Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: xarxa i llibertat
Com sabrem i quan, si Microsoft copia codi GPL i l'integra al seu sistema?
14 abr 2005
Salut a tots,
ara estava llegint a barrapunto (www.barrapunto.com) una notícia sobre el nou BigLinux 2.0, una distribució basada en Knoppix (és a dir, Debian) amb escriptori 3D.

Podeu veure captures de pantalla a:
http://www.vivalinux.com.ar/article-biglinux2-3d-desktop.html

La meua pregunta és:
Ara Microsoft ho veurà i fliparà, veurà que aixó és el futur i ho voldrà integrar al seu sistema.. i com que BigLinux 2.0 és GPL pot copiar el codi i afegir-ho al seu Windows 2012 Super Mega Timo Edition , i després tancarà el codi....

Hi ha algun organisme que vetlla pel programari lliure que pot entrar a casa de Microsoft per tal de veure si ha copiat codi GPL?

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Com sabrem i quan, si Microsoft copia codi GPL i l'integra al seu sistema?
14 abr 2005
no sé si hi ha mecanismes legals que permetin controlar això, però de tota manera microsoft sempre serà més xapussero que ningú, crec que no hem de patir massa xDDD
Re: Com sabrem i quan, si Microsoft copia codi GPL i l'integra al seu sistema?
15 abr 2005
M'extranyaria molt que hi hagues algun organisme que controles que posa Microsoft al codi. D'altre banda a part de lo "xapusseros" que son els de Microsoft tenim que el sistema BigLinux 2.0 al ser codi obert podra evolucionar amb la constant posada a prova dels seus usuaris que el podran anar modificant per que sigui cada cop millor, mentre que el SO que es tregui Microsoft de la maniga al ser tancat es quedara igual tal i com surti, aquesta es una de les ventatges del codi lliure!!!!
Re: Com sabrem i quan, si Microsoft copia codi GPL i l'integra al seu sistema?
15 abr 2005
Si SantAndreuRoig, tens raó. Però el que farà Microsoft serà esperar 5, 6 o 15 messos i quan el codi de BigLinux estiga molt avançat, Microsoft el copiarà.

Per aixó he preguntat si hi ha algun organisme o alguna manera oficial de fer un registre a aquesta macro-empresa monopolística.

salut i llibertat
Re: Com sabrem i quan, si Microsoft copia codi GPL i l'integra al seu sistema?
15 abr 2005
Microsoft quisiera seguramente beneficiarse de nuestro código sin tener responsabilidades. Pero tiene otro propósito, más específico, al atacar la GNU GPL. Microsoft es conocida por la imitación, más que por la innovación. Cuando Microsoft hace algo nuevo, su propósito es estratégico: no para ayudar a sus usuarios, sino para cerrarles alternativas.

Microsoft utiliza una estrategia anticompetitiva llamada "abrazar y extender". Esto significa que comienza con la tecnología que otros están utilizando, agrega un pequeño cambio, que es secreto de modo de que nadie puede imitarlo, y después utiliza esa modificación secreta para que solamente el software de Microsoft pueda comunicarse con otro software de Microsoft. En algunos casos, esto hace difícil que usted utilice un programa que no sea de Microsoft, cuando otros con los que usted trabaja usan los de Microsoft. En otros casos, esto hace difícil que usted utilice un programa No-Microsoft para la tarea A si usted utiliza un programa de Microsoft para la tarea B. En cualquiera de los dos casos, "abrazar y extender" magnifica el efecto del poder del mercado de Microsoft.

Ninguna licencia puede detener a Microsoft de practicar "abrazar y extender", si están decididos a hacerlo a toda costa. Si escriben su propio programa de cero, y no utilizan nada de nuestro código, la licencia en nuestro código no lo afecta. Pero una reescritura total es costosa y dura, y ni siquiera Microsoft puede hacerlo todo el tiempo. De aquí su campaña para persuadirnos de que abandonemos la licencia que protege a nuestra comunidad, la licencia que no le dejará decir "lo que es tuyo es mío, y lo que es mío es mío". Desean que les dejemos tomar lo que quieran, sin dar nunca nada a cambio. Quieren que abandonemos nuestras protecciones.

http://www.gnu.org/philosophy/gpl-american-way.es.html

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more