|
|
Notícies :: criminalització i repressió : mitjans i manipulació : pobles i cultures vs poder i estats |
Mes Info Premsa sobre Mani Roger i comentaris sobre violencia
|
|
per un |
24 des 2004
|
Mes informacio premsa i comentaris sobre la violencia |
La protesta per la mort d'un jove de Gràcia acaba amb una batalla campal
La policia va detenir quatre joves d'una marxa que n'havia convocat milers
C. LÓPEZ / MARTA PÉREZ . Barcelona
La protesta per la mort del jove Roger Albert, agredit per un cap rapat durant les festes de Gràcia, va convocar ahir milers de persones. La marxa va acabar a la plaça Sant Jaume, on un grup de joves va iniciar una batalla campal amb la policia. La policia va fer quatre detencions.
+ Un grup de manifestants es van dirigir contra els agents situats a la porta de l'ajuntament, que finalment es va tancar.
Onze agents lesionats i quatre manifestants detinguts, segons la delegació del govern estatal a Catalunya, va ser el balanç de la manifestació. Sota el lema Barcelona antifeixista, 10.000 joves segons els organitzadors -2.000 segons la Guàrdia Urbana- es van concentrar al vespre a la plaça Urquinaona, d'on va sortir la marxa en direcció a la conselleria de Justícia. Allà, uns quants participants van llançar contra la façana pintura vermella i van llegir un manifest per denunciar la «indiferència» de la justícia, la policia i els responsables polítics davant el crim del jove de Gràcia. La víctima va morir fa dues setmanes després de passar quatre mesos en coma a conseqüència d'una agressió mortal d'un cap rapat, que ara està empresonat. Per simbolitzar aquesta i altres morts «provocades per grups feixistes», els manifestants es van dirigir a la prefectura superior de policia i van col·locar sis ninots a la porta, que també va ser ruixada amb pintura vermella.
La marxa va arribar fins a la plaça Sant Jaume, on va quedar desconvocada. No obstant això, minuts després, més d'un centenar de persones van romandre a la plaça, on van iniciar forts aldarulls que van acabar amb importants destrosses al centre de Barcelona.
Els incidents es van iniciar quan el grup va començar a llançar pedres, vidres, llaunes, cadires i trossos del pessebre de la plaça contra els agents de la Guàrdia Urbana i els Mossos d'Esquadra situats a l'entrada de l'ajuntament de Barcelona i el Palau de la Generalitat. Els guàrdies urbans van replegar-se i van tancar la porta de l'ajuntament, mentre que els mossos van acabar carregant contra el grup, que es va dispersar després de calar foc a una entitat bancària.
El resultat dels incidents va ser un escenari de batalla campal a la plaça de Sant Jaume, que es va escampar pels carrers adjacents després que el grup es dividís. Les fogueres i les corredisses es van reproduir a la Via Laietana, la rambla i el carrer Ferran, on els vidre
s de totes les oficines bancàries i del McDonald's van acabar trencats. Altres establiments van optar per tancar amb els clients a dins
-------------------
SOBRE LA VIOLENCIA
No entenc dels comentaris que s'han fet sobre la violencia. Jo soc dels que pensa que les mobilitzcions antiguerra de l'any passat havien de ser com eren, sense violencia, basicament pq aixo era el que es decidia a les seves assemblees organitzatives. Tendeixo a preferir estrategies no-violentes a violentes, intueixo que solen ser més amplies (a més que s'adiu mes be a ser un cagat de mena).
Pero no entenc molts comentaris d'ahir sobre la violencia.
Per exemple, alguns que segurament provenen de gent d'esquerra independendista. Quan es crida Visca Terra LLiure, Poble armat poble respectat, etc. Contra el capital, violencia obrera.. que s'esta cridant? A l'epoca forta de l'MDT (els 8O) quan més d'un Govern civil o central de correus havia acabat com havia acabat, que us penseu que s'hi ballaven sardanes a davant??
O els amants de la basquitis: la kale borroka no era una mena de cursa de sacs a la basca.
Despres venen alguns comunistes de diverses fornades: quan els treballadors d'Izar o en altres epoques de reconversions etc lluiten violentament no resen el rosari. El maig 68 tampoc va ser exclusivament noviolent (i tampoc era la gran massa la que lluitava, els estudiants). L'extrema esquerra d'aquest pais va practicar mé´s d'una vegada tactiques de guerrilla urbana.
Alguns okupes: realment tinc la sensacio que alguns son una mena de nous kumbayas de l'escoltisme actual, sempre prestos a organitzar, coordinar, etc
Es pot objectar moltes coses a les formes de lluita violenta que es van donar ahir (o era tan sols autodefensa? o rabia continguda desfermada?) Es util, no es util, arriba a mes gent, arriba a menys gent... PERO CRIMINILITZAR-NOS NOSALTRES MATEIXES, NO GRACIES. Ja ho faran els mitjans del poder, no cal que els hi abonem la feina (o se segueix l'estrategia de "els revolucionaris correctes condemnet els incorrectes, no tots som dolents"?)
I si's plau que es deixi de dir no se que dels comerços de la zona (que algun de petit res) Al carrer Ferran no havia vist una cosa tan neta: 2 bancs destroçats i al mig dos restaurants completament intactes. Per cert, els treballadors del Santander-Hispano i d'aquest BBVA encara deuen estar destapant ampolles de cava celebrant els dies que els espera de festa si no els arreglen el centre de treball.
Violencia de minories? Que hagues passat si el mort en lloc de ser un crosta (mare meva, quina paraula) hagues estat un membre d'alguna de les diverses sectes que pol·lulen en aquestes planes?
Roger, ni oblit ni perdo |
Mira també:
http://www.vilaweb.com/elpunt/noticies/noticia-971983.html |
This work is in the public domain |
Comentaris
Re: Mes Info Premsa sobre Mani Roger i comentaris sobre violencia
|
per RedWarrior |
24 des 2004
|
Molt bon comentari el de la violència.
Salut i Revolució |
Re: Mes Info Premsa sobre Mani Roger i comentaris sobre violencia
|
per Catalunya socialista i lliure |
24 des 2004
|
Plenament d'acord,
Però no descartis que la majoria de comentaris 'pseudopacifistes' siguin de sociates o similars, fent-se passar per alternatius, no crec que gaire okupes, independentistes d'esquerres, rojos i antifeixistes de veritat s'escandalitzin gaire pels fets d'ahir, algun despistat sí que hi ha, però a la majoria de gent que ha lluitat alguna vegada a la vida ens semblen com a mínim comprensibles.
salut! |
Re: Mes Info Premsa sobre Mani Roger i comentaris sobre violencia
|
per escletxa |
24 des 2004
|
No sé que han dit aquests pseudopacifistes que fas referència, però la imatge de tirar les litrones que un s'ha begut durant la mani és deplorable. La resposta directa hauria de tenir altres vies i no aquesta.
Visca la Terra, mort al mal govern! |
La unió i la intel·ligència fan la força.
|
per Horta |
24 des 2004
|
Ai ai, jo no en tinc ni idea de què cal fer, si lluitar pacificament o violentament. Segurament les dues coses. Però sempre units i pensant totes les opcions i resultats possibles. Els boikots, per exemple, han donat bons resultats en temes com Leche Pascual o Caprabo, però si no es fan amb convicció de vegades es giren en contra nostra (veure Madid2012). Com podriem aplicar un boikot contra la impunitat de l'assassinat d'en Roger???
Salut! |
Re: Mes Info Premsa sobre Mani Roger i comentaris sobre violencia
|
per UN ALTRE |
25 des 2004
|
Despres d;haver vist la represio de la urbana que va haver a pedralbes pel tema del o,7 tant el domarts,com el dimecres amb les mes o menys 25 furgos de nazianal,uebana i escuadra,no m,escandalitzo peres sobre el que volesin cadires o algun banc es calentes.SALUT.NO T,OBLIDEM ROGER |
Re: Mes Info Premsa sobre Mani Roger i comentaris sobre violencia
|
per k |
25 des 2004
|
totalment d'acord am "un altre". Els mateixos munipes que atacaven als acampats es tancaven dins l'ajunta. Visca els moviments espontanis de revolta! Això és una de les formes de reapropiació del carrer més descarnades que hi han. Però per favor qui es pot escandalitzar?? Menys regulacions de la violencia. Menys racionalisme a la lluita. Menys pragmatisme. Ahir era rabia.- Ningú va premesitar res. Em recordaba molt a la mani de Kornellà del 97, després de la mort dl Bolan. Pura rabia acumulada. Odi social, organitzat en segons. Un atac no previst, una jam session de la guerrilla urbana. Estructuració i desestructuració al mateix temps de complexes microsocietats de curta durada amb l'objectiu de destruir.
Llàstima la penya detinguda. Algú sap alguna cosa??
SALUT Roger no oblido. |
Re: Mes Info Premsa sobre Mani Roger i comentaris sobre violencia
|
per ... |
25 des 2004
|
Hablar de paz o practicar la paz en el momento actual no es más que estar dominadx por el miedo, pues la paz sólo es posible cuando no existe conflicto ni batalla y nosotrxs vivimos esa batalla, vivimos una constante guerra social al más puro estilo de la caza de brujas de antaño o no recordamos a muestrxs compañerxs presxs por querer un mundo mejor.
Podeis decir, pacifistas, que la violencia no es una "buena táctica" porque no nos abrimos a la gente, porque detienes a otrxs tantxs o porque nada cambia, pero no es así, algo si que cambia cambia esta falsa paz impuesta por el estado donde sus fuerzas represivas no se rien de nosotrxs sino que se esconden en sus guaridas como se escondieron en el Ayuntamiento, cambia este asqueroso paisaje navideño donde sólo se escucha el silencio del consumismo ahora se escucha romper esta paz y sólo se puede romper con piedras, gasolina y dinamita.
SALUD Y ANARKIA |
Re: Mes Info Premsa sobre Mani Roger i comentaris sobre violencia
|
per Jonatan (Déu dóna) |
25 des 2004
|
A "k"...làstima per la penya detinguda?Llàstima?Una putada!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Què hauràn de pagar ara aquests nois?Euros segur!Encara que estarà bé per recollir cales fent concerts i festes tremendes!
Presó?Depen com tambè!Llàtima?Una gran putada!
El pessebre torna a ser a lloc...l'Ajuntament està net...les pintades de la ciutat ja no brillen...els policies contusionats estàn al seu lloc...i aquests 4 detinguts?El gat atrapa el ratolí...i se'l cruspeix...llàstima?
Només una putada!
Salut Revolució i ara potser paguin justos per pecadors...tot i així endavant amb la solidaritat, de tot cor! |
Re: Mes Info Premsa sobre Mani Roger i comentaris sobre violencia
|
per k |
26 des 2004
|
Efectivament. Rectifico. És més una putada que una llàstima. Una putada que la gent no es pugués aguantar les ganes d'estamparli una ampolla de vidre a un puto mosso. Sí, clar que és una gran putada que detinguin aglgú, i amés si no tenen res aveure amb lo que ha pasat. Però totes sabem, o hem de procurar saber evitar anar soles després de les manis; quan vam aribar s'havia de ser molt ingenu per no esperar que es lies una mica, sobretot tenin en compte els últims aconteixements (detinguts de l'H i mort d'en Roger). Ep! solidaritat amb els detinguts abans de res. |
Re: Mes Info Premsa sobre Mani Roger i comentaris sobre violencia
|
per Jonatan |
26 des 2004
|
D'acord amb tu "k"...dir-te que jo vaig i tornar sol a la mani...una imprudència, segur...però encara més imprudent per a mi, és tirar ampolles de xibeca a la "Gene"..."ara no toca"
Salut Revolució i totalment d'acord...Solidaritat amb els detinguts 200%! |
Re: Mes Info Premsa sobre Mani Roger i comentaris sobre violencia
|
per B |
28 des 2004
|
Coincideixo, no trobo justificada aquesta violència, amb la ràbia que cadascú pot tenir per altres mogudes. En aquest cas, era una mani per un tema concret i es va desmadrar, al meu parer, sense motiu.
Puc entendre les destrosses als bancs o caixes però no penso que fos el tema d'aquesta mani.
A més, va ser una nova oportunitat dels mitjans de comunicació per donar tota la mala imatge possible dels moviments alternatius, okupes, etc...
Ho vaig trobar deplorable |
Re: Mes Info Premsa sobre Mani Roger i comentaris sobre violencia
|
per un |
29 des 2004
|
l'assassinat d'algu a menys de 10 quilometres de la teva casa no es un "tema concret" i no veure motius es no entendre res (de la vida). Deplorable. |
Re: Mes Info Premsa sobre Mani Roger i comentaris sobre violencia
|
per Nico |
30 des 2004
|
L'ASSASSINAT D'EN ROGER NO ET SEMBLA PROU MOTIU???
Salut i Anarkia
Ni oblit ni perdo |
Re: Mes Info Premsa sobre Mani Roger i comentaris sobre violencia
|
per javi |
30 des 2004
|
Alguien ha visto la contraportada de el periodico del día 28?
Me refiero a la sección del KAPULLO del Joan Barril(Disco Duro) ¡Menuda inocentada nos gasta el tio! "La Fatiga Ética" le llama al articulito que viene acompañada de una foto de otro KAPULLO (Ferran Nadeu)con el Slogan: "Tres manifestantes destrozan una de las figuras del pesebre de la plaza de St.Jaume, el jueves pasado".
Que ocurre?
¡Que esa foto es de días anteriores y se puede apreciar que no destrozan, sino que estan colocando un adhesivo con el lema "El discapacitat", de tamaño y forma identicas a la figura que están forrando!
¡Se puede apreciar,ademas,diversos transeuntes por los alrededores que no estarían allí de haber "Una batalla campal"!
Que pasa?
¡Que yo por desgracia me perdí, en otras batallitas mias, con un@s comerciantxs de la calle muntaner que al parecer les jode que halla gente por los alrededores limpiando parabrisas de los coches de otr@s asqueros@s burguesxs como ell@s, así que "forraron" los arboles de la zona con el lema "Limpiacristales No, no les déis ni un centimo", eso me jodió tanto que yo puse el mio: "No habrían limpias de no haber coches, para ladrones, sinvergüenzas y terroristas l@s reyes/reinas de la autopista" y me quedé para que l@s put@s cerd@s de aquellos comercios no lo quitaran!
Pues bueno, todo esto me impidió acordarme de la concentración por lo de Roger, hasta que ya fué tarde y había pasado todo.
Y que ocurre?
que no habiendo estado en dicha "Batalla campal", me queda la duda de si en la concentración en pl. ST. Jaume se volvieron a poner esos adhesivos que comentaba antes y que yó recuerdo, en días anteriores como ya dije, haber visto al llevar un sobre al ayuntamiento(Soy Mensaka), que lamentablemente no llevaba explosivos.
Digo todo esto por si alguien puede ayudarme a aclarar esta duda porque, de ser mi primera impresión acertada, no tendré reparos en poner más lemas mios e incluso carteles denunciando la manipulación evidente de estos dos KAPULLOS, por toda Barcelona(Insisto soy mensaka y "mensakan de quicio" estas cosas).
En cuanto a la violencia?
¡No tenemos ni puta idea de lo que es!
¡Violencia la de gobiernos y ejercitos y policias y fascistas en general! |
Re: Mes Info Premsa sobre Mani Roger i comentaris sobre violencia
|
per Javi |
30 des 2004
|
¡Ah se me olvidaba!
Nuestra pequeña violencia(Que casi nunca es violencia) siempre estará justificada por la indiscriminada y brutal de toda aquella gentuza y su entorno, que no es otro que l@s millones de idiotas que votan y se tragan, muchas veces por avaricia, egoismo... En resumidas cuentas por falsos intereses creados y por cobardía, lo que se tengan que tragar y luego te vienen con cuentos y excusas y lamentos o con todo lo contrario: Con Jeta y acusando por que tu no votas ¡Y no tienes derecho a quejarte!
¡Que asco!
¡pues claro que un@ se pone violent@!
¡Si encima el Roger no vale una mierda según toda esta gentuza!
¡Que los bancos y los comercios no tienen la culpa!
¿Un cristal o una figura de pesebre valen más que el Roger?
¡Me cago en toda la sociedad y quiero exterminar a buena parte de ella, por muy hipócrita que os parezca! |
Re: Mes Info Premsa sobre Mani Roger i comentaris sobre violencia
|
per Juanca |
02 gen 2005
|
Un tal Javi que se identifica con los actos violentos de la manifestación "antifascista" en uno de los foros de indymedia dice:
"Nuestra pequeña violencia(Que casi nunca es violencia) siempre estará justificada por la indiscriminada y brutal de toda aquella gentuza y su entorno, que no es otro que l@s millones de idiotas que votan y se tragan, muchas veces por avaricia, egoismo ..."
"¡Me cago en toda la sociedad y quiero exterminar a buena parte de ella, por muy hipócrita que os parezca!"
El "movimiento" se define así mismo.
Javi, pobre diablo: La sociedad a la que quieres exterminar sí que te va exterminar a ti y a los hijos de mala madre com tú; esta sociedad "te va a barrer" sin despeinarse, como se hace con la mierda, con lo indeseable y molesto.
Sois un subproducto de lo peor de esta sociedad. Pobres desgraciados, esclavos de vuestro resentimiento e impotencia; es muy duro tener que soportarse así mismo siendo lo peor de lo peor. Sois como los nazis, pero peor porque jugais con palabras como libertad, justicia, igualdad... con las que os queréis vestir, pero ese tipo ropa no va con vosotros, porque vuestras hechuras propias de arpías y pobres bestias monstruosas os lo impiden, y lo único que podeis hacer con esa vestimenta es romperla y por eso también romperos vosotros; pero no podéis con la de los demás, porque a ellos sí que les pertenece y va con ellos.
Feliz 2005! |
|
|