Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: amèrica llatina
"Hitler se queda corto al lado de Aznar", afirma Chávez
20 mai 2005
El líder venezolano critica con dureza al ex presidente español, que denunció ayer la estrecha relación entre Caracas y La Habana

El presidente venezolano, Hugo Chávez, ha respondido a las críticas vertidas por el ex presidente del Gobierno José María Aznar por las relaciones que mantienen Venezuela y Cuba, comparando al ex jefe de Gobierno con Hitler y acusándole de haber querido subir a Venezuela al "tren" de los países ricos a costa de la revolución y el abandono de los pueblos pobres y oprimidos.
AGENCIAS /CARACAS.- Según Chávez, en declaraciones que recoge la Radio Nacional Venezolana, cuando Aznar era presidente del Gobierno, le pedía integrarse en los esfuerzos neoliberales y le decía respecto a los pueblos pobres y oprimidos: "olvídate de ellos, están condenados a desaparecer".

Aznar, que se encuentra participando en Rio de Janeiro en la cumbre de la Internacional Demócrata de Centro (IDC), había afirmado ayer que Chávez es un ejemplo "del modelo populista que pervierte el funcionamiento democrático, las instituciones, menoscaba los derechos individuales y socava las bases mismas de la democracia".

"En una ocasión, (Aznar) me dijo que había que montar a Venezuela en este tren del futuro (...) Clinton y otros (presidentes) más queremos que formes parte de nuestro grupo", ha relatado Chávez, haciéndose eco de unas palabras que le habría dicho el ex presidente del Gobierno. "Ven al Primer Mundo, te daremos apoyo del Fondo Monetario Internacional, la prensa mundial y lo que tú pidas. Pero tú tienes que alejarte de Fidel, tienes que dejar de ir a Cuba, cambiar ese discurso... ¡Qué revolución ni que revolución!", ha asegurado Chávez que le dijo Aznar. "Olvídate de ellos. Están condenados a desaparecer", ha apostillado.

"Yo lo oía con paciencia y le dije a Aznar: 'tú dices que Venezuela debe montarse en el carril del Primer Mundo y la globalizacion. Pero hablemos de los pueblos de �frica, de los sueldos allá. ¿Qué pasa con Haití, con esos pueblos pobres del planeta?'", ha proseguido el presidente venezolano en su relato, en declaraciones realizadas durante una visita a Cumaná.

Al hacerle esa pregunta, añadió, "aquel hombre vomitó lo que tiene por dentro, de fascismo y de desprecio. "¡Hitler, la raza perfecta, la raza pura! Ese es el pensamiento de este caballero que vive atacándonos", ha dichoChávez para terminar su anécdota sobre Aznar. "Hitler se queda corto al lado de José María Aznar", ha concluído.

Críticas de Aznar
Aznar, presidente de la IDC, había criticado además ayer en Brasil la relación entre Chávez, y el presidente cubano, Fidel Castro, que calificó de "negativa para Iberoamérica". El ex presidente de Gobierno presentó al termino de una reunión con líderes políticos de 26 países miembros de la IDC un documento de la organización en el que se deplora el avance del populismo en América Latina, denunciando "los ejes de amistad entre Castro y Chávez".

"Todos esos ejes de amistad entre Castro y Chávez son el nacimiento de todas esas consideraciones" respecto al populismo, explicó Aznar, quien consideró que "todo lo que sea exportar inseguridad, exportar supuestas mistificaciones, no sólo las revolucionarias sin base ninguna, financiar inseguridad con el dinero fácil del petróleo, no fortalece las instituciones (...) y es muy negativo para los intereses de Iberoamérica".


Diari Las Provincias, 20 de maig de 2005
www.lasprovincias.es

This work is in the public domain

Comentaris

Re: "Hitler se queda corto al lado de Aznar", afirma Chávez
21 mai 2005
Doncs per molt feixista que sigui Aznar aquesta afirmació de que és pitjor que Hitler és bastant penosa, i més venint d'un Chavez que hauria de tenir més clares les coses, posar a aznar a l'alçada de Hitler és fer-li un favor a una persona que a la història passarà com un pelele autoritari i idiota. Menys demagogia, que no cal per cagar-se en Ansar.
Re: "Hitler se queda corto al lado de Aznar", afirma Chávez
21 mai 2005
Puuuufff...pelele tú, que penses que Aznar,entrant a una Guerra amb milers de victimes, com la d'Iraq...no ès un Hitler.
Doncs,¡¡ ès un assassí !!
I en quant a la teua patètica opinió sobre Hugo Chavez,les teues fonts d'informació deuen ser el Jimenez Losantos i La Razón,per que dius les mateixes feixistades pro-ianquis que ells.
Puuufff !dones ganes de vomitar
Re: "Hitler se queda corto al lado de Aznar", afirma Chávez
22 mai 2005
Però que defensor d'Aznar ni que polles, que Jimenez Losantos ni La Razon, que feixistades pro-ianquis, veig que no has entès ni una paraula i que l'únic que argumentes és que Chavez sempre té raó encara que digui una tonteria com aquesta. Deus ser dels que pensen que Chavez no s'equivoca, un fanatic vaja. Per molt d'acord que estigui amb Chavez, bé, en la revolució bolivariana, això no fa que tot el que digui tingui raó. I el que em sembla patètic és que una persona no vegi les diferències entre Aznar i Hitler, vaja, fins i tot un nen de primària ho veu això. però com veig, no has entès ni el que escrit com has d'entendre en diferenciar-los.

Dir que Aznar evidentment no és el mateix que Hitler és ser un feixista? Dir el que és obvi és ser totes les tonteries que dius? T'agradi o no t'agradi, Hitler i Aznar no són el mateix ni històricament ho seran. I per molt que Chavez busqui el titular, em sembla que s'han de dir les coses pel seu nom, Aznar era un feixista, però si us plau, és obvi que del que va fer Hitler al que va fer Aznar va un abisme, per molt malalemnt que et caigui Aznar, i això no vol dir que Aznar ja sigui bo, ni que l'estigui defensant. No cal comparar-lo amb Hitler per dir que és un fill de puta, perque estem fent demagogia barata.

Quan em dius "pelele tu" ho dius perque li estava dient pelele a Aznar? Tant et molesta que li digui a aznar o encara no saps llegir. Una cosa és ser un assassí i una altra ser un Hitler, pots arribar a imaginar unes quantes diferències o el fanatisme sectari t'impeedeix veure-les. I quina és la meva patètica opinió sobre Chavez perque no l'he donada, ah, clar que no saps llegir.

Repeteixo Aznar passarà a la història com un pelele autoritari i feixista, un megaloman patètic que volia entrar a la història com un heroi quan ha passat com un assassí mentider patètic. Saps com va passar a la història Hitler? Són suficients diferències la repressió dels jueus, la guerra mundial, els camps d'extermini....una mica de serietat.

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more