Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Abril»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: pobles i cultures vs poder i estats
Komando Autonomo Antikapitalistak
26 des 2004
En el año 1977 se formarón en Euskal Herria los llamados "Comandos Autonomos Anticapitalistas". Los CAA surgieron desde la lucha obrera, desde las asambleas de ciudadanos disconformes con el rumbo que estaba tomando Euskal Herria.
En el año 1977 se formarón en Euskal Herria los llamados "Comandos Autonomos Anticapitalistas". Los CAA surgieron desde la lucha obrera, desde las asambleas de ciudadanos disconformes con el rumbo que estaba tomando Euskal Herria.

Nada tenian que ver estos comandos anticapitalistas con ETA, ni con ETA PM ni con ETA(M). A diferencia de ETA, los CAA eran totalmente asamblearios y las decisiones de estos se tomaban en asambleas de ciudadanos. Las principales acciones de estos comandos iban dirigidas hacia la clase burguesa, miembros de la extrema derecha y las fuerzas de orden publico. De esta manera fueron atracados infinidad de bancos y cajas de ahorro a lo largo y ancho de la geografia de Euskal Herria, asi como asesinados patrones, acusados de despidos indiscriminados. Tambien daran muerte a numerosos guardias civiles y gentes que colaboran con ellos en forma de espias y proporcionandoles valiosa informacion acerca de miembros de los CAA.

Los comandos autonomos lucharian en contra de la imposicion del estatuto vasco, apoyando la abstencion y como no, en favor de la amnistia total de presos vascos, exiliados en carceles del estado español, como en la de Soria. En ella convivian cerca de la mitad de todos los presos politicos vascos y fueron numerosas las protestas que llevaron a cabo. Fueron numerosas las huelgas de hambre, asi como las autolesiones en solidaridad con las luchas y movilizaciones que se estaban llevando a cabo en todo el territorio de Euskal Herria.

Cabe resaltar la independencia de los CAA, cuando en noviembre de 1979 es secuestrado el miembro de UCD Javier Ruperez por parte de ETA(M). Estos reclaman la puesta en libertad de diversos presos politicos vascos a cambio de la vida de Ruperez. Sin embargo, dos de los presos vascos (uno mili y el otro autonomo) no aceptarian el canje, advirtiendo a ETA de que la amnistia para los presos no era negociable.

Es reseñable tambien los intentos de pisoteo de los que fueron objeto los CAA por parte de ETA. Asi, el 20 de julio de 1980 es destruida en Zestoa una torre de alta tensión que tenia como objetivo suministrar electricidad a la central nuclear de Lemoiz. En los primeros instantes ETA(m) se hace responsable del acto, sin embargo, pocos dias despues, los CAA niegan el echo y afirman con diferentes pruebas que el acto fue obra de ellos. No fue esta la unica ocasion en la que ETA(m) intenta acaparar todo el interes, asi como manipular e intentar monopolizar la lucha armada en Euskal Herria.

Los CAA lucharon por la independencia, pero no solo por la independencia geografica de Euskal Herria, sino tambien por la indepencia del pueblo, siendo la asamblea la base de dicha independencia.

Borroka Harmatua, Herri Borroka da.
Gora Komando Autonomo Antikapitalistak.
Gora EH librea eta independientea.

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Komando Autonomo Antikapitalistak
26 des 2004
Home, un grup armat assembleari no és una cosa massa pràctica la veritat... I les assemblees eren obertes al públic també?
Re: Komando Autonomo Antikapitalistak
26 des 2004
no coneixes la història dels grups anarquistes armats? doncs tens molts exemples pràctics
Re: Komando Autonomo Antikapitalistak
27 des 2004
Molt recomanable llegir-se el llibre editat per Likiniano, val la pena.
Salut !!
Re: Komando Autonomo Antikapitalistak
27 des 2004
Jo també me l'he llegit i val molt la pena. Ara bé, t'adones que aquest tipus d'estructura organitzativa és poc adequada i eficaç. Quan la amteixa gent que va a les assembles del seu barri, és la mateixa que encartella i la mateixa que consegueix explosius i els coloca.... doncs és ben fàcil que t'engaNXIN. I quan el grup autònom pilla en ple per la seva falta de relleu i d'organització....... han d'acabar refugiant-se al col·lectiu de presos d'ETA.
I el tipus d'accions em poden semblar molt ben dirigides i populars, però per exemple a Itàlia les Brigades Roges del principi tenien els mateixos mètodes i adjectius però van poder aguantar i creixer. Motiu? Estaven organitzats més adequadament. Us recomano la biografia del Renato Curcio de Txalaparta quer ho tracta prou. I ja de pas un títol del que no recordo l'autor, Terra Lliure 1979-1985, d'edicions >El llamp, on també surten una sèrie d'accions prou populars pel conjunt d'anticapitalistes.
Re: Komando Autonomo Antikapitalistak
27 des 2004
Als Països Catalans també hi hagué grups armats autònoms, a part de T.L., grups anarkos, anarko-independentistes, anarko-comunistes, o comunistes-independentistes.
Akests grups varen tenir un funcionament semblant als CAA d´Euskal Herria, però no la mateixa força lamentablement.
VISCA LA LLUITA ARMADA!!
LA LLUITA ARMADA ÉS LA LLUIRTA DEL POBLE!!
VISCA ELS PAÃ?SOS CATALANS LLIURES, INDEPENDENTS I ASSAMBLEARIS!!
Re: Komando Autonomo Antikapitalistak
02 gen 2005
"Borroka Harmatua", "armatua" noiztik idazten da "h"?

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more