Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: criminalització i repressió
Sólo el 28 por ciento de los catalanes considera a su comunidad como una nación
14 feb 2005
El globo sonda del Gobierno sobre la reforma del Estatuto catalán ha vuelto a enfrentar a Carod y Maragall con el Gobierno de Zapatero. Un día después, el periódico La Vanguardia, publica un sondeo, según el cual, Cataluña no se ve a sí misma como una comunidad nacional. Un 46% considera que es una región como otra cualquiera. Además, sólo un 28% considera que Cataluña es una nación. A nivel nacional, casi un 80% de los españoles está convencido de que la región catalana es como otra cualquiera de España.
El presidente del Gobierno, José Luis Rodríguez Zapatero, ha explicado este lunes durante una entrevista en Punto Radio que "no estamos todavía en el tiempo" de negociar un nuevo Estatuto para Cataluña. No obstante, expresó su "firme compromiso" para que sea aprobado en esta legislatura. Además, reveló que este fin de semana habló por teléfono con el presidente de la Generalidad, Pasqual Maragall. Rodríguez Zapatero ironizó sobre la entrevista diciendo: "No sé si es una reunión discreta o no, o secreta".

Según Zapatero, el objetivo del Gobierno es que "todas las Comunidades Autónomas tengan suficiencia financiera para la gestión de los servicios públicos que tienen", especialmente para la sanidad y la educación, así como la "solidaridad" territorial, aunque recordó que las reformas del modelo de financiación autonómica y sanitaria "las haremos entre todos".

Este mismo lunes se ha conocido una encuesta del Instituto Noxa para La Vanguardia deja poco lugar a las dudas. Un 77 por ciento de los españoles cree que Cataluña es una región como otra cualquiera de España. Únicamente, un 13 por ciento cree que esta comunidad autónoma merece un tratamiento especial por su carácter diferenciado. Finalmente, sólo un 9 por ciento percibe a Cataluña como una nación.

Datos a nivel nacional

Diferenciados según los distintos grupos de votantes, la encuesta refleja que, a nivel nacional, los simpatizantes del Partido Popular son los que en mayor medida (un 92 por ciento) consideran que Cataluña es sólo una región. Entre los votantes del PSOE, el porcentaje es del 79 por ciento, mientras que entre el electorado de IU-ICV está dividido a partes iguales. En CiU, el 30 por ciento de sus votantes coincide en que Cataluña es sólo una región y sólo un 25 por ciento la perciben como una nación. La mayoría, un 45 por ciento, la considera una comunidad diferenciada. Únicamente entre los votantes de Esquerra Republicana son mayoría (un 73 por ciento) quienes creen que Cataluña es una nación. Curiosamente, hasta un 14 por ciento del electorado del partido independentista cree que es sólo una región más.

Datos en Cataluña

Según el sondeo de La Vanguardia, la imagen que los catalanes tienen de su propia comunidad está notablemente alejada de la nación que desde algunos partidos nacionalistas o independentistas quieren representar. Así, un 46 por ciento considera que Cataluña es una región de España como otra cualquiera, mientras que un 53 por ciento cree que se trata de una comunidad diferenciada. Y el dato más importante: Sólo un 28 por ciento considera que es una nación.


Las posiciones están más decantadas en la cuestión del balance fiscal. Un 76 por ciento de los catalanes cree que esta comunidad autónoma recibe del Estado menos de lo que aporta. A nivel nacional, las posiciones son muy distintas. Más del 20 por ciento de los españoles cree que Cataluña recibe menos de lo que aporta, una cifra similar piensa que recibe lo mismo y un porcentaje algo mayor (un 27%) considera que reciben más de lo que aporta al Estado.

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Sólo el 28 por ciento de los catalanes considera a su comunidad como una nación
14 feb 2005
En les enquestes, una cosa és el com veuen a Catalunya: Desgraciadament ara només és una regió sense cap tracte com a nació!

En canvi quan la pregunta és: com voldria que fos Catalunya? En un 70% de la població catalana es demana major autogovern! (això també ho deia una enquesta anterior de la vanguardia!)

Una cosa és com veiem Catalunya, i l'altre el com voldriem que fós! Els resultats electorals demostren que com més catalanista és un partit, més vots es guanyen!
Segons una enquesta que m'he fet jo a mi mateix el 100% dels catalans/es estan per la independència
14 feb 2005
Aquests dies, com que havia acabat examens m'he estat fent a mi mateix una enquesta com aquestes que fan els diaris espanyolistes tipus "La Vanguardia"; la pregunta era si "els catalans estan d'acord amb la independència dels Països Catalans". He agafat una mostra representativa de mi mateix i he contestat que sí. D'això en puc deduir que sí, que el 100% dels catalans i catalanes (ep, jo també tinc una part femenina en el meu interior) estan a favor de la independència.
I no res, sabent això, suposo que ràpidament l'Estat democràtic Espanyol convocarà un referèndum als PPCC perquè democràticament jo mateix em contesti. Quina sort que visc en un Estat espanyol (en el que no vull viure-hi matxacat més) que em deixa decidir democràcticament les meves coses, oi?
Doncs res, visca les enquestes dels diaris. Jo em pregunto per què perden el temps fent enquestes que donen com a resultat allò que volen que donguin? En fi...

Salut i alegria.
http://paisoscatalans.org/succedaniweb
Re: Sólo el 28 por ciento de los catalanes considera a su comunidad como una nación
14 feb 2005
Amic Succedani,
He llegit el teu escrit i t'he de dir que jo sóc també català, al menys tant com tu, però en canvi tinc la poca vergonya de no opinar com tu. Et sobtarà saber que hi ha gent que pretén dir-se catalana i que pensa així, però noi, una cosa és el que ens agradaria i una altra la puta realitat. Més aviat penso tot el contrari que tu. Jo no només m'he fet l'enquesta a mi mateix, si no a tot el meu entorn i per majoria aclaparadora, ens ha sortit que no ens sembla bé la independència de Catalunya. És més ja ens està bé ser espanyols.

Què et sembla que hem de fer? Fotem el camp per fatxes? Tenim dret a continuar aquí, però només opinant anònimament? Estic realment intrigat en saber què fem la gent com jo (t'avanço que som un grapat). Tu, que ja has acabat d'estudiar i tot, segur que tens resposta.

Salut i alegria per a tu també, amic succedani.
Re: Sólo el 28 por ciento de los catalanes considera a su comunidad como una nación
14 feb 2005
A l´Original "victimista":

"Què et sembla que hem de fer? Fotem el camp per fatxes? Tenim dret a continuar aquí, però només opinant anònimament? Estic realment intrigat en saber què fem la gent com jo "

Es nota la teva manca d´arguments. Algú t´ha dit que fotis el camp? Alguna organització independentista diu que els espanyols han de fotre el camp? Em penso que els que tenim motius per pensar coses d´akestes som altres, que mira, només per pensar-les ja som un objectiu habitual de la policia. I no només això: defensem les nostres idees dient que en tot cas, la independència l´hauria de decidir el poble de Catalunya mitjançant un referèndum.
Et recordo que en canvi, els nacionalistes espanyols no només negueu el dret de Catalunya a poder decidir, sinó que ho feu mitjançant la violència, amparant-vos en l´exèrcit.

Estic realment intrigada en saber quan respectareu el que va decidir el Parlament de Catalunya amb els vots de CiU, ERC i IC-V ja fa anys: que es reconegui el dret d´autodeterminació. I això ja no són enquestes ni bon grapats, són directament els resultats de votacions, per tant, què fem aquesta MAJORIA DE CATALANS? Ens llençareu al mar? Ens posareu en un camp de concentració? A les càmeres de gas?
O simplement, es farà com s´ha fet durant segles i es prohibirà la nostra llengua, i es detindran, torturaran i fins i tot es tancaran en manicomis akells nacionaistes excloents que gosin parlar-la???
Tú, que segur que encara no has acabat d´ estudiar, segur que tindràs resposta.
Re: Sólo el 28 por ciento de los catalanes considera a su comunidad como una nación
14 feb 2005
Des de fa temps creix arreu dels Països Catalans el sentiment independentista, i això em reconforta molt, perke jo em consdero independentista, emperò rekordo a tots i totes les catalanes que juntament amb aquest sentiment ha de crèixer el sentiment revolucionari en el camp de la justícia social, perke uns Països Catalans governats per burgesos catalans seria la mateixa merda que ara.
No ens centrem només en l'alliberació dels Països Catalans, no prioritzem aquest objectiu per davant d'altres objectius igual d'importants.
Alliberació de tots els pobles oprimits i assassinat de totes les injustícies socials arreu del món.
Salut i Força
Re: Sólo el 28 por ciento de los catalanes considera a su comunidad como una nación
16 feb 2005
El to de la teva resposta no fa més que refermar-me en la convicció de que us sembla que sobrem. El que no està amb vosaltres està contra vosaltres (contra Catalunya per ser més precís). Segons tu, "neguem el dret a Catalunya a poder decidir..." bla, bla, bla.
Parles en nom de Catalunya. Tinc jo dret a opinar en nom de Catalunya? Puc ser català amb les meves idees? Sóc menys català que tu?
T'empatolles, perdona que t'ho digui, amb camps de concentració, càmares de gas, etc. M'estàs dient que sóc un feixista. Si no opino com tu sóc un feixista. Aquí em sembla que els teus arguments patinen més que la penya de Fresno.

A Catalunya encara es cuiden molt els líders separatistes de no parlar clarament
de les seves intencions. Com a molt ens avancen que el català serà única llengua oficial. En un país on la meitat de la població parla habitualment el castellà
(http://www6.gencat.net/llengcat/socio/us.htm) no està gens malament com a mesura "demòcrata".
De fotre'ns fora ja s'encarreguen "patriotes" com els herois de la Facultat d'Econòmiques. Saps qui dic, oi?

M'avorreix el recurs mecànic dels teus arguments al manual victimista del país amenaçat per l'exèrcit opressor, de la teva consciència perseguida per la policia, de la identificació amb les víctimes de l'holocaust, de la persecució mil.lenària del nostre poble, ...Ja et dic: avorrit. Avorrit i patètic.

Tens raó en una cosa. No he acabat d'estudiar. De fet no acabaré mai. No tinc la sort de saber-ho ja tot com altres.
Re: Sólo el 28 por ciento de los catalanes considera a su comunidad como una nación
16 feb 2005
"A Catalunya encara es cuiden molt els líders separatistes de no parlar clarament
de les seves intencions." (COPE-05/FRANCO-36 dixit)

Original...ment del PP, com bona part dels lectors de la Vanguardia Española. Poca cosa més a dir. Burgesos llepaculs i botiflers venuts a qui mana, corcats pel capital.

signat: Un rojo-separatista nét de rojo-separatista a qui els avis dels catalans-ESPAÑOLS, lectors -faltaría más!- de la Vanguardia Española tant aleshores com ara, li van robar quatre anys de la seva vida para-la-mayor-gloria-de-España-y-de-su-unidad-de -destino-en-lo-universal.

Apa, aneu a enterrar la vostra España i la vostra Vanguardia amb el Franco i el Joseantonio al Valle de los Caídos que ja toca. I de passada, porteu-hi també a tots els pijos PP "da barsalona" encapsalats pel compte de Godó, en Samaranch i pels seus amics borbons, i ja veureu com hi haurà un percentatge altíssim de catalans i catalanes que us ho agraïran... eternament. Amen.

Habemus papam.
Re: Sólo el 28 por ciento de los catalanes considera a su comunidad como una nación
16 feb 2005
La Vanguardia es un diari d'una linia editorial clarament espanyolista i católica. Aixó es legítim, pero no ho és manipular i desinformar. Aixó no es gens original.

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more