Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: sense clasificar
Segueix la tancada al balco de l'Ajuntament de Tarragona contra el JFK
01 des 2004
Reproduím el text d'una de les octavetes que ha distribuït la Coordinadora en el transcurs del tancament al balcó de l'Ajuntament de Tarragona. Tancament que a aquestes hores continua amb la intenció d'arribar a dissabte.
ASSETJATS PER LA GUERRA

L'exèrcit americà està desplegat a Tarragona. Torna als Estats Units després del seu Tour de la Mort per Iraq, allà on està naixent una nova democràcia a cop de missil i bales, de mort i destrucció. Aquests assassins estan descansant a la nostra ciutat i no els volem ni aquí, ni enlloc.

Avui ens toca als/les tarragonins/nes estar assetjats. Per aquest motiu estem al balcó de l'Ajuntament, per visualitzar permanentment aquesta invasió militar, aquesta complicitat política, amparada en el silenci, que les autoritats locals, autonòmiques i estatals tenen amb assasssins que fan por, però, sobretot, fan fàstic.

Protestem amb els nostres cossos perque ens vegis; amb les nostres veus, perquè ens escoltis; amb les nostres paraules perque ens llegeixis; i, sobretot, perquè vinguis i juntem totes les veus per cridar: No a les guerres! No als vaixells de guerra al port de Tarragona! Ni a Tarragona ni enlloc!.

A partir d'avui i fins dissabte farem cada dia a les 20 h. una Assemblea a la Plaça de la Font.
A partir de les 17 hores tallers (objecció fiscal, despesa militar, etc.), actuacions musicals, recollida de signatures, distribució de material....
Mira també:
http://www.tinet.org/~tgnapau

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Segueix la tancada al balco de l'Ajuntament de Tarragona contra el JFK
01 des 2004
El Portaaviones JFK atraca en Tarragona entre las quejas de grupos pacifistas

El buque insignia de la VI Flota de Estados Unidos, el portaaviones John Fitzgerald Kennedy (JFK), ha atracado hoy en el Puerto de Tarragona en escala de rutina, donde permanecerá hasta el próximo 4 de diciembre, entre quejas de los grupos pacifistas.


El colectivo Tarragona Patrimonio de la Paz ha organizado talleres para elaborar pancartas contrarias a la presencia de barcos de guerra en el Puerto de Tarragona y prevé llevar a cabo otras acciones que ayer concretaron en asamblea, pero que no desvelarán hasta mañana.

Según ha informado la entidad, podrían instalar mesas informativas en la calle y publicar un número especial del folleto 'Palabras por la paz' para expresar su rechazo a la presencia de barcos de guerra en la ciudad.

Los pacifistas han lamentado que la Autoridad Portuaria de Tarragona siga permitiendo que barcos de guerra hagan escala en el puerto alegando que 'está regida por un Consejo de Administración que funciona con criterios empresariales'.

También han criticado que 'la declaración de Tarragona ciudad contra la guerra', adoptada por el pleno del Ayuntamiento en febrero de 2003, 'haya quedado en papel mojado' y han recordado que la llegada del JFK al puerto coincida con el cuarto aniversario de la declaración de Tarragona como Patrimonio de la Humanidad.

En este sentido, los dos concejales de ERC han condenado, en un comunicado, la presencia en la ciudad de 'máquinas de guerra manchadas de sangre inocente' y ha pedido que los cargos políticos que firmaron aquella declaración (CiU, PSC, ICV y ERC) rechacen la invitación del Consulado norteamericano para visitar el portaaviones.

Sin embargo, la llegada del JFK a la ciudad no incomoda a los comerciantes, ya que, según los datos de la APT relativos a otras visitas, su presencia supone unos beneficios de unos tres millones de euros.

El gigantesco portaaviones, que ha transportado hasta Tarragona un total de 5.200 tripulantes (450 oficiales y 4.750 suboficiales y marinería), ha amarrado entre los muelles de Cantabria y Andalucía, en la terminal de vehículos, una zona poco accesible al público por 'motivos de seguridad', según la Autoridad Portuaria.

También por seguridad, que se ha multiplicado a causa de los atentados del 11 de septiembre de 2001, el JFK únicamente abrirá sus instalaciones a la prensa (que hoy ha podido visitarlo con tres horas de retraso sobre el horario previsto), a las autoridades locales y a grupos reducidos de estudiantes que lo hayan solicitado anteriormente.

Durante las dos primeras visitas del portaaviones, que tuvieron lugar en los años 1997 y 2000, se celebraron jornadas de puertas abiertas, pero durante su última estancia, en 2002, ya se restringió el acceso a causa de los atentados del 11 de septiembre de 2001.

El buque de guerra tiene 321 metros de eslora y 54 metros de altura, cuenta con cientos de camarotes, seis gimnasios, un hospital, capillas para distintas confesiones y un canal de televisión, entre otros equipamientos, y lleva a bordo ochenta aeronaves, entre aviones y helicópteros de combate.

http://www.diaridetarragona.com/dtgn/noticia.php?id=5006&sec=1
Re: Segueix la tancada al balco de l'Ajuntament de Tarragona contra el JFK
01 des 2004
Tarragona acull regularment en el seu port vaixells militars de l'OTAN sense cap control sobre el seu tipus d'armament i amb la possibilitat que alguns siguin de propulsió nuclear.
L'Alcalde de la ciutat, Joan Miquel Nadal, i el President de l'Autoritat Portuària, Lluís Badia, han realitzat força gestions amb autoritats militars a Washington per tal que Tarragona esdevingui seu logística dels vaixells de la VI Flota dels EE.UU.

Involucra't:

Si vols donar el teu suport a la campanya, fes clic aquí.

http://www.campanyes.org/homepage.php?sessio=2f59ddb3e070e74081a83fecdc6



http://www.campanyes.org/Fora_vaixells_de_guerra
Re: Segueix la tancada al balco de l'Ajuntament de Tarragona contra el JFK
02 des 2004
l'únic port a on s'hauria de permetre atracar a la flota yanqui, i a qualsevol flota militar, hauria de ser port.....aventura!
consulteu:
http://personales.ya.com/espitregat/
Re: Segueix la tancada al balco de l'Ajuntament de Tarragona contra el JFK
02 des 2004
Tambien teneis mania a los democratas americanos? Pues no me gusta que os metais con ellos. Yo soy chapero y cuando vienen a Tarragona me saco una pasta poniendoles el culo a esos machotes. Po eso odio a todos los que no me dan por culo!!
Re: Segueix la tancada al balco de l'Ajuntament de Tarragona contra el JFK
02 des 2004
Pues que esos yanquis, vayan a visitar la exposición en el tinglado nº4 del Port de Tarragona y veran como llora BAGADAD, pasearos amaricanitos y vereis como os vemos algunos a algunos de vosotros
Re: Segueix la tancada al balco de l'Ajuntament de Tarragona contra el JFK
02 des 2004
rsc dóna una informació errònia: Lluis Badia (CiU,CiUUUUU!) ja no és president de l'autoritat portuària.

Ara hi ha un tal Burgasé (PSC,PPSOEjjpañó)...Però les coses segueixen anant igual
Re: Segueix la tancada al balco de l'Ajuntament de Tarragona contra el JFK
02 des 2004
endavant companys encadenats, sou un exemple de lluita, fotrem fora aquests gringos i assassins que aprofiten nostra localitat per relaxar-se després de pelar-se a tot allò que es mogui.
Salut companys i una abraçada!
contineu així!

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more