Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: especulació i okupació
Emotiva manifestación de solidaridad con la hamsa
07 ago 2004
GRAN DEMOSTRACION DE FUERZA Y SOLIDARIDAD DEL MOVIMIENTO OKUPA BARCELONES:

Cerca de 2.000 personas han secundado la llamada a la solidaridad del colectivo del centro social la hamsa.

Este número se hace importante si se tiene en cuenta que un 7 de agosto no suele haber mucha gente que se haya quedado en barcelona. Pero los okupas, vecinos y simpatizantes han querido demostrar al ayuntamiento de barcelona que la hamsa no está sóla, que cuando tocan a un centro social están tocando el corazón de todos los centros sociales y casas okupadas que forman la asamblea de okupas de barcelona.

La manifestación empezó a las nueve menos cuarto de la tarde-noche con la lectura de un texto extraido del especial que el colectivo de contra-infos ha sacado con motivo del desalojo de dicho centro social.

En la pancarta de cabecera se podía leer: "Políticos, especuladores, jueces y policías. Seremos vuestra pesadilla para siempre".

Palabras de una persona del colectivo de la hamsa:
"Vamos a salir en manifestación, vamos a poner el colofón a una semana de movilizaciones contra el desalojo. Hemos hecho evidente que ellos se pensaban que en el mes de agosto no iba a haber gente para movilizarse pero no es así. Es mucha la gente que siente la hamsa como suya y mucha la gente que ve se ve reflejada en el proqyecto que la hamsa tenía. A continuar resistiendo aquí, en miles de viviendas, en el pati blau y en todos los centros sociales okupados"

En la pancarta que cerraba la manifestación: "Extiende la idea, difunde la revuelta. La hamsa no se va sin respuesta"

Los participantes cogieron la calle de Antoni Capmany, donde se pegaron carteles del citado especial del contra-infos, siguiendo por el carrer jocs florals.

Mas tarde dieron la vuelta por el carrer constitució donde siguieron coreando gritos y lemas contra el tripartito y los desalojos y volvieron a la playa de sants mediante la calle olzinelles.

En distintas paredes se pegaron carteles del forum 2004 con la frase: "yo viajaré 600 km por autopista para desalojar un centro social okupado a las órdenes del alcalde especulador Joan Clos"

Practicamente, cuando se llegó al carrer de sants, todos los comercios y bares estaban cerrados o con las trapas bajas. En el recorrido se hicieron varias pintadas, sobre todo en bancos y cajas de ahorro, contra el ayuntamiento y su política especulativa del suelo.

El lema que mas se coreó, tal vez, fué: "El único terrorista, el estado capitalista"

Los manifestantes bordearon la sede del distrito, evitando cualquier provocación y confrontación con los antidisturbios. Dicha sede se encontraba "protegida" por cuatro antidisturbios y precintada en toda su extensión.

Una vez llegado a la calle de la hamsa, la gente que se encontraba en su interior, en la azotea, tiró cohetes y encendió unas vengalas.

Conclusiones por parte de un miembro de la hamsa:
"Para nosotros ha sido muy emotivo, muy fuerte. Estamos en el mes de agosto y ha venido mucha gente. Todos estos ocho aöos y medio han dejado su fruto en mucha gente...todo lo que hemos vivido aquí"

Las personas que se encontraban en la azotea del edificio comenzaron a bajar deslizándose por una cuerda, después de leer un comunicado, a la vez que los concentrados les aplaudían gritando Resistencia, la hamsa no se va!!!

A la pregunta de por qué se iban y abandonaban el edificio después de reokuparlo la respuesta fue clara: "Está irrecuperable, han tirado todos por dentro, no queda nada, la vivienda está toda hundida, lo que era el centro social está hundido. La sala de proyecciones y las escaleras hundidas. Lo que es la nave lo han levantado todo, Lo han hecho irrecuperable"

Para terminar unas palabras de un okupa de La Hamsa: "la hamsa resiste en el corazón de cada uno y de cada una y eso es lo que nos tiene que quedar. A partir de ahora tirar adelante con otros espacios, reapropiándonos de otros espacios, manteniendo la autonomía y la alegría de nuestras luchas"
Mira també:
http://www.quesevayantodos.net
http://www.quesevayantodos.net:81

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Emotiva manifestación de solidaridad con la hamsa
07 ago 2004
Crec que més o menys és tot correcte, si no fos que a Sants cap col·lectiu fa cap pancarta en espanyol. La resta és prou cert!
L'Hamsa resisteix!
Re: Emotiva manifestación de solidaridad con la hamsa
07 ago 2004
hamsa te quiero
Re: Emotiva manifestación de solidaridad con la hamsa
08 ago 2004
yo no veo en el texto que diga que las pancartas estaban en espanyol.

Siempre hay gente sacando de contexto la cosas. A mi parece que la crónica es una una buena crónica y que hay gente que se lo curra, así que de dejar de joder la marrana con tonterías y sino traducirlo al catalán.
No costa tant fer-ho en català
08 ago 2004
Prop de 2.000 persones han secundat la crida a la solidaritat del col·lectiu del centre social l'Hamsa.



Aquest nombre es fa important si es té en compte que un 7 d'agost no sol haver molta gent que s'hagi quedat a Barcelona. Però els okups, veïns i simpatitzants han volgut demostrar a l'ajuntament de Barcelona que l'Hamsa no està sola, que quan toquen un centre social estan tocant el cor de tots els centres socials i cases okupades que formen l'Assemblea d'Okupes de Barcelona.

La manifestació va començar a tres quarts de nou del vespre amb la lectura d'un text extret de l'especial que el col·lectiu de contra-infos ha tret amb motiu del desallotjament d'aquest centre social.

En la pancarta de capçalera es podia llegir: "Polítics, especuladors, jutges i policies. Serem el vostre malson per a sempre".

Paraules d'una persona del col·lectiu de l'Hamsa:
"Anem a sortir en manifestació, anem a posar el colofó a una setmana de mobilitzacions contra el desallotjament. Hem fet evident que ells es pensaven que en el mes d'agost no hi anava a haver gent per a mobilitzar-se però no és així. És molta la gent que sent l'Hamsa com seva i molta la gent que veu es veu reflectida en el projecte que l'Hamsa tenia. A continuar resistint aquí, en 'milers de vivendes', en el 'pati blau' i en tots els centres socials okupats"

En la pancarta que tancava la manifestació: "Estén la idea, difon la revolta. L'Hamsa no s'en va sense resposta"

Els participants van agafar el carrer d'Antoni Capmany, on es van enganxar cartells del citat especial del contra-infos, seguint pel carrer Jocs Florals.

Més tard van donar la volta pel carrer Constitució on van seguir corejant crits i lemes contra el tripartit i els desallotjaments i van tornar a la plaça de Sants mitjançant el carrer Olzinelles.

En distintes parets es van enganxar cartells del forum 2004 amb la frase: "jo viatjaré 600 qm. per autopista per a desallotjar un centre social okupat a les ordres de l'alcalde especulador Joan Clos"

Practicament, quan es va arribar al carrer de Sants, tots els comerços i bars estaven tancats o amb les persianes baixes. En el recorregut es van fer diverses pintades, sobretot en bancs i caixes d'estalvi, contra l'ajuntament i la seva política especulativa del sòl.

El lema que més es va corejar, tal vegada, va ser: "L'únic terrorista, l'estat capitalista"

Els manifestants van vorejar la seu del districte, evitant qualsevol provocació i confrontació amb els antidisturbis. Aquesta seu es trobava "protegida" per quatre antidisturbis i precintada en tota la seva extensió.

Una vegada arribat al carrer de l'Hamsa, la gent que es trobava en el seu interior, en el terrat, va llençar coets i va encendre unes bengales.

Conclusions per part d'un membre de l'Hamsa:
"Per a nosaltres ha estat molt emotiu, molt fort. Estem en el mes d'agost i ha vingut molta gent. Tots aquests vuit anys i mig han deixat el seu fruit en molta gent...tot el que hem viscut aquí"

Les persones que es trobaven en el terrat de l'edifici van començar a baixar lliscant per una corda, després de llegir un comunicat, alhora que els concentrats els aplaudien cridant "Resistència, l'Hamsa no se'n va!!!!"

A la pregunta de per quina raó se'n anaven i abandonaven l'edifici després de reokupar-lo la resposta va ser clara: "Està irrecuperable, han tirat tot per dintre, no queda res, l'habitatge està tot enfonsat, el que era el centre social està enfonsat. La sala de projeccions i les escales enfonsades. El que és la nau ho han aixecat tot, Ho han fet irrecuperable"

Per a acabar unes paraules d'un okupa de l'Hamsa: "l'Hamsa resisteix en el cor de cadascun i de cadascuna i això és el que ens ha de quedar. A partir d'ara tirar endavant amb altres espais, reapropiant-nos d'altres espais, mantenint l'autonomia i l'alegria de les nostres lluites"

http://www.internostrum.com
http://www.sant-andreu.com
Són xorrades les questions de cultura lingüística?
08 ago 2004
Espanyol? Serà castellà, que a Espanya es parlen moltes llengües...!
I no és per fotre ningú, sinò per fer les coses bé, que després voleu solidaritat!
Re: Emotiva manifestación de solidaridad con la hamsa
08 ago 2004
De este septiembre no pasa: voy a llevar a mis hijos a ver la Casa de la Montaña y que vayan aprediendo, antes de que tenga que explicarles mediante fotografías que "era" un CSO.
Re: Emotiva manifestación de solidaridad con la hamsa
08 ago 2004
Espadachín, eres muy derrotista, no?
La verdad, mediáticamente la reocupación fué un completo éxito, ya que fué lo que básicamente contó la prensa burguesa.

Es muy importante mejorar la capacidad de reacción rápida cuando se inicia un desalojo, antes de que lleguen las máquinas.
Re: Emotiva manifestación de solidaridad con la hamsa
09 ago 2004
¿Derrotista, Libero? Según se mire. Yo creo que es lo contrario: intento perpetuar la especie. Por si las moscas.

;-)
Re: Emotiva manifestación de solidaridad con la hamsa
10 ago 2004
com ja vaig dir anteriorment l'anticapitalisme es una hidra k de vegades es mosega a si mateixa, va home no ens barallem per lo del català, queda clar que el col·lectiu d'endavant està més fort k mai i es una llengua d'ús freqüent que per desgràcia no per fer totes les coses es pot utilitzar. Petons a tothom.
Re: Emotiva manifestación de solidaridad con la hamsa
10 mar 2005
Treballeu, treballeu, que la civada que la civada
treballeu treballeu i un local us comprareu...
i tranquils ens deixareu!
Sindicato Sindicat