Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: corrupció i poder
Angel Berrueta olvidado seis meses despues."A mi padre lo mato el gobierno del pp"
14 set 2004
Angel Bedrrueta olvidado por los medios seis meses despues."A mi padre lo mato el gobierno del pp"
gara
A mi padre lo mato el Gobierno del PP»
Angel Berrueta sítiene quien le llore.Aunque estos días sunombre no ha salidoen la televisión, ahoratambién se cumplenjusto seis mesesdesde que murió deforma violenta. Unas500 personas seacercaron a saludara su viuda y sus hijos.«A mi padre lo matóel Gobierno», dijo conrabia su hijo Imanol,después de cerrar laconcentración conun «Gora Angel»lanzado al cielo.


En los noticiarios de estos días no ha habido un solo recuerdo para él, pero el latido de la calle es diferente. En la panadería de Berrueta parece haberse detenido el tiempo:la lista de precios del pan, las botellas en los estantes... pero en Donibane nada es igual desde que murió Angel. Mari Carmen, su viuda, lo dejó claro en un mensaje de agradecimiento a sus vecinos leído con la voz entrecortada. Yayer volvieron a verse velas encendidas ante la panadería en la que le arrebataron la vida, las mismas que iluminaron la calle Martín Azpilikueta durante muchas semanas después de ese trágico 13 de marzo. Ante el comercio se reunieron cerca de 500 personas para abrazar a su familia.

Fue un cuarto de hora de imponente silencio, desde que Mari Carmen Mañas se dirigió a sus vecinos hasta que su hijo Imanol gritó un «Gora Angel!» que le salió desde muy dentro. Luego se fundieron en un abrazo y se fueron a depositar besos en el gran retrato de Berrueta colgado en la luna de la tienda.

Allí, Imanol explicó a GARA qué tiene que decir la familia seis meses después:«A mi padre lo mató el Gobierno del PP, porque el Gobierno creó aquella mentira y porque quienes lo mataron eran los servidores del Gobierno, ¿qué son si no?».

A sus espaldas, en la pared del comercio alguien ha dejado escrito un mensaje similar: «Aznar errudun, Polizia hiltzailea». Y en la calle de Donibane sonaron gritos de «Policía asesina», «herriak ez du barkatuko», «Angel gogoan zaitugu» o «egindakoa ordainduko duzue». Y es que en Donibane las cosas están claras, como lo estaban aquel 13-M en que algunos seguían tratando de sostener, hasta con pistola y machete, la madre de todas las mentiras.

Aquel fue, como subrayó el comunicado leído por Gura- soak, «el resultado del odio cultivado», el mismo de quienes hace quince años «llamaron a escupirnos» y el de los que hace seis «lanzaron el grito del ‘a por ellos’». Una tentación de la que huye el colectivo de padres y madres, que reivindicó el diálogo como «única salida para este conflicto enquistado que tantos sufrimientos genera».




«Todo sigue igual»


La primera parte del mensaje de Gurasoak sonó como una especie de carta a Angel. Le contaron, por ejemplo, que en Madrid hay un nuevo Gobierno, pero que «al fin y al cabo todo sigue igual». Muchos votos, ilegalizados; muchos familiares de presos, en la carretera;la Policía, tomando las calles de Iruñea;y Kontxi Sanchiz, fallecida como él en aquella marea que quería llevarse a Euskal Herria por delante.
Y luego, el olvido oficial. «Ya han pasado seis meses y el ocultismo ha quedado claro», recordó Gurasoak citando un ejemplo:«Ni una palabra sobre Angel en la Comisión del 11-M». Justo ayer, la Junta de Portavoces del Parlamento aprobó una propuesta de Aralar, solidarizándose con las víctimas de Madrid y con los familiares de Berrueta «y haciendo votos por la paz y la convivencia social». Fue por unanimidad. -

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Angel Berrueta olvidado seis meses despues."A mi padre lo mato el gobierno del pp"
14 set 2004
Terrorista?L,estat kk-kapitalista!!
POLICIA ASSASSINA
14 set 2004
LA POLICIA TORTURA I ASSASSINA

GORA ÀNGEL!
Re: Angel Berrueta olvidado seis meses despues."A mi padre lo mato el gobierno del pp"
14 set 2004
ETA també tortura i assassina!!!
Re: Angel Berrueta olvidado seis meses despues."A mi padre lo mato el gobierno del pp"
14 set 2004
ETA NO TORTURA!!! ETA SE DEFIENDE!!!<br><br>

O ES QUE AHORA VAMOS A JUZGAR A LOS ANTIFASCISTAS QUE MATABAN NAZIS?<br><br>

¿QUIÉN ES EL INVASOR?, ¿QUIÉN ES LA V�CTIMA?<br><br>

QUIEN CONTROLA EL PASADO CONTROLA EL PRESENTE.<br>
QUIEN CONTROLA EL PRESENTE CONTROLARÃ? EL FUTURO.<br><br>

<font size="5">RECUERDA GERNIKA!!!!!!</font>
Re: Angel Berrueta olvidado seis meses despues."A mi padre lo mato el gobierno del pp"
14 set 2004
gora angel!

que fort va ser, jo men recordo i no m'ho creia, com si el mon s'estigues tornant boig per instants!

defensem el dret a l'auotodeterminació de tots els poble sdel mon. pero d'aqui a dir que ETA SE DEFIENDE hi ha un abisme.

visca en fermin muguruza i les seves critiques a eta des de la propia esquerra abertzale
Re: Angel Berrueta olvidado seis meses despues."A mi padre lo mato el gobierno del pp"
14 set 2004
sí, hi ha un abisme, l'abisme de la coherència

demòcrates em teniu més que fart
POLICIA ASSASSINA
14 set 2004
Mc Cain per què claves a ETA en aquesta història?
Manipulador, intoxicador, policia?

Mc Cain, la policia assassina, i va assassinar a Àngel perquè era basc. I per què era un "miserable" (paraules d'Acebes) ja que no es creia que fora ETA la que va masacrar Madrid l'11-M.

Mc Cain la teua resposta és idiota com tu. És com si a una noticia que diu que l'home ha arribat a la lluna tu li contestes que ton pare et viola.

Jordi, no caigues en el seu joc: la policia assassina, i no cal parlar d'ETA, ni dir que estem en contra d'ella (ni a favor).
Víctima de la impunidad
14 set 2004
Angel Berrueta resultó muerto ayer en Iruñea a consecuencia de los disparos de un policía español. Al parecer, se había negado a cumplir la exigencia de poner en su panadería el cartel «ETA No», en referencia a los atentados del jueves en Madrid. Nada más conocerse la muerte de este ciudadano vasco, familiares, amigos y muchos otros ciudadanos se concentraron ante el lugar de los hechos, y fueron disueltos y golpeados por los compañeros del autor de los disparos, que también arrancaron la ikurriña con crespón que, a modo de sencillo homenaje al fallecido, habían colocado en el lugar. La violencia policial llegó al interior mismo del tanatorio donde los familiares acompañaban el cuerpo sin vida de Angel Berrueta. A lo largo de toda la jornada, se sucedieron las declaraciones y movilizaciones de protesta, pero ninguna autoridad legalmente constituida había dado su opinión ni mostrado su indignación por el luctuoso suceso. Y eso que a nadie se le escapa que la muerte de Angel Berrueta no es ajena a la línea mantenida por el Gobierno español desde que el pasado jueves una cadena de explosiones acabara con la vida de doscientos ciudadanos en Madrid.

La adjudicación inmediata de los atentados a ETA tenía ciertas reminiscencias de llamamientos hechos en el pasado, que pueden estar en la mente de todos, en contra de un sector de la sociedad vasca. Las primeras consecuencias no se hicieron esperar allí donde la vida de los ciudadanos vascos se encuentra en una situación de mayor indefensión, en las cárceles, donde las agresiones y amenazas se sucedieron desde las primeras noticias sobre las explosiones. Pero la amenaza se extendía a gran parte de la sociedad vasca, que ha terminado siendo víctima colectiva de la manipulación que se ha realizado de los atentados del jueves.

Esta muerte ha sido una de las consecuencias de esos llamamientos contra la izquierda abertzale que los distintos portavoces del Gobierno español han lanzado las últimas jornadas. Angel Berruete ha sido, sobre todo, víctima del clima de impunidad que el PP ha querido crear desde el Gobierno español para sus continuos ataques al independentismo vasco y a la defensa de las señas de identidad de Euskal Herria. Y estas tristes jornadas están dejando más en evidencia si cabe el hecho de que la sociedad vasca no tiene los instrumentos institucionales y políticos que precisa para poner freno a este tipo de ataques, y para acabar con la impunidad con que el Estado español actúa en Euskal Herria.

Diari Gara, editorial 13 de març de 2004
www.euskalherria.com
Re: Angel Berrueta olvidado seis meses despues."A mi padre lo mato el gobierno del pp"
14 set 2004
No a la violència policial!
No a la violència Etarra!!!
No a la violència!!!
Que els polítics facin la seva feina!!!
Diàleg ja!!!
Re: Angel Berrueta olvidado seis meses despues."A mi padre lo mato el gobierno del pp"
14 set 2004
ETA fa el mateix que l'estat. Utilitzen la mateixa lògica que els que van matar l'Angel: si estàs contra mi no et mereixes més que la mort. La tortura que va patir MA Blanco, l'assassinat d'Ernest Lluch, la bomba que va rebre Medina, etc, etc.
Les de l'estat i les d'Eta són lògiques fastigoses, totalitàries, autoritàries, feixistes, i el més pitjor de tots, es retroalimenten una a altra.

Davant d'elles no queda més que l'exode, la fugida, no volem ni a uns ni als altres. I com a moviment global el que hem de fer és practicar elss nostres propis camins, les nostres hipotesis, la construcció d'un món fratern, d'una democràcia global i cooperativa, construint des de baix.
Re: Angel Berrueta olvidado seis meses despues."A mi padre lo mato el gobierno del pp"
14 set 2004
Todos los periodicos mienten
Re: Angel Berrueta olvidado seis meses despues."A mi padre lo mato el gobierno del pp"
14 set 2004
Sin duda aquella muerte criminal, fruto del prejuicio, no debe quedar impune, ni olvidada...pero no con la "justicia" de ETA. O empezamos a recordar qué actos de "justicia" han llevado estos tipos sin conciencia política?
Re: Angel Berrueta olvidado seis meses despues."A mi padre lo mato el gobierno del pp"
14 set 2004
ETA=PP, totalment d'acord amb tu. Hi ha gent que comença a estar una mica farta de que hi hagin tipus de violència que estiguin "ben vistos" en determinats ambients. Qualsevol tipus de violència, tortura, coacció o extorsió no ens ha de produïr més que FASTIG.
Intoxicadors, manipuladors... POLICIA ASSASSINA!
14 set 2004
Però qué te a vore la mort d'Àngel amb ETA?

Per què quan es diu que la policia assassina ix algú amb el rotllo d'ETA?

L'organització armada "Euskadi Ta Askatasuna" no té res a veure en la mort de l'Àngel, la policia sí. POLICIA ASSASSINA.

Deixeu d'intoxicar per favor.
Re: Angel Berrueta olvidado seis meses despues."A mi padre lo mato el gobierno del pp"
14 set 2004
Xaval t'has lluit amb el teu comentari. Aquí l'únic comportament intoxicador és el teu: com no m'pagrada el que opina la gent, llavors intoxiquen.
A veure si et queda clar: assassins ho son uns i altres i la gent ho diu cada cop més clar, tothom dins i fora del moviment.
Fa molt de temps que en el moviment va acabar-se amb les mitges tintes: si parlem d'assassins parlem de tots els assassins.
Els totalitaris i demés sectes stalinistes no tenen lloc en el moviment d'avui, el moviment de la biopolítica, el moviment global.
És així de clar. Clar i català!
Com diuen més amunt, em fa tant fàstig els que varen matar l'Angel com els que apliquen penes de mort pq els hi dona la gana, com ETA.
Re: Angel Berrueta olvidado seis meses despues."A mi padre lo mato el gobierno del pp"
14 set 2004
Angel Berrueta,era miembro de Gurasoak, colectivo de padres y familiares de presos de ETA y de "kale borroka". Es decir era una persona del entorno de ETA, con que se supone que estaba a favor del terrorismo de ETA, lo cual no justifica su muerte. Esto es a modo explicativo...
Re: Angel Berrueta olvidado seis meses despues."A mi padre lo mato el gobierno del pp"
14 set 2004
Pues eso, lo mató el prejuicio nacionalista de un policía exaltado. Es horrible, y no debe quedar impune. El ojo por ojo no lleva a ningún sitio´más que a la perpetuación del problema.
Re: Angel Berrueta olvidado seis meses despues."A mi padre lo mato el gobierno del pp"
14 set 2004
La Alternativa democrática propuesta por ETA y las actuales posiciones de Batasuna no llevaran a la paz justa y democrática. Si el conjunto de fuerzas políticas sabe aceptar que nadie tiene la verdad y que el empate técnico en elterreno militar sólo llevva más muerte y sufuimiento (lo que hizó el IRA).

Euskal Herria Aurrera!
Pakea Aurrera!!

www.kaosenlared.net
Re: Angel Berrueta olvidado seis meses despues."A mi padre lo mato el gobierno del pp"
14 set 2004
Totalment d'acord.
La Alternativa democrática propuesta por ETA y las actuales posiciones de Batasuna NOS llevaran a la paz justa y democrática.
14 set 2004
La Alternativa democrática propuesta por ETA y las actuales posiciones de Batasuna NOS llevaran a la paz justa y democrática. Si el conjunto de fuerzas políticas sabe aceptar que nadie tiene la verdad y que el empate técnico en elterreno militar sólo llevva más muerte y sufuimiento (lo que hizó el IRA).

Euskal Herria Aurrera!
Pakea Aurrera!!

www.kaosenlared.net
Re: Angel Berrueta olvidado seis meses despues."A mi padre lo mato el gobierno del pp"
14 set 2004
No se qui es l'intoxicador,ara...
Re: Angel Berrueta olvidado seis meses despues."A mi padre lo mato el gobierno del pp"
14 set 2004
yo soy tic,
yo soy tac,
somos 2,
en un reloj!
Re: Angel Berrueta olvidado seis meses despues."A mi padre lo mato el gobierno del pp"
14 set 2004
Kaos o AMS o Richart,
no hi ha cap error de síntesi. Batasuna i Eta no ens portaran mai la pau, són part del conflicte i part autoritària i feixista.
Re: Angel Berrueta olvidado seis meses despues."A mi padre lo mato el gobierno del pp"
14 set 2004
Si per això van il·legalitzar la veu de desenes de milers de bascos, per això els presos estan a milers de kilometres, per això Amnistia Internacional denuncia tortures sistemàtiques a les comissaries i presons de l'estat espanyol, per això tanquen mitjans de comunicació i empresonen a la gent per dir-se independentista, per això es van inventar els GAL i la resta de grupuscles, per això van deixar que la treva es podrís....

Està molt bé, això de que cap violència és bona i condemno totes dues, però actualment la violència que està per sobre de l'altra és que els bascos són espanyols els hi agradi o no i no pas al contrari, tenen una administració espanyola que esquartera el territori, s'ataca la seva cultura i es criminalitza tot el que estigui relacionat amb allò basc, no els donen el dret d'autodeterminació emparant-se en l'excusa de que existeix ETA, però tots sabem que quan ETA deixi d'existir l'excusa serà l'anticonstitucionalitat, a Catalunya no existeix cap banda armada i no ens deixen tampoc exercir aquest dret, us penseu que a Euskadi si?, no confio en els governs estatals i menys quan són part directa d'aquest conflicte.

Molt bé condemnar les violències, fet que a part de no servir de res, defuig un anàlisi seriòs de les coses, per molt que ETA deixès de matar la violència no desapareixerà d'Euskal Herria. Però alguns us ompliu la boca dient que sou antiviolència i en canvi us tapeu els ulls amb casos com el de Berrueta o el de molts altres, casos que si tinguessiu una mica de memòria històrica són centenars i que en el seu dia van fer que ETA creixès i arribès a tenir un ampli recolzament social, no va ser al contrari, si voleu anem a l'arrel de l'assumpte i la cosa s'arregla molt ràpid, el problema és que mai voleu anar a l'arrel perque això suposa descobrir que la causa de la violència a Euskadi es diu imperialisme espanyol i que l'altra violència és conseqüència directa d'aquesta, ETA no comença amb Miguel Angel Blanco, ni Lluch, les coses van més enllà i alguns preteneu que ens tapem els ulls i diem que si que l'únic problema és ETA. Amb mi no compteu per anar de company de pancarta dels "constitucionalistes" ni tansols coincidir en un anàlisi podrit de les coses.
Per a "intoxicar?" (Savater)
14 set 2004
A vore si t’enteres Savater (“intoxicar?�). Quan dic “intoxicar� no ho dic per què no m’agrade el teu comentari (que no m’agrada) sinó perquè juntes dos coses que no tenen res a vore: l’assassinat del basc “miserable� Berrueta amb ETA.
Dius que “assassins ho són uns i altres�, però de qui parles de ETA i la policia? Per què claves a ETA en aquesta història? És que Berrueta era d’ETA? Doncs claves a ETA en aquesta història perquè formes part de l’estrategia del govern espanyol i de la seua policia assassina: l’estrategia de dir sempre que mor assassinat algú d’esquerres a Euskal Herria, que és d’ETA, com per justificar eixe assassinat. El teu discurs és igual que el de “uno� (si és que no sou la mateixa persona). Clavant a ETA en aquesta història “intoxiques� i manipules... Et queda clar?

“Si parlem d'assassins parlem de tots els assassins�, doncs clar que sí parlem de tots els assassins. Però quan maten a un forner basc per no creure les mentides del govern no penses automàticament en ETA: pensa en Aznar, en Bush, en Sharon. No parles d’ETA per intentar intoxicar i conectar Àngel amb ETA.
Però el que no podem fer és, quan hi ha un crim d’Estat com el d’Àngel, començar a recordar tots els asassins des de l’any 0 perquè sinò no acabariem mai. Denunciem eixe assassinat i prou perquè si he de començar a paqr lar dels crims de la Inquisició espanyola anem apanyats!

Des de la resistència (que no moviment), ara i sempre, continuarem denunciant els crims d’Estat, a la policia sempre assassina, continuarem denunciant les tortures a les comisaries, les violacions a les disidents polítiques... I continuarem desenmascarant a la gent que com tu assimila i propaga el discurs del poder; als “totalitaris i demés sectes stalinistes� que adopten el discurs de que “totes les violències són iguals� i el que estan fent és situar-se del costat del poder.

resistències contra PODER... “És així de clar. Clar i català!�
Re: Angel Berrueta olvidado seis meses despues."A mi padre lo mato el gobierno del pp"
14 set 2004
portes una empanada mental de les grosses. Jo crec que amb comptes de tantes proclames, t'hauries de calmar una mica, reflexionar i parlar amb gent que pensa diferent que tu.
La veritat és que el teu relat és fruit d'una empanada i frases fetes que diuen ben poc dels teus arguments. Et deixo alguns exemples:
1.     Com que no dic les coses que diuen a la teva secta, sóc el Savater. Ho sento noi de les proclames: no sóc en Savater. Això és la típica resposta cutre: si no comparteixo les idees dic que ho ha escrit el que més odiem els de la meva secta.
2.     Estic en desacord amb les idees de Savater, no menys que amb les teves. Estic des de fa anys al moviment de les okupacions i també a les iniciatives del moviment global. Així, que ja veus... I per cert en tots dos la gent ho té tan o més clar que jo. Eta és una banda de feixistes.
3.     Com que hi ha més gent que no pensa com tu, ho processes: “tots són els mateixosâ€?. Això també és un producte d’una socialització deficient i una forma de no saber contestar
4.     Vull dir-te és l’ús que fas de la demagògia. Suposo que és el tipus de discurs que et va fruit dels planfets que deus llegir. Qui ha dit que l’Angel és d’Eta? Ets un idiota a més de mentider! Això és més seriós que els teus planfets. Si vols discutir, discuteixes, però utilitzant i discutint els arguments que es donen, no els que tu voldries. A part d’algun xiflat troll aquí el que s’ha dit és que l’Angel fou assassinat i que es cau en la hipocresia si només es critica aquest assassinat i no tots els que provoca eta. I tot això ha vingut per un comentari, no de l’Angel, si no d’un camarada teu que venia a dir que “Eta no tortura, se defiendeâ€? o una bestiada d’aquestes.

Així que si vols fer demagògia fes-la, però no utilitzis IMC-BCN.
Perdó per haver escrit a IMC-BCN
14 set 2004
Perdona, tens raó, porte una empanada mental de les grosses i segur que són pels pamflets que llig (llibres per a mi, pamflets per a tu). Però estic d’acord amb la meua empanada abans de tindre un pensament linial i clar com el teu. Ja veus les meues linies de fugida contra el teu pensament inalterable. La meua complexitat contra la teua liniaritat... Jo encara sóc capaç de canviar d’opinió i tu?

Però bo per a què continuar parlant? Jo sóc d’una secta i tu del “moviment de les okupacions i també de les iniciatives del moviment global�… Et sents guai? Ets tope alternatiu… Se m’havia oblidat que sou els amos d’IMC-BCN així que tranquil que no tornaré a escriure ací, ni a exposar les meues xorrades. Ho sent de veres.

Però abans d’anarme’n vaig a dir-te algunes coses: - espere que quan en Malasia maten a una xiqueta digues que ETA també provoca morts, ja que “es cau en la hipocresia si només es critica aquest assassinat i no tots els que provoca eta�. Te dit Savater perquè el teu discurs em sona al de “Pasta Ya�: fer apareixer a ETA sempre passe el que passe. Què té a vore ETA amb l’assassinat d’un forner com Àngel?
- Algunes amigues que tinc a les okupes, són okupes o no? T’ho dic perquè per a moltes l’organització armada basca Euskadi Ta Askatasuna no és una banda de feixistes. Ah! Se m’havia oblidat! No són okupes són d’una secta com jo.
Alguna gent que conec del “moviment global� trobe que seràn stalinistes perquè no pensen que l’organització armada basca Euskadi Ta Askatasuna siga una banda de feixistes... T’adones de la diferència de pensament (complexitat contra liniaritat) que et deia al principi? Per a mi no tota la gent del moviment okupa de Barna pensa que ETA és feixista: per a tu sí. Però el totalitari sóc jo, així que el que tens raó ets tu.

Bo xic, perdona per haver-me atrevit a enfrontar-me a tu, no tornaré a fer-ho. Tots contra ETA!

P.D: Saps català? Perquè demagogia vol dir “Política que consisteix a afalagar la multitud i concedir-li atribucions excessives�. A vore si m’expliques on està la demagogia del meu text, on afalague a la multitud... Adeu guapet...
Re: Angel Berrueta olvidado seis meses despues."A mi padre lo mato el gobierno del pp"
15 set 2004
Joder solo queria recordar que los medios manipulan mienten engañan esconden... y joder que exito!!

Gora Angel!!
Heridos graves dos ertzainas al ser atropellados por dos vehículos en Erandio
15 set 2004
Dos agentes de la Ertzaintza han resultado heridos hoy tras ser atropellados cuando estaban atendiendo un accidente de tráfico en Erandio.

ERANDIO-. El siniestro se ha producido minutos antes de las nueve de esta mañana en la carretera de la Avanzada a su paso por Erandio cuando una furgoneta no se ha percatado de la presencia de los ertzainas en la calzada y les ha arrollado.

A consencuencia del atropello, los agentes de la Policía Autonómica han resultado heridos y han tenido que ser atendidos en el lugar por los servicios sanitarios. Ambos han sido evacuados en estado grave al Hospital de Gurutzeta.

Según la versión de Lakua, los ertzainas heridos han sido arrollados, de forma consecutiva, primero por un turismo y más tarde por una furgoneta. Su estado es grave, según el Departamento de Interior.

El accidente se produjo pasadas las ocho y media de la mañana cuando ambos agentes atendían a los afectados en un accidente de tráfico registrado en la carretera BI-637, en la citada localidad.

Sucesión de hechos

La patrulla de la Ertzaintza se había dirigido poco antes de las ocho y media de la mañana, a la carretera Bi-637, en Erandio, ya que en el carril derecho en dirección a Getxo un turismo acababa de sufrir un accidente.

Los dos agentes desplazados hasta el lugar se encontraban realizando las gestiones oportunas para atender el accidente cuando un Audi A-3, matriculado en Madrid, que venía por el mismo carril, los ha arrollado y lanzado contra la vía lateral de dicha calzada.

Una furgoneta Opel Combo de Donostia, que circulaba por esa vía lateral, no ha podido esquivarlos y tras atropellarlos se ha detenido sobre sus cuerpos.

Inmediatamente se han desplazado hasta el lugar un equipo de bomberos y dos ambulancias.

¡MUERTE A ETA!
¡ETA ASESINA!
¡BASTA YA DE ASESINATOS DE ERTZAINAS!
¡DEJAD DE ATROPELLARLOS! ¡DEJ�DLOS VIVIR EN PAZ!
¡ETA NO!
¡BASTA YA, QUEREMOS LIBERTAD!
¡VASCOS S�, ETA NO!
Re: Angel Berrueta olvidado seis meses despues."A mi padre lo mato el gobierno del pp"
15 set 2004
ELKARRI: ESTAMOS ANTE UN TIEMOP DE OPORTUNIDADES QUE NO PUEDE DESAPROVECHARSE

El nuevo escenario político.
El escenario político ha cambiado porque ha pasado de representar una situación política dominada por el inmovilismo, e incluso por la involución democrática, a representar una realidad abierta a los cambios políticos. Esto es lo que define el nuevo escenario político: su apertura al cambio. Dentro de este nuevo escenario, hay diferentes ideas sobre el tipo de cambio que debe producirse. Ésta es la característica central de este nuevo escenario: la confrontación de distintas perspectivas de cambio político.

Un riesgo.
Este tiempo de esperanza se enfrenta a un riesgo muy serio. El riesgo de que cada mundo político se centre sólo en su propia estrategia y no en las soluciones compartidas, que se conforme con afianzar su propia estrategia resignándose a que no se pueda hacer otra cosa. Considerar que la suerte ya está echada, y actuar como si no se pudiera hacer nada más que cumplir con el guión preestablecido, sin efectuar movimientos que permitan encontrarse y compartir con los otros. De este modo, dentro de algunos meses seguiríamos teniendo tres o cuatro grandes perspectivas en conflicto pero de ningún modo estaríamos inmersos en un proceso de soluciones.

La realidad social.
La sociedad no puede aceptar este fatalismo. La sociedad está harta, es consciente de que éste es un momento importante y no quiere que nuevamente se le diga que éste no es el momento para dar pasos o para las soluciones. La suerte no está echada. Hay tiempo para los derechos humanos, para el diálogo, para incorporar a todos... Es mucho lo que en los próximos meses se puede hacer para que definitivamente este tiempo de oportunidades sea un tiempo de soluciones. Un diálogo real antes de diciembre cambiaría la situación, el cese de la violencia de ETA cambiaría la situación, el cambio en la política penitenciaria cambiaría la situación, la legalización de Batasuna cambiaría la situación, el compromiso de consultar a la sociedad cambiaría la situación, el compromiso de pactar las decisiones cambiaría la situación. La ciudadanía nos pide a todos más compromiso con el diálogo, con los derechos humanos, con el pluralismo y con la propia sociedad.

La intervención de Elkarri.
Trasladar a la política esta demanda social será el empeño de Elkarri durante estos meses. En concreto, durante septiembre y octubre desarrollaremos distintas iniciativas como la serie de carteles que hoy presentamos. Todas ellas se asentarán en una misma reivindicación central: «un diálogo real, antes de diciembre». Elkarri propone que no se desperdicie ni se desaproveche la oportunidad de debate de propuestas que hay en la actualidad. Ruega que no haya un diálogo de sordos, pide un diálogo real y sin exclusiones y esto significa que se debata en el Parlamento Vasco y que se dialogue también entre los partidos. Todo ello ahora, antes de diciembre. Lo que no se haga ahora será mucho más difícil hacerlo después porque se habrá perdido otro tren, porque el desencuentro será mayor y porque volveremos a estar inmersos en una campaña electoral.

Más de 122.000 personas han dado su firma a Elkarri mediante un manifiesto que pide diálogo, no-violencia, no exclusión y humanización. Como se recordará, la petición de un diálogo multipartito avalada por estas firmas se encuentra en el Parlamento Vasco y en el Parlamento de Navarra a la espera de ser tratada y puede constituir una oportunidad para ampliar los cauces de diálogo en este periodo que se abre hasta diciembre. Esas 122.000 voces están exigiendo más compromiso y Elkarri va a tratar de plasmar esta exigencia en un calendario de iniciativas enmarcadas en el proceso de Conferencia de Paz y que se presentarán el próximo sábado 18 de septiembre en el encuentro anual de los talleres locales que este movimiento social celebrará en Donostia.
Re: Angel Berrueta olvidado seis meses despues."A mi padre lo mato el gobierno del pp"
15 set 2004
Algú s'ha preguntat mai en quins termes es recordaria la mort d'aquest màrtir de la veritat o de l'escepticisme davant la veu de l'amo (estado español) si aquest hagués estat un votant socialista de Badajoz. En parlarien els telediarios? El Acebes l'hagués tractat aleshores de miserable? Es faria un judici públic de l'assassí i dels motius polítics (en el cas real imperialisme d'estat) subjacents?
Re: Angel Berrueta olvidado seis meses despues."A mi padre lo mato el gobierno del pp"
15 set 2004
No he vist cap entrevista a cap telenoticies amb els seus fills ni amb la seva dona ni als seus veïns, etc. Només perque va dir-li a la dona d'un policía que el seu estat espanyol i els seus mitjans de comunicació mentíen, que havía estat Al-Qaida. Poc després el policia va disparar-li varis trets, aquest home només va dir el que tothom sabia. Que l'estat espanyol i els seus mitjans de comunicació menteixen i fan servir ETA per fer demagògia i electoralisme.
Re: Angel Berrueta olvidado seis meses despues."A mi padre lo mato el gobierno del pp"
15 set 2004
En el país de les maravelles, el govern español des de bon començament va sospitar que havia estat AlQaeda i així ho va fer públic malgrat alguns sectors minoritaris de l'opinió pública que sospitaven d'ETA.

El forner de Badajoz en va dubtar des del primer moment, va fer una passejada per internet i va comprovar que arreu es sospitava, com ell, que els veritables autors havien estat els de la ETA.

La dona d'un ertzaintza retirat, de vacances per Badajoz amb el seu marit, es va discutir amb el forner per l'escepticisme que manifestava respecte a la versió oficial. Més tard el seu marit va apareixer per allà i el va cosir a trets.

Titulars de la notícia?
ABC:
COPE:
ELPAIS:
TVE:
ANTENA3:
ELMUNDO:
LARAZON:
Re: Angel Berrueta olvidado seis meses despues."A mi padre lo mato el gobierno del pp"
29 set 2004
NOS HACER DESAPARECER, NOS DAN PORRAZOS EN MANIFESTACIONES, NOS DERRIBAN NUESTROS GAZTETXES, HAN CERRADO DOS PERIODICOS (EGIN Y GARA), HAN ILEGALIZADO AMNISTIA, SEGI, BATASUNA, NOS SIGUEN CUANDO PONEMOS PANCARTAS EN NUESTROS PUEBLOS, Y KIERES KE LES DEJEMOS VIVIR EN PAZ MIENTRAS ELLOS NO NOS DEJAN DE EXPRESARNOS CON LIBERTAS Y NO NOS DEJAN VIVIR EN PAZ?

TXAKURRAK KANPORA
GORA EUSKAL HERRRIA ASKATUTA
ETA TXETXENIATIK, IRAKETIK, PALESTINATIK ETA EUSKAL HERRITIK ALDE
Re: Angel Berrueta olvidado seis meses despues."A mi padre lo mato el gobierno del pp"
29 set 2004
La gente se desacostumbra a las reivindicaciones, a ver la calle, como espcio de comunicación e intervención política. Esto es un gran logro contra el cual se han erigido el urbanismo, el consumo y la policía por toda europa, para borrar del imaginario colectivo que las calles sean algo más que caminos de casa al trabajo.

�nimo, en cada lucha estamos tod@s, tras la pancarta también marchan nuestros puños. Adelante!!


Solidaridad con la lucha de l@s pres@s:

Abolición del régimen FIES
Fin de la Dispersión
Excarcelación de enfermos crónicos
Stop torturas

pre S>O>S


Nunca habrá silencio mientras haya prisioneros.
Abajo el estado terrorista que encierra luchadores y pobres

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more