Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: educació i societat
<< Comunicat de l’Alternativa ESTEL de valoració dels resultats de les eleccions a rector/a a la UPF >>
11 mai 2005
Comunicat de l’Alternativa ESTEL de valoració dels resultats de les eleccions a rector/a a la Universitat Pompeu Fabra

Avui, dimecres 11 de maig, s’han celebrat eleccions a rector a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona.
L’Alternativa ESTEL, sindicat d’estudiants de l’esquerra independentista, creiem que el senyor Josep Joan Moreso, rector sorgit d’aquestes eleccions, no pot considerar-se legítim per governar la universitat, ja que la participació ha estat d’un 29,84%, i en el cas dels estudiants ha disminuït fins el 23,94% (19,59% de vots vàlids), i per tant, l’estudiantat i tota la comunitat universitària han demostrat, mitjançant l’abstenció activa, la farsa que suposen aquestes eleccions i han mostrat el seu rebuig al sistema universitari actual.

L’actual règim electoral, que discrimina l’estudiantat i els membres del PAS (el seu vot té un valor equivalent al 25% i al 10% del total, respectivament), està emmarcat en un sistema de gestió universitari del tot privatitzador i antidemocràtic.
Amb la LOU i la LUC, lleis que regulen l’actual sistema universitari, es fomenta la introducció d’empreses i partits polítics en els òrgans de govern (Consell Social i Consell de Govern) de la Universitat, es redueix la participació directa de la comunitat universitària a l’elecció de només dos òrgans (Rector i Claustre), es trenca la igualtat de vot (el vot és ponderat) i es tendeix a crear una figura presidencialista de concentració de poder entorn del rector.

A pesar de les promeses fetes al llarg de tota la campanya electoral, el rector sorgit d’aquestes eleccions (el senyor Josep Joan Moreso) continuarà amb el procés privatitzador que està patint la UPF, ja que és un simple titella dels partits polítics que amb la LOU i la LUC han fomentat la privatització de la universitat pública Catalana. Aquest procés privatitzador, que va de bracet amb l’Espai Europeu d’Ensenyament Superior, és el que allunya el nostre projecte d’universitat pública i popular, i permet la cada cop més habitual presència de capital privat i externalització de serveis a la Universitat Pompeu Fabra.


Des de l’Alternativa ESTEL continuarem lluitant per una universitat democràtica, participativa, pública i popular, i seguirem denunciant els atacs neoliberals i privatitzadors que pateix la universitat pública Catalana.


Alternativa ESTEL, sindicat d’estudiants de l’esquerra independentista
www.alternativaestel.org
upf ARROBA alternativaestel.org
nacional ARROBA alternativaestel.org
Mira també:
http://www.alternativaestel.org

This work is in the public domain

Comentaris

Re: << Comunicat de l’Alternativa ESTEL de valoració dels resultats de les eleccions a rector/a a la UPF >>
11 mai 2005
la verdad es que casi se podrían ahorrar las elecciones a rector, porque para hacer este circo electoral que nos pintan como si los estudiantes podiesemos elegir a un rector cuando solo nuestro voto vale el 10 %, mejor que digan que lo imponen y yasta...

por cierto hay algún sindicato anti-capitalista, o que vaya contra la mercantilización de la educación pública que no sea independentista?no tengo nada contra A.Estel ni contra el independentismo, pero mis ideas no van por el independentismo, ni por el catalanismo, ni por ningún patriotismo, hay alguna otra opción?

Considero que de los que hay es con el que más me identifico, auque se hecha en falta más variedad, igual es que hay más sindicatos de estudiantes..., tb es el primer año de univ y quizá no me enterado.
Re: << Comunicat de l’Alternativa ESTEL de valoració dels resultats de les eleccions a rector/a a la UPF >>
11 mai 2005
L'AEP es el sindicat que no defineix la seva postura respecte a la qüestió nacional, i que ens considerem antisistema. A part d'això considerem primordial el treball en les assemblees d'estudiants.
Per més informació: www.aep.pangea.org
Re: << Comunicat de l’Alternativa ESTEL de valoració dels resultats de les eleccions a rector/a a la UPF >>
11 mai 2005
Si no defineix la seva postura sobre "la questio nacional" deu ser perque estan a favors de l'status quo. Vinga va, no es pot ser imparcial quan hi ha un fort i un feble en una lluita. La lluita per l'alliberament nacional es una lliure d'emancipacio. Qui n'es neutral forma part de l'agressor!
Re: << Comunicat de l’Alternativa ESTEL de valoració dels resultats de les eleccions a rector/a a la UPF >>
11 mai 2005
Els de l'AEP antisistema? Je, je! A la seva penúltima assemblea nacional la seva màxima discussió va ser sobre si participaven al fòrum. La seva militància en gran part té doble militància en les joventuts de diversos partits d'àmbit espanyol o autonòmic ( PSUC Viu i PCC, és a dir, EUiA, i a Iniciativa per Catalunya) i a més a més, a l'UPF no són ni cinc persones.

Si el rollu independentisme revolucionari no et tira del tot, participa a les assembleees de la facultat, segurament acabaràs coincidint amb l'estel i la CEPC allí.
Re: << Comunicat de l’Alternativa ESTEL de valoració dels resultats de les eleccions a rector/a a la UPF >>
11 mai 2005
Bé, dir que a la upf, hi ha un grupillu d'11 persones. L'AEP es va posicionar en contra del fòrum des d'un principi, i a la nostra ultima assemblea vem tractar els següents temes:
-Derogació de la LOU
-Estratègia de lluita davant la privatització de la universitat i la convergència europea.
-Participació en marcs unitaris (PMDUP, Assemblees)
-Postura davant la participació institucional. (No participació al CEE, participació al CIC) i desacord amb el sistema d'elecció del rector.

-Per més informació a l'apartat de documents de la web trobareu alguns dels documents de les darreres assembles nacionals( 14a assemblea en breu)i diversos posicionaments de l'aep.

PD: bé aviam si ens informem i no difamem gratuïtament.
Re: << Comunicat de l’Alternativa ESTEL de valoració dels resultats de les eleccions a rector/a a la UPF >>
11 mai 2005
Bueno gracias a los 3 por la info, ya me moveré y a ver que es lo que más me tira, aunque en el fondo estamos de acuerdo en lo esencial.

salute
Re: << Comunicat de l’Alternativa ESTEL de valoració dels resultats de les eleccions a rector/a a la UPF >>
11 mai 2005
l'AEP va participar de la trobada de joves que es feia dins el fòrum, pagada pel fòrum ambb xusma d'arreu del món.

l'AEP s'organitza sols a una comunitat autònoma, i de fet lo més lluny de barcelona que té presència és l'autònoma.... es veu que l'esquerranisme espanyolista no ven a comarques.
Re: << Comunicat de l’Alternativa ESTEL de valoració dels resultats de les eleccions a rector/a a la UPF >>
11 mai 2005
jo crec que aquest debat comença a sortir-se de mare

a veure si ens posem a pencar, que de feina n'hi ha una estona

respecte al comunicat, doncs discrepo de la primera valoració. A la UB apostarem pel mateix però el que e´s evident és que un 23 per cent de participació estudiantil quan als claustres a vegades és molt menor no és per estar satisfets (és una baixa participació, pero superior a la habitual). El xou mediàtic d'aquestes eleccions ha enganyat a prou gent, què hi farem

au, salut i a veure si canviem les "dinàmiques" de les que tant es parla
Re: << Comunicat de l’Alternativa ESTEL de valoració dels resultats de les eleccions a rector/a a la UPF >>
11 mai 2005
Esta clar:
-AEP: son pro-IU-ICV. Es a dir, esquerranosos pseudo-socialistes ke no diuen res del fet diferencial català per a ke no tinguen que admetre ke en el fons son espanyols i estan d'acord amb l'estat espanyol (malgrat ke vulguen un estat espanyol federal)

-CEPC: son pro-maulets, independentistes i revolucionaris pero no tenen una posicio clara respecte al marxisme. Es a dir, no se declaren socialistes, pero si ke hi ha militants ke ho son.

-Alternativa estel: son pro-endavant i pro-cajei. Independentistes i socialistes declarats. Quan toca fer lluita a la universitat ho fan, pero a vegades una mica violenta i desorganitzada.

Que cadascu trie
Re: << Comunicat de l’Alternativa ESTEL de valoració dels resultats de les eleccions a rector/a a la UPF >>
12 mai 2005
UAB, no crec que la millor forma de definir organitzacins d'estudiants sigui aquesta...

el més pràctic és tafanejar la seves webs, veure les seves declaracions de principis, veure si s'està d'acord amb el què fan o buscar-los a les universitats i parlar-hi i demanar-los material per a fer-se'n una idea

de bon rotllo, però no siguem tant simplistes

salut
Re: << Comunicat de l’Alternativa ESTEL de valoració dels resultats de les eleccions a rector/a a la UPF >>
12 mai 2005
Estic d'acord amb tu "unestudiant" però també crec que a part de mirar les webs, s'ha de mirar la feina que és fa, i el grau de compromis de cada militància i la feina que es fa, ja sigui encertada o potser a vegades no tan. De totes maneres això s'ha de mirar de criticar si estas a dintre militant i no des de fora, ja que molts cops potser no arribis a saber les causes de les accions.
Re: << Comunicat de l’Alternativa ESTEL de valoració dels resultats de les eleccions a rector/a a la UPF >>
12 mai 2005
Trobo una mica oportunista el primer comentari del "AEP". A més a més trobo una mica fort definir l'AEP com un sindicat antisistema, em de pensar que per alguna cosa prioritza la lluita institucional des de fa molts anys. Els seus vincles amb Joves amb iniciativa (jambis) en un passat va ser molt clar i en l'actualitat participa del "consells de joventut" activament, accepten propaganda de la Gene a la seva publicació i com s'ha dit abans en la seva darrera AN van convidar a organitzacions tals com: Avalots (joventuts d'UGT), joventuts de CCOO, joves amb iniciativa, consell municipal de la joventut, consell "nacional" de la joventut (principat)... Es veritat que no es defineix pel que fa a la qüestió nacional, però no ho fa perquè no es volen mullar...com molt bé indica el seu nom són això "progressistes" i formen part de "l'esquerra plural" (eufemismes), per tant consideren que s'ha de lluitar per una universita pública a seques deixant de banda (sota el meu parer) el context en el qual vivim: el d'una realitat nacional i per tant social minoritzada. No obstant això titllar l'AEP d'espanyols ho trobo completament escessiu i inecessari, es pot treballar amb ells en moltes coses encara que les diferències són substancials.

Per últim dir que Alternativa Estel és el sindicat actual que es pot considerar més "antisitema" dels presents, més que res pels seus orígens ja que en un principi abogava per tesis més àcrates i tendia exclusivament per l'autogestió.

Amb l'ànim d'informar (des del meu punt de vista) i no d'aixecar polseguera.

SALUT!!
Re: << Comunicat de l’Alternativa ESTEL de valoració dels resultats de les eleccions a rector/a a la UPF >>
13 mai 2005
mireu, l'AEP és un sindicat d'estudiants i no una organització política juvenil, i com a tal, té un programa universitari. Cada afiliat a l'AEP és pot posicionar a títol individual com vulgui, i alguns (una minoria dins del sindicat) compartim militancia amb una organització política juvenil [la qual cosa no subordina a res, sinó al contrari, mostra que el sindicat (l'AEP) i l'organització política (la CJC-Joventut Comunista ténen funcions diferents)]

Així que no definir-se en la qüestió nacional, no és fer el joc al opressor ni res per l'estil. Oi que no demaneu al vostre forner que posi una estelada per vendre el pa?? és per això un botifler??

La gran majoria de l'activitat de l'AEP és no-institucional, així que difames quan ens acuses d'institucionalisme. Vull recordar que la CEPC, per exemple, també participa en aquests marcs que ha citat en yuups, i no crec que sigui cap contradicció.
No participar en les institucions, ja ho deia Lenin, que és un error esquerranista que no ens podem permetre.

I el primer comentari, és totalment cert, tant l'AE com la CEPC és defineixen independentistes, i l'AEP no ho fa. I per cert, em sembla bé que ens trobem a les assemblees de facultat, sobretot si renuncieu a crear assemblees de facultat independentistes al marge de l'assemblea de facultat. El treball a les assemblees és necessari, però tots sabem que no és suficient, perque cal dotar de més continuitat al moviment estudiantil.
Apa salut i menys sectarisme, sisplau, que vénen temps d'unitarisme, i treball a la pmdup

'L'AEP és un sindicat que lluita contra la mercantització de l'unviersitat pública i no és independentista. I la pràctica unanimitat dels seus afiliats són antisistema.'
Re: << Comunicat de l’Alternativa ESTEL de valoració dels resultats de les eleccions a rector/a a la UPF >>
13 mai 2005
perdoneu, lo de la cjc és només a títol individual, que acabo de rellegir el post, i veig que es pot malinterpretar. és a dir el paràgraf hauria de ser:
ada afiliat a l'AEP és pot posicionar a títol individual com vulgui, i alguns (una minoria dins del sindicat) compartim militancia amb una organització política juvenil [la qual cosa no subordina a res, sinó al contrari, mostra que el sindicat (l'AEP) i l'organització política (la CJC-Joventut Comunista, en el meu cas) ténen funcions diferents]
disculpeu el malentès
Re: << Comunicat de l’Alternativa ESTEL de valoració dels resultats de les eleccions a rector/a a la UPF >>
13 mai 2005
De totes maneres si el company de la UPF no ho té clar sempre pot participar a les assemblees de facultat que són un i9nstrument molt vàlid per a la lluita estudiantil a les univ.
Recull imatges Campanya
15 mai 2005
Recull imatges 11m p.jpg
Campanya d'AE per l'abstenció activa en les eleccions a Rector a la UPF
Re: << Comunicat de l’Alternativa ESTEL de valoració dels resultats de les eleccions a rector/a a la UPF >>
19 mai 2005
si bé és cert que hi ha militants d'aep que formen part d'organitzacions polítiques (JC, CJC,...) però la majoria d'organització no té carnet polític. Em fan gràcia els que ens acusen de una i mil coses des d'una suposada superesquerra,... potser caldria que fecin un repàs a la teoria marxista (de la que es reclamen la majoria que ens critiquen).

Pel que fa a la pompeu "no arriben ni a cinc"..., no et deus moure gaire per la UPF? pq l'AEP ha patit un creixement considerable des de fa uns mesos... apa que vagi bé, salut i comunisme!

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more