|
Notícies :: un altre món és aquí |
NotÃcies de l'Acampada a la Diagonal
|
|
per acampada |
22 des 2004
|
|
Hola a totes i tots.
L'acampada ha vençut a l'Ajuntament (de moment).
Els moviments socials de Barcelona han posat en jaque sobretot al PSC i han tret molts temes a la palestra medià tica grà cies a la bona prensa (mai millor dit) del moviment 0,7 del 1994. Estant sortint temes com: la cooperació, el 0,7, el deute extern, però evidentment també estan sortint temes com: els drets civils a la ciutat de Barcelona, els fals pacifisme i la falsa solidaritat del Fòrum de les Cultures, l'intent d'apropiament per part dels partits d'"esquerres" del progressisme social, etc...
Ara fa falta que l'acampada creixi en nombre de tendes i de persones i pugui resistir als possibles intents de desallotjament. Construïm una "ciutat" de tendes que sigui espai de debat entre nosaltres.
Avui a les 19h assemblea de l'acampada: Què fem? Com ho fem? Què denunciarem? Com?
I a les 21h xerrada sobre la Constitució Europea.
S'està organitzant torns i activitats. Tothom hi és cridat a aportar la seva creativitat: murals, pancartes, pintures, espectacles, músiques, reunions, etc... I menjar, esterilles i robes d'abric (recordeu que en els anteriors desallotjament la Guà rdia Urbana va robar sacs de dormir i esterilles)
Una abraçada.
Acampada 2004.
NOTA DE PREMSA DE L'ACAMPADA:
ACAMPADA: A LA TERCERA VA LA VENÇUDA!
L’AJUNTAMENT “ASSUMEIX� IMPL�CITAMENT EL SEU ERROR
HEREU PORTA LA GUÀRDIA URBANA, ELS MOSSOS I LA POLICIA NACIONAL PER IMPEDIR ACAMPAR A L’HERBA PERÒ NO AL CIMENT
MENYS PROMESES, MENYS EXÈRCIT, MENYS DEUTE I MÉS 0,7
Podria haver passat, però no es va produir l’absurt. No hi va haver un tercer desallotjament. Durant tot el dia s’havien anat succeint les denúncies cap a Jordi Hereu, que sembla que haurà d’acabar dimitint.
L’Ajuntament de Barcelona demanava als interlocutors de l’acampada que negociessin, però els interlocutors transmetien una vegada i una altra que no tenien capacitat de decisió perquè la decisió havia de prendre’s a l’assemblea d’acampats, i els polÃtics es posaven més i més nerviosos. L’Ajuntament repetia una i altra vegada que calia negociar. Però no hi havia res a negociar, perquè ells havien desplaçat la relació del dià leg cap a la imposició de la força. Només quedava que ens deixessin o ens reprimissin.
Protegint l’herba de davant de Palau Reial amb un dispositiu policial espectacular, l’Ajuntament volia deixar entendre que no s’havien equivocat al desallotjar-nos, i que havÃem de trobar un altre emplaçament.
Però ha quedat molt clar que van cometre un abús cap a uns ciutadans pacÃfics. Les ordenances són per a la gent i no la gent per a les ordenances. I no hem trobat en aquests dies ningú que trobés malament l’acampada, excepte Jordi Hereu. La doble moral de l’Ajuntament havia quedat al descobert: malgrat l’ordenança que prohibia les acampades, Jordi Hereu les va permetre quan eren contra la guerra i contra el PP, i ara que els assenyalaven a ells, no la volien permetre. Havia estat clarament un us partidista del cà rrec, per tant, cal la seva dimissió en haver donat evidències de no estar preparat per al cà rrec que ocupa.
A més a més, Jordi Hereu (que en cap cas ha volgut parlar amb els participants, com pot un regidor de seguretat ordenar cà rregues sense parlar amb els que ell creu que representen un problema de seguretat?) volia fer veure que no s’havia equivocat els dies abans, reiterant-se en la prohibició d’acampar a la gespa. Perquè al ciment sà i a l’herba no? Per no assumir l’error. Però en cap moment no ha donat un sol motiu raonable per a la no acampada a la gespa de la Diagonal, malgrat haver-nos atiat els antiavalots de la Guà rdia Urbana. Per no reconèixer els seus errors i per enviar antiavalots abans d’esgotar les vies de dià leg, també ha de dimitir.
L’assemblea ha valorat que els llocs oferts per l’Ajuntament no eren adequats per a acampar, ni per a una protesta, i a més que si s’hagués canviat de lloc, s’hagués donat la raó a l’actuació ilògica i indefensable de Jordi Hereu. L’assemblea ha declinat anar a negociar, perquè no hi havia res a negociar, fins que l’Ajuntament assumeixi el seu error, demani disculpes i indemnitzi als acampats agredits injustament.
S’han plantat cinc tendes sobre el paviment a uns deu metres de la gespa on ahir van ser reprimits violentament, atemptant contra el dret de manifestació. Finalment, una trentena de persones han passat la nit a les tendes, i demà es mantindran torns durant tot el dia. A les 19h se celebrarà una assemblea i a les 21h es farà una xerrada sobre la Constitució Europea. Se seguirà fins als dia indicat. S’insta a la gent a portar abric, menjar, aigua i instrumets de música.
El fons de la protesta, una mica ocultat per la violentació patida, segueix sent contra els Pressupostos Generals del 2005 i el Pla Director de Cooperació, ja que caldria:
- No augmentar el pressupost militar, ja que actualment augmenta un 4,2% respecte a l’any passat.
- En el seu lloc, destinar aquests diners a arribar ja al 0,7% del PIB en ajuda al desenvolupament (els experts diuen que faria falta el 3,5%), ja que només s’arribarà al 0,29% o 0,30%.
- No donar ajudes en crèdits condicionats a usar productes d'empreses espanyoles, ja que actualment es planteja donar molta quantitat de crèdits FAD i a més comptar-los com a ajuda.
- Anul·lar totalment el deute extern, ja que només es pretenen fer tÃmids avanços però se segueixen cobrant interessos del deute extern de països que no poden cobrir les necessitats bà siques.
- Crear una agència que segueixi les actuacions de les multinacionals espanyoles en els països empobrits.
Telèfon de contacte: 665.241.781 |
 This work is in the public domain |
Re: NotÃcies de l'Acampada a la Diagonal
|
per frenetik |
22 des 2004
|
Fantastic ! Felicitats !
Resistir es crear !
Bon regal de nadal per l'ajuntament i el govern ...
Gracies a tots ;-)
Molta Força per resistir el fred i la policia ;) |
Re: NotÃcies de l'Acampada a la Diagonal
|
per alex |
22 des 2004
|
Endavant amb l'acampada, enhorabona als companys i companyes que s'ho han currat...
Resistir també és vencer!
Molts ànims als acampats. |
Re: NotÃcies de l'Acampada a la Diagonal
|
per pro-acampada |
22 des 2004
|
M'entusiasma veure que la gent es mou pel que és just i denunciant tota la ideologia barata que se'ns ven cada dia perquè no ens emprenyem i els engeguem a menjar merda, als polítics. Tot i així no puc deixar de manifestar la meva tristor davant d'una injustícia molt grossa. Ja fa anys i panys que hi ha gent que lluita per evitar que la llengua catalana no quedi relegada a ser un dialecte del castellà. Per què la gent no s'adona que escrivint en català malament fa el pena de la mateixa manera que escrivint el castellà malament? Ja sé que aquesta no és la realitat. Hi ha llengües que es respecten tàcitament, d'altres no. Per què diueu "jaque" per ex. en comptes "d'escac" etc. etc. Respectar les varietats lingüístiques és tota una mateixa cosa amb el respecte cap a la humanitat en els seus trets distintius. |
Re: NotÃcies de l'Acampada a la Diagonal
|
per campista |
22 des 2004
|
COSES QUE FAN FALTA A L'ACAMPADA:
- Més tendes iglu, hi ha suficient espai i sembla que ja l'Ajuntament tolera l'acampada.
- Robes per fer pancartes i visualitzar els motius de l'acampada.
I, encara que no hi acampeu... a la tarda passeu-vos-hi a veure els amics i a fer-ne de nou. L'àmbient està molt bé.
I a les 19h Assemblea.
I a les 21h Conferència sobre la Constitució Europea. |
Re: NotÃcies de l'Acampada a la Diagonal
|
per *** |
22 des 2004
|
Querido pro-acampada:
soy una auténtica defensoras de las lenguas, y sí tienes razón, pero esto no ocurre únicamente con el catalán, ocurre con todas las lenguas del mundo. Si no veáse todos los anglicismos que están acogiendo todas las lenguas románicas.
Podrías mirarlo también como un factor que está enriqueciendo las lenguas... pero eso no me lo creo ni yo. De todas maneras, creo que este no era el espacio más apropiado para hablar de la "llengua catalana".
¿Por qué siempre estáis con lo mismo?
Deprime ver que hasta en el post abierto por Roger se discuten estos temas.
Lo importante es poderse entender, ¿no crees? |
Re: NotÃcies de l'Acampada a la Diagonal
|
per Imagination Resist@nce |
22 des 2004
|
Yo mañana me paso un rato a ver ke tal.
Yo no acampo, lo siento mucho frío. Pero, traeré papel de embalar que os vendrá bien para hacer pancartas y miraré si puedo traer algo para la causa. A lo mejor el viernes, según como lo tengo ayudo a hacer pancartas |
Re: NotÃcies de l'Acampada a la Diagonal
|
per Cero |
22 des 2004
|
Demà anirem i us portarem escalfor, menjar, beure, i solidaritat.
Ens veiem demà!!!
Salut |