Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: ecologia
22 DE MAIG 2005 : marxa No a la MAT
17 mai 2005
mat.jpg
10:00h Concentració a La Jonquera
11:00h Marxa contra la línia de molt alta tensió
12:00h Lectura del manifest a càrrec de Lluís Llach i Pascal Comelade
Hi haurà autocars de Figueres a la Jonquera i tornada (reserveu al 972 670531 matins)
Convoca: No a la MAT / Non a la T.H.T.
Organitza: Salvem l'Empordà
Mira també:
http://www.salvem-emporda.org/modules/news/article.php?storyid=95

This work is in the public domain

Comentaris

Re: 22 DE MAIG 2005 : marxa No a la MAT
18 mai 2005
Que bó es veure gent d'ambdos vessants del Pirineu lluitant plegats contra els estats espanyol i francès que els pretenen ficar aquesta línia d'altíssima tensió enmig de les seves terres sense cap respecte per la seva voluntat. No hi podré anar pero tenir tot el meu suport.
fotos
22 mai 2005
Jonquera_8.jpg
Jonquera_9.jpg
Jonquera_10.jpg
No a la MAT. Ni aquí ni Enlloc!
Mira també:
http://elsud.org/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=1298&mode=thread&order=0&thold=0
http://elsud.org
Re: 22 DE MAIG 2005 : marxa No a la MAT
22 mai 2005
Molt guapa la marxa. Sobretot els parlaments que com no podia ser d'altre manera han acabat al crit de:

Visca la Terra! Lliure!

Per cert molt bo l'avís fet per en Llach: "si els governants segueixen entossudits en no escoltar-nos i fan la línia a pesar de l'oposició ferma i massiva dels habitants als quals diuen representar haurem de prendre mesures..."

És llàstima sols el trist paper d'ERC, despenjant una pancarta en busca de la foto, com si ells haguessin de fer-se sentir pel govern amb pancartes! Si sou el govern, si voleu la MAT no es farà! Això si sosl si realment es el que voleu. Bé igual de tristos, bé un xic més i tot han estat els d'ICV i EUiA, també fent-se els compromesos i incompresos per un govern del qual formen part.

Ni un pas enrera! Si ens destrossen les contrades alçarem les barricades i no sols contra el PSC...
Re: 22 DE MAIG 2005 : marxa No a la MAT
05 jun 2005
La manifestació va ser molt encoratjadora, llastima del que s'ha comentat, les ànsies de surti a la foto de maulets, iniciativa i companyia. El poble som tots i no les vostres banderes.
Re: 22 DE MAIG 2005 : marxa No a la MAT
05 jun 2005
A La Jonquera, une mobilisation "historique" et un Manifeste contre la THT



Plus de 5000 personnes, venues des deux côtés de la frontière, ont manifesté hier matin à La Jonquera contre le projet de ligne à très haute tension (THT) transpyrénéenne. Le slogan "No pasaran" a été repris à maintes reprises.

Malgré le report du sommet franco-espagnol qui devait se tenir à Barcelone aujourd’hui, la manifestation organisée par les collectifs contre la ligne à très haute tension (THT) a réuni plus de 5000 personnes.

Hier, ce rassemblement a été qualifié d’historique, car c’était la première fois qu’autant d’élus et de citoyens des deux côtés de la frontière étaient réunis pour exprimer une volonté partagée.

Celle-ci est consignée solennellement dans le "Manifeste de La Jonquera" qui marque, après le "serment de Montferrer", une nouvelle étape dans la structuration du mouvement: "Quelle est la force qui respire en nous ici? D’où vient cette unité qui nous habite, malgré notre diversité? Quel est ce ciment qui fait de nous ce bloc de solidarité transcendant nos différences?



"Une volonté unanime"

Cette force est une force historique! Cette unité est un levain démocratique! Ce ciment est celui d’une prise de conscience universelle!…. Nous sommes ici parce que chacun de nous, chacune de nous, a conscience de ses responsabilités vis-à-vis des générations futures…"

Certaines phrases de ce manifeste, lues par les chanteurs Jordi Barre en français et Lluís Llach en catalan, ont soulevé la foule: "Il y a urgence à rappeler que la place de l’homme dans le paysage est plus importante que celle des pylônes… Nous exprimons ici le droit, éventuellement de sanctionner les atteintes à notre patrimoine naturel… Nous exprimons ici une volonté unanime… A travers nous, c’est toute la Catalogne qui, pour la première fois depuis des siècles, s’exprime d’une voix commune…".

La célèbre chanson de Lluis Llach, l’Estaca ("le pieu") conclut la manifestation qui avait commencé avec celle de Jordi Barre "Els hi fotrem!" (Nous leur foutr…).

Le rassemblement avait été organisé dans le vaste parking à camions situé près de l’ancienne douane, qui permit d’accueillir les véhicules et leurs occupants, canalisés par un service d’ordre efficace.

Plus de 60 communes des P.-O. et de la province de Girona étaient représentées par leurs maires ou adjoints. Des élus de partis au pouvoir à la Generalitat de Catalogne comme Esquerra republicana (ERC) et écologistes d’ICV étaient aussi présents. De nombreuses banderoles proclamaient l’opposition à la THT en français ou en catalan où on l’appelle MAT, sur le mode sérieux ou humoristique.
Sindicat