Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: sense clasificar
Boicot a Renfe
17 gen 2005
Com organitzar una vaga d'usuaris que boicotegi a renfe?
Suc una usuària habitual de cercanies (renfe) mataró-barna. NO dec ser la única que està farta de trobar-se un dia si, l'altre també, vagues de trens. Ens treuen la meitat dels trens, i molts arribem tard allà on ens esperen.
A sobre ens pujen les tarifes, com si no fòs car ja de per si un simple bitllet... i molts cops no et pots ni seure.
Renfe s'enriqueix i els treaballadors fent les seves vagues només aconsegueixen que els usuaris paguem les conseqüencies.
No entenen que som moltes persones les que depenem del trasport públic (això de pùblic sembla una broma, perque si fos privat ja no se quan ens cobrarien per utilitar-lo) per mouren's.
Per aquest motiu, i per les irregularitats d'horaris, per la poca vergonya que tenen en pujar els preus cada any, per no donar-nos un servei digne.. Sembla que els únics que no fan vaga son els revisors (com no portis el billet multassa de minim de 7 euros, i com siguis jove o immigrant truquen a la policia i tot...)

els usuaris de renfe som els que em de dir PROU. per això demano ajuda per organitzar una vaga d'usuraris. com convocar-la, quan, qui vol organitzar-la... persones anonimes, usuaris, col-lectius que volguin moure's per fer un boicot actiu, propaganda i camapanya. escollim un dia, i utilitzem medis alternatius per mouren's (sé que es dificil, alguns no tenen més que el tren)

qui tingui aportacions, idees, ganes, etc. aporteu-lo. crec que no soc la úncia que està fins els nassos de veure com em roben els diners i a sobre es riuen de mi.

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Boicot a Renfe
17 gen 2005
rq, aki no som una ni 2 les persones que n'estem hasta els nassos del tema del transport públic.

Et comento uns temes:

S'han fet fa uns añys unes accions als FGC, on el tema de la campaña era "Prou Preus Abusius", i es van editar enganxines que van tenir molta utilitat per bloquejar màquines i permetre que tothom viatgés de forma gratuïta, i a l'hora fer visible la campañya.

més recentment es va inaugurar la "Línia 0", entre varis col·lectius, dels quals només recordo YOMANGO, perquè és per on em moc jo. (visita www.yomango.net i busca les notícies i les fotos). Si probes amb un buscador potser trobes més info (qui la trobi, plis, que pengi links com a comentaris).

Actualment hi ha gent de YOMANGO que està enviant notícies i fotos amb les idees esmentades, com a principi de muntar algo. Com més gent siguem, més força tindrem.

No se per on deuen parar d'Indy BCN, però he escrit alguns articles al respecte del transport públic. Entre ells un del tren de la Pobla de Segur bastant abans que passés a mans de FGC.

Qualsevol persona que es vulgui posar en contacte amb mi, teniu el meu correu. Si sabeu de gent que estigui animada a montar algo guachi i potente, passeu-li el meu mail, plis.

Yoques.
Re: Boicot a Renfe
17 gen 2005
rq, aki no som una ni 2 les persones que n'estem hasta els nassos del tema del transport públic.

Et comento uns temes:

S'han fet fa uns añys unes accions als FGC, on el tema de la campaña era "Prou Preus Abusius", i es van editar enganxines que van tenir molta utilitat per bloquejar màquines i permetre que tothom viatgés de forma gratuïta, i a l'hora fer visible la campañya.

més recentment es va inaugurar la "Línia 0", entre varis col·lectius, dels quals només recordo YOMANGO, perquè és per on em moc jo. (visita www.yomango.net i busca les notícies i les fotos). Si probes amb un buscador potser trobes més info (qui la trobi, plis, que pengi links com a comentaris).

Actualment hi ha gent de YOMANGO que està enviant notícies i fotos amb les idees esmentades, com a principi de muntar algo. Com més gent siguem, més força tindrem.

No se per on deuen parar d'Indy BCN, però he escrit alguns articles al respecte del transport públic. Entre ells un del tren de la Pobla de Segur bastant abans que passés a mans de FGC.

Qualsevol persona que es vulgui posar en contacte amb mi, teniu el meu correu. Si sabeu de gent que estigui animada a montar algo guachi i potente, passeu-li el meu mail, plis.

Yoques.
Re: Boicot a Renfe
17 gen 2005
em refereixo més a montar un dia de vaga de renfe, se tot aixó de yomango i he vist algunes enganxines de l'assamblea de joves de gracia. pero algo que pugui fer desde el mes jove, fins al home gran, fins al executiu que va en tren, tothom. a ells no els hi entra aixó de colarse, pot ser ho farien un dia, pero un dia que tothom es coli podria ser un dia on els revisors es forressin cobran multes...
jo vull organitzar una vaga d'usuaris, a veures si es mou la gent... encara que ho dubto molt (la comoditat està per sobre de la dignitat avui en dia)
suggerienciesss
Re: Boicot a Renfe
17 gen 2005
Està bé la idea i t´entenc, però no crec que la culpa sigui dels treballadors que fan vaga... em sembla molt bé que es facin com més vagues millor! Això de que els treballadors fent vaga només molesten els usuaris em sembla una idea discutible o, en tot cas, aplicable a qualsevol vaga. Si les fan és perquè la Renfe no va bé.
També és un problema dels altres treballadors que no ens organitzem i fem valdre els nostres drets: per exemple, no et poden acusar d´absència injustificada si hi ha una vaga de transport que t´impedeix arribar al teu lloc de treball, Renfe t´ha de fer un justificant que té valor legal declarant que no és culpa teva.
Recolzo absolutament la idea de la vaga d´usuaris.
Re: Boicot a Renfe
17 gen 2005
Vaga d'usuaris? llavors parlariem de vaga de treballadors... ja que la majoria agafen el tren per anar a treballar. Per fer una vaga de treballadors només ho poden fer els sindicats.

I per cert, està molt bé lo que dius però cal também informar-se. No saps per que els treballados de renfe fan vaga? Ningú sap que han dividit la empresa pública en dos? Ningú sap que ara serà de gestió privada que competiràn entre elles i que d'aquí uns anys entrarà a borsa com una empresa privada més?

Crec que si es fès alguna cosa aixó s'hauria de comptar amb el sindicat ferroviari i la cgt, que sòn qui estàn muntant la vaga a la renfe.

No podem separar una cosa de l'altra perquè es la mateixa lluita: la privatització de renfe porta perjudicis tant per als treballadors com per als usuaris.
Re: Boicot a Renfe
18 gen 2005
Salut a tot@s!!

Vaga de treballadors? Entenk perfectament ke el s treballadors de renfe (kada kop menys persones degut a la implantació de mákines i empreses de seguretat ¡¡¡¡privades!!!!) tinguin les seves keixes i ke kom tots utilitzin el seu dret legítim de fer vaga .El ke si es intolerables es ke a les formiguetes ke fem ke tot akest cirk del konsum s'aguanti i avanci inexorablement ,sens trakti kom a xais kuan van al eskorxador a dins dels trens posant nos práctikament els uns a sobre dels altres i per suposat de peu , sens trakti kom a delinkuents habituals a les estacions patint les males maneres i fins i tot agresions de els energuments d'algunes de les empreses de seguretat ( aixó no es pot silenciar , tot i ke akestes agresions siguin públikes i ningú reakcioni al presenciarles ,fet habitual a BCN).

I per últim sens trakta komn babaus al imposarnos kada any una pujada del preu del bitllett i dient-nos ke aixó es un transport públik ¡¡¡¡¡apa home!!!!

Konclusió : ¡¡¡¡¡¡Ke pagui Maragall!!
RENFE PUJARÀ FINS A UN 6% LES TARIFES
18 gen 2005
Només dir que estic totalment d'acord amb l'article, però l'única mobilització possible seria la què reclamés LA GRATU�TAT dels bitllets. He llegit diferents articles sobre la pujada de tarifes a RENFE al 2005, DE FINS A UN 6 PER CENT, així que és bon moment per a reclamar el que ens pertoca.

"(...)Alza de precios para mejorar resultados

Junto a la mejora de la calidad y la redefinición de la oferta comercial, el aumento de las tarifas es una de las políticas que incluyen los planes estratégicos para elevar los resultados del operador público del ferrocarril español. Por ejemplo, Cercanías propone elevar los precios un 6% anualmente hasta el año 2009, con el objetivo de aproximarlos a los precios que actualmente tiene el transporte interurbano por carretera y consolidar la evolución económica del negocio.

Precisamente, la intención de Renfe de aplicar esta subida de tarifas, muy por encima de la inflación, generó una gran polémica la pasada semana. No obstante, la última palabra la tiene la Comisión Delegada para Asuntos Económicos que tendrá que aprobar a lo largo de este mes de enero la subida de precios en los diferentes servicios del operador público del transporte ferroviario. Por su parte, para el AVE y Grandes Líneas, la subida propuesta por Renfe es del 3,5%, en línea con el encarecimiento de los precios registrado en 2004"(...)http://www.periodistadigital.com/secciones/economia/object.php?o=40918

"(...)Renfe subirá un 3,5% el precio de los billetes de los trenes del servicio de Alta Velocidad (Ave) y los de Grandes Líneas (Talgo, Alaris, Euromed, Altaria, entre otros), según han informado hoy fuentes de la compañía ferroviaria.

Las tarifas del transporte de mercancías se encarecerán un 2,5% y las de los trenes Regionales y Cercanías se especula que podrían hacerlo en torno a la inflación(...)"
http://www.cincodias.es/solotexto/articulo.html?xref=20041228cdscdsemp_6

"(...)Renfe subirá un 3,5 por ciento los billetes del AVE y de las grandes líneas, y HA PROPUESTO UNA SUBIDA DEL 6 POR CIENTO para las líneas de cercanías y regionales que aún no cuenta con el visto bueno del Gobierno.(...)" http://actualidad.terra.es/articulo/html/av284021.htm
RENFE PUJARÀ FINS A UN 6% LES TARIFES
18 gen 2005
Només dir que estic totalment d'acord amb l'article, però l'única mobilització possible seria la què reclamés LA GRATU�TAT dels bitllets. He llegit diferents articles sobre la pujada de tarifes a RENFE al 2005, DE FINS A UN 6 PER CENT, així que és bon moment per a reclamar el que ens pertoca.

"(...)Alza de precios para mejorar resultados

Junto a la mejora de la calidad y la redefinición de la oferta comercial, el aumento de las tarifas es una de las políticas que incluyen los planes estratégicos para elevar los resultados del operador público del ferrocarril español. Por ejemplo, Cercanías propone elevar los precios un 6% anualmente hasta el año 2009, con el objetivo de aproximarlos a los precios que actualmente tiene el transporte interurbano por carretera y consolidar la evolución económica del negocio.

Precisamente, la intención de Renfe de aplicar esta subida de tarifas, muy por encima de la inflación, generó una gran polémica la pasada semana. No obstante, la última palabra la tiene la Comisión Delegada para Asuntos Económicos que tendrá que aprobar a lo largo de este mes de enero la subida de precios en los diferentes servicios del operador público del transporte ferroviario. Por su parte, para el AVE y Grandes Líneas, la subida propuesta por Renfe es del 3,5%, en línea con el encarecimiento de los precios registrado en 2004"(...)http://www.periodistadigital.com/secciones/economia/object.php?o=40918

"(...)Renfe subirá un 3,5% el precio de los billetes de los trenes del servicio de Alta Velocidad (Ave) y los de Grandes Líneas (Talgo, Alaris, Euromed, Altaria, entre otros), según han informado hoy fuentes de la compañía ferroviaria.

Las tarifas del transporte de mercancías se encarecerán un 2,5% y las de los trenes Regionales y Cercanías se especula que podrían hacerlo en torno a la inflación(...)"
http://www.cincodias.es/solotexto/articulo.html?xref=20041228cdscdsemp_6

"(...)Renfe subirá un 3,5 por ciento los billetes del AVE y de las grandes líneas, y HA PROPUESTO UNA SUBIDA DEL 6 POR CIENTO para las líneas de cercanías y regionales que aún no cuenta con el visto bueno del Gobierno.(...)" http://actualidad.terra.es/articulo/html/av284021.htm
Re: Boicot a Renfe
18 gen 2005
no estoy diciendo que sea culpa de los trabajadores. la empresa los putea, ellos hacen huelga y eso nos putea a todos. la culpa es de renfe. esta clarisimo. pero si nosotros hacemos huelga tambien estamos jodiendo a la empresa, porque perderan un monton de pasta, es más, podemos ayudar asi a los empleados. aunque la verdad, su forma de hacer huelga no nos ayuda. porque no hacen huelgas de vender billetes, y hacen que sean gratis? eso si que seria util, porque si hay menos trenes lo unico que consiguen es que vayamos mas apretaos...
nose como lo veis pero aqui los que pagamos el pato siempre somos los mismos, yo estoi hasta el culo de sentirme tan gilipoyas cada vez que tengo que piyar el bono trimestral (en plaza katalunya no te kolas kada dia...)
Re: Boicot a Renfe
08 abr 2005
Vaja, m'alegra molt llegir els vostres posts. Es el primer lloc que trobo d'internet a on sembla que els usuaris dieu coses força raonables y no ens envieu directament a la foguera ;). El colectiu que fem vaga som (o erem, perque ara la cosa está una mica parada)els de circulació, responsables de fer anar els trens per la via que toca per tal de que arribin amb la maxima puntualitat possible garantint la seguretat(mes coneguts com "los gorrillas").Us asseguro que no fem vaga per putejar als usuaris (que per això ja teniu a l'empresa que per ""maximizar" beneficis us posa com sardines en llauna). Fem vaga perque estem farts de que ens tractin com una %&$%& amb jornades de fins a 12 hores, treballant caps de setmana, nits, y festes (el mes dur es la nit de cap d'any) amb una merda de sou y amb una responsabilitat inmensa (la de les vostres vides).
Per que us feu una idea de la carga de treball que tenim des de el comandament central de barna una sola persona porta per exemple totes les estacions desde Montcada-Bifurcació fins a Bell-Lloc d'Urgell. Per la nit la cosa es pitjor ja que com teoricament hi ha menys feina (els treballs de manteniment de via per a aquesta gent no conten) practicament 6 o 7 "pringats" portem tota la circulació de trens de Catalunya.Bueno no vull enrollarme mes que suposo que aquesta manca de personal a les estacions y la deixadesa en que ho te tot l'empresa la sabeu vosaltres tant com jo.
Es per això que nosaltres fem vaga (que per cert ens foten 80% aprox. de serveis minims mes la pressió per que traiem trens.)
Re: Boicot a Renfe
08 abr 2005
Vaja, m'alegra molt llegir els vostres posts. Es el primer lloc que trobo d'internet a on sembla que els usuaris dieu coses força raonables y no ens envieu directament a la foguera ;). El colectiu que fem vaga som (o erem, perque ara la cosa está una mica parada)els de circulació, responsables de fer anar els trens per la via que toca per tal de que arribin amb la maxima puntualitat possible garantint la seguretat(mes coneguts com "los gorrillas").Us asseguro que no fem vaga per putejar als usuaris (que per això ja teniu a l'empresa que per ""maximizar" beneficis us posa com sardines en llauna). Fem vaga perque estem farts de que ens tractin com una %&$%& amb jornades de fins a 12 hores, treballant caps de setmana, nits, y festes (el mes dur es la nit de cap d'any) amb una merda de sou y amb una responsabilitat inmensa (la de les vostres vides).
Per que us feu una idea de la carga de treball que tenim des de el comandament central de barna una sola persona porta per exemple totes les estacions desde Montcada-Bifurcació fins a Bell-Lloc d'Urgell. Per la nit la cosa es pitjor ja que com teoricament hi ha menys feina (els treballs de manteniment de via per a aquesta gent no conten) practicament 6 o 7 "pringats" portem tota la circulació de trens de Catalunya.Bueno no vull enrollarme mes que suposo que aquesta manca de personal a les estacions y la deixadesa en que ho te tot l'empresa la sabeu vosaltres tant com jo.
Es per això que nosaltres fem vaga (que per cert ens foten 80% aprox. de serveis minims mes la pressió per que traiem trens.)
Grup d'Acció Universitari
03 mai 2005
Per a totes i tots vosaltres, descontents de renfe, us informo que un col·lectiu d'estudiants de l'Autònoma ens estem organitzant per preparar accions de reivindicació a aquesta mer da de companyia. El dissabte dia 7 de Maig es farà una festeta a l'estació de Cerdanyola (on hi haurà convidades algunes "autoritats") i pensem anar allà i fer ressò de les nostres protestes. Estaria molt bé poder contacatr amb col·lectius de fora de la Universitat, ja que de moment les nostres reivindicacions s'estan centrant molt en l'estació de Cerdanyola-Universitat i en un transport veritablement assequible pels estudiants, però a mi em molaria que tots els usuaris (i treballadors putejats, com els pobres "gorrillas") manifestéssim en massa el nostre rebuig pel tracte i el servei d'aquesta empresa, la qual, quan ja sigui plenament privada segur que ens putejarà quatre vegades més.
Doncs això, qui vulgui unir les seves protestes a les nostres i preparar accions conjuntes, o simplement vulgui ser informat del que anirem fent en aquests mesos successius (haig d'avisar que d'aquí poc venen examens i vacances i segur que estarà un temps paralitzat, tot i que en començar el curs reprendrem la lluita sense problema), doncs ja ho sabeu, digueu-me alguna cosa al meu mail o a aquest altre: fukinglebosky ARROBA hotmail.com
Salut a tots i espero saber coses de vosaltres, particularment seria perfecte (si fos possible) unir esforços amb aquests "gorrilles", ja que podríem planificar actes que només perjudiquessin a l'empresa i no als usuaris.
Sindicato Sindicat