Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: immigració
Acció de bloqueig de desenes d'estacions del metro de Barcelona en suport als immigrants en lluita
04 mai 2005
La noia detinguda a l'Hospitalet ja ha quedat en llibertat i te data de judici ràpid. Sembla que la policia li ha donat l'alto, amb un crit de "alto o disparo" mentre anava per un carrer d'hospitalet.
SUCESOS
Detenida una joven en BCN por bloquear las cerraduras de 44 bocas del Metro

AGENCIAS

Barcelona.-- Una joven de 21 años, Raquel S.P., ha sido detenida esta mañana en L'Hospitalet de Llobregat por bloquear con silicona y cadenas las cerraduras de 44 vestíbulos de la red de Metro de Barcelona, en un acto de apoyo a los cerca de 400 inmigrantes que se encuentran encerrados desde hace más de un mes en distintos locales de Barcelona para pedir una flexibilización en el proceso de regularización.

Fuentes policiales han informado a Europa Press de que, con la ayuda de las cámaras de seguridad, la joven fue arrestada in fraganti en una estación de Metro de L'Hospitalet. La policía mantiene abiertas las investigaciones para tratar de detener al resto de personas implicadas en este acto vandálico.

Según ha informado Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), a las 2.55 horas de esta madrugada el Centro de Control del Metro detectó, a través de las cámaras de seguridad, acciones extrañas en las puertas de algún vestíbulo de la red de Metro.

Inmediatamente, se alertó al Cuerpo Nacional de Policía, a los Mossos d'Esquadra y a la Guardia Urbana, así como al personal de noche de la empresa.

Colas en la Barceloneta

Sobre las cinco de la madrugada, todas las estaciones de Metro se abrieron al público con normalidad, excepto la estación de Barceloneta de la Línea 4, que abrió a las 5.30 horas. Esta acción provocó colas importantes y dificultaron los desplazamientos habituales de los ciudadanos a sus puestos de trabajo.

Según TMB, las puertas estaban selladas con silicona y cadenas con un panfleto que indicaba que se cerraba la puerta hasta que "la libre circulación deje de ser un privilegio".

Además de sellar las puertas, los autores efectuaron pintadas solidarias con los encierros de los inmigrantes y difundieron carteles y octavillas para denunciar la actitud de la Delegación del Gobierno en Catalunya con el proceso de regularización que finaliza el sábado.

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Acció de bloqueig de desenes d'estacions del metro de Barcelona en suport als immigrants en lluita
04 mai 2005
Solidaritat detinguda, o detingudes !!! em sembla una acció boníssima. Cal que neixin flors a cada instant.
Re: Acció de bloqueig de desenes d'estacions del metro de Barcelona en suport als immigrants en lluita
04 mai 2005
puto gran hermano. estem ben vigilades...
Re: Acció de bloqueig de desenes d'estacions del metro de Barcelona en suport als immigrants en lluita
04 mai 2005
ole esa acción. Sol-lidaritat amb Raquel.
Re: Acció de bloqueig de desenes d'estacions del metro de Barcelona en suport als immigrants en lluita
04 mai 2005
solidaritat amb Raquel.NO hi han persones il.legals.
Exterminació de tota frontera i bandera ja!!!
Re: Acció de bloqueig de desenes d'estacions del metro de Barcelona en suport als immigrants en lluita
04 mai 2005
El metro es cada vez mas inhumano, cada vez instalan mas maquinas expendedoras de billetes y mas tornos y cada vez generan menos empleo digno..
Trabajadores de TMB id a la huelga ...
Re: Acció de bloqueig de desenes d'estacions del metro de Barcelona en suport als immigrants en lluita
04 mai 2005
Molt bé, fantàstic... qui no te feina, el gat pentina.

Això és una acció? No, això és una bretolada. Això es diu infantilisme...

Què té que veure el metro amb els immigrants? Quin sentit té? Quins objectius s'han assolit? Amb quin discurs coherent es justifica l'acció? S'havia de fer justament amb el transport públic? Vaja: per a què serveix?
Re: Acció de bloqueig de desenes d'estacions del metro de Barcelona en suport als immigrants en lluita
04 mai 2005
Tu lo que pasa es que eres un jodido demócrata y no hay quien te saque de tus casillas. A mi me parece una buen acción, y muy coherente. Decir que la inmigración no tiene nada que ver con el transporte público es ser un ingenuo o un alelao. Es el sistema el que hace posible dicha discriminación, y que mejor manera de atacar ese sistema que paralizando el transporte de la ciudad, haciendo que muchos trabajadores no puedan ir a trabajar las primeras horas, y con las consecuentes pérdidas que ello conlleva. Por otra parte, es una acción muy vistosa, y saca a la calle lo que los inmigrantes no pueden decir al estar en lucha, encerrados.
En definitiva, muchas felicidades por la acción. �nimo a todxs lxs que luchan
Re: Acció de bloqueig de desenes d'estacions del metro de Barcelona en suport als immigrants en lluita
04 mai 2005
xavi tron, no te enteras...
Visca per aquesta companya!
05 mai 2005
El meu recolçament a aquesta companya i la seva sensibilitat social, i el meu absolut menyspreu pels insolidaris i estúpids homes/dones-empresa, que la van denunciar des de el punt de control del metro. Ja ho pagaran en una altra miserable vida.
Salut
Re: Acció de bloqueig de desenes d'estacions del metro de Barcelona en suport als immigrants en lluita
05 mai 2005
És curiós, però sempre que es convoca o reivindica una acció, sigui la que sigui i del tipus que sigui, surt un "xavi" qualsevol dient que no té sentit, que desprestigia, que no serveix de res, que criminalitza, que puteja innocents,... i un etcètera tan llarg com les accions que es puguin fer.
Ara, jo em pregunto: perquè aquesta gent mai proposa una acció alternativa? Quin és el camí correcte, eficaç, indolor i inolor per fer avançar les nostres lluites? Els tals "xavis" són una campanya expressa de desmolarització o és que hi ha gent que no té res més a fer a la vida que està criticant? Existeixen els "xavis"? vull dir que són gent real que després et trobes fer una cervesa en un centre social i participen en col·lectius i van a les manis? o només són un producte virtual generat pels debats anònims d'internet?
Re: Acció de bloqueig de desenes d'estacions del metro de Barcelona en suport als immigrants en lluita
05 mai 2005
Bones,

Suposo que signes "A" reivindicant l'anarquia, no? Doncs tú no has entès res de l'anarquia, nano...

És una pràctica habitual, a la columna dreta d'Indimedia, insultar a qui no està d'acord amb tú. Tu què saps si sóc un demòcrata o no? No tens ni idea! No em coneixes! Intenta entendre el que dic abans de canalitzar la teva adrenalina cap a mi.

Això de "que mejor manera de atacar ese sistema que paralizando el transporte de la ciudad" jo crec que és un error força gran, però bueno, com que no ho argumentes tampoc perdré massa temps en això. Si creiem que això és atacar el sistema vol dir que no tenim ni idea del que és el sistema.

El que sí vull dir-te és que NO s'ha paralitzat el transport de tota la ciutat. Si almenys s'hagués fet bé... Però l'únic que s'ha aconseguit es tocar-li els collons als currelas del Metro i fer esperar mig hora a alguna gent abans de pujar en el metro. I una companya detinguda per res. Pos vale... super acció revolucionària.

Per fer una cutrada, millor t'esperes i ho fas ben fet.

L'infantilisme rau en el fet de que no s'analitza res, s'actua a bote pronto i després ens queixem perquè denuncien a una companya. Què esperàveu? Que es quedéssin igual? Quan es prepara una acció has de preveure aquestes coses. Un dels objectius principals ha de ser SEMPRE preservar als companys i les companyes que s'exposen. Que passa? Que no tenim prou judicis, detinguts i gent enmarronada? Encara necessitem més màrtirs?

Una acció que no aconsegueix l'objectiu i que, a sobre, acaba amb una detenció, és un fracàs. No és per criticar per la cara, si jo també he sigut un capullo més d'una vegada. Però és que fins que no fem una mica d'autocrítica amb aquestes coses, no avançarem.

Estaria molt bé fer un estudi de quantes detencions, multes, identificacions i marrons diversos ens em menjat per no haver preparat bé les coses. Jo aposto que ronda el 40%. I també estaria bé veure quant temps i energia han de dedicar els col·lectius a buscar pasta per advocats i a fer campanyes explicant nosequants casos de repressió.

El discurset de que ens reprimeixen està molt bé i és molt cert, pero coi, si ja sabem que existeix la repressió siguem una mica hàbils, que no hi cap èpica en que ens detinguin.

Salut.
Re: Acció de bloqueig de desenes d'estacions del metro de Barcelona en suport als immigrants en lluita
05 mai 2005
No val la pena ni contestar aquests apagafocs, aquest és el tipus de gent que acaba domesticant la revolta i la redueixen a posar carbó a les ETTS la nit de reis.
Qualsevol acció encaminada a desestabilitzar aquesta 'pau social' és vàlida i legítima, més encara quan serveix per treure al carrer un missatge concret.

RAQUEL ABSOLUCIÓ!
NI JUDICIS NI CONDEMNES ATURARAN LA REVOLTA!
Re: Acció de bloqueig de desenes d'estacions del metro de Barcelona en suport als immigrants en lluita
05 mai 2005
A “un�

Una altra cosa que pasa a Indimedia, paradoxalment, és que mai s’admet la discussió. Entenc que els insults molestin, però jo no he insultat a ningú. Pot molestar la paraula “infantilisme� però això no és un insult, és una categoria política.

Es curiós, si algú no està d’acord amb una cosa, directament es qüestiona la seva legitimitat, en comptes d’aprofitar per a discutir d’estratègies i de com fem les coses. Ens serviria a tots d’alguna manera. Aquesta seria una molt sana funció d’Indimedia, però no hi ha manera tu. Aquí el que funciona són els consensos a la búlgara. El que no està d’acord amb una cosa que es considera guai, és un acomodat que no fa res o un madero. Aquestes són les famoses noves formes de fer política?

Si quan fas la cervesa al centre social, de tant en tant parlessis de política i tractessis de veure que pensen els altres, a més d’enriquir-te amb altres maneres de veure les coses, també sabries si els “xavis� existeixen o només juguen a discutir a Indimedia.

Com comprendràs fàcilment, no em dona la gana explicar aquí el meu currículum militant per a que tú decideixis si sóc digne o no per opinar.

Salut
Re: Acció de bloqueig de desenes d'estacions del metro de Barcelona en suport als immigrants en lluita
05 mai 2005
XAVI MERDA PURA, DEIXA D'INTENTAR INTELECTUALITZAR AMB ELS PATIMENTS ALIENS, SO GARRULO...

AMB GENT COM TÚ ESTAR�EM EN PLE FEUDALISME
Re: Acció de bloqueig de desenes d'estacions del metro de Barcelona en suport als immigrants en lluita
05 mai 2005
no estic d'acord amb en xavi, pero crec que per aixo se l'hagi d'insultar. Ser llibertari/a requereix mostrar un respecte vers les persones amb les quals es pot dialogar (exeptuant nazis, politics i policia).

Tota accio, per molt currada que estigui comporta un risc, i aqui el risc s'ha materialitzat en una detencio. Llastima.

Nexe entre l'accio i l'immigracio: Si les persones no es poden moure lliurement pel mon, que aixi sigui. Benvingudes a un mon on no pots anar alla on vols (o necessites anar per sobreviure), ho sentim barcelonines solidaries que netegen la consciencia apadrinant nens somalis, la lluita requereix major intensitat. I per cert, algu s'ha enterat de que hi han prop de 200 immigrants en vaga de fam?, no. L'accio suposo que volia fer resso d'aixo com va passar amb els presos de salonica, pero per desgracia no ha estat aixi, com a minim algu ha provat de fer alguna cosa.

Raquel: ole els teus ovaris, admiro la teva solidaritat i per la meva part respondre de igual manera lluitant per la teva absolucio.

Sense justicia no hi ha pau!!
Re: Acció de bloqueig de desenes d'estacions del metro de Barcelona en suport als immigrants en lluita
05 mai 2005
Perdo, volia dir que no se l'ha d'insultar, a en xavi...
Re: Acció de bloqueig de desenes d'estacions del metro de Barcelona en suport als immigrants en lluita
28 mai 2005
Els treballadors de metro de cgt apoyem a la noia en la seva revindicacio.
A data d'avuy estem lluitan per un metro millor, ens estan apretan amb baixades salarials, ya no existeix la categoria de conductor, ens han baixat el sou, y, ens han tret aquesta categoria ara som agents d'atencio al client que a mes a mes, esn poden trencar la cara algun dia. Y lo quie es pitjor, que els sindicats de classe han firmat aquest conveni que fa desapareixer categories senseres, mes de 500 empleats faran alres funcions y auqesta reestructuracio porta a una reduccio de plantilla, per tot aixo, Cgt fara vaga el 3 de juny, ajueu-nos per un metro millor per tots y per la no privatitzacio del sector
Sindicato Sindicat