Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: educació i societat : sanitat
Dejar de fumar prolonga la vida
15 feb 2005
Si los gobiernos prohibieran el tabaco(cese de su fabricación) cientos de miles de personas vivirían más años y mejor
Una investigación en la que han participado 5.887 fumadores con problemas pulmonares de nivel medio, revela que aquellos que dejaron de fumar tuvieron una tasa de mortalidad más baja que aquellos que continuaron fumando. Sólo el 21,7% de ellos abandonó totalmente el hábito de fumar.
La tasa de mortalidad alcanzó el 6 por mil en el grupo que dejaron totalmente el tabaco, frente al 11 por mil de los que continuaron fumando. Los resultados concluyen que dejar de fumar reduce la mortalidad.
El estudio ha sido publicado hoy en la revista Annals of Internal Medicine y fue realizado por investigadores de las Universidades de Manitoba, Minnesota, Johns Hopkins y Utah.
<br><a href="http://www.librys.com/news/cytfebrero2005/0037.html";>Más información</a>

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Dejar de fumar prolonga la vida
15 feb 2005
qué diuen sobre els porros?

(eh...és per un amic meu que en fuma)
Re: Dejar de fumar prolonga la vida
15 feb 2005
El tabaquisme és realment nefast. Sobretot per certs cercles d'activistes, on si no fumes sembles que no ets un intelectual. Caldria recordar als companys i les companyes, que cada cop que encenen una cigarreta, engreixen el capitalisme del sr. philips morris. No cal que enumeri els companys que han mort únicament i exclusivament pel tabaquisme. Grans lluitadors i grans pensadores, ens han deixat per una adicció.
I sobre els porros, no se que diuen, però jo no fumo; de quan en quan, prenc marijuana mitjançant l'art culinari. Dos plaers impresionants.
Cal informar-se bé i cal consumir el que un realment necessiti.
Salut i més salut.
Re: Dejar de fumar prolonga la vida
15 feb 2005
i sobre la desaparició del model tradicional de família qué en penseu? Superfort oi? Vergonyós.

acudits (dolents) al marge, una cosa sí que crec que està clara: hi ha molta gent "revolucionària" que el més revolucionari que fan és passar-se la vida als concerts i als bars del rotllo entrompant-se. No sé si fumar fa més "intelectual" però beure sembla que et fa tope radical

(bueno,ara vaig a fer un break per fumar-me un piti...)
Re: Dejar de fumar prolonga la vida
15 feb 2005
A mi em sembla que l'hàbit de fumar és altament nociu. Jo vaig patir una neumonia causada per el meu tabaquisme i vaig deixar de fumar i n'estic content. Penso que el cos s'habitua al tabac i a la inversa quan es deixa, que el metabolisme pateix canvis dràstics originats per la falta de la substància a la que el teniem habituat. Penso que seria necessàri un tractament mèdic que ajudes a deixar de fumar, que simplifiques el procés de superació de l'adicció psicològica i alleujés els canvis que pateix l'organisme quan un deixa el tabac.

Pel que fa a la desaparició del model tradicional de familia, a mi em sembla perfecte. Només els estúpids que no conceben el canvi constant a que estan sotmeses totes les coses, poden veure com un problema l'evolució d'un concepte i d'una realitat. Una familia és un pacte, una comunitat de persones que s'estimen i conviuen juntes, és un pacte no escrit per a la convivència que contrauen dues o més persones que lliurement decideixen viure juntes i que basen aquesta voluntat de convivència en l'afecte que sentén els uns per els altres. Tant és si les persones són dos homes, dues dones, un home i una dona o altres models de familia. La realitat canvia, nada permanece, todo fluye i la familia també. Això ni és bo ni és dolent, és així i s'ha d'acceptar tal com és.
Re: Dejar de fumar prolonga la vida
15 feb 2005
La culpa com sempre es dels fumadors... Ahir tant bó, avui tant dolent... fumar mata ( i viure també) però el menjar escombraries que omple els nostres supermercats, la polució que hi ha a l'aire i aigua, l'estres laboral, l'exposició a TV-Microones-móvils-etc, l'alienació absoluta... VAN DE PUTA MARE!!!!!

No dubto de lo "dolent" que es el tabac pero menys dubto de la capacitat de sugestionar del Gran Germà que en 2 dies ha fet d'un angel un diable...
Re: Dejar de fumar prolonga la vida
16 feb 2005
Estimat Ecce, tens part de raó. Estic totalment d'acord amb tu en que de coses nocives en el món en que vivim n'hi ha moltes, el capitalisme neoliberal genera molts productes i moltes realitats nocives per a l'organisme humà i segurament, si les sumem totes arraconarien al tabac. probablement els aliments transgènics, els mòbils, etc generen també molts càncers i moltes enfermetats mortals, però la hipocresia del sistema no parla d'aquests temes, parla del tabac. En aquest punt estic d'acord amb tu. Però no caiguem en l'error, no fem demagògia, aquest tabac, el tabac que ens venen, el que consumim, és molt nociu, i sobren els estudis i les comprobacions que així ho indiquen. Fixa't que no he dit "el tabac", dic "aquest tabac" perquè segurament el tabac com a tal, la fulla de tabac en estat natural no sigui tant nociva o no ho sigui gens. Però com a exfumador que soc t'asseguro que aquest tabac que ens venen tot dient-nos que no ens el fumem, que el comprem, però un cop comprat no ens el fumem, és molt nociu per a la salut de qualsevol persona
Re: Dejar de fumar prolonga la vida
16 feb 2005
Jo no soc fumador, però crec que la major part dels que ho són cerquen al tabac una medecina per treure's de sobre una ansietat normalment provocada per la feina; pot ser que hi hagi altres motius d'ansietat però les condicions laborals actuals són les condicions ambientals més propicies per generar aquesta tensió. Un fet que dona arguments a això és el tabaquisme femení, que ha augmentat de manera paral·lela a l'augment del percentatge de dones treballadores.
I, ara, un tema polèmic: no vull treure toxicitat al tabac, i continuaré demanant que no "em fumin"; però hi ha una teoria mèdica alternativa que no vull explicar ara i aquí, però que associa alguna de les pitjors dolències atribuides al tabac al malestar provocat per unes condicions laborals desagradables (que provoquen ansietat). M'estic referint a l'infart de cor. O sia, que encara que el tabac i l'infart de cor estiguin associats epidemiologicament, potser això és degut a una relació casual, i que el factor que sigui el causant de la malaltia sigui un pensament de "ja no puc més" (a la feina).

Si algú vol més informació d'aquesta teoria mèdica que miri al web de free-news i busqui "la nueva medicina".

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more