Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Accions per a Avui
Tot el dia

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: sexualitats
El Gobierno central retirará el recurso que impide a los homosexuales vascos adoptar
16 set 2004
CULTURA

ley vasca de parejas de hecho

Madrazo exige al Ejecutivo que la medida se haga efectiva mañana y expresa su «desconfianza» por la falta de concreción de los socialistas
IVÃ?N ORIO/BILBAO

Jueves, 16 de septiembre de 2004


El ministro Jordi Sevilla anunció ayer que el Gobierno retirará el recurso de inconstitucionalidad presentado por el Ejecutivo del PP contra el artículo de la ley vasca de parejas de hecho (el octavo) que permite a los gays y a las lesbianas adoptar y acoger niños. El titular de Administraciones Públicas confirmó la medida en el pleno del Senado, al responder a una pregunta en ese sentido formulada por la senadora de Ezker Batua-Berdeak designada por la Cámara de Vitoria, Isabel López Aulestia. El Gabinete del PSOE, sin embargo, no especificó la fecha en la que tiene previsto 'eliminar' la impugnación, una falta de concreción que ha despertado «desconfianza» en el departamento dirigido por Javier Madrazo.

El consejero de Vivienda y Asuntos Sociales envió antes del verano una carta a la vicepresidenta primera del Gobierno, María Teresa Fernández de la Vega, en la que le instaba a retirar con urgencia el recurso impulsado por los populares en la pasada legislatura. La apelación llevó al Constitucional a suspender de forma provisional el precepto que igualaba a las parejas homosexuales y heterosexuales en Euskadi a la hora de adoptar un menor. El Gabinete socialista rompió ayer el silencio oficial de los últimos dos meses y ratificó su intención de 'borrar' el recurso, pero sin especificar cuándo. La retirada debe aprobarse en un Consejo de Ministros, que suele reunirse los viernes. «Casi con toda seguridad que mañana no se materializará», aseguraron fuentes del Ministerio de Justicia.

«El Gobierno está preparando una ley de parejas de hecho con la finalidad de ser consensuada para que mejore cualquier ley aprobada anteriormente sobre esta materia, y esa es la razón fundamental por la que desistiremos en el recurso de inconstitucionalidad», aclaró Jordi Sevilla en la Cámara Alta. El ministro enmarcó esta decisión «en un contexto global de lo que está siendo la política del Gobierno de intentar que el diálogo institucional y las buenas relaciones fluyan en todas direcciones con todas las administraciones públicas». «Estamos rebajando el nivel de litigiosidad», resaltó.

Madrazo recibió la noticia con sentimientos encontrados. Con agrado, por el anuncio en sí mismo, y con cautela, al no saber con exactitud la fecha de 'vencimiento' de la impugnación. «Si realmente hay algo detrás de estas palabras, y ante las expectativas que pueden generar en aquellas parejas vascas del mismo sexo que desean y, debido al recurso, no pueden adoptar hijos, el Gobierno Zapatero debería retirarlo este mismo viernes (por mañana)». De lo contrario, añadió, será «sólo una más de las muchas promesas» realizadas por el presidente que «no llegan a cumplirse».

Los gays, satisfechos

El consejero desveló que la postura de Jordi Sevilla «se contrapone» a la de su compañera de Gabinete María Teresa Fernández de la Vega, quien, según Madrazo, le remitió una carta en la que «supeditó la retirada de la impugnación a un estudio jurídico que certificase que el Parlamento vasco tiene competencias para dictar normas sobre Derecho Civil común». En respuesta a esta «interpretación», el consejero de Asuntos Sociales ha enviado esta misma semana una misiva a la vicepresidenta en la que sostiene que distintas sentencias del Tribunal Constitucional avalan «tesis contrarias a las que defiende».

El Ejecutivo central dará luz verde el 1 de octubre al proyecto de ley que regulará el matrimonio de personas del mismo sexo. Si no hay cambios de última hora, los socialistas no tienen previsto incluir en este texto la posibilidad de que los homosexuales puedan adoptar. Sin embargo, tienen intención de no poner barreras a aquellas comunidades autónomas que sí la contemplen. La última en hacerlo fue Cataluña. Euskadi está a la espera de que el recurso desaparezca de los juzgados.

Los colectivos de gays y lesbianas recibieron con satisfacción el anuncio del titular de Administraciones Públicas. «Es motivo de alegría que nuestros políticos y mandatarios sean sensibles a una sociedad progresista, igualitaria y democrática, que reconoce los derechos de todos y todas y que avanza poco a poco hacia una igualdad plena y real para todos sus ciudadanos y ciudadanas», dijo un portavoz de la Asociación Gehitu. También Hegoak se felicitó por la noticia, aunque agregó que la retirada de la impugnación «se podía y se debía haber hecho hace tiempo, como ha sucedido con otros recursos».



Navarra

Primera en reconocer -el 3 de julio de 2000- la adopción de niños por parte de parejas homosexuales.

Euskadi

En 2002, la Ley vasca de Parejas de Hecho concede ese derecho a los gays en su artículo ocho, recurrido y puesto en suspenso por el Gobierno Aznar.

Asturias

Aprobó en mayo de 2001 un proyecto de ley que, aunque no contempla la adopción, si permite a los gays el acogimiento de menores.

Aragón

El pasado 29 de abril, las Cortes de esta comunidad dictaron una norma que admite la adopción por parte de parejas del mismo sexo.

Holanda

Pionera, hace cuatro años, a la hora de legalizar el matrimonio entre homosexuales -siempre que uno de ellos sea del país o tenga su residencia fija en Holanda-, también les autoriza a a adoptar, aunque establece un límite: el pequeño debe ser holandés, como consecuencia de las trabas que imponen los tratados internacionales.

Alemania

Desde hace tres años, existe la llamada ley de 'comunidad registrada', que concede a los gays las ventajas fiscales y jurídicas propias de los enlaces heterosexuales, pero todavía se resiste a dar rango de ley a la adopción por parte de estas parejas.

Islandia

En 1996, se inspiró en la norma danesa aunque con un matiz: la pareja puede adoptar a los hijos biológicos de cualquiera de sus miembros.

Bélgica

Ha elaborado un anteproyecto de ley -admitido a trámite por el Parlamento en 2002- que contempla el derecho a la adopción de los gays.

Suecia

Hace dos años, emitió un proyecto legislativo que permite adoptar a las parejas del mismo sexo.


FUENTE:

EL CORREO DIGITAL

Més Informació:

http://www.elcorreodigital.com/vizcaya/pg040916/prensa/noticias/Cultura_

This work is in the public domain

Comentaris

Re: El Gobierno central retirará el recurso que impide a los homosexuales vascos adoptar
16 set 2004
Ohhh és meravellós ¡¡¡¡.

Per fí la corrupció de menors generalitzada serà legalitzada. Quin gran dia.

MARICONASOOOOOSSSSS......¡¡¡(Castro dixit)
Re: El Gobierno central retirará el recurso que impide a los homosexuales vascos adoptar
16 set 2004
Escolta cabrón de merda, fatxa fastigós, nazi feixista de merda, el dret a adoptar un fill és un dret que ha de tenir tothom, i et recordo que és un dret perfectament legítim que no té res a veure amb la corrupció de menors. Les parelles que adopten, tant siguin homosexuals, com heterosexuals han de passar un test de idoneïtat per tal de demostrar que renueixen els requisits per criar un fill. Si aquest test fos obligatori també per a les parelles heterosexuals, a dia d'avui haguessim salvat molts nens de la misèria i dels maltractaments dels seus pares, perquè de mals pares heterosexuals que maltracten als seus fills n'està ple el món, n'hi ha a Catalunya, a España i a la resta del món, i contràriament al que s'explica, el tema de la corrupció de menors i el maltractament de menors, no és una realitat relativa a les families pobres i desestructurades, et sorprendries de la de families molt benestants i amb molts diners i on els pares tenen professions corresponents al tracte diari amb nens i adults, que maltracten física i psicològicament, als seus fills.
Re: El Gobierno central retirará el recurso que impide a los homosexuales vascos adoptar
16 set 2004
Una parella homosexual es realment una parella?

Ningú te insulta.

MARICON es el nom popular que s' otorga al gays, ho sento que et donis per aludit, però també que pretenguis fer pasar com una cosa 'honorable' els vicis homosexuals. Ets ridicul quan t'indignes i comences a demanar respectabilitat per totes aquestes anormalitats sexuals.

Si a un obés li podem dir GORDO
perquè a un islamista integrista no es pot dir MORO (Morocco) o a un homosexual, MARICON?
Algú té por a amagar quelcom perque sent que no està fent quelcom correcte?

El darrer paràgraf et delata, o sigui que la teva family te calés i poder polític i et maltractava psicologicament, podias tenir la tia que et donés la gana ( un guaperas com tu de casa bona amb pasta i amb tanta educació com no?)i vas arribar a la conclusió de que totes eren unes furcies fastigoses(tú ets molt sensible -i t'ho tens molt cregut imbécil- i elles sempre venen per interes, putes¡¡¡), et fas homo i a llavors fas xantatge emocional a la family per veure de legalitzar tota aquesta merda. Es clar la family no pot reconeixer que en algun moment es va equivocar i a llavors encara que et torturessin hi ha que escampar tot aixó i que és meravellós. Potser no vas trobar la dona adecuada, potser la vas deixar passar, potser hi viu en un altre pais lluny, potser no tenies unes conviccioms morals-etiques prou fortes. Et fas o fas una associació gay -tu ets gay- a llavors coneixes d'altres adeptes sense pasta atrets (maricas de carrer) i coneixes el mundillo (però tú ets el boss), cercle reduit i un coco sempre -sida-. Històries típiques, segurament l´història de sempre, res nou sota el sol.
No necessito una contestació, jo ja no penso replicar, però tú creus en quelcom sincerament?
Re: El Gobierno central retirará el recurso que impide a los homosexuales vascos adoptar
16 set 2004
Queen i Fantastic per exemple és la merda que s'hauria d'eliminar d'indymedia.
Trolls!!!!
Re: El Gobierno central retirará el recurso que impide a los homosexuales vascos adoptar
16 set 2004
Escolta Queen...a part de ser feixista ets imbècil i completament incult. Maricón no és el terme col.loquial amb que es designen els i les homosexuals, maricón és un terme despectiu, un insult, que és substàncialment diferent. El terme "Moro" no designa al col.lectiu d'inmigrants que marxen del seu país fugint d'una misèria que els hem causat nosaltres i que per tant en som totalment culpables i per tant en tenim una responsabilitat. En primer lloc, Moro no designa aquesta realitat perquè si llegissis i pensesis una mica, veuries que els inmigrants que arriben aqui són de diverses nacionalitats, però el gran gruix d'aquests és magrebí, i Moro designa, a les persones que provenen de Mauritània, i no és el cas. En segón lloc Moro és un terme despectiu, un insult, per tant és incorrecte.

En segón lloc quan parlo de families riques que maltracten als seus fills, no parlo de mi desgraciat feixista, jo tinc la sort de tenir una familia meravellosa, parlo de casos que he tingut la oportunitat, bona o dolenta de poder coneixer d'aprop. Així que deixa de dir burrades fill de puta feixista fastigós.
Re: El Gobierno central retirará el recurso que impide a los homosexuales vascos adoptar
16 set 2004
Doncs no, moro es un ciudatà del Maroc (Marrón pels francesos)- Marruecos (MOROcco en anglés) i es efectivament el mateix que els de Mauritania que bé del llatí Maurus (moreno), i especialment MOROS són els que fan les masacres als trens plens de gent a Madrid que hi eren entre nosaltres ( amb papers i legals i treball i amb dones espanyoles i no com tu que no trobes cap i et fas gay )i es van fer islamistes radicals perque en la seva religió d'adoració de la mort ens odien per infidels i per 'blandos', i especialment MOROS són el 60% de la població del país veí que segons les enquestes els recolça i que faria que qualsevol país que no sigués aquest ja hauria prés una represalia militar i els hagués esclafat i als que els defensen ja siga a Europa o arreu , i a Madrid als barris on vivien acollits i havien fugit del seu país son MOROS 'de merda', pero bé aquest no és el tema.

Apa nen, que fas tot de pena amb tant de insults, perque passo de tú, et pots anar 'a prendre pel c..', però no que aixó t'agradaria molt.

Ves amb mama i no ploris apa (quina llastima, que penós).
Re: El Gobierno central retirará el recurso que impide a los homosexuales vascos adoptar
28 set 2004
son penosos els comentaris que he llegit, exepte un parell d'inteligents. el tal queen es irritant , escoria, es el que hauriem d'exterminar d'aquest planeta.
personalment no soc homosexual, pero us recolzaré sempre, la nostra sexualitat no la escollim, ens es donada, i m'alegro moltissim que per fi pogueu adoptar, casause i que cada cop s'accepti més algo tan normal.
ara només queda que ens deixin fer matrimonis de 3 4 o 5 persones, pk no?
som lliures, treiem totes les barreres... eske les ultimes classes de filosofia man fet pensar moltissim.
salut i endavant.

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more