Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Anàlisi :: amèrica llatina
Veneçuela en el còr.
18 ago 2004
15 agost 2004, crònica de la " batalla de Santa Inés ".Veneçuela mai caminará sola...som millions els caminants !!!
Desde primeres hores del matí, el poble veneçolá es va llençar als carrers per exercir el seu dret al vot. Per defensar una revolució que está construint una societat lliure i solidaria,i avançant cap el socialisme. I ho va fèr amb una organització, disciplina i civisme esferidors.
Encara no havía arribat l´albada i les "patrulles electorals" recorríen els barris pobres, tocant diana, llençant focs d´artifici i amb cotxes que emetíen música, convertint la jornada electoral en una veritable festa. LA REVOLUCIÓ ES LA FESTA DELS POBRES I EL MALSÒN DELS OPRESSORS!!.Ningú es quedaría sense poguer votar: gent gran i discapacitats teníen assegurat transport i a les cúes davant els col-legis n´i havía paradetes amb menjar i begudes...fins i tot la gent es va baixar cadires i sombrilles al carrer per aguantar hores d´ espera, tot en un ambient d´alegría incontenible. Perque les masses populars es vèien triomfadores. Es van equivocar els que pensaven que aquest poble es rendiría davant les mentides dels "media" i les amenaçes imperialistes. Quan un poble ha tastat el sabor de la llibertat ,la seva força esdevé indeturable, i els veneçolans senten que per primer cop en molts anys tenen un govern que es seu i que les rendes del petroli s´invertèixen en programes socials i no se les emporten quatre mafiosos i oligarques. Que esperaven doncs?. Que aquest poble els retornès al poder, per privatitzar el petroli i vendre´s el país al millor postor?. Doncs NO!!!. El poble ha respost amb un NO rotund al neolliberalisme , a la globalització capitalista que enfonsa Amèrica Llatina en la indigència. Els resultats son aclaparadors i no deixen lloc a dubtes: 58% han votat per continuar avançant en el camí cap una democràcia justa ,solidaria i participativa.
Endavant Veneçuela que ens demostres que un altre mòn es possible!! MAI CAMINARAS SOLA, SOM MILLIONS ELS CAMINANTS!!!

This work is in the public domain

Comentaris

La iglesia es cómplice de los opresores.
18 ago 2004
Desde hace muchos años, la iglesia católica está jugando un papel decisivo en América Latina para dificultar el progreso: primero fue combatiendo junto a los golpistas pagados por la Cia las revoluciones socialistas que pretendían avanzar por la senda de Cuba. El aislamiento internacional promovido por los USA convirtió en autista al régimen de Castro, idesactivando el efecto modelo....ese aislamiento comenzó con Kennedy, el primer presidente católico de los USA... no en vano, Bush acaba de condecorar a Woytila por su "Lucha por la libertad" eufemismo de haber contribuído "como nadie" a la caída del "comunismo".... es precisamente esta desaparición de la alternativa la que ha hecho que el capitalismo se globalice de forma salvaje... esto que los cristianos llaman "neoliberalismo" es sólo el producto del capitalismo y el imperialismo cristianos juntos... eso sí, todo muy marcado por una diplomacia sutil que hace aparecer a los ojo de algunos ignorantes a la iglesia como "valuarte de los pobres".... en este juego mundial de poder, algunos aliados se juegan malas pasadas entre sí, porque tampoco acaban de fiarse... y esto es lo que representa Chávez, apoyado por el Vaticano para "molestar" a Bush con el asunto del petróleo... porque el Vaticano no necesita a los USA para campar a sus anchas por Latinoamérica, pero sí para introducirse de un modo firme en Asia...partiendo de Irak.....en todo caso, una cosa son las acciones de maquillaje y otra distinta las políticas efectiva. El mejor análisis es el que mida cómo evoluciona la desigualdad: con las políticas de base "cristiana" la desigualdad SIEMPRE CRECE, es como una ecuación matemática: está dispuesta para generar siempre el mismo resultado. La base del imperialismo es doble, por un lado el capitalismo y por otro la "raíz cristiana" que se coadyuvan mutuamente: es en la desigualdad y en la pobreza que la iglesia genera su máximo beneficio al Estado Vaticano, mientras que los capitalistas necesitan la desigualdad para obtener mano de obra a la que esclavizar... y ricos a los que vender sus productos... es por eso que el enemigo del imperio es sólo el comunismo depurado de las lacras estalinistas... por eso Chávez no es, de momento, más que un globo sonda....en términos políticos....
Sindicat