Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: laboral
Primer de Maig: per què aniré al matí
27 abr 2005
.
Doncs jo aniré al matí, amb tota la avorrida esquerra treballadora. Sóc així d'avorrit jo. No sóc de cap sindicat, però reconec que en l'UGT i CCOO, així com a la CGT, hi ha espai per la crítica capitalista (i tant que n'hi ha). I respecto cada cop més les organitzacions sindicals i la idea mateixa d'organització de masses treballadores, que és sempre el millor antídot contra el capitalisme.

L'any passat vaig anar al May Day, i aquest rotllet no anirà enlloc, enlloc. Ni us sindiqueu, ni participeu en la crítica real al mercat laboral, ni tampoc emeteu cap senyal d'organització transversal, que agrupi a gent diversa, i crei un front amb cara i ulls. Ha passat un any, i no he vist encara cap sindicat "May Day" que ajudi al jovent a plantar cara al capitalisme en el mateix lloc de treball. En canvi, sí que he vist temor en els capitalistes cap a altre tipus de mesures més decadents, com ara l'apujada d'impostos dels governs sociates o tripartits, o bé l'aparició d'alguns plets dels sindicats grocs contra algun empresari groller.

Esteu al marge, perque us autoexclueu, i no parlo només dels del May day, sino de tot el mundillo adolescent de tirar molta pedreta contra el McDonalds i molta proclama antisistema. Anarcosindicalistes? L'anarcosindicalisme està mort. Va morir el 1939. Això sí, queda molt bé reivindicar-lo, en plan guay y "todogratis", que la calle es joven, colega.

Doncs això. Aniré al matí, cantaré la Internacional i aixecaré el puny al davant de la Catedral (fote't Carles!), junt amb els decadents obrers, els decadents sindicalistes de base i els decadents partidillus de l'esquerreta. Seran decadents, però el que aguanten dia rera dia té molt de mèrit i a més són els únics que han demanat explícitament el dret de vot pels inmigrats i drets laborals per tothom. Mentre altres demanen papers per "tothom" o inclús papers pel cul -ho he llegit-, sense saber de quina mena de papers es tracta.

I si tinc ganes d'anar a ballar, doncs m'apuntaré al May Day. Però no confonem la lluïta obrera amb la festa.

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Primer de Maig: per què aniré al matí
27 abr 2005
Primero de Mayo: por qué iré por la mañana

por un decadente

Pues yo iré por la mañana, con toda la aburrida izquierda trabajadora. Soy así de aburrido yo. No soy de ningún sindicato, pero reconozco que en la UGT y CCOO, así como la CGT, hay espacio por la crítica capitalista (y tanto que hay!!). Y respeto cada vez más las organizaciones sindicales y la idea misma de organización de masas trabajadoras, que es siempre el mejor antídoto contra el capitalismo.

El año pasado fui al May Day, y este rotllito no irá en ninguna parte, en ninguna parte. Ni os sindicáis, ni participáis en la crítica real al mercado laboral, ni tampoco emitís ninguna señal de organización transversal, que agrupe a gente diversa, y cree un frente con cara y ojos. Ha pasado un año, y no he visto encara ningún sindicato "May Day" que ayude a la juventud a hacer frente al capitalismo en el mismo puesto de trabajo. En cambio, sí que he visto temor en los capitalistas hacia otro tipo de medidas más decadentes, como por ejemplo la subida de impuestos de los gobiernos sociatas o tripartitos, o bien la aparición de algunos pleitos de los sindicatos amarillos contra algún empresario grosero.

Estáis al margen, porque os autoexcluis, y no hablo sólo de los del May day, sino de todo el mundillo adolescente de echar mucha piedrita contra el McDonalds y mucha proclama antisistema. Anarcosindicalistes? La anarcosindicalisme está muerto. Murió el 1939. Esto sí, queda muy bien reivindicarlo, en plan guay y "todogratis", que la calle es joven, colega.

Pues esto. Iré por la mañana, cantaré la Internacional y levantaré el puño en frente de la Catedral (fote't Carles!), junto con los decadentes obreros, los decadentes sindicalistas de base y los decadentes partidillos de la izquierdita. Serán decadentes, pero lo que aguantan día a día tiene mucho mérito y además son los únicos que han pedido explícitamente el derecho de voto por los inmigrates y derechos laborales para todo el mundo. Mientras otros piden papeles por "todo el mundo" o inclúso papeles por el culo -lo he leído-, sin saber de qué clase de papeles se trata.

Y si tengo ganas de ir a bailar, pues me apuntaré al May Day. Pero no confundimos la lluïta obrera con la fiesta.
Re: Primer de Maig: per què aniré al matí
27 abr 2005
don't feed the troll
Re: Primer de Maig: per què aniré al matí
27 abr 2005
No se si vale la pena contestar,pero bueno decir al señor de arriba que el anarcosindicalismo no esta en sus mejores momentos pero de muerto nada de nada,sino que se pase el primero de mayo por la mañana por Arco de Triunfo y escuche las propuestas que hace la CNT. De todas maneras por las cosas que mezclas en tu comentario no se si tendras demasiada idea sobre lo que expones....
Re: Primer de Maig: per què aniré al matí
27 abr 2005
l'únic que em sembla bé és l'últim comentari... si tinc ganes de ballar men aniré a una festa... en tot cas demostres poc coneixemnt ja que la gent del may day no representa tota l'assistència a la mani, de fet si llegeixes veuràs que existreixen dos blocs més més combatius i amb discurs força més seriós i elaborat, des de el meu punt de vista...
canvis? jo crec que els sindicats ajoritàris si que fan canvis... els ingressos que tenen van del banc a les mans dels patrons i de les butxaques dels patrons als dirigents sindicals... quiin cercle més agradable...

pactar amb la patronal és condemnar a la obrera!
Re: Primer de Maig: per què aniré al matí
27 abr 2005
Yo soy currante y estoy sindicado. Yo no voy a perder el tiempo e ir al aburrido y estúpida mani de CCOO y UGT, y los niñatos del PSC. (Sé que va a esta mani gente muy respetable, pero este año no repito el mismo rollo)

Me iré a la mani de mi sindicato y a la tarde al May Day. La verdad que los sectarios como tu estáis en horas bajas. Déjanos luchar como nos dé la gana, y tu vete a tu inútil y aburrida mani de los reformistas. Prefiero a unos soñadores ilusos como yo del May Day, que a los tostones, amargados y aburridos de la mani de los COCOS, OGete y Partido Sociedad Anónima Ecspañol
Re: Primer de Maig: per què aniré al matí
27 abr 2005
Homenaje a CCOO y UGT

¡Compañeros!

Hoy os toca a vosotros, los que tanto habéis dado. Hoy habréis de escuchar unas palabras que os hemos bordado para vosotros en agradecimiento por todo lo que habéis aportado en el pasado y por todo lo que, estamos seguros, aportaréis en el futuro.

No nos estamos refiriendo a esa interminable lista de siglas, algunas ya desaparecidas, ¡no! Nos estamos refiriendo a los grandes sindicatos, a los interlocutores válidos, a los sindicatos fuertes, a los sindicatos históricos; y más concretamente a sus élites, a sus dirigentes, a sus líderes... A esos hombres y mujeres, pero sobre todo hombres, que hace veinte años, despreciando un suelducho miserable, abandonaron el tajo, el taller, la cadena de montaje, la enseñanza, la oficina; abandonaron, en fin, el trabajo. Y todo eso ¿para qué? Para dedicarse por entero con abnegada entrega y fidelidad a su clase, "la clase obrera". Para dirigir y defender al proletariado de la garra del insaciable opresor y explotador capitalista. En fin, para cambiar el mundo. Para cambiarnos la vida.

Sabemos que os cuesta recibir estos merecidos elogios, pues sois portadores de ese natural, sencillo y humilde, propio de los grandes sabios. Os debemos pedir, sin embargo, que escuchéis, aunque sólo sea por esta vez, sin ruborizaras. ¡Es necesario, compañeros!

Vosotros, líderes sindicales, luz y guía, estrella y timón, diana de los despertares de la conciencia de clase, desde vuestros despachos humildemente enmoquetados, desde vuestros incómodos asientos reclinables, desde vuestro irrespirable mundo de aire acondicionado e imprescindibles salas de reuniones tripartitas, firmáis convenios sectoriales, planificais movilizaciones y paralizaciones, convocáis huelgas y manifestaciones.

¡Cuantas gestas, compañeros! Con qué habilidad y maestría torera habéis conducido al proletariado durante la transición, qué firmeza en la firma del Pacto de la Moncloa, el Pacto Social, el Pacto de Toledo, el Estatuto de los Trabajadores y tantos otros etcéteras.

Y qué decir de esa clarividencia, de esa visión de futuro, cuando en los estertores del proletariado industrial supisteis mejor que nadie hacer la reconvensión sindical, creando empresas de formación, de construcción, de servicios, ONGS, inmobiliarias, agencias de viajes... Aprovechando los miles de millones que arrancáis al Estado, a los Fondos de Cohesión Europeo y, todo eso, en vuestro propio beneficio, que es el de todos.

Mienten los que dicen que estáis vendidos a la patronal. Mienten esos sectores pretendidamente críticos que dicen que os ha comprado el Estado. Se equivocan los que dicen que el sindicalismo responsable no tiene futuro. Y como ejemplo para desmontar estos discursos trasnochados y faltos de visión histórica, basta un botón. La lucha sin cuartel que las grandes centrales estáis llevando por las 35 horas semanales, con ese acertado slogan "trabajar menos, para trabajar todos" y no al revés.

Estamos convencidos que esta lucha será otro profundo éxito de los grandes sindicatos, a pesar de la cerrazón de los empresarios, el gobierno y una parte de los trabajadores "insolidarios".

Nosotros, ¡compañeros!, somos las excluidas, los parados, las precarias, los eventuales, los repartidores de pizza, las inmigrantes, los embuzonadores de publicidad, los trabajadores, las sin papeles, los que no trabajamos porque no podemos, las que trabajamos en lo que podemos, los que no trabajamos porque no sabemos, ni podemos, ni queremos; nosotros somos los descamisados modelo siglo XXI.

Nosotros no estamos muy preocupados por nuestro futuro, porque tenemos la certeza de que nuestros grandes líderes velan por él, porque tenemos la certeza de que las 35 horas son un hecho, y con ellas el pleno empleo, el bienestar y la prosperidad.

No os queremos robar más vuestro precioso tiempo. Concluimos este sencillo y sincero homenaje.

Gracias, por haber cambiado el mundo. Gracias por habernos cambiado la vida.

Larga vida a los grandes líderes de los grandes sindicatos, que con tanta firmeza, honestidad, valentía y eficacia han conducido a la clase obrera de este país de victoria en victoria hasta su desaparición total.

Es todo, compañeros, muchas gracias.



(espero que se capte la ironía, que aún habrá algún despistado que piense que este "homenaje" iba en serio).
Re: Primer de Maig: per què aniré al matí
27 abr 2005
MOLT BÓ, company precario.Salut.
Re: Primer de Maig: per què aniré al matí
28 abr 2005
Perfecte precario, molt bo. Realment el que els fa més ràbia és que l'any passat a la tarda va sortir més gent al carrer que a totes les del matí juntes, no parlo per parlar, vaig estar a totes les manis d'aquell dia per fer una crònica, i realment el patetisme de la mani de CCOO i UGT era brutal, no arribaven ni al miler, la CGT al seu rollo també si feien 200 eren molts i la CNT prop d'un centenar, cadascú per la seva banda demostraven que el model d'1 de maig clàssic està en crisi.

A la tarda l'humor em va canviar i suposo que aquells que ho van poder veure estarem d'acord que en això ja hem fet un pas important i que l'1 de maig es recuperable, de fet l'hem recuperat en part en quant a assistència a una o altra mani. Per molt que alguns no ho creieu és molt important el que va passar l'any passat, podem entrar a discutir en com va anar la mani, si festa, dance o el que vulgueu, coses en les que jo mateix no estic d'acord, però que hi havia més gent que al dematí de forma claríssima és un fet objectiu que no poden pair, i aquest any suposo que tornarem a ser més i la volta en aquest punt l'haurem donat, i això crec que és un pas que fa uns anys semblava impossible, espero que almenys els mitjans no facin el vergonyòs silenci de l'any passat obeint les consignes del tripartit.

Crec que a l'1 de maig es pot substituir el llenguatge dels sindicats grocs i ara cal plantejar seriosament les diverses visions del 1er de maig combatiu i revolucionari que hi ha perque totes puguin cabre a dins del mayday, i crec que donar-li un caire més real i més apartat del disseny que en el fons despista a molta gent i desdibuixa l'objectiu real d'aquest dia. Però tot això és una qüestió de temps i no fa ni un any que aquesta moguda ha començat, donem-li temps i veiem com evoluciona i cap a on, estic segur que si ens fiquem d'acord CCOO i UGT no es mengen un torrao, i és qüestió de temps que aquesta substitució es faci també en els llocs de treball on ha d'estar la base de tot això i on realment s'hauria de veure aquesta substitució, i crec que encara que sense coincidir amb el mayday en alguns aspectes, res és perfecte, el camí s'ha iniciat i és absolutament necessària aquesta mani sense sigles ni sindicats oficials i una raó sobrada per dir que la feina que fa pocs anys s'ha iniciat amb el tema mayday és molt possitiva. Ja veurem aquest any, però no siguem tan exigents amb una cosa que fa tot just ha començat i que suposa un canvi molt fort del que encara no veiem els fruits però que tard o d'hora vindran si sabem unir esforços.

Jo al matí no hi aniré més mentres hagi una mani a la tarda, com quan hi va haver la dels autònoms alguns anys o aquesta del mayday, l'important és que som més al carrer i ho saben, esopero que poc a poc també siguem més a les fàbriques
Re: Primer de Maig: per què aniré al matí
28 abr 2005
els números aquests que fas em sonen a lo dels participants a la feria d'abril

a veure que diuen els de contrastant
Re: Primer de Maig: per què aniré al matí
28 abr 2005
origens del 1r de maig (molt ben documentat)

http://www.marxists.org/espanol/tematica/1demayo/
Re: Primer de Maig: per què aniré al matí
28 abr 2005
que vagi quan vulgui, el borrego

els actes de la tarda, ni el may-day que sembla una rave ni el black block tan pagat de sí mateix em convencen... però són la meva gent

ccoo i ugt, la cgt, també, tindràn gent molt vàlida, però la repugnància que em produeixen com a estructura va més enllà de la que sento peol propi PP
Sindicato Sindicat