Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: educació i societat
EL RECTOR DE LA UNIVERSIDAD DE BARCELONA retita la proteccion al profesor amenazado
24 nov 2004
Desde el pasado lunes, Francisco Caja, el profesor amenazado por grupos independentistas, no cuenta con la protección del guardia de seguridad que le fuera asignado por el Rector de la Universidad de Barcelona tras la agresión por un grupo de encapuchados. La decisión del Rector de suprimir las medidas de seguridad, que no fue anunciada al citado profesor, carece de justificación alguna y coloca a éste en una situación de grave riesgo e inseguridad incompatible con el libre ejercicio de su libertad de cátedra.
El Rector de la Universidad con esta injustificable medida parece ceder a las presiones de grupos como la "Coordinadora de Estudiants del Països Catalans" y la "Alternativa Estel", protagonistas de las agresiones y amenazas a diversos profesores en la U.B, procurándoles una vez más una total impunidad. La decisión del Rector, que compromete gravemente la seguridad y libertad del citado profesor, es tanto más injustificable cuando más de doscientos profesores universitarios, entre los que figuran, entre otros Aurelio Arteta, Antonio Beristain, Mikel Buesa, Carlos Castilla del Pino, Javier Corcuera Atienza, Félix de Azúa , Francesc de Carreras, Antonio Elorza, Arcadi Espada, Ferrán Gallego, Fernando García de Cortázar, Francisco Llera, José Lorite Mena, Carlos Martínez Gorriarán, Reyes Mate, Gotzone Mora, Javier Muguerza, Félix Ovejero, Xavier Pericay y Fernando Savater le han dirigido una carta en la que tras denunciar las agresiones sufridas por el profesor Francisco Caja, le instan a adoptar "las medidas necesarias para erradicar sucesos de este tipo, porque la experiencia de otras universidades ha dejado claramente demostrado que limitarse a la condena verbal de este tipo de agresiones sólo sirve para propiciar su repetición y extender un clima de impunidad para los violentos e indefensión para sus víctimas.
actoaulamagna.jpg
CARTA AL RECTOR DE LA UNIVERSIDAD DE BARCELONA CONTRA LAS AGRESIONES AL PROFESOR FRANCISCO CAJA

Magnífico señor Rector de la Universidad de Barcelona:

Los abajo firmantes, catedráticos y profesores de universidad, así como los ciudadanos y grupos cívicos que suscriben este escrito, queremos expresarle nuestra preocupación por la nueva agresión padecida por nuestro colega Francisco Caja, profesor de filosofía de la Universidad de Barcelona, mientras impartía una de sus clases en la facultad. Los agresores, un grupo de jóvenes encapuchados que asaltaron su despacho destrozando la puerta y vociferando amenazas injuriosas, acusan al profesor de Caja de ser un "fascista anticatalán" por mantener una actitud crítica hacia la política lingüística de las instituciones catalanas, así como por haber invitado a la universidad en diversas ocasiones a otros profesores y políticos, también agredidos en otras ocasiones e igualmente tachados de "feixistes" por esa escuadra juvenil a la que, por sus actos y verborrea, conviene exactamente la definición de fascismo. Consideramos que esta clase de ataques, materiales y verbales, son incompatibles con las funciones elementales de cualquier universidad, contrarios a la libertad académica, e intolerables desde cualquier otro punto de vista político, jurídico o ético congruente con la defensa de los derechos humanos y las libertades básicas. Nos preocupa que estas agresiones, que ya se han producido con anterioridad en la Universidad de Barcelona, queden otra vez impunes y sin merecer medidas preventivas que garanticen a docentes y alumnos la libertad de palabra y de conciencia indispensables en cualquier institución académica respetable, además de la seguridad básica sin la que hablar de libertad resulta una quimera o un ejercicio de hipocresía. Queremos también manifestarle nuestra plena solidaridad con el profesor Francisco Caja, así como con cualquier otro miembro de cualquier comunidad académica de nuestro país que sea perseguido por el libre uso de su derecho a discrepar de cualquier aspecto de la política institucional, por exponer sus críticas o por proponer iniciativas legales y pacíficas conducentes a su modificación. Está en su mano y en la del Rectorado que dirige tomar las medidas necesarias para erradicar sucesos de este tipo, porque la experiencia de otras universidades ha dejado claramente demostrado que limitarse a la condena verbal de este tipo de agresiones sólo sirve para propiciar su repetición y extender un clima de impunidad para los violentos e indefensión para sus víctimas, mientras que una actuación decidida consigue fácilmente restablecer una seguridad y libertad razonable para todos.
Mira també:
http://www.convivenciacivica.org/

This work is in the public domain

Comentaris

Re: EL RECTOR DE LA UNIVERSIDAD DE BARCELONA retita la proteccion al profesor amenazado
24 nov 2004
camarero... una de paco a la caja! :P
Re: EL RECTOR DE LA UNIVERSIDAD DE BARCELONA retita la proteccion al profesor amenazado
24 nov 2004
Gràcies per posar el nom d'AE i CEPC en el comunicat...
Sabeu que acusar sense proves es un delicte???...ens ho poseu moooooolt fàcil!
Re: EL RECTOR DE LA UNIVERSIDAD DE BARCELONA retita la proteccion al profesor amenazado
24 nov 2004
Curiós que dels signants del manifest, la gran majoria ni estudia ni treballa en universitats catalanes. La deuen conèixer millor que els que hi passem cada dia?

Han posat seguretat a la professora que Caja va agredir fa pocs anys? Recordem que Caja va ser expulsat de sou i feina de la facultat de filosofia per agredir una professora davant tots els seus alumnes!

La propera campanya contra ell pot anar encaminada contra el maltracte a les dones... Així no es podrà fer la victima!
Re: EL RECTOR DE LA UNIVERSIDAD DE BARCELONA retita la proteccion al profesor amenazado
24 nov 2004
Curioses les sigles CCC (convivència civica catalana). Té gracia perquè:

Ni són civics
Ni volen la convivència.
Ni són catalans.

Convivència Cínica a Catalunya els és mes apropiat!

A veure si la CEPC o AE li foten peles amb les falses acusacions cap a ells! Es una altre forma de finançar-se a part dels concerts o la venta de material!
Re: Quien nos protege de este profesor mediocre y violento!?
24 nov 2004
-Suspès de sou i feina Francisco Caja
[El Periodico, novembre del 2000]

"Francisco Caja López ha estat suspès de sou i feina durant un any i mig com a professor titular del departament d'Història de la Filosofia, Estètica i Filosofia de la Cultura de la Universitat de Barcelona (UB).

Una sentència de la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, emesa el 24 d'octubre, confirma la sanció de 18 mesos imposada pel rector de la UB, Antoni Caparrós, per haver insultat i agredit una professora en presència dels seus alumnes. La sala arriba a qualificar la decisió del rector de 'benevolent'."



-Un exemple de convivencia i civisme?
[2002]

"Als catàlegs de la Biblioteca Nacional de España no consta que l'intel·lectual Caja hagi publicat mai cap llibre, però això sí, ha signat tot el que ha pogut contra la normalització del català, i ha potinejat tota mena de contenciosos, sentències i sentencietes. Una d'elles, emesa pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) amb data del 24 d'octubre del 2000, li ratificava una suspensió de treball i sou de 18 mesos imposada per la UB.

Resulta que aquest campió de la convivència i el civisme -dirigent, a més, d'una organització de 'masses' anomenada Profesores para la Democracia- va agredir una altra professora de la seva Facultat l'any 1994. La va fer fora de classe violentament, a empentes, i -segons considera provat la sentència- va dir-li en presència dels seus alumnes:

'Eres una incompetente, una estanquera, una vendedora de El Corte Inglés, una incapaz, una mierda de profesora, y te echaré de una patada en el culo'. Un detall significatiu: la sentència del TSJC considera que la decisió interna de la UB fou "benevolent", atesa la gravetat dels fets."



-Per saber de que va realment el CCCaja, només cal veure com s'ajunta amb el blaverisme d'extrema dreta més ranci. Arriba a condemnar fins i tot l'Eurorregió de Maragall com una amenaça a la "unidadespaña", etc. Pobret Maragall, no us sembla? Després en ve amb alló de reformar espanya i tal.
[Telenoticies, 2004]

"La Federació d'Associacions Culturals d'Aragó oriental, l'Acadèmia de Sa Llengo Baleà, la Plataforma en Defensa de Sa Llengo Baleà, el Circulo Cultural Mallorquín, la Embajada Cultural de Baleares, Convivència Cívica Catalana, Grup d'Acció Valencianista i Nou Valencianisme han firmat un manifest en el qual denuncien qualsevol proposta que des del front nacionalista català propiciï l'aproximació geogràfica i política de Catalunya, Aragó, les Illes Balears i el País Valencià sota 'la recurrent mentida de la unitat lingüística'.

Els firmants denuncien que l'objectiu de l'euroregió Pirineus-Mediterrani és subvertir l'Estat espanyol i el seu disseny autonòmic i alerten que aquestes qüestions no poden quedar en mans d'oportunistes ni de la frivolitat política."
Re: EL RECTOR DE LA UNIVERSIDAD DE BARCELONA retita la proteccion al profesor amenazado
24 nov 2004
"Retita" jajaja
No us fa cas ningú!
Re: EL RECTOR DE LA UNIVERSIDAD DE BARCELONA retita la proteccion al profesor amenazado
24 nov 2004
hahahahahahahaaaa...!!!
Akesta penya és la òstia, la veritat és ke s´ha de reconèixer ke s´ho curren moltíssim, vull dir ke realment cal currar-s´ho molt per elaborar un discurs tan patèticament i cínicament fals com el ke propugnen akests pallasos.
Per damunt de lerrouxistes i de mentiders, per damunt de tot viurem!!!
Els Països Catalans...Ara i Sempre Endavant!!!
Imparables cap a la Llibertat!!!
Llibertat Presos de l´Hospi!!!
Llibertat Preses Polítiques!!!
Us volem a tots/es a casa!!!
Re: EL RECTOR DE LA UNIVERSIDAD DE BARCELONA retita la proteccion al profesor amenazado
24 nov 2004
Em sembla molt estrany que els qui han defensat sempre l'ús de la violència com a instrument per a imposar les seves fastigoses idees totalitàries vulguin criticar el professor Caja.

Companys:

Hi ha dues violències, la seva i la dels seus adversaris polítics. Una és bona i vàlida, l'altra és "feixisme".

Però si comparem la violència feixista amb la violència "revolucionària", les xifres canten: l'esquerra ha assassinat 100 milions de persones, acusades de feixistes.

Els nazis van matar 5,1 milions de jueus.

Les xifres canten.

Això fa mal, oi????

Foteu-vos, assassins!!!!

El vostre temps s'ha acabat. Esteu derrotats intel·lectualment, el rellotge corre contra vosaltres i aviat estareu al banc dels acusats.
El que ha fet el professor Caja no té ni punt de comparació amb el que vosaltres li vau fer a Jiménez Losantos, per exemple, o a l'avia de Borges Blanques, Emília Aldomà, que vàreu assassinar en nom de la "nació".

I si no heu assassinat més, és perquè no heu pogut, i això no ho dic jo, ho diu en Frederic Bentanachs al seu llibret apologètic.

S'acosta l'hora de la veritat. Teniu els dies comptats i menjareu merda per un tub.

Salut i visca Catalunya sense proetarres!!!!
Re: EL RECTOR DE LA UNIVERSIDAD DE BARCELONA retita la proteccion al profesor amenazado
24 nov 2004
Avís per a qui encara es llepi el dit o no conegui les anteriors "aportacions" d'aquest personatge:

ADECAF no ho diu obertament, ho amaga tant com pot, però la seva ideologia és la neofeixista.

ADECAF = PxC = Euroland über alles
Re: EL RECTOR DE LA UNIVERSIDAD DE BARCELONA retita la proteccion al profesor amenazado
24 nov 2004
Si no ho diu obertament, com saps que és feixista???

I si jo afirmo que tu no ho dius obertament, però ets un policia infiltrat que amb la teva defensa del terrorisme el que fas es desacreditar el nacionalisme català????

Això seria més verosímil.

Si ADECAF ho oculta, el que vols dir és que no tens proves, i si no tens proves, no ho pots demostrar.

En cas contrari es podria demostrar tot.

No vinguis aquí amb arguments de l'època de les chekes. El teu sector polític utilitzava aquesta etiqueta de feixista per assassinar gent, i hi van caure 100 milions de persones. No vinguis als fòrums amb merda policial de la NKVD. Els teus temps han passat, criminal, ara ja no tens res a fer. T'agradaria matar i torturar, però no pots. T'has de fotre, fill de puta.
Re: EL RECTOR DE LA UNIVERSIDAD DE BARCELONA retita la proteccion al profesor amenazado
24 nov 2004
Avís per a qui encara es llepi el dit o no conegui les anteriors "aportacions" d'aquest personatge:

ADECAF no ho diu obertament, ho amaga tant com pot, però la seva ideologia és la neofeixista.

ADECAF = PxC = Euroland über alles
Re: EL RECTOR DE LA UNIVERSIDAD DE BARCELONA retita la proteccion al profesor amenazado
24 nov 2004
Ets una mena de robot programat per repetir sempre el mateix o simplement ets subnormal???
Re: EL RECTOR DE LA UNIVERSIDAD DE BARCELONA retita la proteccion al profesor amenazado
24 nov 2004
Avís per a qui encara es llepi el dit o no conegui les anteriors "aportacions" d'aquest personatge:

ADECAF no ho diu obertament, ho amaga tant com pot, però la seva ideologia és la neofeixista.

ADECAF = PxC = Euroland über alles
Re: EL RECTOR DE LA UNIVERSIDAD DE BARCELONA retita la proteccion al profesor amenazado
24 nov 2004
la nueva cantinela de la extrema derecha es relativizar la barbarie nazi aportando las cifras de la represión stalinista

vuelven los tiempos de la guerra fría en los que sólo había dos bandos posibles, los buenos y los malos

lo curioso es que ahora 'los buenos' cuentan a Hitler entre sus filas

todo encaja
Re: EL RECTOR DE LA UNIVERSIDAD DE BARCELONA retita la proteccion al profesor amenazado
24 nov 2004
foteu-vos capullus. esteu fora de joc.
Re: EL RECTOR DE LA UNIVERSIDAD DE BARCELONA retita la proteccion al profesor amenazado
24 nov 2004
Com un agressor (Caja) pot parlar d'agressions?
Que parlin les seves víctimes!

Com uns encaputxats, tan ben fotografiats, fan el pena d'aquesta manera i no s'obren investigacions...uy uy uy...quin tuf. Està cantat que van ser uns nois a sou (pot ser per ETT), d'en Paco Caja, que salta a la vista, home!

CCC...d'aquest millor ni parlar-ne...però lo que si és segur, que això és un pla, traçat desde altes instàncies de la dreta espanyolista...així quwe aneu amb cuidado, no seguiu el joc, deixeu les visceralitats per ells, que siguin ells els que apretin els seus budells, nosaltres pensem amb el cap, veritat!

Salut Revolució i demostrem les seves mentides, movem-nos, busquem complicitat d'altres universitats, de associacions, de ´gent, de l'ambit que sigui...i vigileu que la campaña de criminalització comença, volen tornar a escriure una pàgina negre a la història, i les seves plomes comencen a vomitar tinta sobre paper.
Re: EL RECTOR DE LA UNIVERSIDAD DE BARCELONA retita la proteccion al profesor amenazado
24 nov 2004
Hablando de genocidios, el récord lo tienen los españoles que entre 1492 y 1580 se cargaron entre 70 y 80 millones de americanos. El mayor genocidio de toda la Historia.
Re: EL RECTOR DE LA UNIVERSIDAD DE BARCELONA retita la proteccion al profesor amenazado
24 nov 2004
Ei, estic d'acord amb el company jonathan. Fem servir el cap i deixem-nos de visceralitats. Les víctimes, del comportament d'aquest personatge, així com professors d'altres universitats, col·lectius, associacions d'alumnes...haurien de redactar una manifest mostrant el seu malestar per la criminalització i intent de transportar el conflicte basc a les universitats catalanes.
I sinó paguem-li un bitllet sense retorn a Salamanca!! El diari el punt de les comarques del Vallès va redactar una notícia molt interessant sota el titol " Víctima o botxí".Miraré d'enviar-vos el dia exacte de la publicació.Salut jona
Re: EL RECTOR DE LA UNIVERSIDAD DE BARCELONA retita la proteccion al profesor amenazado
24 nov 2004
Els col·leguilles feixistes de Bastaya (això dic jo...) també el recolzen.

Ara se sent increpat, però mirem què va fer fa un temps...

http://www.uib.es/premsa/novembre00/dia-29/287013.htm

Convivència cívica? Tipus d'entitat com Bastaya que amb el seu nom no predica amb l'exemple.
Ja era hora!
24 nov 2004
A mi hem sembla que el Paco no el va atacar ningu i s'ho han inventat tot per aconsseguir publicitat gratuita.
Ja era hora que el rector se n'adones i deixes de malgastar fons publics en les fantasies del profe aquest.
Si de cas es als alumnes i d'altres treballadors a la universitat a qui s'ha de protegir contra la energumens com aquest i les seves fantasies mentals
Re: EL RECTOR DE LA UNIVERSIDAD DE BARCELONA retita la proteccion al profesor amenazado
24 nov 2004
Aquest tio de profe no en té res, sols es un pallasso al qual el PP ha comprat a base de milions. Viu d'això de fer-se la victima. Sabeu quan van costar les jornades que va muntar fa 4 anys? 8 milions de peles. i direu però que van fer? Doncs 3 xerrades amb profes i d'altres paios com ell que vingueren de llocs tan distants com la facultat del costat! O que dificil. i ara que li hem de pagar una escorta? Proposo que la ub li pagui un bitllet d'anada a Valladolid.

Per cert l'altre opció seria aplicar-li el vell mètode LOSANTOS. Va resultar molt efectiu, l'unic que com deia Manuel de Pedrolo potser fora millor que en lloc de la cama li bolessin el cap!
Re: EL RECTOR DE LA UNIVERSIDAD DE BARCELONA retita la proteccion al profesor amenazado
24 nov 2004
Sr. Caja, li recomano aquesta web:
http://webpersonal.uma.es/de/aperezp/Nueva/Sillas.htm
Re: EL RECTOR DE LA UNIVERSIDAD DE BARCELONA retita la proteccion al profesor amenazado
24 nov 2004
Algú sap quines circunstancies s'han de donar per tal que un professor d'universitat com el Caja pugui ser despatxat?
Re: EL RECTOR DE LA UNIVERSIDAD DE BARCELONA retita la proteccion al profesor amenazado
24 nov 2004
Les circunstàncies que s'han de donar per ser un professor mediocre que no fot res pel que fa a la seva feina excepte organitzar sectes financiades per l'extrema dreta espanyola, a més de per agredir a una professora i a un bidell alhora que maltracta continuament els seus malaurats alumnes és... tenir la cobertura i peles del ministeri de l'interior espanyol.
Re: EL RECTOR DE LA UNIVERSIDAD DE BARCELONA retita la proteccion al profesor amenazado
25 nov 2004
Se aportan cifras no de la represión estalinista, sino de las izquierdas, que empezó con Lenin, siguió con Stalin, Mao, Pol Pot, Kim il Sung.

Y llega a ETA, heredera del sector político más criminal de la historia de la humanidad, o sea vosotros.

Vosotros, que llevais medio siglo agitando los crímenes nazis para ocultar los vuestros y, lo que es peor, para poder seguir matando.

No es que la extrema derecha utilice los crímenes estalinistas para relativizar la barbarie nazi, no, es que ya se osn acabó la impunidad, cabrones, y no vais a seguir matando en nombre de vuestro puto paraíso de mierda, vuestra patraña para tontos.

Salud.
Re: EL RECTOR DE LA UNIVERSIDAD DE BARCELONA retita la proteccion al profesor amenazado
25 nov 2004
Eso de que los españoles se cargaron 80 millones lo has visto en estado místico-porrero. Pero en cualquier caso la izquierda se ha cargado 100 millones, vosotros, vosotros sois los asesinos. kabrones!!!!
Re: EL RECTOR DE LA UNIVERSIDAD DE BARCELONA retita la proteccion al profesor amenazado
25 nov 2004
Adecaf i Caja a la caixa.

RIP
Re: EL RECTOR DE LA UNIVERSIDAD DE BARCELONA retita la proteccion al profesor amenazado
25 nov 2004
Adecaf, no te aclaras ni tú

a qué te refieres exactamente cuando hablas de 'izquierda'?
Re: EL RECTOR DE LA UNIVERSIDAD DE BARCELONA retita la proteccion al profesor amenazado
25 nov 2004
FRANCISCO CAJA TRET A LA NUCA!!
Cada dia, quan arribis a la universitat mira darrera teu per què estàs apunt de caure, recorda que a cada porc li arriba el seu sant martí.

Galindo, Corcuera, Roldán, Garzón, Caja, Rajoy, Zapatero, Maragall, Bono, Ibarra, Aznar, Del Olmo, .... de todos esos cerdos nunca nos olvidaremos!!

KOP KILLER!
Re: EL RECTOR DE LA UNIVERSIDAD DE BARCELONA retita la proteccion al profesor amenazado
25 nov 2004
tú puta madre es la asesina, engendro

adecaf? de cap aniràs, de cap. gos
Re: EL RECTOR DE LA UNIVERSIDAD DE BARCELONA retita la proteccion al profesor amenazado
25 nov 2004
ADECAF = PxC = Euroland über alles

El neonazisme del sXXI
Joan, al hoyo
25 nov 2004
Joanito, polacón, toma nota. Sé que no debería decirlo, pero no me puedo resistir. Que al insigne profesor don Francisco Caja, azote permanente de todos los carcas polacones como tú, le haya retirado la escolta ese rector aragonés que se hace pasar por polaco, no significa que se halle desamparado; más bien, al contrario. Varios somos los que, por turnos, y de forma altruista -porque el defendido así lo merece- llevamos a cabo labores de vigilancia, quedándonos con las caras de todos esos criminales izquierdosos y guarros que osan agredirle de obra o de palabra. Muy pronto comenzará nuestra labor de exterminio, no lo dudes.
Re: EL RECTOR DE LA UNIVERSIDAD DE BARCELONA retita la proteccion al profesor amenazado
25 nov 2004
Nosotros, los charnegos libertarios del MAL, tambien defendemos al insigne profesor Caja, azote de los polacones. Nuestro turno en las labores de vigilancia es el de la mañana. Dejamos para los camaradas de Francisco Franco Bahamonde el turno de tarde y a los carceleros de ADECAF el de noche.

Viva nuestro lider Caja.
Viva el movimiento libertario-fascista cajalán.
Viva la Cajaluña Española
Re: EL RECTOR DE LA UNIVERSIDAD DE BARCELONA retita la proteccion al profesor amenazado
31 mar 2005
Me parece que, independientemente de nuestra opinión sobre el estado de las cosas en Cataluña, el apoyo al Sr Caja es la única postura razonable.Justificar un acto de irracionalidad y de imposición violenta "porquelosespañolistassonmuymalos" no es sino caer en el puro fascismo.
Re: EL RECTOR DE LA UNIVERSIDAD DE BARCELONA retita la proteccion al profesor amenazado
01 abr 2005
l'única postura raonable es no fer ni puto cas dels agressors que es fan passar per agredits
sobre ADECAF
18 oct 2005
Veure l'informe-anàlisi sobre ADECAF:

http://barcelona.indymedia.org/newswire/display/207020/index.php
Re: EL RECTOR DE LA UNIVERSIDAD DE BARCELONA retita la proteccion al profesor amenazado
23 gen 2006
vete al loro que ahora ya sabemos donde vives, a ver si te vas a llevar un tiro en la sesera, pedazo de nazi!
Sindicat Terrassa