Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: ecologia : especulació i okupació
Municipios del Delta del Ebro proyectan hacer 15.000 chalés
20 gen 2005
Algunas propuestas incluyen un campo de golf y «marinas» en el cauce del río
Levante-EMV, Valencia

Cinco municipios situados en el Delta del Ebro están tramitando planes urbanísticos que permitirán la construcción de 5.000 nuevas residencias, algunas junto a la ribera del río en espacios limítrofes con los que cuentan con planes de protección específico.

El desarrollo urbanístico del Delta del Ebro y los planes de ampliación de regadío que piensa financiar la Generalitat de Cataluña con aguas de este río entran en franca contradicción con los argumentos ecológicos en favordel delta con los que se justifico la oposición al trasvase.

Según publicó ayer La Vanguardia, las urbanizaciones proyectadas podrían acoger dentro de cinco años a 15.000 nuevos vecinos en poblaciones que hoy suman apenas 31.000.

El caso más espectacular, según esta información, es el de San Carles de la Rápita, donde la gran demanda de suelo urbanizable hace prever que la población podría triplicarse en diez años.

La mayor parte de estas actuaciones está excluida del Plan de Espacios de Interés Natural, pese a su proximidad al cauce del río. Sin embargo, la entidad ecologista Gepec ha advertido, según el diario catalán, sobre «la destrucción de hábitats de las Terres de l'Ebre y una explotación descontrolada de los recursos hídricos». Por el contrario, los alcaldes reivindican el derecho a aprovechar los recursos y algunos, como es el caso del de la localidad de l'Aldea, Daniel Andreu (ERC), calificó lo que está sucediendo en la zona como «la nueva socialización del Delta».

Campos de golf

En l'Aldea una única urbanización promovida por Fadesa proyecta construir 1.000 viviendas con amarres para barcos deportivos en el mismo cauce del Ebro mientras que en la denominada Vinaixarrop se harán 350 viviendas y un campo de golf. Joaquín Estellé, del Gepec, asegura que el proyecto de l'Aldea seria «desastroso para el entorno» y manifiesta que «va radicalmente en contra de la Nueva Cultura del Agua». Según el diario catalán, en alguna de estas poblaciones se ha desestimado ya la construcción de Marinas o amarres en el lecho del río Ebro.

En l'Ampolla hay previstas también dos actuaciones que incluyen la construcción de un pitch and put, una especie de minicampo de golf, mientras que en San Jaume de d'Enveja, una empresa denominada Agrovinarós, proyecta construir 1.000 viviendas.

El resto de proyectos urbanísticos se localizan en poblaciones como Deltebre (400 viviendas) y Sant Carles de la Ràpita, donde hay dos actuaciones previstas que contemplan la construcción de 1.140 y 800 viviendas respectivamente, según las fuentes citadas anteriormente.

http://www.levante-emv.com/

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Municipios del Delta del Ebro proyectan hacer 15.000 chalés
20 gen 2005
Ara veurem si el tripartit està a favor de la NCA.

Al territori les veus que s'han aixeceat contra aquests projectes son les mateixes que ho han fet, i ho seguran fent en contra dels tranvasamentents i a favor de la Nova Cultura de l'Aigua.

El que vull testimoniar és que no només les immobiliaries, sino que també els nous regadius que és volen fer amb els auspicis dels capitals negres del PV i Catalunya atenten contra la NCA.

Però ara els promotors no son PP i CiU sinó el tripartit que és una bleda.

Merda, no podem descansar! Ens en foten una de grossa , però darrera n'hi han un "mogollon" de preparades.

Fot fàstics que el que tot un poble ha defensat ara, canviant la imatge i les paraules, sigue el punyal que ens volen clavar com ho va ser el PHN. Que per cert encara no esta derogat fins que passe pel parlament.

Tot això forma part de les invasions del capital especulatiu que no para de manipular-ho tot, tot lo llevant des de Slses a Gauardamar i més enllà.

Los de la terra ja fa temps que ens oposem a tot això, però ells...... no paren.
Re: Municipios del Delta del Ebro proyectan hacer 15.000 chalés
20 gen 2005
per això estan encontra del travasament ? ara ja sabem perque no volien ni una gota d'aigua per al PV ,perque volen especular ells, ara si que s'han passat una mica prou ,,,
si a lllarga es sbrà tot .
per``o tinc l'esprança que nosig axis .
Re: Municipios del Delta del Ebro proyectan hacer 15.000 chalés
20 gen 2005
Volíeu salvar riu i delta, i ara deixareu que el formigonin? Suposo que el problema no és la manca d'arguments contra les urbanitzacions tan destructiva com el trasvasament pel territori deltaic, sinó reconèixer que l'enemic és aquí al costat i que cal fer-li front cara a cara. Faltarà coratge?
Re: Municipios del Delta del Ebro proyectan hacer 15.000 chalés
20 gen 2005
això es una barbaritat!! los han comprao o qu pasa con esta noticia??

No puede ser, los verdes se vana poner como una fiera!!
Es contrario a salvem lo ebre!!! lo riu és la vida!!!
Re: Municipios del Delta del Ebro proyectan hacer 15.000 chalés
20 gen 2005
"Urge terreno urbanizable en Cataluña", "disposem d'ofertes de parcel.les i apartaments a qualsevol punt de Catalunya", etc.. L'expansió actual del capital immobiliari necessita "mobilitzar" cada cop un territori més gran, el qual considera susceptible de ser convertit íntegrament en negoci. És la primera força de malbaratament del sòl i destrucció del medi, el nostre principal enemic.
Re: Municipios del Delta del Ebro proyectan hacer 15.000 chalés
02 feb 2005
Aquesta notícia no és d'ara. Fa anys que sento que volien construir 1 camp de golf i 1 urbanització a l'aldea, si, si, Fadesa. Han passat els anys i aqui no hi ha vingut ningú, ni s'ha tocat res. Res. I avui hem trobo això aqui. Ai, déu meu. Arà, es notícia?? Per què? Algú li deu interessar aquesta notícia treta de l'hemeroteca.
"marinas", al riu ??? Esteu sonats. Al delta de l'ebre son pocs els que deixen el vaixell al riu. Sabeu que passa? El musclo zebra s'hi enganxa fins ocupar tota la superfície que pot, fent malbé qualsevol cosa que pille, viva o inert. És fica per canonades, hèlixs, etc. A més, amb tanta merda de presa al pas per l'aldea més que riu tenim algues banyades, perqué ja no baixa aigua dolça. Quasi tota la llera l'ocupa l'aigua salada del mar.
Pero bueno, com hi ha gent rabiosa, de la despesa INUTIL del trasvassament fins a vinaròs, construint tuberies que no estan conectades enlloc, i se'n donen compte de la cagada. Jeje, ja hem fet gasto a l'empresa del nene, ja estem contents. Arà, per a colmo, mos venen en estes. A més, que us podeu esperar d'una notícia d'aquest tipus provenint de València i en castellà. Respecto l'opinió de tots, però això es ficar-se en la meua, és dir : Oh! ells també ho volen fer! I després ens diuen a nosaltres dolents!.
Això sí, aquí també hi ha especulació. No som déus, però no s'ha exigit res dels veïns. I aquest boom de l'habitatge es deu a que Deltebre, L'Ampolla, Sant jaume, L'Aldea són pobles que no tenen més de 15000 habitants el + gran. Que dic, m'he passat!!! Jo he vist crèixer el meu poble. I també veure com cada vegada vé a viure més gent de fora. On tenen que viure? Ah, sí, al Delta, tots amb els flamencs i martinets, que per alguna cosa era l'aigua. I nosaltres a dos pedres. Ostia tú.

Perqué no s'ha dit aquí que tindrem aerogeneradors per davant i per darrera i que tenim a Vandellos a 45 kms.? Si, ens ficaran ventiladors de 15 o 20 metres davant de la platja. Lo que dia, los que vivim aquí dos pedres, cridant per ser escoltat, mentres la resta d'espanya, creu de nosaltres lo que lis i foten per la tele. Molt bé, molt bé que bé que va espanya, encara...

Re: Municipios del Delta del Ebro proyectan hacer 15.000 chalés
02 feb 2005
P.D. perdó per les faltes. :P
m'ha consumit la impaciencia de contar lo que sento.
Sindicato Sindicat