Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Notícies :: criminalització i repressió : dones
Turquía.- La Policía dispersa con gases lacrimógenos a asistentes a una manifestación por la igualdad de la mujer.
07 mar 2005
ESTAMBUL, 6 Mar. (EP/AP) -

La Policía antidisturbios turca usó porras y gases lacrimógenos para dispersar a cerca de un centenar de personas que asistieron a una manifestación no autorizada en Estambul con motivo del Día Internacional de la Mujer Trabajadora, que se celebra el próximo martes 8 de marzo.
omnhc7404-0021567.jpg
omnhc7404-0013476.jpg
omnhc7404-000197.jpg
La Policía instó al grupo de cerca de 300 manifestantes a dispersarse y muchos de ellos abandonaron la zona pacíficamente tras corear eslóganes denunciando la política del Gobierno y pidiendo derechos igualitarios para las mujeres. Sin embargo, unas 100 personas no acataron las órdenes y la Policía respondió arrojando gases lacrimógenos y cargando con porras contra la multitud.

"Mismo sueldo por el mismo trabajo" y "No nos veremos intimidadas, resistiremos", eran dos de las proclamas de los concentrados. Antes de comenzar la protesta, la Policía detuvo a 48 personas cuando se dirigían de camino a la manifestación.

El sábado varios miles de personas, la mayoría mujeres, tomaron parte en una manifestación autorizada en Estambul para remarcar la atención sobre los derechos de las mujeres antes de la marcha que se llevará a cabo el martes. La Policía no intervino.

Video:
http://wms.antena3tv.com:81/a3noticias/1/7/omnhc74042.wmv

This work is in the public domain

Comentaris


Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Turquía.- La Policía dispersa con gases lacrimógenos a asistentes a una manifestación por la igualdad de la mujer.
07 mar 2005
A veure si em surt el que vull explicar. Aquesta notícia la trobo fora de lloc, a indymedia. Si vull llegir coses sobre el patriarcat a l'islam, em compro "el pais" o veig antena3, per cert, font aquesta última de la notícia en qüestió.
No crec que el paper dels mitjans de comunicació, ni tampoc d'indymedia, sigui fer-se ressò del discurs políticament correcte i oficial: que l'islam reprimeix les dones, i per omissió, que occident respecta i promou llurs drets.
Evidentment, vull saber el què passa a Turquia, però no amb una notícia de teletipo. Crec que aquesta manera de fer periodisme és la més subtil forma d'engany i manipulació. Perquè, ¿què se'n desprén d'això? que la democràcia de mercat occidental respecta els drets de les dones, quan en realitat n'és la principal promotora de desigualtats laborals i socials, i se'n beneficia com ningú d'aquesta divisió home-dona?
Per tant, m'agradaria que no passés com si res per aquest mitjà que pretenem que sigui una altra cosa. Ha de ser un espai d'anàlisi o de com a mínim, equanimitat. Crec que cal respondre cada cop que hi veiem una cosa similar.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Turquía.- La Policía dispersa con gases lacrimógenos a asistentes a una manifestación por la igualdad de la mujer.
07 mar 2005
es verdad q los ma$mierda utilizan la realidad para reforzar el poder del imperialismo. pero eso no qita q en turqia haya un regimen represor, no solo con las mujeres (recordemos la represion en las movilizaciones en las prisiones).

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Ei "jo". NO FACIS DEMAGOGIA
07 mar 2005
DIUS: "¿què se'n desprén d'això? que la democràcia de mercat occidental respecta els drets de les dones, quan en realitat n'és la principal promotora de desigualtats laborals i socials, i se'n beneficia com ningú d'aquesta divisió home-dona?"

-DONS SI. La democràcia de mercat occidental respecta molt més a les dones que qualsevol règim teocràtic, paternalista o basats en còdigs tribals primitius.

Per si no ho saps el naixement del moviment feminista va començar precisament a mitjançant segle XIX coincidint amb l'inici de la expansió de la societat burguesa capitalista i amb el proletariat (inscribit també per tant en la dinàmica del model la societat capitalista). Unes i altres, burgueses i proletaries van trobar la possibilitat d'exigir els seus drets, basantse en el reconeixement a les seves capacitats intelectuals i físiques; al principi foren unes poques les que van poder realitzarse com a dones independents, treballadores, artistes o científiques (madam Curie citaré, l'exemple més famós)etc.. pero es que algú havia vist abans una dona científica en un pais musulmà o havieu vist mai dones dedicantse a la política (al marge de les reines) com a partir d'aquell temps va començar a passar?

El capitalisme, unit a la seva moral de llibertat, competitivitat, eficacia i progrés va saber reconeixer les capacitats de les dones menyspreant els vells còdigs culturals que restringuien el paper d'una dona al de les feines domèstiques d'una casa. Va reconeixer les seves capacitats i primer les va emplear a les fàbriques pero temps després les va anar integrant, molt poc a poc (de forma gradual) cada vegada més dintre dels organs de decisió empresarials. I alhora que moltes d'aquestes dones van anar agafant porcions de poder la resta de la societat es va flexibilitzar encara més reconeixent la inteligència de les dones com algo de igual a igual i pensant que les dones, al igual que els homes es mereixien tenir drets i ser respectades com a tals.

On van votar per primer cop les dones? en un pais islàmic? en un pais budista? en un pais socialista? en un règim autocràtic...? Les dones van votar per primer cop a Nova Zelanda, un estat d'arrels anglosaxones (després d'haver eliminat als maories) i capitalista. Anys després i paralelament altres estats CAPITALISTES van començar a modificar les seves lleis per tal que les dones també poguessin votar.
El feminisme es va extendre per tots els païssos capitalistes i alhora una mica també per aquells altres que havien fet revolucions socials pero que s'havien nodrit previament d'alguns valors capitalistes, fora el cas de russia, cuba ..i en menor grau la xina, amb la diferència de que en aquests paissos comunistes o maoistes ..la dona podia estudiar i treballar com una proletaria pero no podia votar (es més que obvi) i tampoc va arribar a escalar cap lloc dintre l'orbita política -espero el dia que veiem alguna dona dintre l'alta cúpula del partit comunista xinès o una succesora de fidel castro-. Vull dir amb tot això que hi ha molta mania de criticar al capitalisme, fins i tot en els aspectes menys dolents que conté. Resulta que amb les ganes de criticar molts es passen de llestos.

Volguer esser contrainformatiu es bo, pero sempre i quan mantinguem uns critèris minims d'objectivitat i caiguem en els paranys simplistes de que el capitalisme ve a ser algo així com un dimoni totalment antinatura que ens porta sempre inequívocament cap a la major de les injustícies.

On tenen més drets les dones sino a l'europa occidental, australia, nova zelanda i als mateixos EEUU? Busqueu, busqueu per Siria, busqueu per Corea del Nord, busqueu per l'africa negra, busqueu entre les tribus berebers, busqueu per la polinèsia (a pesar de que vagin amb els pits al descobert i no portin vel ..pregunteulis si tenen drets), busqueu entre les tribus mongoles.. a veure si trobeu uns còdigs que garantitzin els drets que les dones a ser independents, a formar empreses, a emanciparse, a casarse amb qui vulguin, a separarse del marit, a abortar i etc. etc.. etc..

Com a detall final podriu pensar que fa una dona negra a la vicepresidència del pais ric i més capitalista del mon - Si; ja se. Direu que la van posar allà perque així donen una imatge de pais igualitari ...Val, digueu el que volgueu ..pero tant per tant jo proposaria que a l'Iran, a Siria, al Marroc, a Moçambic i a tants altres païssos fessin justament el mateix. A que no ho fan? Ni tant sols això, entenc, no fos que s'escandalitzessin els imans de les mesquites!

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
perque ho diuen els mitjans massius no ens n'hem de fer resso? no hi estic d'acord
07 mar 2005
Crec que la noticia que ha penjat "uno" esta mes que justificada. Vull dir que mentre a Europa Occidental pot ser que les manifestacions del dia de la dona s'hagin convertit en quelcom de testimonial i ha alres indrets, no molt lluny on les dones encara han de lluitar al carrer per a que la seva situacio sigui respectada.
El tema de la situacio de la dona en paisos de religio islamica no es toca a l'article pero no crec que sigui un debat que hagim d'evitar. I no es tracta de fer el joc a l'imperialisme ni allo politicament correcte pero esta clar que la situacio de la dona a paisos com Arabia Saudita, Algeria o Afganistan podria millorar. L'argument multicultural no em convenc. Hi ha principis morals que son universals i entre aquests destaca la dignitat de la persona humana, sigui home, dona, nen, nena independement d'origens i orientacions.
Completament d'acord amb el comentari de "mujer" en el sentit de quin tipus de regim hi ha a Turquia, amb qui la UE preten negociar per tal d'ampliar mercats.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Turquía.- La Policía dispersa con gases lacrimógenos a asistentes a una manifestación por la igualdad de la mujer.
08 mar 2005
Per cert, Benhazzir Butto va ser Presidenta d'un pais musulmà. Pakistan, potser? ara em diràs que va ser per la influència anglesa...
El que tu anomenes reconeixement capitalista dels drets de les dones, jo només ho considero necessitat de mà d'obra, sobretot en temps de guerres. Així que no flipis, que els drets humans són de tots i qui més els trepitja són els països rics...

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Turquía.- La Policía dispersa con gases lacrimógenos a asistentes a una manifestación por la igualdad de la mujer.
08 mar 2005
Bé, potser sí que ens h'hem de fer ressò, però cal anar amb molt de compte. El meu comentari obeeix a dues coses. Una, l'oposició a la línia que dibuixarà aquest segle la política internacional: l'enfrontament de civilitzacions entre occident i l'islam. Dues, la mania que tenim de copiar en mitjans alternatius l'estil de fer periodisme dels mass media, per comoditat, o pel que sigui, i tirar de teletipus i fixar la vista on ens assenyalen els punters de la informació guiada.
Però teniu raó en què a Turquia, (com en tants altres llocs) hi ha un règim repressor i s'ha de denunciar. El que passa és que m'agradaria que es fés amb més profunditat.
I no, no crec que la democràcia de mercat primermundista sigui millor, per la senzilla raó que el nostre nivell es basa en la seva misèria. La necessita, parlant clar.

Salut i força 8 de març.
Sindicato Sindicat