Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Notícies :: criminalització i repressió
1992-2004:article sobre la repressió contra l'Esquerra independentista
28 nov 2004
1992-2004:article sobre la repressió contra l'Esquerra independentista
garfon.jpg
1992-2004:article sobre la repressió contra l'Esquerra independentista

"LA VEU" núm 64. nov. 2004

http://www.defensadelaterra.org/


De 1992 a 2004
L’estiu del 1992 es va desencadenar als Països catalans l’anomenada “ràtzia olímpica� contra l’independentisme català, dirigida pel magistrat Baltasar Garzón. En el marc d’aquesta ofensiva repressiva van ser detingudes desenes de persones, 31 de les quals van denunciar haver estat torturades a mans de la Guàrdia Civil. Les detencions inicials tenien l’objectiu de perseguir els autors d’algunes accions reivindicades per Terra Lliure. Però tot seguit van ser detingudes persones d’un espectre polític molt ampli: militants de l’MDT, CSPC, CUP, PCC, Catalunya Lliure, Alternativa Verda, ERC i UPV.
Ara bé, l’objectiu prioritari que perseguien des d’un principi els torturadors i els seus comandaments político-jurídics era un: les estructures estratètiques de l’independentisme combatiu, especialment l’MDT. A banda de la intenció d’atemorir el moviment independentista i qualsevol reivindicació nacional com a efecte secundari de les detencions, l’objectiu principal fou intentar liquidar d’arrel un dels nuclis polítics que de l’independentisme combatiu, que qüestionava el projecte espanyolitzador i especulatiu dels fastos olímpics del 1992.

Les detencions havien tingut una campanya prèvia de criminalització que aleshores no vam saber copsar. Repassant les hemeroteques, podem observar com diaris com El País ja preparaven el terreny de les detencions mitjançant la criminalització de l’MDT. També Ferran Cardenal, governador de Barcelona, declarava setmanes abans de les detencions a Catalunya Ràdio que no podrien acabar amb Terra Lliure sense abans anorrear l’organització que li donava “cobertura ideològica�. Amb el temps hem pogut saber que aquesta operació contra l’Esquerra independentista era una qüestió d’Estat i sembla ser que es va gestar en un reunió a Baden Baden (Alemanya) l’any 1990 [1], en què van participar alts responsables polítics i militars de l’Estat.

Per a aquest cop repressiu, l’Estat hi van abocar tots els recursos: aprofitant la treva d’ETA –que havia manifestat que no actuaria durant els JJOO–, van focalitzar tota la bateria repressiva en aquesta operació. Segons la premsa, les detencions haurien estat realitzades per un grup de 200 agents, grup que hauria estat reforçat per membres exportats del País Basc com a experts en “lluita antiterrorista� [2]. Molts mesos abans, els serveis secrets espanyols (CESID-GC) havien infiltrat agents a diferents àmbits de l’Esquerra Independentista [3], fet que avala la hipòtesi que el cop repressiu havia estat ideat molt temps enrere i tenia com a objectiu liquidar un nucli polític determinat.

Els interrogatoris als primers detinguts ja tenien com a objectiu obtenir informació política i intentar involucrar-hi fos com fos la direcció política del MDT [4], objectiu que van mig acomplir, ja que gran part del seu Secretariat Nacional va ser detingut, torturat i empresonat, mentre que d’altres militants havien de romandre amagats per evitar la seva detenció.

Aquell 1992 la pràctica de la tortura no va ser una novetat per a al moviment independentista. Anteriorment, s’havien succeït periòdicament detencions en què s’aplicava l’anomenada llei “antiterrorista� i es torturava els i les detinguts/des. Aquestes onades repressives també pretenien destruir el nucli militant que dinamitzava el moviment independentista: 1980, 1981, 1985 i 1988. Però malgrat la repressió, l’Esquerra independentista es regenerava. El 1992, però, la repressió va prendre una dimensió fins aleshores desconeguda. El nombre de detinguts, la indiscriminació judicial i la pràctica desinhibida de la tortura van aconseguir atemorir i desmembrar temporalment l’independentisme català. Alhora, l’ERC encapçalada per Àngel Colom negociava la sortida individual d’alguns dels encausats a través del procés de reinserció [5], amb la finalitat de treure rèdit polític de la nostra desfeta. Una ofensiva des de diversos fronts que van deixar en un greu estat de salut i sobretot desorientada durant un bon temps l’Esquerra Independentista.

D’aleshores ençà, durant dotze anys, denúncies per les tortures patides pels detinguts han estat sistemàticament arxivades i desestimades per l’aparell judicial espanyol. Farà uns anys, però, una denúncia col·lectiva de 15 demandants va ser admesa al Tribunal Europeu de Drets Humans d’Estrasburg [6] (TEDH). La perseverança dels demandants i el suport de col·lectius com els CSPC, els Familiars dels Presos independentistes, la Comissió de Portanveus, la Coordinadora de Torturats el 1992 i Alerta Solidària, en cada moment del procés, han fet possible la victòria que suposa la sentència del TEDH, que ha condemnat l’Estat espanyol per no haver inevestigat les denúncies de tortura el 1992.

La pràctica de la tortura contra el projecte independentista ha tingut amb el temps un efecte boomerang, ja que ha posat de manifest el vertader rostre de l’Estat espanyol. La figura del jutge Garzón, un dels responsables d’aquesta operació, ha quedat fixada en la memòria col·lectiva de molts catalans i catalanes com la del responsable de les tortures que van patir tants independentistes. Tanmateix, els botxins que asfixiaven i colpejaven els detinguts i els seus comandaments polítcs mantenen encara l’estatus de l’anonimat i la impunitat.

Si alguna cosa han d’aprendre l’enemic espanyol i francès és que el moviment independentista no és fàcil d’eliminar del mapa. Han estat moltes les ofensives repressives que hem anat superant. I la criminalització, el boicot mediàtic, la marginació i la repressió administrativa. La desfeta del 1992 tampoc va suposar la fi del projecte de l’Esquerra Independentista ni dels militants que en formaven part, com ho demostra el fet que molts dels qui van viure la tortura, la presó o l’exili aquell 1992 continuen lluitant al si de les diferents instàncies del moviment.



[1] Aquestes dades han estat citades al llibre Operació Garzón. Un balanç de Barcelona ‘92, de David Bassa. Llibres de l’�ndex, 1997.

[2] Els testimonis dels detinguts explicaven que els guàrdies civils feien entre ells servir noms falsos d’origen basc en moltes ocasions. Per tant, no és difícil pensar que traslladessin agents experts a torturar detinguts des del País Basc, tenint en compte la situació de treva amb ETA i les detencions de Bidart el 1992.

[3] Algunes d’aquestes infiltracions les podria haver realitzat un equip del “Lobo� (Mikel Lejarza Eguía), per encàrrec del CESID, com explica a la seva biografia Lobo. Un topo en las entrañas de ETA (Plaza & Janés) i com descriu l’article “Un lobo en el rebaño de Terra Lliure� (Interviu, maig 2003).

[4] Als primers detinguts se’ls interrogava sobre la seva relació amb els aleshores membres del SN de l’MDT, tot i que en molts casos no n’existís cap. Pels testimonis dels detinguts sabem que la Guàrdia feia repetir les declaracions als interrogatoris per tal que, entre d’altres coses, els detinguts incriminessin la direcció política de la nostra organització a les declaracions policials i judicials.

[5] L’anomenat procés de “reinserció� consisteix a doblegar les creences polítiques i el sentit de la solidaritat del detingut per establir-hi una mena de “contracte�, segons el qual se li atenuaran les acusacions fiscals mentre mostri penediment i col·laboració amb l’aparell jurídic i policíac, fet que suposa implicar els i les companys/companyes de militància i subministrar les dades internes que li requereixen els cossos repressius.

[6] Per a més informació sobre el procés judicial, podeu consultar “L’Estat espanyol a la banqueta dels acusats� (La Veu núm. 58, setembre 2003) i Operació Garzón. Un balanç de Barcelona ‘92, de David Bassa.
Mira també:
http://www.defensadelaterra.org

This work is in the public domain

Comentaris


Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: 1992-2004:article sobre la repressió contra l'Esquerra independentista
28 nov 2004
No podran acabar mai amb la lluita de l´independentisme revolucionari!!!

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: 1992-2004:article sobre la repressió contra l'Esquerra independentista
28 nov 2004
com article d'apologia del MDT, una organització/partit d'escasos/es militants amb més teoria que pràctica, no està malament, però, si el que s'intentava era fer un article sobre la repressió a l'esquerra independetista durant el periode 1992-2004, crec que us heu deixat (intencionadament o no?) molts casos represius pel camí, no és qüestió de citar-los tots, simplement, aquest article és irreal, ja que el fet que al '92 alguns militants del MDT (alguns dels quals avui encara segueixen dient pestes de la seva direcció) patissin la repressió, no significa que avui en dia NI MDT ni la seva anterior o actual direcció siguin capaços d'analitzar correctement l'evolució política i històrica dels PPCC, clar exemple les europees a ñes CUP, o l'actual document de la ruptura democràtica, un document mediocre, que MDT preten presentar com la solució a tots els mals dels PPCC, sense adonar-se'n que el que li cal als PPCC no només són teorics (que si que ens calen), sinó pràctics, gent que dixa la ploma i pren el carrer, lluita colze a colze amb les classes populars d'arreu del país.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: 1992-2004:article sobre la repressió contra l'Esquerra independentista
28 nov 2004
doncs bé, una, ja et vaig seguint per indymedia jo que no sóc pas de l'MDT, i em sembla que si fas aquest anàlisi a l'inversa, no només ens calen "pràctics", i perdona, però crec que vius, generalitzant, rodejada d'aquests darrers en uns llocs molt concrets de la infinitat de comarques que tenim. a base de concerts, manifestacions i manifestos tampoc anem enlloc...

ens cal gent de tot arreu, cadascú amb el seu perfil. ni intel·lectuals dogmàtics, ni esquerranistes pamfletaris

i ens sobra el ressentiment barat, jo estic farta que indymedia serveixi per posar a caldo a determinades organitzacions per part de pallassos amb una immaduresa política galopant. l'MDT, o els seus militants, o gent afí, té tot el DRET a penjar el que li vingui en gana que faci, a l'igual que fa tothom. I perdona, però amb missatges com ara el teu, que no venen a res, sembla que hi estiguis en contra

Ets una mica curta de mires si no veus que aquest article es refereix a l'operació garzón i prou. senzillament, tens prejudicis, i te'ls hauries d'anar treient si volem construïr un moviment i no un circ com el que patim (totes!) ara.

O veiem que no som res i que no estem a més a més veritablement "lluitant colze a colze amb les classes populars d'arreu del país", o malament anem

ala, a reflexionar

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: 1992-2004:article sobre la repressió contra l'Esquerra independentista
28 nov 2004
HAAAA!, Llavors, el que volia la gent del MDT era enganyar un altre cop...
És a dir, si vull que la gent es miri un article que jo he fet, li poso un títol atractiu, encara que no tingui res a veure amb el contingutr real.
A aquest pas el proper missatge, serà... Demà, Independència i Socialisme, gracies al MDT, demà ho aconseguirem!
Prou demagogia barata!
Per cert estic molt d'acord amb que cal gent a tot arreu, però... algú hem sap dir quina implantació nacionat te el MDT? quants militants dieun ser? és que a la seva web, no posa ni quantes assamblees locals o comarcals tenen (perqué suposo que son assamblearis, no?).

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: 1992-2004:article sobre la repressió contra l'Esquerra independentista
28 nov 2004
HAAAA!, Llavors, el que volia la gent del MDT era enganyar un altre cop...
És a dir, si vull que la gent es miri un article que jo he fet, li poso un títol atractiu, encara que no tingui res a veure amb el contingutr real.
A aquest pas el proper missatge, serà... Demà, Independència i Socialisme, gracies al MDT, demà ho aconseguirem!
Prou demagogia barata!
Per cert estic molt d'acord amb que cal gent a tot arreu, però... algú hem sap dir quina implantació nacionat te el MDT? quants militants dieun ser? és que a la seva web, no posa ni quantes assamblees locals o comarcals tenen (perqué suposo que son assamblearis, no?).

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: 1992-2004:article sobre la repressió contra l'Esquerra independentista
28 nov 2004
Tant et preocupa cuant gent pugui tenir?
Aquesta preocupació la té una altra mena de gent, els nostres enemics.

Em sembla que l'article té relació amb la sentència del Tribunal d'Strasburg, una sentència històrica. I, certament, el mdt no va rebre la patacada per ser "teòrics". Aquestes respostes malicioses indiquen que encara s'ha de superar molt sectarisme i altres malesllets, que no són del passat, sinó que existeixen actualment.

personalment en conec un, que treballa amb mi en l'àmbit de la llengua. m'és igual si són molts més, perquè amb un i la seva feina ja em mereixen un bon respecte, un exemple de treball constructiu.

salut a tots i no ens equivoquem, no perdem el NOrd

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: 1992-2004:article sobre la repressió contra l'Esquerra independentista
28 nov 2004
El nombre te la seva importància, Agri.
És conegut, que al llarg de la història del MCAN, grupusculs amb poca o nul·la implantació i amb més tirada per la ploma i la poltrona que no pas per la lluita popular i la mobilització social, han intentat condicionar la linia política del Moviment, cal saber on situar a cada agent polític del MCAN, i si MDT és quantitativament tanta gent com el ja dissolt Aixec, o col·lectius locals amb tanta o més militància (Espenta, UM9,...).
No podem deixar en mans de 4 persones amb poca pràctica revoilucionaria (per molta pràctica que tinguessin fa 10 o 15 anys!) les regnes d'un moviment que s'autoanomena revolucionari!
És per aixó que és preocupant saber quanta gent hi ha al darrere! Jo particularment no crec que sigui el MDT cap preocupació pels meus enemics, doncs és evident que són inofensius alhora de plantar cara a França, Espanya i al Capital.
I no us pesnseu que una sentència a Europa ens donarà la llibertat, cal molta més lluita, i lluita actual, no viure de les "glories" de fa 15 anys!
Quan parles de sectarisme a que et refereixes? a la manera que MDT te de treballar? A la nul·la integració d'aquesta organització alhora de treballar espais com immigració, especulació, repressió, mobilitzacions socials,...
Si és aixó estic totalment d'acord hem d'acabar amb el sectarisme de les organitzacions que sense pràctica revolucionaria, intenten teoritzar el moviment!

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: 1992-2004:article sobre la repressió contra l'Esquerra independentista
28 nov 2004
Sí home, la mani d'ahir va convocar les masses revolucionàries... Si això era tota la militància del futur projecte polític que necessitem, més val que pleguem, no?

No ens baixem del burro, no. I si tinguéssim una mica més de mires i de sentit autocrític?

Si l'article que obre aquesta notícia està bé, està bé. I què hem d'anar donant-hi voltes a l'assumpte sobre la seva autoria?

Un exemple: la Xarxa basca-roja són "quatre gats", i en canvi ningú s'atreviria a qÜestionar la seva fenia, que és de molt profit.

Un altre: si ERC arrossega 500.ooo vots i algunes manis de l'EI 100 persones només, vol dir que aquest acte de mobilització siguin uns manipuladors, fraccionadors, sectaris?, etc etc etc.
Jo crec que no: és una expressió política, sense massa convocatòria per les raons que siguin, però que ha optat per aquesta via (s'equivoquin o no).

"El canvis qualitatius provoquen canvis quantitatius" K:MARX

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: 1992-2004:article sobre la repressió contra l'Esquerra independentista
29 nov 2004
Em sembla que aneu molt mal encaminats, els distorsionadors d'allò que diu l'MDT. Llegiu-vos el document de la RUPTURA DEMOCRÀTICA PER LA INDEPENDÈNCIA, i us quedarà clar que això que es diu no és així. Ho podeu veure a la web:
http://www.defensadelaterra.org/

Aquest fragment és prou significatiu, i trenca tots els tòpics i verborrea maliciosa que s'hi escampa:

"El moment present
El moviment popular per la independència no és patrimoni dels grups que van iniciar-lo fa unes dècades ni de cap partit en concret; és responsabilitat i patrimoni de tothom que es vulgui alliberar. La nova fase de consciència política ressorgida al llarg de la dècada de 1990 s’expressa per mitjà d’un ampli moviment de base que és més madur i més polititzat que abans. Té diferents expressions polítiques, socials i culturals i, tot i que ha de definir encara de manera adequada la seva estratègia, té una força important.

Independència vol dir, doncs, per a la nostra experiència col·lectiva immediata, situar de manera clara la fi dels ròssecs del franquisme, la fi dels tics antidemocràtics, l’abolició de la monarquia borbònica, la supressió de les pressions del centralisme i del nacionalisme espanyol agressiu i bel·licista, vol dir fer efectiva la ruptura democràtica que s’havia d’haver fet amb el règim dictatorial.

És per això que diem que la Ruptura Democràtica per la Independència és un veritable antídot contra continuisme transfranquista, representa “fer cau i net� amb un passat que ja hauria de quedar relegat per sempre més a unes pàgines nefastes de la història de la nostra opressió".
http://www.defensadelaterra.org/

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: 1992-2004:article sobre la repressió contra l'Esquerra independentista
29 nov 2004
perque no te'n vas a cagar i deixes la teva bilis per que se't passi la ressaca

(he esborrat el que posava a continuacio, perque feu perdre la paciencia)

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: 1992-2004:article sobre la repressió contra l'Esquerra independentista
29 nov 2004
caray pues a mi me parece que la represión se ha quedado corta porqué aun veo a algunos putos separatistas....HIJOS DE PUTA deberiamos pasaros a todos por le garrote vil.
Limpiemos cataluña de separatistas e mierda

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: 1992-2004:article sobre la repressió contra l'Esquerra independentista
29 nov 2004
una, si ets la dues i la tres t'has lluït...

no tens punyetera idea del que t'omples la boca, pensa-hi abans de dir segons què i escolta (llegeix) una mica als demés. no saps res de l'Espenta, per exemple ni de gent que corre per l'UM9 sembla. I se'm acudeix algú amb cert nombre de militància però que masses assemblees locals no té (només cal veure la web i veure on n'hi ha i on no)

i dale amb L'MDT...et torno a girar el mitjó, de fet no cal, sembla que tu creguis que hi ha gent que es treballa el carrer (no el ghetto) de debò. és que ja podem plegar, amb tanta autocomplaença i eslogàn de merda. escrius a cop de discurs de pamflet, per no fer no crec ni que puguis "teoritzar" tu

si tu creus que podem prescindir d'alguna organització, a mi em sobres tu. gent com tu aparca a gent molt més bona per la lluita i no parlo pas de l'MDT, i això és intolerable.

deixa el ressentiment que vomites i treballa de debò. canalitzem la ràbia

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: 1992-2004:article sobre la repressió contra l'Esquerra independentista
01 des 2004
No entenc que l'independentisme tingui cap autoritat moral de denunciar tortures després del que ha fet a les presons catalanes recolzant sindicats de presons corporativistes.

He llegit la pàgina web www.adecaf.com i penso donar-me de baixa de l'organització on milito.

No es pot anar defensant els drets humans i denunciant tortures i fer després el que van fer CATAC i la COS.

No conec cap sindicat de presons indepdendentista que hagi denunciat els maltractaments que hi ha a les presons catalanes.

Que volen fer-hi afiliats???

Quin fàstic, que hipòcrites!!!

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: 1992-2004:article sobre la repressió contra l'Esquerra independentista
02 des 2004
L'INDEPDENDENTISME TORTURA I ASSASSINA!!!!

PRESONS CATALANES=CAMPS DE CONCENTRACIÓ AMB ESTELADA CRIMINAL.

BRIANS=CAN BARGALLÓ.
Sindicato Sindicat