|
Notícies :: antifeixisme : corrupció i poder : criminalització i repressió : pobles i cultures vs poder i estats |
recordant el manifest pel retorn dels papers de salamanca
|
|
per repufw |
16 jun 2005
|
|
MANIFEST D’OCTUBRE 2004
PEL RETORN Ã?NTEGRE DELS PAPERS DE SALAMANCA
Tot poble té dret a ser lliure. Tot poble té dret al respecte i a la seva dignitat. Tot poble té dret a la seva història i al seu patrimoni. És per això que avui, seixanta-cinc anys després de la fi de la Guerra Civil, cal rebutjar sense miraments tots aquells impediments que encara obstaculitzen el ple accés de la nostra gent i de la nostra nació a la plena llibertat. No podem admetre que crims franquistes encara sense corregir continuïn marcant les nostres circumstà ncies actuals com a persones i com a poble, amb els transtorns psicològics i morals col.laterals que això suposa.
Un dels principals impediments que avui encara ens afecta és el fet que no s’hagi produït el retorn dels documents que els franquistes se’n va emportar a Salamanca a la fi de la Guerra Civil. És un retorn que s’hauria d’haver produït fa dècades. No retornar-nos-els –sigui quin sigui el pretext adduït– significa beneir moralment aquella agressió i perpetuar-la com a sÃmbol de la victòria dels vencedors sobre els vençuts. Tanmateix no és amb un retorn simbòlic i consensuat que el nostre poble es donarà per satisfet avui. Exigim un retorn Ãntegre del nostre patrimoni perquè ningú no pot distingir -ni jurÃdicament ni ètica- entre materials espoliats retornables i materials espoliats no retornables. Les nostres institucions, els nostres ajuntaments, els partits i sindicats espoliats, els particulars afectats han exigit ben clarament aquests darrers anys el retorn dels documents i d’altres materials que els pertanyen legÃtimament. Aquesta justa reclamació ha comptat, entre d’altres suports, amb un aval impagable: el de la comunitat acadèmica internacional, encapçalada, recordem-ho, per personalitats tan distingides com Noam Chomsky, Francesco Cossiga, Rigoberta Menchú, Danielle Mitterand, Adolfo Pérez Esquivel, Federico Mayor Zaragoza, Nawal el Saadawi o Mario Soares que, juntament amb més de 700 catedrà tics i professors universitaris de tot el món, feren costat a la Comissió de la Dignitat en la nostra reivindicació l’any 2002.
Avui estem davant d’una oportunitat històrica perquè un Govern espanyol pugui reparar en part aquell atrocitat tot seguint l’exemple d’altres governs democrà tics com el basc, que fa tres anys va tornar als catalans els documents que obraven en el seu poder. Aquest Manifest té com a únic objectiu exigir que el Govern espanyol compleixi l’acord pres pel Congrés dels Diputats el passat 18 de maig de 2004, que exposa la necessitat de "resoldre el contenciós plantejat" respecte als documents espoliats. Per a nosaltres, els signants, aquesta resolució del contenciós només serà una realitat si es produix una restitució Ãntegra de tots els materials espoliats, única manera de rectificar –finalment– aquest esfereïdor cas de vandalisme practicat per l’Estat franquista contra la democrà cia i contra la nostra nació.
Barcelona, Ciutat de Mallorca i València. 15 d’octubre 2004.
Manifest promogut per les Taules de Suport a la Comissió de la Dignitat,
els primers signataris del qual han estat:
Antoni Miró (Pintor d’Alcoi), Josep-Maria Terricabras (Filòsof de Girona), Maria Antònia Oliver (Escriptora de Manacor) Henry Ettinghausen (Catedrà tic Emèrit de la Universitat de Southampton i signatari del Manifest Internacional de 2002).
Per a adherir-s’hi: m_rojals ARROBA hotmail.com |
![](https://barcelona.indymedia.org/images/licenses/norights.gif) This work is in the public domain |
Re: recordant el manifest pel retorn dels papers de salamanca
|
per fins als collons dels papers! |
16 jun 2005
|
Salamanca
Melody -
En la noche de tus calles cuando se empieza a soñar
se escuchan los pasacalles de las tunas al pasar.
Y un latido que se arranca del fondo de una canción
y es que tu eres, Salamanca, y es que tu eres Salamanca
mi nostalgia y mi pasión . . .
Eres tu, mi Salamanca, la más bella de mis flores
y hoy te trae la estudiantina, su canción y sus amores.
Eres mi rosa querida y con amor yo te digo
que entre mi capa escondida te llevo siempre conmigo.
Eres sueño y eres Tuna de romance y luna blanca
mientras la voz de la Tuna a tus mujeres les canta.
Patria chica de mi anhelo, que me hechizas volntad
bajo el ancho de tu cielo, junto al surco de tu suelo
brilla tu Universidad |
Re: recordant el manifest pel retorn dels papers de salamanca
|
per fins als collons de tu |
16 jun 2005
|
visca la memòria antifeixista ! |
Re: recordant el manifest pel retorn dels papers de salamanca
|
per mecagoendios |
16 jun 2005
|
Salamanca, salamanca,
académica palanca....os vamos a meter por el culo como no devolvais lo que robasteis |
Re: recordant el manifest pel retorn dels papers de salamanca
|
per Laura |
08 set 2005
|
A mi em sembla molt bé que hi hagi un museu a Salamanca, el que no em sembla bé és que exposin coses que només ha patit Catalunya i que no es retornin documents de propietat privada. És que encara no s'han adonat que no vivim en un país centralitzat a pesar dels esforços frustrats que fan i que el nostre sentiment de nacionalisme és diferent. Desperteu del somni i estudieu la realitat home!! |