Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: globalització neoliberal : laboral
EN DEFENSA DEL VERDE URBANO
08 set 2004
En el próximo Pleno Municipal del mes de octubre el Ayuntamiento de Barcelona tiene previsto aprobar el cambio de Gestión del Institut Municipal de Parcs i Jardins, pasar de ser un Organismo Autónomo (Institut) a una ENTIDAD PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL.
El Ayuntamiento de Barcelona excusándose en que le obliga la disposición transitoria tercera de la Ley 57/2003 de modernización del Gobierno Local, aprobada por el gobierno del Partido Popular, quiere justificar el cambio jurídico, aunque el propio art. 85 de la misma Ley contempla la posibilidad de poder gestionar directamente por organismos autónomos. Las consultas jurídicas realizadas por esta Sección Sindical nos han dictaminado (1):

    Que el Ayuntamiento de Barcelona está aprovechando la disposición transitoria tercera de la Ley 57/2003 como argumento jurídico para modificar la naturaleza del Instituto Parques y Jardines y convertirlo en una entidad pública empresarial. Es posible legalmente, manteniendo los actuales objetivos y las actividades que se realizan, que el Instituto continúe como organismo autónomo, en este caso como organismo autónomo local que presta un servicio público que en su gran mayoría no es susceptible de contraprestación económica.
Existe la voluntad declarada en la propuesta de nuevos estatutos de crear y participar sociedades mercantiles que de hecho comportaran en parte una externalización de los servicios, y por ello también un cambio en la concepción del servicio público…

Es por lo tanto, una decisión político-económica y no una obligación jurídica, un nuevo cambio jurídico de gestión, que tal y como establece la disposición adicional 12 de la Ley 57/2003 abre claramente la puerta a la privatización y a la amortización del Servicio Público.
Una decisión que piensan adoptar en el próximo Pleno Municipal del mes de octubre el Ayuntamiento de Barcelona que cambiará el sistema de gestión del verde urbano. Un cambio que quiere transformar el actual Institut Municipal en una Entidad Pública Empresarial (EPE), y que va a representar una comercialización del verde urbano y un menor control público de las contrataciones que se realicen; una nueva mentalidad que va a querer hacer negocio económico de un servicio público.

Ante esta decisión de cambio de modelo de gestión preconizado por el Gobierno Municipal, la Sección Sindical de CGT de Parcs i Jardins manifestamos:

- Que esta política nunca ha figurado en los programas electorales de los partidos ( PSC, ERC y IC-VERDS) que forman el Equipo de Gobierno Municipal ni se ha explicado nunca en sus campañas. Que la decisión adoptada no es una obligación jurídica sino una decisión política. Que ni la privatización del servicio público del mantenimiento del Patrimonio Verde de Barcelona ni la profundización en la no ejecución directa ha sido respaldada por los electores.

- Que este cambio en el modelo de gestión de lo público pone en evidencia la falta de voluntad, o peor todavía la renuncia del Ayuntamiento de Barcelona de gestionar la cosa pública, exhibiendo una política neoliberal propia de cualquier gobierno de derechas.

(1) Extraído del Dictamen Jurídico realizado por el Gabinete Jurídico del letrado Josep Mª Loperena Jene
Barcelona a 7 de septiembre del 2004

This work is in the public domain

Comentaris

Re: EN DEFENSA DEL VERDE URBANO
08 set 2004
EN DEFENSA DEL VERD URBÀ

En el pròxim Ple Municipal del mes d'octubre l'Ajuntament de Barcelona té previst aprovar el canvi de Gestió de l' Institut Municipal de Parcs i Jardins, passar de ser un Organisme Autònom (Institut) a una ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL.

L'Ajuntament de Barcelona excusant-se que li obliga la disposició transitòria tercera de la Llei 57/2003 de modernització del Govern Local, aprovada pel govern del Partit Popular, vol justificar el canvi jurídic, encara que el propi art. 85 de la mateixa Llei contempla la possibilitat de poder gestionar directament per organismes autònoms. Les consultes jurídiques realitzades per aquesta Secció Sindical ens han dictaminat (1):

"Que l'Ajuntament de Barcelona està aprofitant la disposició transitòria tercera de la Llei 57/2003 com argument jurídic per a modificar la naturalesa de l'Institut Parcs i Jardins i convertir-lo en una entitat pública empresarial. És possible legalment, mantenint els actuals objectius i les activitats que es realitzen, que l'Institut continuï com organisme autònom, en aquest cas com organisme autònom local que presta un servei públic que en la seva gran majoria no és susceptible de contraprestació econòmica.

Existeix la voluntat declarada en la proposta de nous estatuts de crear i participar societats mercantils que de fet comportessin en part una externalització dels serveis, i per això també un canvi en la concepció del servei públic…"

És per tant, una decisió polític-econòmica i no una obligació jurídica, un nou canvi jurídic de gestió, que tal com estableix la disposició addicional 12 de la Llei 57/2003 obre clarament la porta a la privatització i a l'amortització del Servei Públic.

Una decisió que pensen adoptar en el pròxim Ple Municipal del mes d'octubre l'Ajuntament de Barcelona que canviarà el sistema de gestió del verd urbà. Un canvi que vol transformar l'actual Institut Municipal en una Entitat Pública Empresarial (EPE), i que va a representar una comercialització del verd urbà i un menor control públic de les contractacions que es realitzin; una nova mentalitat que va a voler fer negoci econòmic d'un servei públic.

Davant aquesta decisió de canvi de model de gestió preconitzat pel govern Municipal, la Secció Sindical de CGT de Parcs i Jardins manifestem:

Que aquesta política mai ha figurat en els programes electorals dels partits (PSC, ERC i IC-VERDS) que formen l'Equip de Govern Municipal ni s'ha explicat mai en les seves campanyes. Que la decisió adoptada no és una obligació jurídica sinó una decisió política. Que ni la privatització del servei públic del manteniment del Patrimoni Verd de Barcelona ni l'aprofundiment en la no execució directa ha estat protegida pels electors.

Que aquest canvi en el model de gestió del públic posa en evidència la falta de voluntat, o pitjor encara la renúncia de l'Ajuntament de Barcelona de gestionar la cosa pública, exhibint una política neoliberal pròpia de qualsevol govern de dretes.

Barcelona 7 de Setembre del 2004.


--------------------------------------------------------------------------------

(1) Extret del Dictamen Jurídic realitzat pel Gabinet Jurídic de CGT pel lletrat Josep Mª Loperena Jene
Re: En defensa del verde urbano
13 gen 2006
Hola, me dirijo a ustedes para preguntarles donde me puedo dirigir para denunciar las actuaciones que está haciendo el ayuntamiento con el arbolado en mi barrio, pues está arrancando arboles sanos y podandolos a destiempo.

Agradeciendo la contestacion, le saluda:

Rafael Ochoa
Re: en defensa dels arbres
31 gen 2006
A la Avd.Meridiana nº185 de BCN, esta emplaÇat el Passatge Oliva, amb mes de 100anys d´historia. Es per aixo, que encara existeixen tot un seguit de patis on trubem diferents arbres, molts d´ells centenaris. Aquest passatge dispossa dún seguit de cases que ara l´ajuntament esta enderrocant, pero de moment, ja han "tronxat" un arbre de mes de 150any, espectacular, ben sa, ja que donaba unes flors espectaculars. El passatge oliva, reb aquest nom degut a un Oliver. Possiblement tambe ell, conjuntament amb tot el resta d´arbres tinguin la matixa sort que el primer. Per aixo, voldria sapiguer si, l´ajuntament te algun tipus d´obligacio devant aquest sers vius. Valgui a dir, que el pla urbanistic diu "zona verde"....no podrien aprofitarlos ?

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more