Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: globalització neoliberal
euroMayDay: 1ª victoria del precariado europeo
05 mai 2005
1ª victoria del precariado europeo

EURO MAYDAY 005 - www.euromayday.org Paris, London, Milano, Amsterdam, Barcelona, Copenhagen, Hamburg, Helsinki, Jyväskylä, L'Aquila, León, Liège, Maribor, Marseille, Napoli, Palermo, Sevilla, Stockholm, Wien

El 1 de Mayo, en 20 metrópolis europeas, miles de mediactivistas y activistas sindicales, desempleados, temporales y flexibles, explotados y parados, han voceado un poderoso “¡Que te jodan!� a las élites nacionales y europeas y al sistema de desigualdades crecientes que intentan poner en marcha a lo largo y ancho del continente.

Acciones y desfiles contra la precarización de la vida laboral y el uso unilateral de la flexibilidad, contra las codiciosas franquicias y los oligopolios mediáticos y contra el recorte general cuando no la negación de los servicios básicos del estado del bienestar a cambio de los siempre crecientes privilegios de clase. Se ha visto como 250,000 jóvenes europeos, movilizados y unidos, mostrando su voluntad de cooperar de forma libre, horizontal y creativa, luchaban por el derecho incondicional a la renta y a los derechos sociales y por el fin de la discriminación sindical y salarial de los temporales, el salario mínimo europeo, el acceso al conocimiento libre de código abierto y el acceso gratuito y universal al movimiento y la vivienda.

Trabajadores y trabajadoras, precarios y precarias, sumergidos en vidas a su vez precarias e inestables, han colaborado en una vasta red de medios y poderes alternativos centrados alrededor de www.euromayday.org, que ha atraído a miles y miles de visitantes día tras día. A su vez, los medios europeos han comenzado a tomar nota de lo que está sucediendo desde el lanzamiento del proceso Mayday en Londres, Berlín y París durante los pasados meses, pero han omitido dar noticia también de la pesada atmósfera de control social y represión policial que rodea a todos los eventos de expresión política radical. En particular, el hostigamiento policial se hizo evidente en Sevilla, donde una acción pacífica pero espectacular denunciando la explotación en el sector del telemarketing se saldó con la salvaje agresión de los antidisturbios sobre participantes desarmados y pacíficos. [En particular, el hostigamiento policial se hizo evidente en Londres, donde una pacífica acción rosa en un Tesco, difundida mediante mensajes telefónicos, bloqueó un supermercado central del primer minorista europeo, encontrándose con los chicos duros de la policía....

Se está cociendo un amplio movimiento europeo de temporales jodidos y desempleados: ¡Corporaciones y Gobiernos de Europa, tened miedo!: un nuevo sujeto radical ha nacido para luchar por la justicia social, contra la guerra global. Porque nunca más seremos tan sólo los espectadores y espectadoras de la desigualdad y la discriminación en su crecimiento salvaje, cancerígeno y neoliberal.

Mira també:
http://euromayday.org
http://www.moviments.net/mayday

This work licensed under a
Creative Commons license

Comentaris

Re: euroMayDay: 1ª victoria del precariado europeo
05 mai 2005
y, en particular, al igual que en Londres, en Barcelona el hostigamiento policial se hizo evidente con la detención de seis compañeros que participaban en la euroMayDay.

De hecho, la policía cargó en Máribor (un detenido), en Londres (una docena de personas detenidas), en Sevilla, en Barna no cargó pero hubo seis detenidos...

Es evidente que la Mayday ha supuesto no sólo un momento de visibilidad de las luchas del precariado trans-europeo, sino un fortalecimiento de los conflictos sociales previos (es evidente que el MayDay no ha sido el pistoletazo de salida para la conflictividad, y ni siquiera para los 1os de mayo combativos, pero sí que los ha reforzado y sacado a la luz en una medida mucho mayor). Y es evidente que esto pone nervioso a la oligarquía europea (esa que pretende contruir Europa como una fortaleza y desde arriba) -y, lamentablmente, también a la extrema izquierda más reaccionaria y conservadora, como hemos podido constatar aquí mismo-.

Re: euroMayDay: 1ª victoria del precariado europeo
05 mai 2005
perdón, la noticia anterior, no es de la "asamblea MayDay"... perdón si la firma puede dar lugar a equívocos (sólo trataba de ser un apunte más centrado en Barna, nada que ver con una valoración colectiva o algo así)
Re: euroMayDay: 1ª victoria del precariado europeo
05 mai 2005
"es evidente que esto pone nervioso a la oligarquía europea y a la extrema izquierda más reaccionaria y conservadora"

o sigui que vosaltres sou com aquells que te dije "ni de derechas ni de izquierdas"

ara ya si que queda clar que sou uns "topos" dins del moviment obrer, si no quedava prou clar abans amb lo de anar dividint les lluites (precarios vs treballadors fixes (!?), precariat vs proletariat, multituds vs subjecte revolucionari, artivisme vs lluita de classes)
Re: euroMayDay: 1ª victoria del precariado europeo
05 mai 2005
yo, al menos yo, soy de izquierda. Lo que quería decir (lo que decía) es que la MayDay no mola ni a la oligarquía ni a la extrema izquierda más reaccionaria y conservadora. No digo "a toda la extrema izquierda" sino a los sectores de ésta que actuan como si fueran los guardianes de las esencias revolucionarias, que critican todo lo que no pueden controlar, que desprecian todo lo que no entienden... el resto de la izquierda radical está en la MayDay, demostrando que se puede ser radical, imaginativa, combativa y no ser previsible ni dogmática.
Re: euroMayDay: 1ª victoria del precariado europeo
05 mai 2005
qui no participa al EuroMayDay Parade és conservador i reaccionari? doncs anem bé

encara sort que no ets dogmàtic, potser tant "imperio y multitud" t'està fent a tu menysprear la lluita que van dur els que hi eren abans que tu al món i als que a hores d'ara no s'han enlluernat pels bestsellers de l'anticapitalisme-nueva era (Negris, Kleins, etc etc)
Re: euroMayDay: 1ª victoria del precariado europeo
05 mai 2005
Vale: no es "el resto" sino "parte del resto", no trataba de decir eso. Mis disculpas.
hasta la victoria
05 mai 2005
Una cosa està clara com l'aigua. Tenim dret a fer el que ens dongui la gana. SI vols estar amargat tota la puta vida, a sobre d'explotat y alienat, tu mateix/a. Si nosaltres A MÉS de lluitar ens agrada ballar i riure, es cosa nostra. NO vinguis a dir que això no és manera de fer res. Repeteixo per si no t'havies adonat: nosaltres A MES de lluitar volem ballar al mig del carrer on només hi son lliUres els cotxes. I punt.

Teletubbies? Potser pero amb molta mala llet. JO sí que vaig estar a la mani (cosa que dubto d'alguns que xerren molt pero no se sap qui son) i dono fe que molts dels que estaven allí son rostres coneguts de manis ben dieferents (dotzesd'octubres, manis okupes, ...) on es ballava sí, pero amb pedres i furgones, pilotes de goma... Entre ells, jo els he vist gaudint de la rebelió temeraria al carrer, jo he sentit els seus crits de rauxa. També els he vist en moltes festes d'allò més a gust.

FESTA S� LLUITA TAMBÉ !!!!

JA N'HI HA PROU DE DOGMATISME !!!
JA N'HI HA PROU DE SERIETAT !!!
Re: euroMayDay: 1ª victoria del precariado europeo
05 mai 2005
Totalmente de acuerdo con "De eso Ná", pocas veces he visto un revuelo tan grande por una manifestación. Eso quiere decir que estamos haciendo bien las cosas que jode a muchos que ya están apalancados o que no quieren que nada cambie.

Yo paso del Negri, aunque tenga sus cosas interesantes, Naomi Klein me interesa más. Pero, yo estoy más cerca de los teóricos más revolucionarios. Pero bueno, somos muchos de los que somos de Izquierda Revolucionaria que participamos en el May Day y lo apoyaremos todas las acciones siguientes
Re: euroMayDay: 1ª victoria del precariado europeo
05 mai 2005
quina fantasmada!!!

jo vaig anar a la mani pq era l'única alternativa, però a mi el mayday i el seu discurs del 'precariat', com a la majoria dels que érem allí, uns per massa rojos i els altres per massa 'morats'.

a veure si l'any que vé es fa una mani guapa amb una mica més de contingut de classe i no se l'apropien aquesta gent.

aquests del mayday es creuen avantguarda de l'esquerra i són una moda paràsita de les lluites.
Re: euroMayDay: 1ª victoria del precariado europeo
05 mai 2005
això és criteri "lo apoyaremos todas las acciones siguientes " manque pierda!

"pocas veces he visto un revuelo tan grande por una manifestación" bufff,

aquest revuelo es limita a indymedia, al mon real del mayday no queda ni una mala enganxina de disseny en una farola o tot lo + lo que s'exposi al MACBA

algu deia por ahi "que nos la han metido doblada" i aquesta es la sensació

tant que es podia fer i al final tot ha quedat en una postal de disseny-bcn tant inoqua pels poders com una love-parade

i a sobre el moviment obrer mes dividit que mai i amb més etiquetes (precariat, flexworkers, ostia puta!) i + abisme generacional (sense entrar en insults del rollo teletubis, que em semblen paternalistes i imbècils)

i o hi tant que podeu fer el que us doni la gana, però no aneu de supersobrats dient que "recupereu el 1r de maig" i que ha estat una "victoria del precariado", que ridicul tot plegat
Re: euroMayDay: 1ª victoria del precariado europeo
05 mai 2005
lo ridiculo son decenas de comentarios contra la may hechos desde el cretinismo de raton con dos botones. Lo ridículo es el napoleonismo psicodependiente del clic. Lo ridiculo es la politica de cerebro de chirimolla nacida en maceta fotosintetizadora de la luz de pantalla.
Lo ridiculo es comerse la sopa que no te cabe a cucharadas por el tito durruti. Lo ridículo es no haber hecho nada y seguir al detalle, apuntandose, el pirañeo de taza de water del victimismo acusica.
Re: euroMayDay: 1ª victoria del precariado europeo
05 mai 2005
"cuando uno tiene la razon los demas son solo unos cerdos"
Re: euroMayDay: 1ª victoria del precariado europeo
05 mai 2005
Lo ridicul es que mentres es xapen empreses, s'acomiadin mils de treballadors/es, les condicions laborals vagin cap a les de la revolució industrial, etc etc etc, hi hagi a ki li dongui per na a fer festetes i a "despertar la seva creativitat", ridicul es ke algu pugui pensar ke perke uns kuans milers a tot europa vagin a fer passejades raberes pels carrers s'esta posant en perill el sistema capitalista i ke la patronal te por, sabeu ke fa la patronal? la patronal sens enriu dakestes merdes, tremolaria si la classe treballadora estigues organitzada si tingues prou-te força per impedir tancaments, per donar-se d'osties cada dia per millor les seves condicions laborals, l'unica forma de guanyar lluites es donar-se d'osties kada dia en els sindicats contra la patronal i contra les propies direccions vengudes dakest sindicats, pro clar organitzar-se es ser un DOGMATIC i ser DE LA EXTREMA ESQUERRA REACCIONARIA
, Mireu si voleu fer festes tecnatas a mi em sembla de puta mare, monteu-ne una un cap de setmana i potser em passu i tot pro si us plau deixeu els treballadors en pau i no feu mes el primo.....
Re: euroMayDay: 1ª victoria del precariado europeo
05 mai 2005
de una vez por todas:

1.- no tengo que demostrar que soy revolucionario, porque no lo soy; soy un rebelde. Como dice Marcos, un revolucionario tiende a convertirse en un político y el rebelde social no deja de ser un rebelde social. Un revolucionario pretende, fundamentalmente, transformar las cosas desde lo alto y no a partir de la base, al contrario del rebelde social. El revolucionario se propone tomar el poder y a partir de la cima transformar las cosas. Y el rebelde social no. El rebelde se organiza junto a otros rebeldes y a partir de la base va transformando sin tener que proponerse la cuestión del poder.

2.- La clase trabajadora, el proletariado, ya no es homogénea. No puede haber un 1º de mayo "de clase" porque la clase ya no es una. La multitud, o como carajos quieras llamarla, esa constelación de figuras diferentes, plurales... representa hoy la clase obrera, porque hay miles de formas de trabajo, miles de condiciones diferentes, pero sigue habiendo intereses comunes. We are not, low class, we are not high class, we are the new class.

3.- La patronal es sólo una parte de la oligarquía que te jode. Los estados son sólo administradores regionales de una soberanía que perdieron hace tiempo. El mundo ha cambiado (¡sorpresa!).

Así que cuando decis que el MayDay no es revolucionario, no representa al proletariado y no ataca sólo ni a las vanguardias (vendidas) sindicales... tenéis razón. Porque el MayDay no responde a un esquema de hace 100 años ;-)
Re: euroMayDay: 1ª victoria del precariado europeo
05 mai 2005
la frase era:

...y no ataca sólo a la patronal ni sólo a las vanguardias (vendidas) sindicales... tenéis razón [...]
Re: euroMayDay: 1ª victoria del precariado europeo
05 mai 2005
"Porque el MayDay no responde a un esquema de hace 100 años ;-)"

clar que no respon a un esquema de fa 100 anys sino a un esquema de fa milers d´anys: les festes son tan antigues com la humanitat i el mayday es una festa-parade com aixi ho defineixen els seus ideolegs (?).

Fer una rave pel centre de bcn esta be, pero que en queda: ni surt pels mass media, gent que hi participa es tiren els plats pel cap, es formen bandos irreconsiliables (?), a penes cap cartell, ni missatge ni res de res.

ser creatiu es bo i lluitar fent festeta tambe pero no pasa d´oferir una imatge cara la societat de love-parade/ gay-parede /, en altres paraules: precarious-parade, res nou sota el sol.
Re: euroMayDay: 1ª victoria del precariado europeo
06 mai 2005
si entre els vostres ideòlegs (idols, potser) teniu al Marcos, llavors teniu un cacao al cap de nassos

"rebeldes sociales que no se plantean la cuestión del poder" o sigui: una carrera cap enlloc

i sobre lo de que la classe treballadora ja no és homogènia (com si ho haguès estat fins ara!) que ara se'n diu "multitud" i lluita contra uns molins de vent anomenats "imperio", si això no és dividir les lluites... (resulta que dividir les lluites es criticar el Mayday, que es molt criticable per altra banda)
Re: euroMayDay: 1ª victoria del precariado europeo
06 mai 2005
Estàs un poc verdet, tio... El teu discurs no és massa profund ni mira molt enllà, vaja. El fet de que la classe obrera haja canviat no vol dir q els suposats "precaris" siguen una nova classe tan diferent a l'anterior no creus??

En fi: Tampoc cal convertir aço en els pro-mayday versus revolucionaris amb tèsis del segle XIX (dic jo)

Jo sóc treballador, i ben precari. I entre tanta merda d'aquests dies, la pregunta q em flota a mi a la ment és:

ENTRE MAYDAY I MAYDAY, QUE??? PER A QUAN ANEM A ESTAR ORGANITZATS?? PER A QUAN TINDREM MECANISMES DE DEFENSA COM A TREBALLADORS??
Re: euroMayDay: 1ª victoria del precariado europeo
06 mai 2005
Aquí està el quid (o kit o quit o jo que se) de la qüestió, hi ha una gent molt emprenyada perque l'1 de maig no ha estat com ells esperaven, hi ha d'altra que també ho està perque els primers no deixen de denigrar el seu plantejament de manifestació unitària amb la currada que els ha suposat. Tots entre ells es barallen per un dia a l'any, per com anirem a manifestar-nos si amb tutut de ballet o amb coctel molotov i caputxa linia black-block, si es pot ballar o no a una mani com aquesta, si sóm o no obrers com els de veritat, si els precaris no sóm el mateix, etc, etc.

Tots els que diuen que l'1 de maig és un dia combatiu no els hi falta raó, però no tots han treballat perque ho sigui, és durant aquests 364 dies restants que uns i d'altres demostraran, fins que arribi l'any vinent la data enyorada per tots, qui realment lluita pels nostres drets laborals i qui es dedica a fantasmejar i a fer crides a l'insurreccionalisme espontani o a la secció de coros i dances del proletari, amb totes les tonalitats intermitges possibles entre una i altra opció.

Ens queda tot un any per continuar lluitant i espero que d'aquí a l'any vinent poguem veure si realment la necessitat d'alguns de trencar tantes coses en el mínim temps possible es materialitza qualsevol altra dia de l'any (segons les soflames d'alguns semblava que la revolució anava a esclatar en dos dies) i si molts dels que es diuen ballarins i equilibristes laborals tenen una presència més enllà d'un dia a l'any en el món laboral.

Tots som treballadors, tots tenim el mateix sistema capitalista i la mateixa esclavitut laboral, és qüestió de si sabem anar més enllà d'un dia a l'any, si som alternativa real ja es veurà més enllà de l'1 de maig, tants uns com els altres. L'únic que cal és unitat, debat i respecte perque tenim davant un monstre que li dona igual si vas amb caputxa o amb tutut i si un dia a l'any balles o cremes. Una cosa segura és que el capitalisme no cau en un dia de manifestació de cap de les dues formes.
Sindicato Sindicat