Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Notícies :: sense clasificar
Veu Pròpia rebutja la demagògia de l’Asociación por la Tolerancia
02 abr 2005
veu_propia_17.jpg
Davant la concentració contra les Oficines de Garanties Lingüístiques convocada el 22 de febrer per l'Asociación por la Tolerancia —entitat que afirma defensar el bilingüisme a Catalunya i els drets dels castellanoparlants—, Veu Pròpia vol fer manifest el seu rebuig i la seva condemna a la demagògia i la manipulació practicades per la dita associació.

Al comunicat emès per l'Asociación por la Tolerancia, s'afirma que actualment a Catalunya es viu una situació de «repressió del castellà i dels castellanoparlants», i que la creació per part de la Generalitat de Catalunya de les Oficines de Garanties Lingüístiques és «una política d'apartheid i fins i tot d'incitació a la delació, així com d'assetjament als que tenen com a llengua pròpia el castellà».

Veu Pròpia, entitat independent de nous catalanoparlants a favor del català, considera que comparar amb l'apartheid una política lingüística aprovada per institucions democràtiques, i posada en pràctica amb les garanties de l'estat de dret, és demagògic i insultant, especialment i en primer lloc envers les víctimes del règim racista sudafricà, el sofriment de les quals es veu greument trivialitzat. Així mateix, descriure la situació dels castellanoparlants a Catalunya com a «repressió» és ofensiu per a totes les persones que van patir en pròpia carn la repressió, lingüística o d'altra mena, de la dictadura franquista.

Evidentment, qualsevol ciutadà o entitat cívica de Catalunya té el dret democràtic de criticar la política lingüística exercida des de les administracions públiques. Tanmateix, Veu Pròpia considera que qualificar l'existència d'Oficines de Garanties Lingüístiques de «incitació a la delació» o de «instrument de coacció» propi de «la Gestapo» és senzillament cínic, ja que equival a dir que denunciar la vulneració d'un dret és delatar o coaccionar qui l'ha comès. La posició de l'Asociación por la Tolerancia demostra que el seu objectiu és mantenir la subordinació en què els catalanoparlants han estat sumits des de fa més de cent anys: per veure els seus drets respectats, els membres d'aquesta entitat esperen que els catalanoparlants renunciïn als seus, de manera que no puguin atènyer la igualtat de drets com a consumidors i ciutadans. Aquesta actitud és profundament insolidària i dubtosa des del punt de vista de la cultura democràtica.

Segons Josep-Anton Fernàndez, president de l'entitat de nous parlants, «els membres de Veu Pròpia, molts de nosaltres castellanoparlants, no ens sentim gens coaccionats per la política lingüística catalana: fem servir la llengua que volem, on volem i quan volem. Constatem, però, que usar el català o rebre serveis en aquesta llengua és realment difícil, si no impossible, en multitud d'àmbits socials. Nosaltres no volem ser còmplices d'aquesta escandalosa desigualtat».

Per a Veu Pròpia, el fet que a la convocatòria de l'Asociación por la Tolerancia hagi acudit l'espectacular xifra de vint persones indica que l'enorme majoria de la població castellanoparlant de Catalunya fa cas omís, per simple sentit comú, d'aquest tipus de demagògia, feta amb finalitats polítiques. Només cal sortir al carrer per veure si hi ha repressió o apartheid a Catalunya, i qui té més dificultats per poder viure en la seva llengua. Tanmateix, segons Josep-Anton Fernàndez, «els membres de Veu Pròpia estem farts de la demagògia i la manipulació d'organitzacions com l'Asociación por la Tolerancia, que s'arroguen la representació de tots els castellanoparlants —com si fossin un grup homogeni— i parlen en nom nostre sense demanar permís. Aquells de nosaltres que som castellanoparlants d'origen no ens sentim representats pel llenguatge extremista, demagògic i insultant de la Tolerancia i altres entitats. Declarem acabat el monopoli de la representació dels castellanoparlants que aquestes organitzacions han tingut fins ara».

Finalment, Veu Pròpia convida l'Asociación por la Tolerancia a treballar per la igualtat de drets i pel pluralisme lingüístic no només a Catalunya, sinó en el conjunt de l'Estat espanyol.

http://www.veupropia.org

This work is in the public domain

Comentaris


Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Veu Pròpia rebutja la demagògia de l’Asociación por la Tolerancia
02 abr 2005
Es pot dir més alt però no més clar.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Veu Pròpia rebutja la demagògia de l’Asociación por la Tolerancia
02 abr 2005
Totalment d'acord.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Veu Pròpia rebutja la demagògia de l’Asociación por la Tolerancia
02 abr 2005
Perquè tots els intolerants feixistes utilitzen noms com "asociacion por la tolerancia", "convivencia cívica catalana", "fundación concordia"....???

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Veu Pròpia rebutja la demagògia de l’Asociación por la Tolerancia
02 abr 2005
.."Fundación para la Libertad"..

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Veu Pròpia rebutja la demagògia de l’Asociación por la Tolerancia
05 abr 2005
per continuar amb les seves tècniques preferides de sempre: la demagògia, l'engany i la repressió.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Veu Pròpia rebutja la demagògia de l’Asociación por la Tolerancia
06 abr 2005
"Veo que esta página refleja la realidad social que vive el conjunto de Cataluña".Gracias

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Veu Pròpia rebutja la demagògia de l’Asociación por la Tolerancia
06 abr 2005
se está comentando que la politica de la geeneralitat en cuanto politica linguistica es la correcta, y digo yo, es correcto, etico y democratico poner multas por no rotulsr en catalán??? es correcto dirigirse a la Generalitat y que solo den los documentos en catalán??? Es correcto, democrstico que a los niños no se les de la opcion de aprender en los dos idiomas en los colegios??? y asi no parariamos de describir un sin fin de realidades linguisticas en Cataluña. Quiemn hace la demagogia. Es facil criticar la demagogia dssde la propia demagogia. teneis muy facil la palabra "feixisme" que creo que no la connotais bien, os rogaria que consultarais un diccionario psra saber realmente lo que es
"feixisme".

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Veu Pròpia rebutja la demagògia de l’Asociación por la Tolerancia
06 abr 2005
Suposo que per tu correcte, ètic i democràtic seria que tot fos en espanyol, suposo que per tu la millor opció d'aprenentage pels nens és la segregació lingüística de les escoles, suposo tantes coses després del que dius que també et recomanaria mirar la definició de feixisme i de passada mirar quina llengua parlaven, i feien parlar, els que més l'han practicat en la que també suposo és la teva estimada Espanya.
Si vols també pots començar a deixar de fer preguntes i mostrar-nos el que per tu seria correcte, democràtic i bla, bla i així deixaré de suposar.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Veu Pròpia rebutja la demagògia de l’Asociación por la Tolerancia
06 abr 2005
Tal vez los autores de tales escritos deberían hacer un análisis en profundidad e intentar despojarse de las subjetividades propias de cada uno. Puedo llegar a entender la frustración que puede suponer para un cataloparlante el no tener la posibilidad de desarrollar su vida enteramente en catalán, pero eso tambien le pasa a los castellanoparlantes con el catalán en su tierra, si es que las autoridades nos consideran catalanes, ya que para éstas simplemente somos una anormalidad que hay que subsanar. De esta visión tan torticera nace la política de normalització lingüística, promotora de multas para los comercios que rotulen sólo en castellano, vulnerando derechos fundamentales y demás. Encontramos en según que barrios rótulos sólo en árabe y demás lenguas y no creo que debamos fijar el idioma de los comercios, cada uno es libre de elegir la forma de promocionar su negocio y el grado de cercanía que quiere tener con su posible cliente, pero de ahí a que por decretazo impongamos multas me parece una extralimitación típica de tiempos pretéritos. La realidad señores es que en Cataluña convivimos dos lenguas y culturas entrelazadas, la castellana y la catalana formando una macrosociedad, Cataluña, en la cual vivimos formando un colectivo heterogéneo sin ningún problema. Debemos recordar que el idioma es simplemente un vehículo de comunicación y no tiene más importancia que el hecho mismo de la comunicación.Lo importante es que las personas hablemos y nos entendamos, no si lo hacemos en un idioma u otro. Por eso es penoso que hagan los políticos más incapie en promocionar idiomas,acompañado de una idea política, cuando hay problemas más acuciantes, pero lo peor de ello son los métodos empleados. Me encanta ir a la Universidad de Barcelona y comprobar que cada uno utiliza el idioma que más le conviene, que es lo que debe reflejar la Universidad, un ambiente políglota y cosmopolita, pero me repugna afirmaciones de según que sindicatos estudiantiles, dígase BEI, que propugnan "bilingüisme es feixisme", y que quieren una enseñanza sólo en catalán; a la mierda el cosmopolitismo y viva la visión única y despótica de la enseñanza y la sociedad! Es deprimente cuando profesores universitarios castellanoparlantes confiesan recibir presiones por parte de la administración para impartir clases en catalán, o el hecho de simplemente solicitar la guia de estudios de la facultad en castellano o cualquier formulario , y encontrarte que no existen, y no porque no se hayan solicitado.Tambien me repugna el ir a la selectividad, caso personal, y que al solicitar el examen en castellano ya que me es más fácil su comprensión, me reprenda la profesa esgrimiendo que "debería hacerlo en catalán".Seguramente tendrán la culpa mis padres por venir de otra tierra y traer su cultura, porque aquí sólo debe quedar una , como los inmortales, y la mía es de fuera y debo dejarla en casa.Nací aquí, soy catalán, trabajo en y para cataluña, mis impuestos valen como el que más, pero soy un proscrito por mi idioma.Pero desengáñense somos el 50% de la población de Cataluña y el castellano, mal que le pese a la Cataluña caciquil y más retrogada que propugna el monoligüismo,es otra lengua patrimonio de Cataluña. El desconocimiento de la realidad plural de Catalunya responde a una visión única en la cual todos hablen un idioma, sean nacionalistas y del barça, pero eso no es un reflejo de la sociedad sino un objetivo de un proyecto que artificialmente se quiere conseguir, debemos cultivar la diferencia( pero que me diferencia de mi novia la cual es catalana de múltiples generaciones?). Esa falta de tacto que tiene el estado español conforme al catalán es la misma falta de tacto que tiene el govern para sus ciudadanos que tienen la "desgracia" de hablar en castellano, con la excepción que la ley lingüística catalana me multa por usar el castellano.Seguramente alguno aducirá que soy un feixista espanyol, o que soy un demagogo, pero multar por utilizar una lengua,un medio de comunicación diferente, es la manifestación más intolerante y abyecta que el hombre puede llevar a cabo y el mayor atentado a la diversidad.En fin, VIVA LA PROGRAMACIÓN DE LA SOCIEDAD Y ADIOS LA PLURALIDAD!

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Veu Pròpia rebutja la demagògia de l’Asociación por la Tolerancia
06 abr 2005
"anormal", la meva opinió, per si t´interessa:

crec que és cert que per algunes mentalitats el fet de ser un castellanoparlant a Catalunya és vist com una anormalitat, una anormalitat amb la que s´ha d´acabar. I que no es veu amb els mateixos ulls un restaurant Casa Paco que una Euskal Taberna o un Irish Pub.

Però la mateixa sensibilitat que tenen alguns a l´hora de defensar el castellà l´haurien de tenir per defensar el català (tu potser la tens), i també per entendre que actualment no estem parlant se societats bilingües sino MULTILINGUES. A aquestes associacions de defensa del castellà els hi porta fluixa el català, el tamazigh, l´àrab, i en general qualsevol llengua que no sigui la d´ells, la de Cervantes. No volen diversitat.

Jo crec que la llengua vehicular de l´administració catalana hauria de ser el català, i que desprès cadascú faci amb el seu comerç el que vulgui (jo també faré el que vulgui a l´hora d´escollir: seré client d´un restaurant que tingui la carta en català abans que d´un que no la tingui pas)

Odio el terme "liberalismo lingüístico", que tants partidaris del castellà fan servir, i que no és més que una excusa per deixar morir les llengues no majoritàries, però el que no pot ser és aquest intervencionisme constant de les autoritats. El que ha de fer l´Administració és promoure el català (la campanya del "Dona corda al català" és simpàtica i tot), i la resta de la feina l´hem de fer els que estimem la llengua. El català no morirà si no volem que mori.

Hasta otra

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Veu Pròpia rebutja la demagògia de l’Asociación por la Tolerancia
08 mai 2005
Interessant aquest nou grup que es diu Veu Pròpia... diuen que són nous parlants del català, si així és, siguin benvinguts a la comunitats de catalans bilingües i/o catalanoparlants...

Però sembla que, a més de ser nous parlants del català, volen ser els guardians més ferotges de les essències del nacionalisme... Ai pobrets! Per molt que denuncieu el "feixisme" de l'Associació de la Tolerància, per molt que sigueu més radicals que els mateixos independentistes en les seves posicions i en la seva actitud respecte el castellà, el nacionalisme mai us considerarà del seus: sempre sereu de segona, com de segona consideren a tots els que no pensen com ells.

Em fa mandra entrar en els "arguments", per dir-los d'alguns forma, que aquests cavalls de Troia del nacionalisme empren, pero no em puc estar de esmentar-hi un: allò que diuen de que...

"Veu Pròpia considera que qualificar l'existència d'Oficines de Garanties Lingüístiques de «incitació a la delació» o de «instrument de coacció» propi de «la Gestapo» és senzillament cínic, ja que equival a dir que denunciar la vulneració d'un dret és delatar o coaccionar qui l'ha comès"

Deixant de banda l'embolic en què s'ha ficat l'autor (o autora), algú hauria d'explicar-li que el dret és el de parlar la llengua que et vingui de gust, de poder dirigir-te a l'Administració pública (perquè la pagues i és teva) en la teva llengua i poder accedir a tots els recursos públics (de la Generalitat, de l'Ajuntament...) en qualsevol llengua oficial. Però no us equivoqueu: ningú no té dret a obligar la resta del món a parlar cap llengua... i és això el que es pot denunciar a aquestes sinistres oficines: que al restaurant noséquè no parlen en català. Si un dret tan monstruós existís, passaria per sobre del dret dels propietaris del restaurant...a parlar en allò que més els agradi!

Però no, sembla que la gent de Veu Pròpia, a més de ser nous parlants del català, volen ser a l'avantguarda de la repressió lingüística engegada per l'independentisme... ells mateixos. Només espero que se n'adonin de l'essència reaccionària i feixista d'aquest nacionalisme abans que aquest deixi de separar la gent en castellanoparlants i catalanoparlants i passi a considerar ciutadans de primera només la gent que és d'aquí des de fa 500 anys, com va dir Pujol en un lapsus linguae fa no gaire, i sempre que pensi com ells, és clar.

De tota manera, això de les Oficines de Garantia Lingüística potser no està malament del tot. Estic pensant que, ja que diuen vetllar pel respecte als drets lingüístics dels catalans, són una excel·lent oportunitat perquè els ciutadans bilingües, i els castellanoparlants que no s'avergonyeixin de ser-ho, denuncïin en aquestes Oficines a tots els Departaments i organismes de la Generalitat, començant pel d'Educació, que exclou el castellà de l'ensenyament públic de Catalunya; seguint pel PTOP, que pretén treure el castellà dels senyals a les carreteres de la regió; de la CCRTV, que encara avui ha manifestat que, tot i ser una corporació pagada amb els diners de tothom, només s'adreça a l'audiència catalanoparlant: els exemples poden seguir fins l'infinit... I és que és trist, però els únics que amenacen a Catalunya el bilingüisme són els poders públics autonòmics: té gràcia que els més culpables vulguin ser els jutges!

Cambilenc, estic d'acord amb tu sobre tot en la darrera frase: el català no morirà si no volem que mori. Però compte: molta gent que el parlaria amb naturalitat ho deixa de fer quan ho veu com una imposició. Llavors, la intervenció és la solució o és el problema?

Això sí, no és cert que tots els que defensen el castellà siguin monolingüistes -però en castellà-. N'hi ha que sí, i aquests són els de sempre, l'ultradreta, que són 4. Però n'hi ha molts -i aquí em pots comptar a mi- que creiem en un bilingüisme de debò, com el que es viu al carrer, que ens estimem les dues llengües oficials a Catalunya i que no volem que es faci política amb elles: pel que sé, l'Associació per la Tolerància es mou en aquesta línia.

En fi, millor que no ens confonem: darrera de les Oficines aquestes hi ha una oligarquia nacionalista a la qual les llengues, començant pel català, l'importa ben poc... l'únic que pretenen es controlar la societat civil, ficar-se on ningú els ha demanat que entrin i -això sí- distreure els catalans del problemes que tenim amb Estatuts, senyeres, llengues i romanços sobre l'amenaça que ve de Madrid. Ja és hora que deixin Catalunya, el català i els catalans -i els "nous catalans" com els de Veu Pròpia- tranquils i no ens utilitzin per dividir i per amagar els seus interessos, els seus privilegis i la seva incompetència per servir la gent del carrer.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Veu Pròpia rebutja la demagògia de l’Asociación por la Tolerancia
08 mai 2005
d´acord en part del que dius. Jo tampoc suporto l´intervencionisme dels Governs catalans.

però això que dius: "per molt que sigueu més radicals que els mateixos independentistes en les seves posicions i en la seva actitud respecte el castellà, el nacionalisme mai us considerarà del seus: sempre sereu de segona"

és senzillament fals. Si vius aquí saps perfectament que aquí no es discrimina segons l´origen. Jo crec que hem arribat a un punt de barreja (qui no té una iaia andalusa o aragonesa?) que aquesta discriminació ja no existeix ni a nivell inconscient.

aquest "ciutadans de segona" em recorda els termes "xarnego" o "maketo", que ja NOMÉS fan servir els espanyolistes

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Veu Pròpia rebutja la demagògia de l’Asociación por la Tolerancia
08 mai 2005
Visc aquí, efectivament (aquí, a Barcelona). I la gent del carrer no discrimina, però el nacionalisme sí que ho fa. I ho fa contínuament, perquè necessita dividir per vèncer, perquè només enfrontant-nos els uns amb els altres poden sobreviure sense que ningú no els demani responsabilitats. Però suposo que quan dius que no es discrimina per l'origen et refereixes a que ningú -o gairebé ningú- et gira la cara si tens família a fora. D'acord amb això.

Ara bé, sí que he vist gent que retreu al seu interlocutor que els seus pares venen de fora, o els seus avis, i que per tant, és menys català que ell, que els seus avantpassats picaven pedra al mateix poble on viu. I també he sentit dir que la gent que ve o ha vingut de la resta d'Espanya és la culpable dels mals de Catalunya, de l'amenaça a la cultura de la sardana, l'hereu i el pà amb tomàquet. I també he sentit dir, si algun d'aquests ciutadans "de segona" es queixa d'alguna cosa, que sempre pot "marxar al seu país", que, escoltant-los, hom diria que és un altre diferent d'aquest.

I tant que hem arribat a un punt de barreja impressionant. Però les grans famílies són les de sempre: les que des de fa dos segles controlen el poder econòmic i polític de Catalunya. La santa aliança entre Església i poder econòmic que va demanar a Manresa que retrocedíssim uns quants segles. L'oligarquia que va recolzar Primo de Rivera perquè, tot i que va perseguir el català, també va protegir els empresaris de les revoltes obreres. Els burgesos que van ser el darrer suport de la Restauració quan a tot Espanya se sentia un clam per la República. Els qui tant van aprofitar el franquisme per fer negoci. Aquest és el nucli del nacionalisme, el mateix que porta vint anys fent-nos creure que el responsable de les nostres penes vivia a Madrid, mentre ells mantenien el seu poder intacte. I què no faran, doncs, quan vegin -com ara- perillar la seva posició? Ja ho estan fent: els mateixos cognoms que formaven la classe dirigent catalana fa cent anys pretenen passar ara com innovadors, com revolucionaris, com genis altruistes que ens mostren on és l'enemic -entre nosaltres, amagat, qui sap on pot trobar-se el català botifler?-.

És possible que això darrer et semblin històries sense sentit. Però, fixa't en això que has dit abans: hi ha una barreja molt gran, gairebé tothom té un familiar fora de Catalunya. Però, mira els nuclis de poder catalans. Mira les cúpul·les dels partits, tant és quin agafis; mira la Generalitat, el Parlament, les grans institucions, l'Ateneu, les Universitats, la Borsa, la Caixa, on és la barreja? Moltes coses han canviat a Catalunya en els darrers anys, però les èlits no. Poden canviar de nom i de jaqueta, però són sempre les mateixes, això sí: ben arrelades.

Així doncs, la discriminació és present, clar que sí. Però és l'oligarquia nacionalista qui discrimina, no els catalans. Al principi del temps, discriminava per la religió, i deien allò de que "Catalunya seria cristiana o no seria". Després es va discriminar per la llengua, per ser dels bons havies de parlar en català. O pel partit que votis, saps que en aquesta regió els qui voten el PP i part dels qui voten el PSOE son considerat "poc catalans", perquè un bon català vota un partit nacionalista. I ara, què trobaran per seguir sent els amos de Catalunya? No en tinc ni idea, però una cosa sí que tinc clara: no es tracta de ser del Barça, de ser cristià, de parlar en català, de votar els partits "nacionals", d'amagar el teu cognom i de dir que no vols tenir res a veure amb Espanya. Mai no n'hi haurà prou, perquè l'únic que la classe dirigent nacionalista és que no pot deixar de estar per damunt de tots els catalans. Al preu que sigui. Trencant la convivència, recolçant dictadures, embrutint llengues: el poder és el motiu. La resta son excuses
Sindicato Sindicat