Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: pobles i cultures vs poder i estats
Primeres jornades de debat i de formació SANTS VILA ROJA de l'Ateneu Popular Mawla
19 set 2004
13 DE NOVEMBRE -
PRIMERES JORNADES DE DEBAT I DE FORMACIÓ,
SANTS VILA ROJA,
DE L'ATENEU POPULAR MAWLA

Matí
11:30 Centre social de Sants (C/ Olzinelles 30)
L'esquerra independentista davant la constitució europea
Ponents:
- Moderador: Juli Cuéllar (militant de la CUP)
- Núria Cadenas (militant del PSAN)
- Marta Serra (militant de Maulets)
-Carles Castellanos (militant de l'MDT)
-Militant d’Endavant
-
A les 14:00 Dinar Popular a la plaça Benet i Moixí (plaça Màlaga, junt a les Cotxeres de Sants)

Tarda
17:00 A la sala de projeccions de les Cotxeres de Sants
El poble treballador català davant el fenomen de la deslocalització
Ponents:
- Moderador: Marc Faustino (sindicalista i soci de l’ateneu)
- Carles Sastre (secretari d'acció sindical de la CSC)
-Toni Infante (Militant de la COS)
- Membre de la xarxa contra el tancament d'empreses

19:00 a la sala de projeccions de les cotxeres de Sants
Trenquem el pensament únic, bastim la comunicació popular
Ponents:
- Membre de l'Avanç
- Membre d'Okupem les ones
- Membre de Zuzen (col·lectiu antirepressiu basc que efectuà l’acció de la giraldilla)
- Moderador: Membre de la Burxa (butlletí contrainformatiu de la vila de Sants)
Vespre
A partir de les 21h s’iniciarà el vessant festiu de les jornades amb un cercatasques pels ateneus i casals de Sants i que acabarà amb l’actuació de diversos cantautors a l’Ateneu.


L'Ateneu Popular Mawla va obrir les seves portes el 23 de maig del 2003, oferint així una nova estructura al moviment independentista revolucionari del Barcelonès. Impulsat per l'assemblea comarcal de Maulets, aquest projecte va acabar ubicant-se a la combativa vila de Sants (Barcelonès). L'Ateneu Popular Mawla pretén recuperar la tradició dels ateneus obrers que omplien els carrers dels Països Catalans a principis del segle. Una tradició de formació de les classes populars (en el nostre cas especialment el jovent), i de mobilització i organització per tal de transformar la realitat.

Salutacions revolucionàries,

Assemblea de l’Ateneu Popular Mawla

ateneupopularmawla (at) hotmail.com
C/Salou 15 baixos, vila de Sants (Barcelonès)

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Primeres jornades de debat i de formació SANTS VILA ROJA de l'Ateneu Popular Mawla
19 set 2004
Que ja sabeu qui vindrà d´Endavant? I ells que ho saben que han de venir?
Suposo que a hores d´ara ja teniu els ponents lligats, no fos cas que ara us diguessin que no hi fessiu el ridicul altre cop!
Vinga el combat super3 continua!
Re: Primeres jornades de debat i de formació SANTS VILA ROJA de l'Ateneu Popular Mawla
19 set 2004
Per fi un altre cercatasques! l´unica cosa popular que te aquesta jornada, visca l´alcoholització del jovent! visca la droga etilica que ens ofereuxen els maulets!
Ni un gram enrrera!
Re: Primeres jornades de debat i de formació SANTS VILA ROJA de l'Ateneu Popular Mawla
19 set 2004
"una" i "festa sí festa també", debeu tenir una vida bastant trista per dedicar-vos a escriure aquestes XORRADES.

Si no us interessa, no hi aneu, és així de fàcil.
Re: Primeres jornades de debat i de formació SANTS VILA ROJA de l'Ateneu Popular Mawla
19 set 2004
No és qüestió de tristesa, potser és de ser sentsates i reconeixer que hi ha gent que habitualment fa malament les coses o les fa per un únic motiu. La festa i els diners. La resta de les jornades estan bé! sempre hi quan "una" no tingui raó!
Està repe
19 set 2004
Ei, que fa cinc dies ja vau tornar a penjar aquesta notícia. Les jornades són el novembre, no ens ho recordareu cada setmana oi?

encara no heu penjat la convocatòria a l'agenda, per què la tenim si no?
Re: Primeres jornades de debat i de formació SANTS VILA ROJA de l'Ateneu Popular Mawla
19 set 2004
Ui si, Jordina, la gent que fa malament les coses... i sobretot pels diners!! Tots els maulets que conec, militen perquè vamos, guanyen una de pasta increíble. Sembla mentida que la rabia que té alguna gent contra l´independentisme fagi dir xorrades així. Que maulets fan coses pels diners i la festa!! De festes en fa tothom, maulets, endavant, la CNT, absolutament tothom. I de diners, potser en farà ERC, però maulets... siusplau una mica de decència!
Re: Primeres jornades de debat i de formació SANTS VILA ROJA de l'Ateneu Popular Mawla
19 set 2004
Quan dic fer diners no em refereixo a fer-los per a ells com a persones, sinó per a retroalimentar una organització que l´únic que fa al llarg de l´any és un parell de cartells de color taronja i un festival musical amb xerrades al voltant per dissimular, el que realment és! Un festival d´estiu!
Maulets no participa a cap convocatòria dels moviments socials (Immigrants, tancaments d´empreses, preses, antifeixisme, okupació,...) només ho fa en solitari i per rendiment personal de l´organització, com en el cas de la mani antifa al Poble sec.
Maulets, és la xacra de l´independentisme, si més no els que jo conec. Els maulets han aconseguit que la gent pensi que l´independentisme es redueix a una estètica modernilla i a pintades, sense contingut social real, sense treball de base, etc...
Certament la veritat fa mal i espero amb delit els vostres comentaris, sobretot aquells que m´acusaran de policia o de militant de tal o qual organització, sindicat o assambles de joves.
Qui és el primer?
Re: Primeres jornades de debat i de formació SANTS VILA ROJA de l'Ateneu Popular Mawla
20 set 2004
doncs bé jordina, si vols donar lliçons sobre la veritat fa mal, jo t'afegeixo que si et penses que a indymedia si ve a fer això, a salvar el món amb anònims, és que no ets pas gens millor que això que suposadament critiques. si no has après això amb el temps que se suposa duus fents coses doncs malament: manca de respecte, fer les crítiques on toca, no generalitzar...just quan justament s'anuncia una activitat que no et deu semblar malament...

si tant clar ho tens, i això és el teu argument de pes, ja saps on dir-ho o on fer-ho arribar, perquè jo n'estic fart de sentir i llegir persones impresentables com ara tu que no teniu ni un mínim de decència ni saber que carai us porteu entre mans. la immensa majoria de la gent amb ganes de pencar està fins al monyo d'actituds simplistes de gent com tu (militi on militi), de maniqueus de merda que només saben repetir el que els expliquen i que es creuen que militar és defensar el xiringuito de torn

jo no sóc pas Maulet, però no puc entendre de cap manera aixo que dius ni acceptar la crítcia que se suposa que fas
primer, perquè desgraciadament això que dius ho ve a fer tothom (i així anem, TOTS i TOTES) i per què em sembla que no tens ni idea (o tens molt mala llet) de que tan sols fa fa 4 dies - i em sembla molt bé- que es treballa, de forma organitzada, amb la xarxa, amb la gent xmg o "els immigrants"); en canvi, si que hi ha multitud de gent cansada de discursos com ara els teus, que duu anys i panys fent aquesta feina (sense pretendre "rendiment personal de la organització" tal com dius)
segon, perquè em sembla que no has sortit massa de barcelona, i dedicarse a generalitzar el que has vist a un lloc conret em sembla com a mínim de poc fiar

no sé Jordina, em repeteixo, vés a la Mawla, fes un quinto i els ho expliques o en parleu. això seria donar una lliçó, però segur que n'ets incapaç, no?
Re: Primeres jornades de debat i de formació SANTS VILA ROJA de l'Ateneu Popular Mawla
20 set 2004
"Els maulets han aconseguit que la gent pensi que l´independentisme es redueix a una estètica modernilla i a pintades, sense contingut social real, sense treball de base, etc..."

no només ho han aconseguit els de Maulets això
Re: Primeres jornades de debat i de formació SANTS VILA ROJA de l'Ateneu Popular Mawla
20 set 2004
tens tota la raó!!

amb fer pintades no n´hi ha prou. Cal més treball de base. Els independentistes han de fer molta més feina. Critica que faig extensible a tota l´esquerra alternativa d´aquest pais.
Re: Primeres jornades de debat i de formació SANTS VILA ROJA de l'Ateneu Popular Mawla
20 set 2004
Parlem clar, estic convençuda que la majoria de gent que critica els maulets dient que "només fan pintades", o ho fa per mala fe o ho fa per desoneixença. O potser perquè pensen que Barçalona ho és tot i no coneixen la resta del país, ni ganes.

"Maulets no participa a cap convocatòria dels moviments socials (Immigrants, tancaments d´empreses, preses, antifeixisme, okupació,...) només ho fa en solitari i per rendiment personal de l´organització, com en el cas de la mani antifa al Poble sec."

Clar, maulets no participa en l´antifeixisme, i resulta que gràcies a les pintades, manifestacions i la pressió exercida, Democracia Nacional va haver de tancar al seu local.

Maulets, no, no participa en les convocatòries dels moviments socials, pregunteu-li a en Josep Sabaté, membre de Maulets, que va ser jutjat no fa pas gaire per defensar el riu Ebre. Pregunteu a la gent de l´Ebre, si Maulets "només es dedica a fer pintades i a portar estetic modernilla".
O aneu a Olot, aviam qui ha convocat les manifestacions antitaurines de la ciutat i ha fet accions de protesta contra el Mc Donalds. O a Girona, on suposo que Maulets, a pesar de rebre bastants atacs feixistes al Casal El Forn, no "participa en l´antifeixisme". O a València, on diversos militants de l´organització van ser jutjats per encadenar-se a les màquines que destruïen l´Horta, juntament amb altres membres de la plataforma en defensa de l´Horta. O a Mallorca, o a Valls, o a Vic (on suposo que la Jordina no haurà anat mai, i no sabrà qui ha organtizat les protestes contra els feixistes de la Plataforma per Catalunya).

Jordina, abans de parlar informa´t una mica. I sobretot, no confonguis els teus desitjos amb la realitat. O més ben dit, no confonguis Barçalona amb la resta del país. Salut i informació!!!
Re: Primeres jornades de debat i de formació SANTS VILA ROJA de l'Ateneu Popular Mawla
20 set 2004
No sé que us fa pensar que sóc de Barcelona.
A Girona els Maulets tampoc defensen els presos ni okupen cases, ni fan treball social, simplement tenen CUP´s pactades amb Iniciativa i treuen 300 vots a les europees.
Suposo que no ho dius de veritat que els feixistes van marxar del local de Barcelona. Pensa per un moment que haguessin fet els maulets si per culpa d´álgú altre no els hi renoven el contarcte de per exemple, la Mawla? Penso que com a mínim intentarien respondre d´alguna manera (potser no tampoc estan acostumades a respondres mai!). Si per culpa de 10 nens del club super3 els nazis han de tancar els locals no sé que esperen a tancar totes les seus del país, tant de España 2000, Alternativa Europea, Paartido Popular, etc... Simplement no els van renovar el contracte per problemes amb els veins de la mateixa escala! Els maulets no es fan ombra ni a ells mateixos!
Respecte a accions com les de l´Horta, no entenc perque si el que es buscava no era el rendiment polític com a organització, es fa l´encadenament amb l´uniforme oficial dels power rangers, i tampoc perque se´n fa un cartell a tot color?!
Teniu raó en una cosa el país és molt gran i maulets ni ha a pocs llocs, per sort a la resta del país hi ha gent en lluita!
Re: Primeres jornades de debat i de formació SANTS VILA ROJA de l'Ateneu Popular Mawla
20 set 2004
quina repasada!
Re: Primeres jornades de debat i de formació SANTS VILA ROJA de l'Ateneu Popular Mawla
20 set 2004
miente que algo queda :(
Re: Primeres jornades de debat i de formació SANTS VILA ROJA de l'Ateneu Popular Mawla
20 set 2004
això ho dius per "una"?
Re: Primeres jornades de debat i de formació SANTS VILA ROJA de l'Ateneu Popular Mawla
20 set 2004
I que pinta tirar escombraries sobre Maulets organitzacó juvenil). torna´t a llegir la noticia, si us plau.

Potser que et passis per aqui a veure si deixes d´intoxicar amb prejudicis i mala baba.

repassa´t l´agenda d´activitats


19:00 a la sala de projeccions de les cotxeres de Sants
Trenquem el pensament únic, bastim la comunicació popular
Ponents:
- Membre de l'Avanç
- Membre d'Okupem les ones
- Membre de Zuzen (col·lectiu antirepressiu basc que efectuà l’acció de la giraldilla)
- Moderador: Membre de la Burxa (butlletí contrainformatiu de la vila de Sants)
Re: Primeres jornades de debat i de formació SANTS VILA ROJA de l'Ateneu Popular Mawla
20 set 2004
mira jordina no tens raó amb el que diu i espero que siguis una militant exemplar de la teva organtzació, pq si ets la tipica que només parla...

si maulets a bcn no treballa o molt poc amb tots aquests col·lectius que tu has dit, pot ser per diferents motius;

potser pq al no tenir la força necessaria a nivell de militància com per coordinar-se amb tots els col·lectius i teixit social de bcn prioritza treballar amb el teixit social, principalment aquells on hi participen joves( diables, castellers, esplais, grallers ...), per tal de fer arribar l'independentisme revolucionari al jovent català.

Aixó en pot semblar millor o pitjor estratègicament, però és el que és.

ipel que fa el tema de DN AL POBLE SEC, si maulets es va quedar sol al barri, va ser pq entre d'altres l'espai obert i els col·lectius que hi formen part, van refusar crear una cordinadora antifeixista al poble sec, ja que segons ens van dir, i jo hi era, per ells no era un tema prioritari, cosa que respecto ja que tothom té els seus projectes i limitacions, però maulets va ser qui va intentar impulsar la lluita antifeixista al barri i es va quedar sol.

i per acabar, si DN, ja no és al poble sec, gran merit és de maulets que va informar al veïns del que tenien a sota casa, i gràcies ala pressió que es fa fé, pintades, pancarttes, manifestació, va ser determinant pq els veïns pressionessin al propietari per no renovar-los el contracte, ja que a més a més si no s'hagués fet aquesta campanya de denuncia el propietari ni s'hauria enterat de que tenia, ja que DN va llogar el local com si fossin una associiació cultural.

espero que et serveixi, per opinar diferent o almenys per que no caiguis en els tòpics i la crítica fàcil

salut
Re: Primeres jornades de debat i de formació SANTS VILA ROJA de l'Ateneu Popular Mawla
20 set 2004
La Jordina es la típica xupihippy super guay que no suporta l´independentisme. La veureu a qualsevol xerrada sobre "las lenguas en extinción de sudamérica" i us titllarà de feixistes si organitzeu el correllengua. Criticarà a tort i a dret a tothom que no coincideixi amb la seva ideologia. Fins i tot és capaç d´entrar a un anunci sobre xerrades, i dir-te que et mous pels diners i la festa. Ella es supermegarevolucionaria. D´aquí a uns anys la veureu al PSOE. Sinó ho està ja.
JORDINA FEIXISTA ESPANYOLA MENTIDERA!
23 set 2004
"una organització que l´únic que fa al llarg de l´any és un parell de cartells de color taronja i un festival musical amb xerrades al voltant per dissimular, el que realment és! Un festival d´estiu!Maulets no participa a cap convocatòria dels moviments socials (Immigrants, tancaments d´empreses, preses, antifeixisme, okupació,...)"

"A Girona els Maulets tampoc defensen els presos ni okupen cases, ni fan treball social, simplement tenen CUP´s pactades amb Iniciativa i treuen 300 vots a les europees."

Et sona el Casal Popular Els químics de Girona? I el C.P. Les Tines? Tindras els collons de dir que gent de Maulets no hi ha participat, o més encara ho han aixecat des del principi? Oh, clar, ara dirà que si hi han participat és per "buscar rendiment polític o econòmic per la propia organització"? Si no et sona, et dono unes quantes dades, sobre això i sobre els altres temes als que has fet referència (més que res, perquè et veig molt, però molt desinformada):´

25 d´agost del 2000- Detingut un militant de maulets durant el desallotjament de la casa okupada " Les Tines". A Girona Maulets, afronta dos nous judicis de faltes per unes pintades contra el desallotjament del C.S.O. Els Químics i contra el PP.

27 d´agost a Girona. Els Mossos detenen 5 independentistes, la majoria maulets, acusats de desordres públics, en una concentració antitaurina. Els joves denuncien agressions i el fet que dos d´ells han estat detinguts quan anaven a la caserna a interessarse pels seus companys.

30 d´Agost del 2000. Participació en la manifestació contra el desallotjament de Les Tines i per la repressió policial en la concentració antitaurina.

12-O 2000 Botifarrada popular contra el feixisme i concert (maulets no participa de l´antifeixisme deia la Jordina).

13-Novembre 2000 Maulets i Unio de Pagesos es manifesten a Girona contra l´augment de preu del petroli. Incidents amb els mossos d´esquadra. (continuem veient que Maulets no participa a cap convocatòria sobre temes socials)

16 Novembre 2000 Acte contra el BM i l´FMI, junt amb el grup de dones Les Goges de Celrà.

20 Novembre 2000 Maulets convoca una concentració davant els jutjats en el judici que es fa contra el jovent combatiu pels fets del desallotjament de Els Químics.

20 Gener 2001 Participació amb la resta de moviments socials de la ciutat (potser la Jordina no hi era), contra el transvassament del Roine.

1 de Febrer 2001 Maulets demana l´absolució del´okupa i militant de l´organtizació acusat de lesionar 3 gossos de kuadra després del desallotjament de la casa okupada les Tines.

18 febrer 2001 Maulets i altres col.lectius presenten una denúncia cotra els gossos de kuadra per pressumptes escoltes il.legals després d´haver-se trobat un micròfon en una finestra del C.S.O. La Proa on s´hi feia un acte contra la Llei Antiterrorista.

22 de Febrer Absolt el cap de gossos de kuadra i un sergent, acusats de maltractaments, denunciats per 4 joves del CSO Els Químics, on Maulets hi participava activament (per molt ke la Jordina digui)

8 març Com cada ANY, Maulets junt amb altres col.lectius participa en una concentració, el dia de La Dona Treballadora

Segueixo o no cal? Bé, només una notícia més, apareguda just el dia d´avui:

Concentració a Girona en contra del judici de dos joves anti-ETT


Dimecres, 22 de setembre de 2004 a les 18:51
Informa: Anònim Societat

El dimecres 29 de setembre a les 11h del matí seran jutjades dos persones que el 18 de Maig del 1999 van participar en una concentració contra les Empreses de Treball Temporal (ETT’s) a la Plaça de l’Ajuntament de Girona. Aquest acte va ser organitzat per la Mesa Cívica pels Drets Socials de Girona, la qual estava formada per unes quantes entitats, una de les quals era Maulets.

La intenció dels concentrats era poder accedir al ple municipal per presentar una moció contra les ETT’s i la precarietat laboral. Cap partit amb representació al consistori va mullar-se perquè la moció arribès a votació. Al arribar a l’Ajuntament ens vam trobar un cordó de la policia municipal ens impedia accedir al ple, amb una excusa ben trista ens van prohibir accedir-hi. Un regidor socialista va sortir un moment a dialogar amb nosaltres, de fet pretenia que callèssim perquè no es podia desenvolupar el ple en normalitat. Al explicar-li la nostra proposta ens va dir que no representavem res i que erem una colla de feixistes. L’únic que va aconseguir va ser encendre els ànims dels concentrats que vam intentar entrar al ple amb una pancarta, un megfon i un tambor. Inmediatament la policia va començar a repartir cops de porra. Durant uns minuts hi van haver cops i corredisses.

Al cap d’un temps va arribar una citació a dos participants dels actes. Aquests van ser denunciats per la policia municipal. Tot i que diferentes persones van resultar contesionades a causa de l’actuació policial, una vegada més la repressió judicial se’ns va girar en contra.

Maulets, us demana que participeu en la convocatòria prevista per el dimecres 29 de setembre a les 11h del matí davant els Jutjats de Girona.

No a la repressió, absolució detinguts!!
Sindicato Sindicat