|
Notícies :: @rtivisme |
Febrer 05 a la TORNA
|
|
per La Torna Correu-e: latorna ARROBA latorna.org (no verificat!) Adreça: C/ Sant Pere Màrtir 37, baixos 08012 Vila de Gràcia - Països Catalans |
03 feb 2005
|
El febrer del 2005 la Torna ofereix un nou cicle de cinema, passis de documentals, la lluita per la llibertat de moviments, concerts acústics i una xerrada sobre la renda bàsica.
Recordeu que a més el 14 de febrer la Comissió Antirepressiva realitzada una botifarrada a la Plaça del Diamant i que el divendres 4 la CPF realitza un cercatasques amb disfresses per celebrar el carnestoltes. |
|
|
|
Dissabte 5, a les 18h
Acte-Homenatge a Yolanda Gonzalez
El 2 de febrer es compleixen 25 anys de l'assassinat de Yolanda Gonzalez. Tenia 19 anys. L'assassinat de Yolanda es va produir enmig de l'onada de mobilitzacions estudiantils de finals dels 70 i primers mesos dels 80, contra la Llei d'Autonomia Universitària i l'Estatut de Centres Docents. La nit de l'1 de febrer, en un context de repressió policial molt dur, diversos membres del denominat Batallón Vasco-español van segrestar a Yolanda a casa seva. El seu cadàver va aparèixer el dia següent.
Les raons de la seva lluita, tant com el seu assassinat en mans dels feixistes, tenen vigència avui. Yolanda: NO OBLIDEM!
Dimecres 9 , a les 20h.
Passi de vídeo: "Els nens d'Arna"
Arna's children
Direcció: Danniel, Danniel i Mer Khamis, Juliano
Producció: Israel 2003
Gènere: documental
L'any 1989, Arna Mer, una dona jueva comunista casada amb un palestí va iniciar un projecte per als nens refugiats en el camp de Jenín anomenat "Educació i llibertat". En el projecte s'ensenyava als nens que fossin ells mateixos, a estimar la seva terra, però respectant els altres. Arna mor de càncer i durant la darrera intifada a Jenin, el 2002, el camp és detruït. Història d'un projecte humà que va fucionar fins que els tanc ho van permetre.
(+ info a http://www.arna.info/Arna/ )
Divendres 11, a les 20.30h
Acte: Pels teus papers, lluita i organitza't
Es presentaran les lluites que s'estan portant a terme contra els Centres d'Internament i per la llibertat de moviments amb la projecció dels documentals:
"Porthland Detention Center" (15'). Acció contra el centre d'internament de Woomera (Australia)
"CPT. Centro di permanenza temporanea" (15'). El moviment contra els CIE a Itàlia, des de les primeres manifestacions al desmontatge del CIE de Bologna el gener del 2002.
Acte seguit, es realitzarà una xerrada informativa sobre el procés de regularització i, a continuació, amb la presència d'un membre de la plataforma 'Regularització sense condicions', es parlarà de l'articulació d'aquest moviment a Barcelona.
Divendres 18, a les 20.30h
FESTA DE LA TERRA amb els Filibusters
Després de passar pel Jaç Roig, l'Arran i el Casal Antoni Sala i Font, arriba a La Torna la Festa de la Terra per gaudir de la nostra música i begudes de mà de la Xarxa de distribucions. Amenitzarà la festa el directe dels Filibusters, formació vilafranquina de mitja cobla formada per un sac de gemecs i un flabiol i acompanyada amb el ritme del tamborí.
Dimecres 23, a les 20h.
Passi de vídeo: "La 4a Guerra Mundial"
"La 4a Guerra Mundial" explica una història íntima i apassionada sobre l'esperança i la connexió humana enfront una guerra devastadora. Mentres els telenotícies i els mitjans de comunicació s'omplen d'opinions dels militars sobre la nova guerra mundial i ens mostren imatges preses des de les mateixes bombes, la hiostòria humana del conflicte global segueix sense ser explicada. Aquest documental barreja imatges i veus grabades sobre el terreny de Mèxic, Argentina, Sudàfrica, Palestina i Corea, o des de les societats occidentals, de Seattle a Gènova i la "Guerra contra el Terror" a Nova York i Irak. "La 4a Guerra Mundial" revela el sistema aterridor de violència global en el qual estem atrapats, però també presenta als homes i dones amb els que compartim aquest planeta - els homes i dones que pararan aquesta guerra.
+ info a www.bignoisetactical.org/flash/movs/4WW.mov
Divendres 25 , a les 20h.
Xerrada-col·loqui: La Renda Bàsica:
una alternativa a la precarietat?
Amb: Àlex Boso, de la Xarxa Renda Bàsica. Coautor del llibre Viabilitat i impacte d’una Renda Bàsica de Ciutadania per a Catalunya
Coincidint amb la propera publicació del llibre " Viabilitat i impacte d’una Renda Bàsica de Ciutadania per a Catalunya" (Fundació Jaume Bofill), un dels autors ens presentarà la proposta de la renda bàsica i podrem debatre fins a quin punt la implantació d'aquesta renda de ciutadania podria suposar una alternativa a la precarietat laboral i social, i com alteraria les relacions entre capital, estat i treball. Serà una bona ocasió per debatre quines alternatives ens plantegem col·lectivament davant l'actual situació de precarització de les nostres vides.
(+ info a www.redrentabasica.org/catala )
Diumenge 27 de Febrer
Concert acústic: Feliu Ventura
Cantant de Xàtiva que fusiona el compromís social amb el lirisme dels sentiments sense que sovint se n'aprecïin els límits. Parteix d'allò personal i concret per convertir-ho en col·lectiu i universal. Ens presenta la Cançó coma gènere viu i no com a producte de la nostàlgia: la Cançó com a eina de comunicació, expressió i informació que es rebel·la contra les estructures imposades.
+ info a www.feliuventura.com
...i continuen les tardes de diumenge amb el millor cinema...
Diumenge 13, a les 19h
Kill Bill (vol 1 i 2)
Per aquells que vau haver de pagar dues entrades de cinema per gaudir del millor Tarantino, ara, a La Torna, teniu l'oportunitat de veure-la íntegrament Kill Bill, amb Uma Thurman i David Carradine.
Diumenge 20, a les 19h
La Naranja Mecànica
Retorna el clàssic de Stanley Kubrik, on l'apologia de la violència gratuïta i Wagner van de la mà.
...i de moment això és tot, recordeu que l'ateneu és obert a tots i totes vosaltres. Podeu visitar-nos de diumenge a dimecres de 18 a 22h, dijous fins a mitjanit i divendres i dissabtes dins les 2 de la nit!
Salut i revolta,
Ateneu Popular i Independentista de la Vila de Gràcia LA TORNA |
Mira també:
http://www.latorna.org http://www.tresdegracia.net |
![](https://barcelona.indymedia.org/images/licenses/norights.gif) This work is in the public domain |
Re: Febrer 05 a la TORNA
|
per un |
03 feb 2005
|
molt i molt bé aquesta gent de la Torna! |
¿Una caídita de Roma?
|
per Pepe Mari Terricabrón |
03 feb 2005
|
|
Re: Febrer 05 a la TORNA
|
per Llibert |
03 feb 2005
|
I tant molt bona programació. També esta molt bé lo de que participeu al bus que es farà a madrid per el reallotjament! Endavant! |