Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Comentari :: altres temes
Legislar contra la religión
02 set 2004
La única certeza en la "crisis de los reporteros franceses" es que está en juego la vida de las tres personas secuestradas, un trabajador sirio y dos periodistas franceses.
El Gobierno conservador de París, ha explicado que la "laicidad no va contra ninguna religión". En mi opinión, esto es una parte del problema: seguir mintiendo respecto a lo que significa la religión es abonar el terreno para crimen y la perpetuación de la esclavitud.

La hipocresía de los que pretenden que la "laicidad" significa que ideologías de la dominación como son las religiosas, convivan en sociedades que aspiran a la justicia y a la igualdad, contribuye a la confusión actual.

Sin embargo, ninguna justicia, niguna igualdad son posibles mientras no se legisle directamente contra la religión en todo el ámbito público: del mismo modo que hubo de lucharse contra la esclavitud, hay que luchar contra la religión. Del mismo modo que la esclavitud está prohibida legalmente -aunque se ejerza de forma práctica por el imperio capitalista fundándose en la ideología religiosa en sus diversas acepciones- la religión debe ser prohibida legalmente si hemos de aspirar a la igualdad. Ninguna igualdad es posible mientras en la vida pública intervenga el concepto de dios, en cualesquiera de sus acepciones y desarrollos.

La existencia de cualquier iglesia, sinagoga, mezquita, o centro taoísta, budista o cualquier otro debe regularse del mismo modo que se regulan otras actividades peligrosas y perniciosas, o las emisiones tóxicas: con plazos concretos para su desmantelamiento y conversión en museos antropológicos.

Mientras no alcancemos un consenso amplio sobre la necesidad de luchar en todos los terrenos contra la religión y sus instituciones, para que éste asunto sea en todo momento sólo una cuestión estrictamente privada sin posiblidad de transcendencia pública de ningún tipo, se agravará el conflicto, el imperio capitalista seguirá adelante con sus guerras y su depredación y el ser humano no podrá alcanzar la nueva fase de su desarrollo evolutivo que intuimos, a la que aspiramos y contra la que actúa ese primitivismo de los explotadores y los explotados.

La religión, cualquiera que sea, concilia a los explotadores -consolando su conciencia y dándoles un instrumento de dominación y una justificación a sus crímenes - con los explotados, ofreciéndoles el desahogo a los varones de explotar a sus mujeres y condenando a éstas al ostracismo social o a la culpa, que es la sofisticación de esa dominación. Superar la fase esclavista es superar la religión, y hay que empezar por el ámbito público. Es urgente, es necesario. Pero es tremendamente peligroso, porque los que se sirven de esta ideología del crimen y la dominación no están dispuestos a prescindir de ella.

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Legislar contra la religión
02 set 2004
descerebrado a partes iguales
Re: Legislar contra la religión
02 set 2004
Tot és mentida!!!Aqui va tindre l'efecte 11-M bons resultats per al control i la dosis de racisme...crear 1 enemic y recollir rèdits...
Jo cada ía respiro més racisme cap els magrebins...immigrants en general...i de gent aparentment normal, gens radical, això si, que txupen tele pels cinc sentits...
Ara a França...la crisi del "velo"...mantenen el pais en "alerta" i el virus es va extenent...rapidament...i amb ells els efectes de la xenofòbia...França s'alinea amb l'estat espanyol en la croada contra l'Islam, però amb l'única intenció de crear pors...i qui sap si també per seguir la linea imperialista de les grans potències imperialistes...mentrestant el poble es divideix i sogeixen els conflictes i la xenofòbia...així de sencill... i així de fàcil i calculat.
Aquesta és la meva opinió...la meva, la del meu cap vull dir.
Salut Revolució i Mentiders a l'infern!!!
Re: Legislar contra la religión
02 set 2004
Megaledro, igual de greu és imposar una dictadura religiosa com una dictadura laica. A part que expresses una idea radicalment eurocèntrica que mai no acceptarien gent d'altres cultures.
Aquesta intransigència religiosa duu al totalitarisme tipus soviètic o albanès.
Re: Legislar contra la religión
02 set 2004
La religión ayuda a la gente a soportar su esclavitud ya que traslada la solución de los problemas que provoca la explotación del hombre por el hombre, a un plano diferente del real, a ese plano imaginario en el que la felicidad es posible por arte de magia.

Así que algo habría que hacer al respecto. Es mejor dejar que la gente crea lo que quiera, ya que se ama mucho a quien nos esclaviza, pero se podrían aplicar, lo mismo que se hace con cualquier otra actividad de la industria del espectáculo, impuestos razonables a las iglesias de cualquier variante, en vista de que todas son organizaciones mercantiles dedicadas a la acumulación de capital a través de la explotación del humo celestial (recuérdese la importancia de un botafumeiro por ejemplo).

En este sentido, en el ámbito del Estado Español, podríamos proponer que en vez de dedicar parte de nuestro impuestos a sostener la estructura de la Iglesia Católica, se gravasen sus ganancias, con por ejemplo, un impuesto de sociedades, como, repito, se hace con cualquier otra industria.
Re: Legislar contra la religión
02 set 2004
La educació hauria de ser a tot el mon, democràtica, laica i humana.
Les religions, les creences, a les esglesies, les mesquites, les sinagogues, educar persones amb critèri, educar per viure, educar per no competir, ensenyar per saber, ensenyar per canviar, apendre per criticar, apendre per apendre. Salut.
Re: Legislar contra la religión
02 set 2004
Estic d'acord amb el Maga. La religio es una malaltia mental que produeix deliris i fantasies, anula la capacitat de raonar i per tant hauria de ser tractada como una malaltia
Re: Legislar contra la religión
02 set 2004
Sou més dogmàtics que el cardenal Marzinkus.
Que tothom pensi com vulgui!
Re: Legislar contra la religión
02 set 2004
Malagredo pone el punto sobre la i.
Parece que ya nos hemos olvidado del laicismo como herramienta progresista, nuestro antirracismo no puede llevarnos a simpatizar con religiones excluyentes (todas lo son), miramos con respeto otras culturas mientras maldecimos nuestra tradición, por reaccionaria y sexista (¿qué nos hace suponer que otras tradiciones no lo son?). Tenemos esa doble moral para con los recién llegados que no nos hace ningún favor. Es un tema peliagudo, pero seria necesario un debate.
No podemos pasar de quemar iglesias en el s.XX a apoyar la construcción de mezquitas en el XXI.
Re: Legislar contra la religión
02 set 2004
Quin mal us fa una església?
Quin mal us fa una mesquita?
Quin mal us fa una sinagoga?
Quin mal us fa un temple budista?
Què voleu, que tothom sigui com vosaltres?
Això és el 1984 d'en George Orwell!!!!!
Re: Legislar contra la religión
02 set 2004
Mateu, corasssón, si no fuera por la victoria de la ciencia sobre la/s religión/es el mundo seguiría plano y tú asumirías la esclavitud por mandato divino. La religión es un cáncer para la humanidad al proponer una cosmovisión contraria a la razón y la ciencia. ¿Sabes cuanta gente fue asesinada por decir lo que estoy diciendo yo?
legislar contra las marcas de ropa en el cole
02 set 2004
si prohiben el velo que prohiban las marcas de ropa, bambas y moxilas en el cole...
Re: Legislar contra la religión
02 set 2004
els qui defensen el vel, defensarien que jo pugues anar en pilotes?
Re: Legislar contra la religión
02 set 2004
Si aceptamos el principio democrático por el cual aspiramos a la igualdad, entonces no es posible aceptar que del concepto religioso de dios supremo se pase al hecho "eclesiástico" mediante el cual, existen personas que son representantes, mensajeros, intermediarios, intérpretes o lectores de ese "ser supremo". Aceptar que existen "representantes de dios" es negar el principio de que todos somos iguales, puesto que si hay "designios divinos" en determinadas personas ¿como conciliar esto con el hecho de nuestra total y completa igualdad? . Por lo mismo, los actos religiosos en los que una persona señala a otras "la palabra de dios" ¿cómo puede conciliarse con la igualdad?

Por tanto, si queremos respetar el principio de igualdad, la espiritualidad humana no puede instituirse en "iglesia" de ningún tipo, ni expresarse por libros ni imágenes, sino que es un asunto exclusiva y radicalmente personal y privado que no admite intromisión, ninguna intromisión. Dado que las "iglesias" ejercen de forma permanente esa intromisión en las conciencias vulnerando el principio de igualdad, debe lucharse para que las legislaciones que actualmente reconocen la licitud de tales iglesias se adapten a los derechos humanos y declaren su radical ilicitud.

La actividad de las iglesias es por tanto contraria al principio de igualdad y de libre conciencia y deben por tanto perder el reconocimiento que le otorgan las leyes.

Esta revolución anticlerical, legal y no violenta, es una continuación histórica de las luchas a favor de la igualdad efectiva de todos los seres humanos.
Re: Legislar contra la religión
02 set 2004
La ley francesa no sólo prohíbe el velo, sino cualquier signo religioso ostensible en la escuela pública como los crucifijos...no obstante, esa ley es una especie de trampa pues el efecto más inmediato que produce es la radicalización de las posiciones dogmáticas de unos y otros. Siendo una ley supuestamente laicista, se queda en la superfice de determinados símbolos, mientras legitima indirectamente el origen del problema que no es otro que la existencia de instituciones clericales que imponen socialmente sus reglas.

Esta ley del Gobierno conservador de Chirac tiene el defecto de que no ataja el origen del problema y atiza las posiciones demagógicas. No obstante, lo más instructivo es el cúmulo de sucesos que se están produciendo a su alrededor....es en todo una ley claramente burguesa cuya apariencia "laicista" es engañosa porque conserva en todo la legitimidad que se concede a las iglesias, sustento de esos símbolos que se pretende combatir.
Re: Legislar contra la religión
02 set 2004
En fi, res a fer amb vosaltres. Ni llibertat de consciència ni llibertat de creença ni cap mena de llibertat de pensament.
Només el vostre pensament és vàlid. I el de la vostra ciència.
I a França fan bé per tant. Tous Françaises, laïques et égaux. Il faut d'assimiler les musulmans et les convertir en Françaises modéliques.
Vive Le Pen!
Re: Legislar contra la religión
02 set 2004
la religio es la negacio de la llibertat, ja que tot depen del designi divi, interpretat per quatre xarraires de fira.
Re: Legislar contra la religión
02 set 2004
Ara només falta que aquest "tamboriler del Bruc" anomenat Mateu, hereu dels que van ajudar el Fernando VII a reinstaurar la inquisició a la Península Bàrbara ens dongui lliçons de democràcia. Quin troç de frare llefiscós ! Si tant t'agrada pots tancar-te a Monserrat i convertir-te en peça de museu.
Re: Legislar contra la religión
02 set 2004
En fin, aquí los agentes clericales del esclavismo imperialista, cuando se quedan sin argumentos, se ponen en evidencia acusándonos de fascistas. Y es que saben tanto de promover fascismos que siempre los tienen a mano.
una pregunta
02 set 2004
una pregunta

el poder de la iglesia ( de todas las iglesias) no ha sido obtenido ilegal e inmoralmente?

entonces cual es el rollo pues q les den por culo a todas
Re: Legislar contra la religión
02 set 2004
k cadascu resi a ki vulgui, a casa seu i en solitari, sense liders ni temples, no es algo tan espiritual això d deu?
Doncs apa, k cadascu fagi el k vulgui, pero k no critiquin kuan algú fa res en contra d la seva religió, pq arrivats a aquest punt jo mateix faré una religió.

Les religions son invencions humanes per satisfer les ansies d poder humanes. Res a veure amb esperits ni deu ni osties, quan la dinyes al forat i punt, si no ets prou valent per afrontar-ho mala sort.

Totes les religions son intolerants, i com no tolero la intolerancia tpc tolero la religió. Soc intoelrant? o es mes tolerant un cristià o un musulma o un budista o un d la secta dels rahelians?
Pensava k al segle xxi això ja stava superat, però es veu k hi ha gent k encara no es veu amb forces d'afrontar la vida sense sers suprems. k hi farem, hi ha d'haver d tot, no?
Re: Legislar contra la religión
03 set 2004
No a las religiones,
Muerte a los integristas musulmanes!!
¡¡Arriba España!!
Re: Legislar contra la religión
03 set 2004
El fascismo de los que gritan "arriba españa" no es más que un espumarajo clerical: el fascismo es la defensa del imperio contra la justicia y la igualdad.
Re: Legislar contra la religión
03 set 2004
Després de llegir una de cal i un altre d'arena, val la pena que recordi que l'intenció d'una creença es treure el millor d'una persona. Aqui veig que hi tenim feixistes de dretes i d'esquerres, fins hi tot anarcofeixistes laics.

Jo, per la part que em toca tinc una bona relació amb Deu. Al menys, ell no em mana res que no em sembli raonable i si no ho volgués fer cas tampoc m'ho impediria. Els que obliguen a fer coses lletjes són les persones dominants (religioses o antireligioses) hi totes tenen un denominador comú : totes creuen que tenen la veritat absoluta i que els altres estan equivocats.

Deixeu'me dir, doncs. Que prefereixo equivocarme i creure que la meva veritat es compatible en un món ple de mentiders. Potser em trobo amb algú que em pot ensenyar quelcom d'interesant que aporti una mica més de prespectiva sobre les meves creençes. Una llum que allunyi les tenebres de l'ignorancia.

+ respecte i - bordar.
Re: Legislar contra la religión
03 set 2004
El teu discurs consisteix a vindicar la llibertat, però es igual de mentider perque oculta que darrera "les teves creençes" no hi es únicament la teva consciencia lliure sino una organització política anomenada "esglèsia". Si en canvi, les teves creeçes foren estrictament personals i privades, no tindries per qué acusar els que volen legislar per garantir aquesta privacitat de "bordar"... a la fi, el que es demostra es que les teves creençes no son gaire profitosas, car que no t'impedeixen d'insultar els altres.
Re: Legislar contra la religión
03 set 2004
Es la mena d'hipocresia dels que proclamen les "seves creençes" com excusa per insultar els que lluiten per la llibertat.

Parlen de "creençes" quan volen dir "directrius polítiques de les esglèsies".
Re: Legislar contra la religión
03 set 2004
A Deu el que és de Deu i al Cesar el que és del Cesar. No barrejem politica amb creençes, ni tan sols crec que l'Islam sigui de fet una religió integrista, si de cas hi ha gent integrista que és fa religiós (en direm d'alguna manera) i aixó pasa a tot arreu i amb totes les religions.

Aixó de bordar va més haviat pels exaltats, en general. Els que deixen anar perles com "espumarajo clerical".

Legislar contra la religió..i perqué no legislem contra el socialisme com va fer en Franco, no deixa de ser una religió : Adorar simbols, martirs de la lluita, fins hi tot hi han pregaries per que "l'internacional" te quelcom de Pare Nostre innegable.

Ja em direu quelcom.

PD: Evidentment, aquest missatje no està redactat amb un tó seriós; vull dir que sóc bastant de la broma peró els espabilats ja hi sabran veure la bona fe.
Re: Legislar contra la religión
04 set 2004
Es la por a la mort la que produeix aquesta follia que es la religio. Per so la gent gran es la mes religiosa
Re: Legislar contra la religión
04 set 2004
Si, ja, ja perelies, ens fem càrrec de que tens "molt bona fe". I es que se`t veu el llautó i fas una mica d'olor a sotana vella....
Re: Legislar contra la religión
04 set 2004
Gent com el Franco -que anava "bajo palio"- son els que "legislaven contra el socialisme"- ai, ai , ai, que els feixistes s'amagan rera els altars...
Re: Legislar contra la religión
08 set 2004
Per avançar en la lluita per la llibertat i la justicia s'ha de fer com si es tractés d'una cirurgia: per arrivar el punt de intervenció primer s'ha de traspassar la pell.

Si primer no legislem contra la religió i la treiem fora de la vida pública no es pot extirpar el tumor de l'esclavatje, la depredació i la mentida.
Re: Legislar contra la religión
10 nov 2004
totes les religions son unes estafes i unes timades que taprufiten al maxim i et roben tot els dines . on ban a para totes les ajudes?¿
en el cole texplican cada parida , despres els pares es queixen que els nens tenen que anar al sicoleg , perque beuen morts .cridament a tots els pares i mares que tenen el seus fills a culegits de cures " feu cas als fills no us imajineu com ens mejen el tarro " .
per acaba la tasa de gays entre els joves creix xq en el meu p_ _ _ _ cole no ens pudem aprupar ni tucar a las noies .
Re: Legislar contra la religión
10 nov 2004
no sa de ser racista , sa de ser urdenat cada cosa al seu yoc el morus a morolandia y els españols a españa , yo soc catala independent no estic dacord amb cap religio perque totes em semblen una perduda de temps . OI!! PER CATALUNYA. MERY TESTIMU MOLTTTTTT!!!!
Sindicat