Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: laboral
SIEMENS : NUEVA TRAICION SINDICAL
09 ago 2004
'Expertos en el mercado laboral opinan que la prolongación de la jornada laboral en determinados sectores de la industria se podría extrapolar pronto a todo el sector metalúrgico. 'Si un gran consorcio como Siemens consiguió el acuerdo, la medida puede marcar la pauta para otras empresas', destacó Harmen Lehment, experto del Instituto de Economía Mundial de Kiel. Empresas y sindicatos se enfrentan a una dura época de negociaciones si quieren continuar en el país. Las primeras quieren optimizar sus beneficios, y los segundos, asegurar su supervivencia.
Maldito mercado laboral. El ser humano convertido en mercancía de usar y tirar. El trabajo enajenado en su máxima expresión. El progreso tecnológico se vuelve regresivo para los humanos que venden su fuerza de trabajo. El progreso solo lo es para los que acumulan la plusvalía añadida provocada por el progreso tecnológico. El ser social productivo, enajenado e individualizado permite esas aberraciones.

Ya no podemos continuar así, es necesario ver los problemas desde la perspectiva social global, analizar los problemas en su relación dialéctica con el entorno social, económico y político del mundo actual, profundizando en el origen causante del problema.

Si analizamos el problema de SIEMENS con el método individualista y antidialéctico planteado por los empresarios y por los sindicatos, no tenemos más remedio que darles la razón: Hoy día en un mundo 'globalizado' (Lenin lo denominaba fase imperialista del capitalismo), la competencia rebasa las fronteras, por lo tanto para poder competir con otras empresas que vendan el mismo producto más barato, trasladar las empresas a otros países más atrasados económica y socialmente, donde la mano de obra es más barata, tiene 'pura' lógica económica la medida acordada. Con la medida adoptada por los trabajadores alemanes, retrocediendo en sus conquistas económicas y sociales, hasta la situación de Hungría se consigue la solución del problema, pero debemos insistir que tiene una lógica clasista que nada tiene que ver con las verdaderas necesidades humanas; sí tiene mucho que ver con las del pretendido mundo globalizado interclasista; del llamado mundo libre, donde la explotación del hombre por el hombre es sinónimo de democracia, libertad e igualdad.

Si nos fijamos esa solución, que presumiblemente parte del análisis del mundo globalizado, no lo hace desde la dialéctica de las relaciones laborales del nuevo mundo globalizado, sino desde las arcaicas formas, desde el problema individual de la empresa SIEMENS.

Las viejas reglas que marcan la forma de vida de los seres humanos, las relaciones de producción reguladas a nivel mundial por las leyes del mercado global, evidentemente anticuadas no se corresponden con el progreso tecnológico. El progreso tecnológico no puede convertirse en causa regresiva de los trabajadores. Hay que cambiar las relaciones de producción del actual mundo globalizado, un desarrollo productivo que sirva y beneficie al conjunto de la humanidad, en vez de a la entelequia abstracta del mercado, que debemos insistir no lo es tan abstracto ya que el mercado tiene dueños: los mercaderes que son objetivamente los verdaderos beneficiados.

El reformismo de los partidos políticos que presumen de obreros, más el sindicalismo integrado en el sistema capitalista, convertido en la mayoría de los casos en empresas de servicios para atender el individualismo social de los trabajadores, son los mejores colaboradores del sistema capitalista, contribuyen a eternizar la mentalidad sumisa que da lugar al trabajo enajenado y la alienación del conjunto de una sociedad, que cada vez más camina hacia su autodestrucción.

Frente al mundo capitalista 'globalizado' (fase imperialista del capitalismo, según lo definiera Lenin hace cerca de 90 años), las soluciones a los problemas que padecen los trabajadores de todos los países y del conjunto de la sociedad pasa por la solución global anticapitalista. Es necesario romper con el análisis individualista y con las propuestas individualistas ante los múltiples problemas que padece el conjunto de la humanidad, profundizar en las causas que los provocan, para lo cual es imprescindible que cualquier organización política que presume de revolucionaria se plantee la necesidad de contribuir a que se eduque una masa alienada (de la que todos en mayor o menor medida formamos parte), si verdaderamente queremos contribuir a que se tome conciencia y mediante la autoorganización consciente del conjunto de los explotados se acabe con el caos que padecemos, cada día más peligroso y autodestructivo.

Es necesario superar el individualismo al que nos tiene sometidos la ideología dominante capitalista. Vernos como lo que somos: seres sociales que producimos socialmente, necesitados de poder disfrutar también socialmente de los bienes generados colectivamente, y sobre todo para que el trabajo enajenado deje de serlo y nos permita la verdadera creatividad de la que todos los seres humanos estamos dotados, para que el trabajo liberado de la enajenación se convierta en una necesidad, en vez de un sacrificio.
Mira també:
http://argenpress.info

This work is in the public domain

Comentaris

Re: SIEMENS : NUEVA TRAICION SINDICAL
10 ago 2004
Estic absolutament d'acord amb el text, l'anàlisi em sembla molt correcte però sóc bastant pessimista en quant als canvis en el món laboral. La precarització i la temporalitat creixent, majoritària al nostre estat, s'està adaptant a la mentalitat de tothom i ha arribat un moment en que tothom es queixa però a la vegada ho veu "normal".

Falta la conscienciació necessària entre els treballadors de la nostra situació de precarietat, i sobretot falten eines de resposta com sindicats veritablement rupturistes. En quant a la conscienciació crec que tots sabem que estem treballant en condicions absolutament fastigoses, sense cap mena d'estabilitat, sous precaris, condicions quasi d'esclavisme, competitivitat i insolidaritat entre companys, sinistralitat, i un llarg etcetera. Però mentres tinguem aquesta mentalitat "consumista" que ens permeti oblidar-nos de tot perque ens podem pagar un video, un sopar, cotxe, roba i unes copes, estem acabats. La situació de les empreses que tanquen és decebedora perque sembla que els mateixos treballadors afectats renuncien als seus drets i s'acontenten amb almoines i misèries que van dels 30 als 40 dies per any treballat, i si tanquen doncs punt. La Xarxa contra els tancaments s'hauria de dir així si fes tot el possible per evitar aquests tancaments i crec que això no ha estat així, i que s'ha renunciat a sortides imaginatives com la reapropiació de fàbriques en règim de cooperatives o d'altres mesures. Sortir a manifestar-nos contra els tancaments per acabar acceptant no se quants dies per any treballat em sembla un sarcasme, un autoengany, o una manipulació dels que realment lluiten contra el tancament d'una fàbrica i no sobre "agafa els diners i corre" que es dona actualment. la situació per molts treballadors de prop de 50 anys potser no dona per més i és la única sortida que veuen, però inclús entre els joves es dona aquesta acceptació de la "derrota dolça", de les indemnitzacions i ja s'apanyaran els que vinguin darrera. En tres anys s'han perdut 100.000 llocs de treball a l'indústria, la majoria es reconverteixen, si ho fan, al sector serveis amb pitjors sous i condicions.

I sobre els sindicats que hem de dir, CCOO i UGT formen una part més del sistema i la CNT i la CGT encara no tenen la suficient força com per plantejar ni una vaga general ells sols amb mínimes condicions d'èxit. Les burocràcies internes de CCOO i UGT controlen tota la "resistència obrera", la d'aquells antics sindicalistes que encara creien en l'anàlisi que explica el text i que s'han anat domesticant amb el sindicat i els seus caps propatronals, salvant contadíssimes excepcions d'alguns militants. CNT i CGT haurien de replantejar-se una resposta conjunta i molt més pràctica enlloc de continuar en la divisió, no vull dir amb això que no entengui les reticències mútues, però en aquest estat de guerra laboral s'haurien d'arribar a consensos per no anar perdent el poc que tenim com està succeint. No se si en forma de reunificació, de plataformes o de col·laboracions puntuals, però estem perdent la lluita a passos gegantescos.

Sóc pessimista i crec que èl capitalisme i el seu joc de la pastanaga ha crescut més que mai a les nostres ments.
Re: SIEMENS : NUEVA TRAICION SINDICAL
11 ago 2004
El sistema assambeari,amb delegats revocables en tot moment i cobertura juridica podria ESSER una bona forma de reagrupament del moviment autónom obrer(JA SE KE ES MOLT PROBLEMATIC AVUI).Als 60 i 70's ja es van fer coses aixi,potser al 76 no ens vam adonar,ke deixavem les experiencies donades per les lluites ke he citat i varem tornar a la lluita classica sindicalista(encara ke autonoma i assamblearia), més no horitzontal.I ens han impossat la FORMA de vida neo-liberal ke ens té agafat pels cullons.Donar.li la volta a la truita amb les lleis ke ens han imposat avui es DIFICIL.Si kelcom té millor memoria ke jo, ke em rectifiki, pero a SIEMENS KORNEYA la direcció ja signaba convenis amb les CCOO del PSUC (tipus socal-democracia alemanya de l´epoca) al 71-72 i poc a poc així els hi ha anat als treballadors.Kuan Pere Duran Farrell AL 66, es jactava al Cercle de Economia davant de la patronal i dels jerarkes frankistes ke ell ja negociaba amb les clandestines CCOO,PERKÉ TENIA ASSEGURADA LA PAU SOCIAL A LES EMPRESES,va esser anomenat director de la MAKINISTA(PER ALS TREBALLADORS C´AN GIRONA) aon el seu sistema s´en va anar a la merda perké els pencaires portaven un segle de tradició de LLUITA.Kuan els va voler vendre la MOTO de més productivitat,congelació de salaris,etc es va trobar amb la realitat del moviment obrer historic llibertari i així li va anar.Va sortir correcuita del carrec.Ja sé ke he volgut dir moltes coses al.hora,més crec ke no es pas negatiu recordar per no caure amb els mateixes errades.No vull dir pas ke els kompays de la CGT i de la CNT i altres movimentns tingui ke sortir de les organitzacions, més aturarse a reflexionar ens ajudaria molt.Per acabar, recomano un llibre ke tracte el pasat recent de les lluites autonomes del frankisme:ENTRE EL FRAUDE Y LA ESPERANZA.LAS COMISIONES OBRERAS DE BARCELONA.www.ruedoiberico.org .SALUT I REVOLCIÓ SOCIAL!!!
Sindicat Terrassa