|
|
Notícies :: altres temes |
MDT, IX Assemblea Nacional
|
|
per emditi |
05 jun 2005
|
|
El passat 28 i 29 de maig, l’MDT celebrava la seva IX Assemblea Nacional a la ciutat de València. S’hi van discutir quatre ponències (Anà lisi de conjuntura, Alliberament de la Dona, Lluita polÃtica i Organització) i vuit resolucions (sobre Palestina i el Sà hara, la directiva Bolskestein, la república, el respecte pels animals, sindicalisme, la ciència al servei de la classe treballadora, l’espai europeu d’ensenyament superior i l’ecologia alimentà ria).
Com és obligació de qualsevol organització polÃtica, a l’assemblea es va valorar el grau compliment i d'encert del que dèiem i proposà vem en l'anterior Assemblea Nacional (febrer de 2003), en què, a grans trets, es va traçar una lÃnia d'actuació polÃtica a tres nivells. Tà cticament, aprofundÃem en el procés de construcció de la Unitat Popular, concretant-ne la definició i especificant les lÃnies de treball priorità ries per desplegar-la. A nivell tà ctic i estratègic alhora, plantejà vem d'una banda la necessitat d'una confluència ideològica i organitzativa al si de l'Esquerra Independentista (EI) i de l'altra la reorganització i el reforçament de l'MDT com a embrió de partit polÃtic revolucionari amb les tasques que li pertoquen.
Pel que fa al primer nivell, es va constatar que s’han produït avenços en el desplegament de la lluita municipal, però cal admetre que l'articulació de tota una xarxa sociopolÃtica formada pel conjunt d'entitats i agrupacions populars de carà cter transformador amb el doble objectiu d'ampliar-ne la base i incidència social, tot dotant-se dels mecanismes i infrastructures econòmiques, medià tiques, etc. necessà ries per combatre el pensament únic actualment hegemònic i donar sortida a les reivindicacions populars, avança a un ritme lent, poc constant i molt variat al llarg del territori.
Quant a la confluència de l'Esquerra Independentista, el primer objectiu que proposà vem en la lÃnia d'aconseguir un més alt nivell de confluència ideològica i organitzativa era que el conjunt d'organitzacions que es reclamen de l'EI (Maulets, Endavant, PSAN i MDT) apostessin en la prà ctica pel projecte de les CUP. La cosa no ha acabat d'anar ben bé aixÃ, ja que mentre que, a nivell nacional, Maulets i MDT han abocat molts esforços en el desplegament d'aquest projecte i n'han fet una prioritat, d'altres organitzacions, llevat de determinades assemblees comarcals, han prioritzat als seus interessos partidistes.
Respecte a l’objectiu de construir un referent polÃtic unitari de tota l'EI, que considerà vem prioritari ja que, sense aquest referent, qualsevol treball a nivell social acaba sent capitalitzat per les forces reformistes i esdevenint estèril per a avançar sòlidament en el camà de la ruptura, val a dir que, com sol passar, el Poble va pel davant de les organitzacions.
Finalment, pel que fa al Partit i les seves tasques, es va valorar positivament el nivell d’anà lisi i lluita ideològica assolides, la tasca d’agitació i propaganda selectiva (“moltes idees per a poca gent�) i l’increment de milità ncia i d’extensió territorial, tot i que es va insistir que encara és insuficient.
Per altra banda, cal reconèixer que la construcció paulatina d'eines de direcció estratègica de l'Esquerra Independentista va a un ritme més lent del que probablement esperà vem. AixÃ, tot i que és cert que ha augmentat el nombre de persones que, arreu del territori nacional, ha anat assumint tasques de direcció polÃtica en diferents à mbits unitaris de l'EI i que, en la majoria dels casos ho han fet en gran coincidència de plantejaments tà ctics i estratègics, també ho és que l'experiència ens ha demostrat que aquest nombre no és encara suficient per garantir el correcte desplegament d'una lÃnia polÃtica d'Unitat Popular amb una perspectiva clara.
Abans de debatre les propostes per al futur, es va constatar que l'Esquerra Independentista es troba, d'una banda, amb el camp preparat per a una extensió de la seva capacitat d'incidència polÃtica i, de l'altra, amb el repte de ser capaç tant de realitzar una tasca conscienciadora i de lluita ideològica per tal d'evitar que el sobiranisme moderat (incipient encara) esdevingui un nou viatge al no-res, com de crear les estructures polÃtiques que permetin enquadrar nombrosos sectors del nostre Poble en la lluita per la independència.
Les propostes que es va acordar de llançar a l'Esquerra Independentista i al poble treballador dels Països Catalans giren al voltant de tres eixos de lluita i autoorganització:
1. Cal assumir tant a nivell teòric com prà ctic i organitzatiu el repte de l'equiparació de gènere. No es tracta tan sols que l'MDT i l’Esquerra Independentista en general done suport a les reivindicacions de les dones, sinó que incorporem l'equiparació de gènere com a objectiu final de la nostra lluita, al mateix nivell que els altres tres tradicionals (independència, unitat nacional i socialisme).
2. Cal que ens dotem de les eines conceptuals i polÃtiques escaients per tal de guanyar l'espai polÃtic que avui ocupa en la consciència de molta gent el soberanisme moderat, capficat a hores d'ara en la regeneració d'Espanya.
3. Cal preparar la ruptura democrà tica per la independència, i tot i reconèixer la complexitat i diversitat de situacions als Països Catalans, treballarem perquè aqueixa ruptura amb Espanya i França sigui homogènia al conjunt de la nació.
Tres són les fites que considerem que hem d'aconseguir per dur a terme aquestes propostes:
1. A nivell nacional, cal enfortir la lluita ideològica i dotar l'independentisme d'un referent polÃtic de masses que permeta i facilite a importants sectors del nostre poble la seva identificació polÃtica i alhora oriente i impulse els moviments socials.
2. A nivell internacional cal participar en la construcció d'una xarxa global solidà ria que contemple almenys el reforçament de la lluita internacionalista, una xarxa europea pel dret d'autodeterminació, una xarxa sindical mediterrà nia i una altra pel desenvolupament polÃtic la cooperació i la pau a totes les ribes de la mediterrà nia.
3. D’acord amb la crÃtica que fem als lÃmits polÃtics i ideològics que ha palesat l'altermundisme, ens proposem de treballar i enfortir els lligams amb tothom que veja clar que hem d'apostar per una nova internacional comunista. |
 This work is in the public domain |
Comentaris
Re: MDT, IX Assemblea Nacional
|
per lamentable |
05 jun 2005
|
"el conjunt d'organitzacions que es reclamen de l'EI (Maulets, Endavant, PSAN i MDT) apostessin en la pràctica pel projecte de les CUP"
I la CAJEI? no existeix? té 15 vegades més militants que l'MDT pero no existeix? que fort...esteu una mica desfasats no?
veure per creure |
Re: MDT, IX Assemblea Nacional
|
per MPO |
05 jun 2005
|
A mi també m'ha semblat d'una poca maduresa política impressionant ignorar uns dels organismes que més força estan adoptant a nivells locals de l'EI; i més fer-ho en una frase que comença amb la paraula "confluència".
Que algú (de l'MDT) m'expliqui com avançarem amb aquesta mentalitat!
Salut! |
Re: MDT, IX Assemblea Nacional
|
per 3a |
05 jun 2005
|
Hi ha gent que sembla més encaparrada en solucionar els seus xiringuitos que no pas els problemes reals de la societat, e aqui un clar exemple.
Mentre multitud de col·lectius i organitzacions treballen el dia a dia al carrer a les AAVV, a nivell antirepressiu, amb els immigrants, amb les empreses en lluita, etc...
D'altres es dediquen a filosofar i escriure la teoria de com la resta hem de salvar el Món!
Si us plau senyores i senyors del emadete, baixeu a la terra dels humans o quedeu-vos d'una vegada i per totes al cel dels iluminats, aixó si, deixeu de molestar, que hi ha gent que te ganes de treballar! |
Re: MDT, IX Assemblea Nacional
|
per p |
05 jun 2005
|
Aquesta gent menteix i utilitza l'oportunisme amb una desvergonya que no és ni normal... al darrer numero del seu fanzine "la veu" diuen que la CUP de València participà a l'homenatge a Toni Villascusa, com una manera de dir el molt que s'està menejant al carrer la CUP. Això senzillament és MENTIDA, la CUP no participà en l'organització d'eixe homenatge!!!
Aquests senyors ens estan duguent a la ruïna |
Re: MDT, IX Assemblea Nacional
|
per A cASA! |
05 jun 2005
|
ruptura democràtica? Per favor...només us dediqueu a fer textos i a "reflexionar" (apart d'intentar dominar les CUP) i a sobre ho feu malament i allunyat de la realitat dels moviments socials dels PPCC.
La única noticia bona que espero del MDT es la seva desaparició |
Re: MDT, IX Assemblea Nacional
|
per Possibles Explicacions |
05 jun 2005
|
"lamentable", la cajei és una coordinadora o almenys deia que ho era fa temps, per això no la consideren organització. Potser les coses ara canviarant perquè pel que es veu ara de tant per quan actuen com a organització.
Però fins ara, si hi havia d'haver unitat sabia de xerrar amb totes les assemblees de joves, que fossin d'esquerres i independentistes de dins (Cajei) i de fora l'orbita de l'estretegia d'Endavant. |
Re: MDT, IX Assemblea Nacional
|
per Xuto |
05 jun 2005
|
Molt encertat que es tractin temes com la directiva bolkestein o l'Espai Europeu d'Ensenyamemnt superior ("Bolonya").
I les crítiques doncs no se si son certes o falses això és internet i esta ple de xungos hooligans que a part d'encartellar, fer birres i cantigs.. es dediquen a perseguir tot el que no sigui com ells. |
Re: MDT, IX Assemblea Nacional
|
per fart |
05 jun 2005
|
Pels 10 militants que encara queden al MDT: Marxeu ya a ERC i dexeunos al restu seguir treballant tranquils. Us veu carregar Vinarós i ara aneu a per les CUP. Ya n'hi ha prou! |
Re: MDT, IX Assemblea Nacional
|
per ?? |
05 jun 2005
|
"Xuto" els tius com tu que sempre critiqueu el mateix em foteu una gràcia. Com es nota que no milites macu. Soc d'una Assemblea de Joves que està dins de la CAJEI, i t'aseguru que totes i tots fem molt més que encartellar, fer birres i cantigs.
Apa, salut! per qui s'ho curra de debó. |
Re: MDT, IX Assemblea Nacional
|
per calma |
05 jun 2005
|
No soc un fotofo del MDT però crec que si no nomena la CAJEI és pq és una Coordinadora, no una organització, no cal emprenyar-se tant. D'altra banda, aquells que acusen de manipulació, amb raó o sense, m'és igual, que pensin que això ho llegeix tot deu i que gràcies a ells el notre projecte no és creible. La manca de resultats i unitat també és culpa dles qui intoxiquen per aquí, més i tot que qualsevol altre factor.
Sactarisme no!
Lluia i feina cap a la Unitat Popular! |
Re: MDT, IX Assemblea Nacional
|
per una |
05 jun 2005
|
La milità ncia de l'EI estem disposats a impulsar les CUP en aquells municipis on hi ha una feina real darrera i impulsar una CUP allà on es un projecte realista i no suposa deixa de banda altres fronts de lluita. Després del 1, ve el 2 i no pas el 3!! Senyors i senyores de l'MDT, les CUP no son el vaixell on salvar el seu “xiringuito�. No ens vulguin fer perdre el temps, que tenim molta feina a fer als municipis.
Endavant amb les CUP!
Endavant amb l'Unitat Popular!
Reunificació, independència, socialisme |
Re: MDT, IX Assemblea Nacional
|
per Niko |
05 jun 2005
|
Mai tant poca gent havia manipulat tant i a tanta gent!
Patètic |
Re: MDT, IX Assemblea Nacional
|
per no entenc res |
05 jun 2005
|
Ei, CUPS, OSAN, MDT, CAJEI, Maulets, Endavant...?
A algun lloc s'explica de què va tot això? Francament, per un que no estigui ficat en el tema és difícil aclarar-se. |
Re: MDT, IX Assemblea Nacional
|
per aGri |
05 jun 2005
|
Per què tantes respostes anti-MDT?
Em fa gràcia que un document ben escrit i lúdic aixequi tanta ràbia...
Em sembla que hi ha gent que es mira el melic des de casa i no fa res de profit per transformar la realitat política.
Cuirosament, els mateixos dogmàtics que ataquen les notícies sobre la feina de la CUP no diuen res quan hi ha una notícia de CUP-Vila (que també ho fan molt bé). |
Re: MDT, IX Assemblea Nacional
|
per p |
05 jun 2005
|
Home aGri, tens tota la raó, el document és molt "lúdic" |
Re: MDT, IX Assemblea Nacional
|
per esta |
05 jun 2005
|
serà perquè els de la CUP de Vilafranca no són pro-MDT ni volen convertir les CUP en un partit polític convencional. |
Re: MDT, IX Assemblea Nacional
|
per tomb |
05 jun 2005
|
CUP autònomes! municipalisme i prou! |
Re: MDT, IX Assemblea Nacional
|
per socialista |
05 jun 2005
|
aGri, a qui ningú critica les CUP, sino el que els senyors del MDT volen fer amb elles! |
Re: MDT, IX Assemblea Nacional
|
per senyora |
05 jun 2005
|
LEs CUP seran el que vulguin ser les CUP. És una injustícia acusar de dirigista una organització que forma part del mateix projecte, i a la vegada dir que "són quatre gats", volen "fer un partit convencional", etc etc etc.
L'Mdt té un bagatge de lluita que ningú pot menysprear. Si volguessin estarien ara mateix col.locats a Erc o Ic, però no és així, i curiosament han optat pel camí difícil i pesat. |
Re: MDT, IX Assemblea Nacional
|
per control |
06 jun 2005
|
QUANTA POLI I YO QUE VIEJO, QUANTA POLI...
fora polis i granalluts de l'esquerra independentista ! |
Re: MDT, IX Assemblea Nacional
|
per un que hi era |
06 jun 2005
|
Ja fa quasi vint anys que veig a individus com en Carles castellanos o en toni Lecha fent quintacolumnisme i destruir tot referent unitari del MCAN . Fins quan els hem d'aguantar ? ; Caldrà resucitar l'organització armada per a que els "obligi" a plegar per la via expeditivo-contundent? . |
Re: MDT, IX Assemblea Nacional
|
per ... |
06 jun 2005
|
T'has deixat a Toni Infante...
MANS FORA DE LA CUP! |
Re: MDT, IX Assemblea Nacional
|
per Frustrats? |
06 jun 2005
|
Aquí es posa noms en públic i se'ls acusa de mil coses alegrement.
Arribarà el dia que la gent es fartarà i posarà noms i cognoms a la gentussa maliciosa que ompla Indymedia d'elements distorsionadors.
Només una dada: gent que porta temps manipulant gent jove i fent-la servir de carnassa. HI ha gent que s'omple la boca d'insults i mai li ha tocat el rebre.
Que curiós.
Em sembla que posar noms a la xarxa és un acte de DELACIÓ. |
Re: MDT, IX Assemblea Nacional
|
per Catalunya Lliure |
06 jun 2005
|
Doncs a mi em sembla que assenyalar els traïdors és una obligació patriotica . |
Re: MDT, IX Assemblea Nacional
|
per un |
06 jun 2005
|
molt ben dit
que quedi clar on hi ha el problema MDT a la picota ...
Deixeu que algun dia poguem estar tots junts ...
ara que els maulets ja comencen a passar de vosaltres, aneu de cap a caiguda ...
però tranquils que les coses no quedaran aixi ... les cup no vos volen ( com a minim la majoria ).
vinga força EI |
Re: MDT, IX Assemblea Nacional
|
per EnBot? |
06 jun 2005
|
Bla bla bla bla bla bla...
Com un document polític genera tanta rancúnia.
bla bla bla bla bla bla bla...
això és que saben fer algunes persones, mentre unes altres, treballen silenciosament. |
Re: MDT, IX Assemblea Nacional
|
per pensant-ho bé guillemroure@yahoo.es |
07 jun 2005
|
És increïble que hi hagi gen que insulti d'una manera tant fàcil, l'MDT fa la seva feina com poques organitzacions de l'EI, i voler agafar les CUP com a referent unitari no és cap delicte. és més perillós anomenar traïdors a gent que han patit com mai la repressió, sinó llegiu una mica d'història.
Això està ple de polis provocadors i radicals fàcils i de boqueta petita. |
Re: MDT, IX Assemblea Nacional
|
per prou valents |
07 jun 2005
|
Ningú dòna la cara a l'hora de criticar? és increïble, prou de radicalisme infantil de justificar a veure qui és més xungo i més treballar.
Visca l'MDT!
vISCA LES CUP!
VISCA LA UNITAT POPULAR! |
Re: MDT, IX Assemblea Nacional
|
per prou podridura |
07 jun 2005
|
no embrutis les CUP posant-les al costat d'un visca a la merdosa secta de castellanos i demés aspirants a gurus acabats, si et plau |
Re: MDT, IX Assemblea Nacional
|
per ponentà |
07 jun 2005
|
l'mdt és veritat que ha fet la seva feina com poques organitzacions, fracàs rere fracàs però sense fer mai cap error, vint i pico anys (tot i que el xiringuito penós d'ara no té res a veure amb l'MDT unitari dels primers vuitanta, que tampoc va reeixir però que tenia molta gent honesta i compromesa), de derrota en derrota, de pacte amb IC a pacte amb ERC i si no em donen poltrona, torno a començr! cremant generació rere generació, sempre però per culpa d'algú altre.
Ara ens matxaquen l'orella amb el seu discurs de 'politica responsable' institucional de saló (no sé a quin saló volen aribar si no representen res), menystenint el treball real de base (com que no tenen base ni cap contacte amb els moviments socials i les lluites populars..) només cal veure els comunicats delirants de valoració de les europees per exemple, o la falera d'escriure comunicats i notes per cada cosa que passi, encara que no tinguin ni puta idea de què va ni hagin participat en la moguda. quin fàstic de paràsits de merda!
ERC no podria desitjar millor aliat per anar cremant joves i enviant-los a les seves mans. |
Re: MDT, IX Assemblea Nacional
|
per el preocupat |
07 jun 2005
|
POBRES, només saben insultar amb arguments trets del sectarisme més merdós, la història posarà cada cosa al seu lloc, i algún dia tots haurem de seure i parlar sobre projectes de futur per al nostra país, és trist veure com la gent insulta.
L'MDT no deixa de ser una organització més de l'EI igual que Endavant i la resta, dieu el mateix del PSAN i en Guia?
No entenc com gent que no va viure els vuitanta que ara no ha parlat mai amb aquesta gent pot fer aquestes crítiques tant violentes.
Poca feina potser? |
Re: MDT, IX Assemblea Nacional
|
per unitat |
10 jun 2005
|
Que hi hagi totes aquestes organitzacions està molt be, però jo el que faria és englobar totes les associacions com el PSAN,CUP,MDT etc i crear-ne una per tal de que hi hagi unitat.
Sino fem tot aixo l'unic que vfarem sera dividir-nos encara mes
La unitat fa la força Salu! |
|
|