Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: immigració
La malaltia de Singuerlín
06 nov 2004
Quan es cau en l'error de transformar en general el que és un cas aïllat
Hi ha comportaments poc racionals que preocupen. Fa uns dies veïns de Singuerlín, un barri humil de Santa Coloma de Gramenet, s'han revoltat contra la idea que una planta baixa sigui transformada en una mesquita. Van adduir motius de mal pagador: que si les condicions d'habitabilitat no eren les correctes, que no era el lloc idoni... La raó real i simple era la por als altres. Com un corcó, les televisions i els mitjans de comunicació en general no han parat de recordar-nos que els plans de l'atemptat de l'11 de març a Madrid potser es van elaborar en una mesquita.
Caiem, d'aquesta manera, en l'error de transformar en general el que és un cas isolat. És com si no volguéssim tenir cap mena de tracte amb capellans perquè en els darrers temps s'han fet públics alguns casos d'assetjament sexual a nens i nenes per part d'algun d'ells. Els immigrants de creences islàmiques tenen tot el dret d'obrir una mesquita per pregar i dur a terme les activitats de caire social i religiós que creguin convenient.
El que em dol és que això passi a Singuerlín, al cor d'aquella ciutat que un dia es va revoltar perquè els mancava de tot. Gent que havia vingut de qualsevol racó de les Espanyes i que trobaven que no disposaven d'escoles, ni de parcs, ni d'ambulatoris, ni de carrers asfaltats, ni de biblioteques, ni de res del que fa que un conjunt d'habitatges sigui un lloc digne per viure. Encara recordo una portada de la revista Grama, que tant va fer per millorar aquestes condicions de vida, on un King Kong immens amenaçava la ciutadania amb un títol ben concret, Santa Coloma en peligro. Alguns d'aquells que un dia van protestar amb tanta raó ara mostren una hostilitat fora de lloc envers els nous immigrants, que fan el mateix que ells van fer al seu dia: reivindicar allò que troben a faltar; en aquest cas una mesquita.
Un colomenc que també va venir de fora, de la mà dels seus pares, i que ha prosperat socialment, em deia que cal comprendre la gent senzilla, que només sent que han estat musulmans els autors de la barbaritat de l'11 de març. No hi estic d'acord. La gent senzilla no té per què deixar-se dur només pel que diuen, sinó també pel que veuen. I el que veuen en la majoria de veïns immigrants són treballadors mal pagats que lluiten per un món millor. És veritat que la por als altres és una característica primària de l'individu, però es pot ser senzill i reflexionar.
Entre els nous immigrants hi ha de tot, com passava entre els immigrants d'abans i entre els mateixos catalans. El que passa és que sovint ens ofereixen dades de presons i, és clar, veiem que creix el nombre de delinqüents que han vingut de fora. La raó és ben fàcil d'entendre. Roben sempre els que tenen menys, en general, i en aquest cas molts d'ells són estrangers. Si miréssim estadístiques dels anys 60 i 70, poden estar segurs que veuríem que els que més delinquien eren immigrants dels d'aleshores.
Per sort, entre tanta preocupació, el nou govern socialista ha aprovat un reglament de la llei d'estrangeria pactat amb patronal i sindicats on es fixen criteris racionals sobre aquells que porten temps treballant il·legalment, perquè no ho podien fer d'una altra manera, perquè puguin regularitzar la seva situació. No cal dir que això beneficiarà tothom i ajudarà a esborrar tòpics i acabarà amb denúncies que sovint arribaven als tribunals, quan el lloc per resoldre-les era un marc polític com el que ara es crea.
Cal tenir ben clara una cosa per curar malalties com la de Singuerlín: els immigrants no marxaran per voluntat pròpia perquè, com va succeir en la immigració anterior, ningú deixa el seu lloc per plaer; ho fa per millorar la situació dels seus. L'objecció que "ells són estrangers i nosaltres érem espanyols" és ben poca cosa en un món on cada vegada més les fronteres comencen a ser una ficció. Els que vénen busquen l'Eldorado d'una feina i un sostre. Un altre tòpic a combatre és que "els donen més facilitats que a nosaltres". Si la gent de Singuerlín vol fer un tour per Catalunya descobriran imatges dels seu propi passat: habitacles infectes i condicions de vida deficients.
No puc deixar de recordar un José vingut d'algun lloc d'Andalusia que el 1965 vivia a la vora del Rec Comtal, en unes barraques que s'inundaven sempre que plovia fort. Quan li vaig preguntar per què no tornava a casa seva, on almenys vivia en una casa més comfortable, em va mirar amb l'expressió del que pensa que no l'entenen: "Perquè els meus fills tinguin alguna oportunitat. Allà no en tenen cap". La història, com passa sovint, es repeteix.

This work is in the public domain

Comentaris

Re: La malaltia de Singuerlín
06 nov 2004
Només una crítica: el nou reglament preparat pel Psoe continua deixant fora molta gent, i no resol el problema de la gent que està treballant explotada en negre. Només beneficiarà a un petit percentatge, els que realment tenen un patró o amic bona persona que els farà un contracte perque puguin regularitzar-se. Aquest reglament continua perpetuant la mà d'obra esclava, ja que condiciona donar papers a tenir feina o oferta de feina, en lloc de regularitzar tothom pel simple fet d'existir. No hi haurà gaires empresaris disposats a pagar més pel que ja tenen ara gairebé de franc.
Re: La malaltia de Singuerlín
06 nov 2004
Estic molt, però molt d´acord amb aquest escrit.

SANTAKO ANTIFEIXISTA!!!
Re: La malaltia de Singuerlín
06 nov 2004
Solo hay un dios, Alah y Mahoma es su profeta.Recemos todos:
Alah, mojamela
Alah, secamela
Alah, chupamela
Re: La malaltia de Singuerlín
06 nov 2004
Molt be MAMEL, t'ha lluit...quin xiste més vell que la religió, jeje!

Salut REvolució i l'esglèsia que se la faci cadaascú a la seva mida,no?
más relexión
06 nov 2004
a mi tb me duele ver como olvidan facilmente lo bien y lo mal ( a veces) que se les trató, precisamente por ser andaluces, pobres, brutos e incultos. No eran modernos, no hablaban catalán, no salían (porque no podían), eso les ocasionó un atraso cultural, de bajage enorme respectoa sus vecinos. pero han olvidado todo, ahora quieren ser burgueses.
La situación del barrio del fondo es mala, tirando a muy mala, porque moro pobre no significa siempre persona tranquila, trabajadora, y buena persona. HAblemos claro coño, estoy harta de leer, yo no soy racista, pero vete al fondo a vivir.Es una bomba de relojeria. Hay violencia entre las comunidades china y mora, se llevan a rabiar, se pelean, hay atracos, palizas.

LA gente de aqui está con la mosca en la oreja, ve un moro e intenta que no le robe. Es cuestión de todos, pero vivir en el fondo no es agradable, como no lo era en singuerlin y oliveras hace unos cuantos años, te atracaban los gitanos.y todos nos cruzabamos para que no te viera el gitano yonqui, y no te diera el palo, joder!

Sé que no tienen la misma oportunidad que yo, pero es un problema social, no sólo de racismo.Hablemos claro, el racismo no se resuelve en un casal, en unas conferencias.Necesitamos acción.Tengo amigos marroquis que son majisimos, pero absolutamente intolerantes con el problema de los saharahuis, y que? sihuen siendo buenas personas.
Me parece que si se busca la pureza inmaculada es un error, entre otras cosas porque no existe. y cierro el tema: singuerlin ha estado equivocada, pero ho habido agresiones, ha habido vaciladas.No sé un poco de tranquilidad.

los de singuerlin estan equivocados, pero en el fondo se esta dejando un problema social de lado.a mi me da miedo. Vi miradas que no veia hacia años, de violencia, de pakistanis malfollaos, esa miradas que las mujeres no soportamos. Como esos no se integren, van a ver problemas, porque no somos de piedra claro.
Re: La malaltia de Singuerlín
06 nov 2004
es alucinant
Parlem clar: tota la vida autocomplexat per donar-te compte que cert catalanisme havia estat un classisme amb tints xenofobs per molta de la gent treballadora que venia de fora dels Paisos Catalans.
Tota la vida criticant i enfrontant-te aquesta xenofobia que, a més de ser moralment condenable, era una esquerda a la solidaritat de classe.
Sempre a més tenint que aguantar qualificatius tipus "nazi" per declarar-te nacionalista, ridiculitzat per interessar-te les tradicions o la musica popular del teu poble, tant valides i reaccionaries com el flamenc o les sevillanes, "tancat" per parlar quasi unicament una llengua determinada...
Tot embolicat en aquesta maniquea i estupida visio que feia dels autoctons catalanoparlants tots botiguers sense consciencia de classe obrera (per més tradicio anarcosindicalista i poumista del pais) i els "nouvinguts" (estupida paraula) castellanoparlants oprimits immaculats denunciadors del xovinisme de la burgesia catalana.

Es cert: es molt facil ser antirracista si un té´un sou de 1000 euros mensuals, viu en una zona residencial i la immigracio que coneix és la de la dona de neteja, els documentals que passa a les seves classes a la Universitat i el viatget "solidari" de l'estiu.
Si un viu al mig d'una bossa d'exclusio social, de marginacio, o sencillament, es dels d'abaix, les coses son més complicades.

Pero un comença esta fart d'aquests discursos que justifiquen actituts racistes o feixistes pel caire obrer, humil o el que sigui dels agressors. Perque per aquesta regla de 3 acabarien justificant l'imperialisme USA i les barbaritats que cometen por ahi per la baixa extraccio social dels marines ianquis.

Pakistanis malfollaos. Fem una radiografia de la violencia de gènere segons l'origen cultural -en el sentit nacional-etnic- dels agressors i agredides? Miga en ojo ajeno. "La mate por que era mia" es una frase que només es diu d'una manera i amb una llengua determinada.

Fart tambe de veure aquesta xenofobia mal dissimulada disfressada d'aquest fals feminisme de pa xucat amb oli incapaç de fer una autocritica cultural a costums i formes de ser, que només destila mala ostia, una nova versio de la cutrada "por mis cojones" en femeni. Es la "raza". Individualista i violenta. Totalment inoperant per canviar ni un pel l'entorn de violencia de genere que es viu en aquest pais. 10 punts. No somos de piedra, pero tarugos un rato llarg.

Per cert, en aquest entorn de classe obrera, dones, oprimits i oprimides que se'ls pot justificar allo injustificable, a vegades es molt dificil anar a la contra, encara que una ajuda no infalible es comptar amb una bona ideologia cristiana de base, comunista o anarquista que et faci creure que les coses es poden canviar.

I a primera vista, una mica decepcionant el Huertas Claveria.
Re: La malaltia de Singuerlín
06 nov 2004
i em fas molta gracia que t'emprenyes davant les famoses mirades pero demanes tranquilitat davant un requitzell de pancartes, agressions violentes, banderes i pancartes nazis, etc.
Re: La malaltia de Singuerlín
06 nov 2004
realment.....


es una pobreta malfollada...
Re: La malaltia de Singuerlín
06 nov 2004
(malfollats i malfollades ho estem totes, principalment els que tenim una cultura judeocristiana, passada pel sedas del nacionalcatolicisme, el destape, la por a la sida, l'amor romantic, i el sexe reproductor, article de consum, forma de reconeixement o prestigi social... i no de plaer)
Re: La malaltia de Singuerlín
06 nov 2004
Racisme i malestar per les molèsties socials, atracaments, etc. Cadascú es centra en el troç que li convé remarcar ...i oblida l'altra part.

El tema de la mesquita és bàsicament un afer de drets democràtics : el dret a practicar la pròpia religió, privadament, sempre que aquesta no interfereixi a la vida politica i social, la qual ´ha de tenir els seus propis canals per a regular-se. (Les diverses variants del cristianisme interfereixen tant com poden, és a dir, tant com els deixem; l'islamisme no té l'exclussiva, encara que entre ells el paper de la religió sigui molt més important, abassagador diria jo).

Però l'immigració cal que sigui regulada, i per tant no hi pot haver papers per a tothom : quan es produeix un allau immigratori, entre els immigrants ens trobem de lo millor del país de procedència : els més emprenedors, els més esforçats, els més entestats a aconseguir una vida millor, els més treballadors ...però també hi ha molt de lo pitjoret de cada casa. Puc parlar amb coneixement de causa : he tingut veïns forans traficants de droga a l'engrós, compinxats amb la guàrdia civil, autèntics mafiosos de película americana, i un llarg etcètera (very very long) que us estalvio per a no avorrir.

A Singuerlin hi ha racisme sí, hi ha elements d'intolerància rupestre, també, hi ha proto-feixisme de base obrera, certament, però no es pot negar l'existència d'un rerafons de delinqüència que si be no té res a veure amb la mesquita contribueix a fer bullir l'olla.

Només regulant l'immigració serà possible controlar i anular els brots feixistes-racistes i aconseguir l'integració plena i la plenitut de drets per als immigrants.
Re: La malaltia de Singuerlín
06 nov 2004
Tant sol una apreciació sobre aquestes paraules de l'article inicial:

"Roben sempre els que tenen menys, en general, i en aquest cas molts d'ells són estrangers"

En la meva opinió, cambiaria la paraula "Roben" per "Empressonen"... Roba molt mes gent que la que hi ha a les pressons, peró dels lladres de "guante blanco" (molts de ells, constructors, gestors de clubs de futbol, advocats, etc.) molt pocs els hi fican a la gàvia...

Saluts!
la punta del iceberg
07 nov 2004
comentarios muy inteligentes, sólo queria dar gracias, y decir que me parece demasiado dialectico decir: vecinos de singuerlin malos, moros buenos. Me parece un problema, el de la inmigración y como se está llevando en santako.Problema complejo y que hay que contemplar tal cual es. Ellos tienen problemas con las lenguas, primero aprenden una, pero les queda el catalán, tienen problemas con asesoramiento de sus derechos, con la integración, (interacción con nosotros)lugares de ocio a su gusto.Pues todo esto es su dia a dia. ¿Porque no hablamos de las chicas africanas del fondo que hacen de putas en las ramblas? Las veo en el metro ir para barna, estan amargadas, En africa, probablemente no tiene oprtuniddaes, pero lo de aqui, eso es una carcel. sabeis cual es el siguiente paso? que su mafia las enganche a las drogas.Las mujeres lo tiene peor, como siempre.Para asegurarse que no se piren del infernal circulo, todos sabemos que eso es lo que hacen.
Yo creo que todo esto se ve, pero no se soluciona.Pensemos algo..sólo se lo vamos a dejar a los politicos????, yo creo que llevamso por lo menos... dos o tres años así
Re: La malaltia de Singuerlín
07 nov 2004
"Però l'immigració cal que sigui regulada, i per tant no hi pot haver papers per a tothom" ->ah vale!...és a dir, continuar amb la mateixa politica d'ara de no voler veure la realitat: les lleis no poden regular la immigracio perque es un fenomen d'arrel economica, i nomes serveixen per dividir, explotar i, com a consequencia, marginar en ghettos... la malaltia de singuerlin nomes es un primer avis...
El que jo dic es que reclamar i lluitar pels papers per tothom, contra les lleis INHUMANES d'extranjeria, es el millor cami per evitar GHETTOS i conflictes com el que tractem.
salut
Re: La malaltia de Singuerlín
09 nov 2004
jo
tu
ell
nosaltres
vosaltres
ells
NOSALTRES
VOSALTRES
ELLS
ELLES

moro
xarnego
polaco
puta
maricon
gitano
colgao
chusma
mala gente
moreno
chino
sudaca

NOSALTRES
ELLS
Re: La malaltia de Singuerlín
12 nov 2004
Buenas tardes,
Que bonito hablar cuando es tu vecino el que tiene la paja en el ojo y no tú. Yo vivo en Singuerlin, y tengo que soportar, al igual que la chica que vive en el Fondo, eso cada..Lo pasamos muy mal cuando hace años eran los gitanos los que nos robaban..ahora tenemos que aguantar a gente sin papeles y más intolerantes que nosotros! Para nada! Además somos ciudadanos de Santa Coloma y nos quejamos como cualquier persona civilizada..o Preferiríais que nos immolaramos en la puerta de la Mezquita para dar morbo televisivo.

Cuando a alguno de vosotros, os monten un local ilegal chino y os molesten toda la noche con el ruido de las máquinas entonces saldrá vuestra ira y vuestro incomprensible racismo..
O peor, que un moro os viole a la hija..Entonces hablaremos!

Att,
Re: La malaltia de Singuerlín
11 gen 2005
¡Pero qué bruto!
No es lo mismo un local ilegal chino (o de cualquiera)que molesta toda la noche que la mezquita donde se reza y cierra antes de las 11 de la noche.
Es lo mismo que un moro viole a mi hija que lo haga cualquier otro.
Hay más inmigrantes en el mundo, hay más mundo fuera de Singerlin y del Fondo.
En Singerlin no hay, ni por asomo, un porcentaje tan alto de inmigrantes como en otras zonas donde, curiosamente, se vive una convivencia normal; entendiendo ésta como la que transcurre con conflictos ocasionados por múltiples factores (y no sólo la inmigración).
Qué duro es "soportar" y "aguantar", y más con esa vista de lince que te hace distinguir a la vista (porque para tí el contacto es contagioso) el que tiene papeles del que no los tiene.
...¡pero qué bruto!
Re: La malaltia de Singuerlín
17 gen 2005
Es lo que pasa con los progres catalanistas: para ellos un moro y un charnego andaluz son la misma mierda.
Re: La malaltia de Singuerlín
17 gen 2005
Quan es cau en l'error de transformar en general el que és un cas aïllat

Hi ha comportaments poc racionals que preocupen. Fa uns dies veïns de Singuerlín, un barri humil de Santa Coloma de Gramenet, s'han revoltat contra la idea que una planta baixa sigui transformada en una mesquita. Van adduir motius de mal pagador: que si les condicions d'habitabilitat no eren les correctes, que no era el lloc idoni...

La raó real i simple era la por als altres. Com un corcó, les televisions i els mitjans de comunicació en general no han parat de recordar-nos que els plans de l'atemptat de l'11 de març a Madrid potser es van elaborar en una mesquita.

Caiem, d'aquesta manera, en l'error de transformar en general el que és un cas isolat.

És com si no volguéssim tenir cap mena de tracte amb capellans perquè en els darrers temps s'han fet públics alguns casos d'assetjament sexual a nens i nenes per part d'algun d'ells. Els immigrants de creences islàmiques tenen tot el dret d'obrir una mesquita per pregar i dur a terme les activitats de caire social i religiós que creguin convenient.

El que em dol és que això passi a Singuerlín, al cor d'aquella ciutat que un dia es va revoltar perquè els mancava de tot.

Gent que havia vingut de qualsevol racó de les Espanyes i que trobaven que no disposaven d'escoles, ni de parcs, ni d'ambulatoris, ni de carrers asfaltats, ni de biblioteques, ni de res del que fa que un conjunt d'habitatges sigui un lloc digne per viure. Encara recordo una portada de la revista Grama, que tant va fer per millorar aquestes condicions de vida, on un King Kong immens amenaçava la ciutadania amb un títol ben concret, Santa Coloma en peligro.

Alguns d'aquells que un dia van protestar amb tanta raó ara mostren una hostilitat fora de lloc envers els nous immigrants, que fan el mateix que ells van fer al seu dia: reivindicar allò que troben a faltar; en aquest cas una mesquita.

Un colomenc que també va venir de fora, de la mà dels seus pares, i que ha prosperat socialment, em deia que cal comprendre la gent senzilla, que només sent que han estat musulmans els autors de la barbaritat de l'11 de març. No hi estic d'acord.

La gent senzilla no té per què deixar-se dur només pel que diuen, sinó també pel que veuen. I el que veuen en la majoria de veïns immigrants són treballadors mal pagats que lluiten per un món millor. És veritat que la por als altres és una característica primària de l'individu, però es pot ser senzill i reflexionar.

Entre els nous immigrants hi ha de tot, com passava entre els immigrants d'abans i entre els mateixos catalans. El que passa és que sovint ens ofereixen dades de presons i, és clar, veiem que creix el nombre de delinqüents que han vingut de fora.

La raó és ben fàcil d'entendre. Roben sempre els que tenen menys, en general, i en aquest cas molts d'ells són estrangers. Si miréssim estadístiques dels anys 60 i 70, poden estar segurs que veuríem que els que més delinquien eren immigrants dels d'aleshores.

Per sort, entre tanta preocupació, el nou govern socialista ha aprovat un reglament de la llei d'estrangeria pactat amb patronal i sindicats on es fixen criteris racionals sobre aquells que porten temps treballant il·legalment, perquè no ho podien fer d'una altra manera, perquè puguin regularitzar la seva situació.

No cal dir que això beneficiarà tothom i ajudarà a esborrar tòpics i acabarà amb denúncies que sovint arribaven als tribunals, quan el lloc per resoldre-les era un marc polític com el que ara es crea.

Cal tenir ben clara una cosa per curar malalties com la de Singuerlín: els immigrants no marxaran per voluntat pròpia perquè, com va succeir en la immigració anterior, ningú deixa el seu lloc per plaer; ho fa per millorar la situació dels seus. L'objecció que "ells són estrangers i nosaltres érem espanyols" és ben poca cosa en un món on cada vegada més les fronteres comencen a ser una ficció.

Els que vénen busquen l'Eldorado d'una feina i un sostre. Un altre tòpic a combatre és que "els donen més facilitats que a nosaltres". Si la gent de Singuerlín vol fer un tour per Catalunya descobriran imatges dels seu propi passat: habitacles infectes i condicions de vida deficients.

No puc deixar de recordar un José vingut d'algun lloc d'Andalusia que el 1965 vivia a la vora del Rec Comtal, en unes barraques que s'inundaven sempre que plovia fort.

Quan li vaig preguntar per què no tornava a casa seva, on almenys vivia en una casa més comfortable, em va mirar amb l'expressió del que pensa que no l'entenen: "Perquè els meus fills tinguin alguna oportunitat. Allà no en tenen cap". La història, com passa sovint, es repeteix.
Re: La malaltia de Singuerlín
01 jun 2005
me cago en to tus muerto hijo de puta tu madre se las come doblas y la guarra se come el semen y tu maricona t metes el deo al culo pa acerte pajass esto te lo dice un gitano si kieres gerra la puedes tenes y q sepas q pa eso los gitanos si somos los mejores

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more