de Festes Alternatives de Gràcia 2005.
21 ago 2005
"si els hi diuen que a partir de les 2.30 de la matinada marxin de les places i no facin soroll per deixar descansar als veïns del barri de Gràcia, resulta que es violenten i destrossen tot el que poden i a sobre, després diuen que no han estat ells"

Home, la gent que queda a les places a aquelles hores són tots okupes, vols dir? Renoi quin exèrcit, i tots amb el carnet d'okupa segur (clar, tu els coneixes a tots). Repensa-ho una mica, au, que no s'aguanta per enlloc. Si a més han sortit imatges dels enfrontaments a la tele.

Si no t'agraden els okupes em sembla fantàstic, a mi no m'agrada treballar ni l'ordre social que vivim però em foto i treballo i visc aquí, així que t'empasses aquesta mania i no carreguis morts tant gratuïtament.
Re: Comunicat de L’Assemblea de Festes Alternatives de Gràcia 2005.
22 ago 2005
Ho sento però no tinc tele, és la meva manera de protestar contra el sistema. Segur que els que hi havia a les places no eren tots okupes, ja que la majoria que es diuen okupes ni tan sols ho son, viuen a casa dels papis i ocupen locals per tenir el seu bar (exemple: Ros de Olano), això no és ser okupa. Pel que fa als aldarulls, vaig sentir per radio a un portaveu dels okupes que deia que eren com els aldarulls de Lloret, però certament jo no m'imagino a un hooligan anglés cridant "revolucio!!" i "independència!!" mentre tira pedres a la policia. Pel que vaig veure al carrer, devant de casa meva, (i no em cal veure la tele) eren els moviments anomenats alternatius, es adir okupes inclosos, o millor dit, grups de gent que van d'alternatius.
Re: Comunicat de L’Assemblea de Festes Alternatives de Gràcia 2005.
22 ago 2005
només una opinió veí de gràcia: okupar un local per promoure activitats és tan digne com fer-ho per viure-hi. De fet és l´única okupació que jo defenso. M´he trobat amb gent que okupa una casa, ho anuncia a bombo i plateret per tot el barri... i encabat resulta que no pots ni entrar-hi perquè ha passat a ser casa seva, i per tant una mena de propietat privada..

en concret la gent de Ros de Olano, al marge del que ens pugui semblar la seva ideologia (que per a mi no és ni ideologia, és pur seguidisme de les consignes i actituts del món radical basc) s´ho curren.


salut
Re: Comunicat de L’Assemblea de Festes Alternatives de Gràcia 2005.
22 ago 2005
Sí que s'ho curren!, s'han currat que diversos veïns de l'entorn hagin hagut de marxar del barri per poder dormir i descansar a les nits.
Salut i fins una altre!!
Re: Comunicat de L’Assemblea de Festes Alternatives de Gràcia 2005.
22 ago 2005
Estimat veí de Gràcia, pel que dius, entec que ets una persona a qui no satisfà el sistema en el que vivim ja que dius, "Ho sento però no tinc tele, és la meva manera de protestar contra el sistema". Això em sembla molt bé i penso que és una bona mesura. Però hi ha una cosa que m'agradaria que m'expliquessis. Més endevant dius i cito textualment: "Pel que vaig veure al carrer, devant de casa meva, (i no em cal veure la tele) eren els moviments anomenats alternatius, es adir okupes inclosos, o millor dit, grups de gent que van d'alternatius."

Vas veure "grups d'alternatius", és a dir, gent com tu, fent l'animal. Això t'ha portat a criminalitzar tota una ideologia associant-la a salvatges que no tenen més recurs que la violència per expressar la seva opinió...Nomnés ho entendria si tu fossis l'únic que hi faltava. (greu error per que jo tampoc hi era i tampoc em sento satisfet amb els sistema en el que vivim).

Perdona que et molesti, però també m'agradaria que m'expliquessis com vas arribar a la conclusió que la gent que feia el merder eren "grups d'alternatius"...et vas acostar per preguntar què pensen del sistema en el que vivim? els vas identificar per la "pinta"?? si és així quina pinta portes tu?? també et puc identificar per com vas vestit com a element "alternatiu"??

No t'ho prenguis malament, però em sembla que l'has cagat una miqueta. Ho entenc, és una putada haver d'anar a treballar i veure com tothom està de festa i més a sobre si no pots dormir pel soroll. Ara bé, com veí de Gràcia deus voler que els teus convilatans puguin celebrar, un cop l'any la festa major. Fes aquesta reflexió: Per què a la vila de Gràcia ja no es fan les matnies amb el format tradicional (envelat fins que surt el sol i xaranga pels carrers de la vila per despertar tots els veins i fer un esmorzar plegats). Aquests és un acte present a moltíssimes festes majors d'arreu de catalunya....però a Gràcia per culpa de gent que no enten la meva manera de fer festa (escoltar música en directe, ballant fins que en tingui prou...1 cop l'any és l'únic qu es demana) no és possible.

podria caure en l'insult i dir que sou burgessos, feixistes i curts mentals, com tu que no saben gaudir d'una festa popular, però seria un greu error. Segur que hi ha molts burgessos que també voldrien venir (les mesves àvies s'estaven a la plaça del Sol fins que es feia de dia i es prenien "simpatines" unes anfetamines que es venien a les farmàcies els anys 40-50 per aguantar fins més tard).

Entenc el teu dret a treballar, tu entens el del resta dels teus convilatans a celebrar la festa major?

Per últim, jo aquests dies també he vist gent fent destrosses (20 nanos d'uns 18-20 anys amb samarretes de "Scorpia", cabells rapats i casc) i fins hi tot m'hi he enfrontat. T'asseguro que els personatges aquests no tenen res a veure amb els moviments que tu acabes de criminalitzar. El problema de les festes és que fa molt de temps que des de moltes institucions s'ha venut les Festes (ab l'atractiu principla de la música i la beguda) com a reclam turístic i se'ls hi ha desbordat. No pots invitar 30 persones a casa teva per fer una gran festa i just en el moment en el que estan més eufòrics deixar anar els gossos per que els facin fora.

Per cert, també t'has perdut el comunicat CONJUNT que van emetre la Federació de Comisions de FEstes de GRàcia i La Coordinadora de Festes Alternatives de Gràcia, en contra de la violència a les festes. (Estic convençut que saps que el moviment okupa està implicat amb la coordinadora de festes alternatives)

Així que, estimati apreciat convilatà, no criminalitzis col·lectius i intenta viure amb una mica menys amargura.

Salut i ànim, segur que entre tots farem una Vila de Gràcia millor.
Re: Comunicat de L’Assemblea de Festes Alternatives de Gràcia 2005.
28 ago 2005
Esta molt bé el comunicat. aixó és un exemple de ética i coherencia per part de lassamblea d'alternatives. de vegades els UPAs son torturadors, feixistes, i assassins, i de vegades fan la seva feina, son molt macos, i utilitzen les porres només per reeducarnos. de vegades la tele ens enganya, ens manipula, i diu grans barbaritats. i de vegades simplement relaten els fets, denuncien els mals socials, i ens ensenyen el que hem d'aprovar i el que hem de rebutjar. molt bé alternatius, sou uns cínics, l'ajuntament i la tele us dona pel cul cada puto dia, i vosaltres, més tontos que ningú, sou els primers que caieu en la seva trampa. Es cert, aquest cop(i molts cops) no vau ser vosaltres(com a colectiu), i per aixó l'ajuntament te la rao, la tele diu la veritat, la policia AQUEST COP precisament no va provocar, i els causants van ser un comando organitzat de neonazis! Obriu els ulls sisplau.. o pitjor, NO SIGUEU HIPÓCRITES!
salut
Re: Comunicat de L’Assemblea de Festes Alternatives de Gràcia 2005.
30 ago 2005
hagues dit exaktament al mateix ;molt be sergi aixo es respondre amb arguments.....
Re: Comunicat de L’Assemblea de Festes Alternatives de Gràcia 2005.
30 ago 2005
lajuntament te la rao ?komando organitzat de neanazis? explikamho o almenys diguem si es sarkasme ;perke no entent el ke vols dir amb tot aixo?
Re: Comunicat de L’Assemblea de Festes Alternatives de Gràcia 2005.
31 ago 2005
Em sembla que el xabi parlava de l'altre comunicat, del signat conjuntament amb la CPF i la Federació arran dels primers aldarulls, abans de les detencions i tota la hòstia.

El contingut estic d'acord en que és pèssim, però suposo que no va ser redactat per ningú de la CPF ni de l'Assemblea de Festes Alternatives. La gràcia suposo que estava en que es signava un comunicat conjunt al marge de qualsevol institució, i així la Federació reconeixia tàcitament la legitimitat de les alternatives tot i la prohibició per part del Districte. Però estic d'acord que s'haurien d'analitzar les causes, i condemnar o almenys citar el clima de tensió creat per l'Ajuntament les setmanes prèvies (i recolzat per la Federació gràcies a un augment substancial de les subvencions, per què no dir-ho), la provocació i prepotència arrogant dels UPAS, etc., està clar que tot això no va passar perquè sí i està clar a qui beneficia.
Re: Comunicat de L’Assemblea de Festes Alternatives de Gràcia 2005.
10 set 2005
gracies "gracia fa pudor", estic llegint tantes coses,com a minim sorprenents,sobre aquest tema que em sembla tot una mica surrealista, jo vaig veure el que va pasar a gracia, i si,va ser desmesurat, pero estem d'acord,no va ser perque sí i esta clar a qui beneficia. Ens donarán pel cul amb que som uns incivics i uns violents durant molt de temps,es nou aixó?fa mooolt de temps que desde lajuntament es busca criminalitzarnos en aquest sentit, i nosaltres piquem,molt bé.pregunta:de debo,a aquestes alçades algú es creu el que diu la tele?
Re: Comunicat de L’Assemblea de Festes Alternatives de Gràcia 2005.
16 set 2005
Yo vaig estar a les festes de Gracia 2005!
Els mitjans de comunicació generalitsen a tots els que vem volcar contenidors, tirar botelles als policies i rebentar el barri, com a ocupes.

Yo recordo aquells dies com si fos ahir mateix...
Els primers dies hi erem yo i els meus camarades skinets (antiraciestes / antifeixistes). Tambe hi havien punks...
Algun veí ens va cridar la atencio per les nostres malifetes.

Els dies seguents tambe estavem nosaltres... armant-la. Pero em vaig sorprendre al veure al veí, que ens havia esbroncat, tirant un contenidor a terra. Aquest veí, i altres persones com ara pijos, killos, bakalas, tambe eren protagonistes de les destroces de gracia... no nomes els okupes !

SKINHEAD ANTINAZIS BOOTBoi! Oi!
Re: Comunicat de L’Assemblea de Festes Alternatives de Gràcia 2005.
20 set 2005
Es cert que la premsa generalitza, pero be, sols volia aclarir, que aquest dropo d'aqui d'alt que escriu tant malament no te res a veure amb nosaltres.

SALUT!


www.antinazisbcn.tk
Sindicato Sindicat