Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
|
Notícies :: antifeixisme |
+ fotos mani roger
|
|
per photo |
28 des 2004
|
fotos de les accions de la mani del 23 de desembre. |
|
Fotos de les accions de la mani del 23 de desembre en memoria del roger!
Ni oblid ni perdo! |
This work is in the public domain |
Comentaris
Re: + fotos mani roger
|
per ekon |
28 des 2004
|
Heu vist la contraportada del periodico de catalunya? surt una foto de gent posant engantxines a les figures del betlem per visualitzar els morts/es a mans dels feixistes, i a peu de foto diu " joves destrozant el betlem" del article mijor ni parlar.
ROGER NI OBLIT NI PERDO! |
Re: + fotos mani roger
|
per alta tensio |
28 des 2004
|
si si, llegiiu-lo, l'autor diu que ell hauria anat a la mani si no fos perquè no va poguer, quin fantasma el Barril
SEMPRE hi ha algú que no hi hauria de ser. Sabem on és l'enemic de les llibertats. Però a vegades, dins de les causes més nobles, s'hi troben els paràsits de les llibertats. I aquests s'han d'aïllar.
LA FATIGA ÈTICA
Tres manifestants destrossen una de les figures del pessebre de la plaça de Sant Jaume, dijous passat. Foto: FERRAN NADEU
joan barril
Vaig estar a punt d'anar a la manifestació de protesta per la mort del jove Roger, vinculat al moviment okupa i fatalment ferit per un grup nazi amb el qual es van enfrontar aquest estiu durant les festes de Gràcia. Un fet fortuït m'ho va impedir. Però hi pensava anar per diverses raons. Perquè no m'agrada que la gent vagi per la vida com si no hi hagués res més noble que la mort. Perquè no m'agraden els feixistes. Perquè els que creiem en la paraula i en els arguments hem de sortir de tant en tant al carrer perquè ningú es pensi que una frase val més que una multitud.
La cosa va acabar com ja saben. Un grup de manifestants la va emprendre contra els vidres de bancs i comerços i va arraconar una força pública més aviat feble. Dies abans la Guàrdia Urbana havia demostrat una curiosa contundència per evitar que els defensors del 0,7% trepitgessin la gespa davant del palau de Pedralbes. L'herba és delicada, però els aparadors devien ser irrompibles. I, no obstant, van quedar molts vidres trencats després de la paradoxal manifestació en contra de la violència que se n'havia endut Roger. Vidres trencats i altres coses.
Les bones causes s'han d'estar permanentment depurant. Una bona causa que es basi en el convenciment s'ha de defensar dels que s'aprofiten de la gent com a parapet de les seves barbaritats. Alguns diran que és la santa ràbia, però no hi ha ràbia santa. Els bàrbars que van procedir a la devastació d'un paisatge cívic no només van trencar vidres. També van degradar davant d'una opinió pública perplexa la causa que tanta gent entenia. En una maniquea visió dels conflictes entre bons i dolents, als okupes i als antifeixistes els correspon el camp dels bons. I quedar-se en aquest camp exigeix paciència, rigor i paraules clares. Per continuar gaudint d'aquesta presumpció de causa noble s'han de dedicar molts esforços a controlar el que és incontrolable i a evitar que la violència contra les coses es converteixi en un llenguatge més contundent que els arguments d'igualtat, de denúncia de l'especulació i de crítica a les institucions. Després del vandalisme, ¿quin orgull els queda als manifestants? ¿Que potser poden dir: "Sí, jo vaig ser allà contra la violència nazi", mentre a la seva pròpia rereguarda un altre tipus de violència deixava un rastre d'ètica trepitjada?
Entre el bat de beisbol contra el cap d'un negre, un indigent o un okupa i un altre bat de beisbol contra els fràgils vidres dels comerços que l'únic error que han fet és estar en el camí d'una manifestació, hi ha alguns matisos. Però l'abjecció dels assassins no eximeix de responsabilitat els salvatges paràsits que viuen de l'honor dels pacífics per desprestigiar-los. És una qüestió de codi penal i també una qüestió de codi moral. Aquells maten persones, però aquests maten esperances. Aquells volen acabar amb els que no pensen com ells. Però aquests acaben matant el pensament i la possibilitat de fer créixer una nova cultura política en què la no violència ha de ser la regla.
Després de la batalla, el silenci. I després del silenci, una fatiga ètica que sempre sol acabar en túnels sense sortida. |
Re: + fotos mani roger
|
per prou |
28 des 2004
|
barril fas fastic. |
Quina barra !!
|
per Un |
28 des 2004
|
Ell posa les regles del joc, oi?
Vinga va, a qui voleu enganyar progres de "pacutilla" ? |
Re: + fotos mani roger
|
per Dos que pasaban por aquí |
28 des 2004
|
Y con muñecas inflables también van muchos a las manifestaciones. |
Re: + fotos mani roger
|
per libertario |
28 des 2004
|
roger no olvidem ni perdonem¡
jo estic d'acord amb les accions als bancs i immobiliaries pero no em semblen normal les que es vas fer a altres llocs que no venien a cuento.
depen i com a vegades penso que estem fent que cada cop hi hagi mes feina de policia, crec que em de donar guerra pero de manera mes inteligent tot hi aixo crec que va ser una despedida digne pero ho podia haber sigut més
antifeixisme sempre¡¡¡¡¡¡¡¡¡ |
Re: + fotos mani roger
|
per barril t'equivoques.... |
28 des 2004
|
Respecte a l'article d'en Barril només dir-li que la manifestació no era contra la violència nazi, sinó contra la impunitat policial amb la qual actuen aquests grups nazis. |
Re: + fotos mani roger
|
per antifeixista x smpre! |
28 des 2004
|
jo trobu q les destrosses q van fer no s'haurien d criticar tant pq van descarregar la rabia q portaven dins , i la rabia q es porta dins sa d descarrger d alguna manera , pq es la mort d un company nostre i una persona q no veurem mai mes ,q voleu k su kedin tot a dins? i la policia son complices d tots akets fatxes i su mereixen tb q els atakesin d akesta manera .
Roger mai t'oblidarem, cap agressio sense resposta |
Re: + fotos mani roger
|
per pau |
28 des 2004
|
jo no recolzo la violencia peró em semblaria absurd que ens dediquessim adiscutir sobre aquest tema. La mani no anava sobre la violéncia, anava sobre un noi que va ser agredit per uns NAZIS, que l'agresor estava lliure al cap d'una setmana i perque al final el noi ha mort. M'agradaria instar a tothom a no parlar del debat de si violencia si o no,els violents només eren el 5% de la gent (si tenim en compte les dades de la policia) o menys d'un 1% (si tenim en compte la assisstencia que afirmen els organitzadors), sigui com sigui els MASS MEDIA s'han centrat en aquest tema silenciant les critiques obvies que es poden fer a com la justícia ha dut aquest afer. QUE NO ENS PORTIN AL SEU TERRENUY,A LA MANI NO VA MORIR NINGÚ! |
Re: + fotos mani roger
|
per Grenouille |
28 des 2004
|
Els violents son els bancs, l'ajuntament, la policia, les immobiliaries, els i les nazis, els periodistes i el seu autoritarisme moral i ètic, l'excercit, els i les politiques, els rics i les riques... tot formant part d'un conjunt pseudofeixista que es refugia sota paraules com "civisme" i seguretat.
Atacar les fonts de feixisme i injusticies per destruir-les ho considero legitim, pq tan defensable es la violencia a faluya com a occident, el sstema es el sistema... |
Re: + fotos mani roger
|
per idrog |
29 des 2004
|
Fa gracia que en Barril escrigui aixo, que més o menys pot tenir la seva raó, pero fent-ho des de un diari partidista i d'ideologia psoista reconeguda |
Re: + fotos mani roger
|
per mass-mierda |
29 des 2004
|
No sé que dijo Barril cuando se produjo la agresión y Roger acabó en como. Seguramente se calló, y es probable que como mucho, pensaría que era una pelea entre "tribus" urbanas. Ahora, que la verdad empieza a salir a flote, es muy fácil definirse, pero habría sido mejor que todos estos columnistas creadores o reafirmadores de opinión publicada y única, hubiesen tenido más arrojo y más coraje en su momento. Barril tiene vergüenza porque ha sido cómplice con su silencio y también tiene vergüenza porque de repente se ha podido imaginar en la mani, en medio de toda esa rabia y que alguien pudiese señalarle diciendo: Barril estuvo allí.
Joan, sigue viviendo en tu mundo, televisivo y radiofónico, no eres mejor que el Sardá y sus programas de contertulios basuras. No tienes más convicciones que las que te dan pasta y por nada quisieras perderlas. Eres asquerosa y políticamente correcto. |
Re: + fotos mani roger
|
per antifeixismas de Berlin |
31 des 2004
|
Muy bien! en solidaridad antifeixismas de Berlin!
Vamos en alemana al agosto 05 en Wunsiedel! |
Re: + fotos mani roger
|
per ecs |
05 gen 2005
|
1r barril de merda enterat bé dels fets,
la policia amagà proves evidents, deixà en llibertat el agressor i digué d'una agressió premeditada mortal una barlla entre bandes! aixó no té nom.
i respecte als merda de bancs, ja els i està bé! |
Re: + fotos mani roger
|
per orgull roig |
10 gen 2005
|
em sembla que aqui tots estem en contra de les immobiliaries, dels bancs, caixes... pero la mani del altre dia no era per aixo, era per la mort d'un jove a mans feixistes. Jo soc dels que pesno que si fas una mani contra el capital, llavors si que toca anar contra els bancs, pero que si la mani es per la mort d'un jove no pinta res carregarse una tenda. Penso que molts utilitzen les manis per fer el que els hi agrada: busca y destruye. i realment penso que aquell dia no tocava. Clar que també s'ha de tenir en compte que molts dels que ho destrossen tot són secretes on la seva funció és desacreditar el moviment antifeixista, o okupa en el cas de la mani.
Nois, sens colen els secretes per on volen. s'ha de vigiliar.
Aquests Busca y destruye que descarguin la rabia contra els nazis (a la fi els amics del assassi viuen a sagrera, no costa res agafar un metro... el que passa es que s'han de tenir més collons, es més facil trencar un vidre.) tot i això estic contra bancs i sels a de destrossar, pero cada cosa al seu temps.
Roger mai t'oblidarem
Sang per sang! |
Ja no es poden afegir comentaris en aquest article. Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo. Comments can not be added to this article any more
|