Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: guerra
Se cumplen 75 años del progromo de Hebrón
17 ago 2004
Esta semana se conmemoran 75 años de la Masacre de Hebron (1929) en la cual los árabes (entonces aun no se llamaban a sí mismos palestinos) asesinaron a 67 judíos en esta ciudad en uno de los progromos clásicos antijudíos provocados por el mundo musulman.
Hebrón es la ciudad en la cual están enterrados los patriarcas y matriarcas del pueblo de Israel: Abraham, Itzjak, Yaacov, Sara, Rivka, Rajel y Lea.


Ayer dia 16 se realizó en Hebrón un acto de recuerdo en el cementerio judío de la ciudad, que contó con la participación del portavoz la Kneset Reuven Rivlin, Rabinos, figuras públicas y descendientes de las personas que fueron asesinadas.
En 1928 Unos 800 judíos vivían pacificamente junto a miles de vecinos árabes musulmanes en Hebrón. Pero en la noche del 23 de Agosto de 1929 todo cambió; Hebrón se convirtió en una ciudad del terror y del asesinato en uno de los peores promomos de la hisoria. Unos 67 judíos fueron asesinados con toda clase de vejaciones y los supervivientes fueron "transferidos" a Jerusalem, dejando a Hebrón "libre de judíos" después de miles de años en lo que claramente fue un hecho de limpieza etnica.

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Se cumplen 75 años del progromo de Hebrón
17 ago 2004
pues ........

toda las putas religiones son una mierda todas

y todas generan conflictoss ese parece ser su objetivo claro q a los jerarcas poco los toca este conflicto
Re: Se cumplen 75 años del progromo de Hebrón
17 ago 2004
Aquest any a hebron, tambe es commemora la masacre de la Tomba dels Patriarques quant Brauch Goldstein, lider ultra-dreta, entra a la Tomba dels Patriarques i matar a sang freda 29 palestins.
Re: Se cumplen 75 años del progromo de Hebrón
17 ago 2004
Baruj Goldstein va ser un terrorista jutjat i condemnat per assasinar 15 ( no 29 )musulmans però encara que en fos un donaria igual a la mesquita d'Hebron. No era un lider ulradretá , era un metje que es va tornar boig i va entrar a mesquita asassinat a tot el qui va veure.

Va ser linxat per la resta de gent, enterrat for d'Hebrón i per a que els seus seguidors -que n'hi havia- no poguessin trobar la seva tomba el govern d'Israel va fer trencar la seva tomba i ferne perdre el rastre.

aquest any hafet 10 anys d'aquest acte tan trist i desagradable, va ser per Purim el mes de Febrer
Re: Se cumplen 75 años del progromo de Hebrón
18 ago 2004
No van tenir temps de ser jutjat, ni tampoc temps de sortir de la mesquita. Va ser linxat per la multitud que va sobreviure la masacre. I amb repeteixo, no varen ser 15 sino 29, i si que era metge, pero aixo no l'hi treu que fos el lider de 'Kaj', 'partit' d'ultra dreta, que desde el dia es il.legalitzat

http://www.el-mundo.es/sociedad/tierrasanta/persona.html
Re: Se cumplen 75 años del progromo de Hebrón
18 ago 2004
se'l va jutjar pels fet per Israel per tal de poder indemnitzar les víctimes, i van ser 15 les persones assassinades i sí el partit va ser ilegalitzat
No es per ser tiquis miquis
18 ago 2004
Pero en aquesta pagina de joves sionistes es parla de 29 morts:
http://www.wzo.org.il/es/recursos/view.asp?id=391
En aquesta altra tambe es parla de 29 morts, tot i que apareix una revisio dels fets per part del Rabbi Dr. Simons, dient que va ser una accio preventiva per evitar una massacre de jueus:
http://www.israelnationalnews.com/article.php3?id=3408
Sindicato Sindicat