Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: criminalització i repressió : especulació i okupació
Cal un debat seriós i lliure (manifestació Hamsa)
05 ago 2004
S´està produint un intercanvi constant d´opinions a Indymedia des dels incidents a Sants després de la manifestació de protesta pel desallotjament de la Hamsa. No caldria un debat tranquil i cara a cara sobre aquests temes?
Les opinions diverses sobre el que va passar després de la manifestació estan omplint Indymedia. Senyal que el tema interessa, i dóna per reflexions molt més llargues i profundes que el que el medi possibilita.
Aquesta discussió ja l´henm tingut tots moltes vegades, em temo (12 d´Octubre, antiglobalització...). Penso que potser seria el moment d´organitzar una xerrada, un debat... el que sigui, cara a cara i amb arguments, de cara a intentar no dividir-nos entre nosaltres amb desqualificacions i, si pot ser, plantejar propostes d´acció que vagin més enllà d´aquesta dicotomia (per aquí han sorgit propostes, i en podríem trobar d´altres). Potser seria una manera de no dividir-nos només entre els que llencen pedres i els que marxen corrents. Què en penseu?

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Cal un debat seriós i lliure (manifestació Hamsa)
05 ago 2004
L'heu cagat, com sempre. Sou un moviment que s'escuda en l'interès general (la vostra suposada lluita contra l'especulació) per a defensar amb mètodes estúpids els vostres interessos particulars, és a dir, la vostra propietat expropiada a un tercer. Que gestioneu vosaltres i només vosaltres. No és una propietat social, oberta a tot el barri, sino una propietat d'un grup radical oberta només als vostres cercles de simpatitzants.

I això us condemna, per molt que dins dels VOSTRES "centres socials" hi feu algunes activitats que estan prou bé (i d'altres, com els koncerts, que ja no estan tant bé, a sant de qué els veïns hem d'aguantar tot aquest soroll).
Re: Cal un debat seriós i lliure (manifestació Hamsa)
06 ago 2004
Aquest resum és massa simplista i generalitza excessivament. En primer lloc estic d'acord que pot haver-hi veins com tu, molestos pel soroll de concerts, però tingues en compte que pocs centres socials okupats fan concerts i aquests es fan de tant en quant. A més,si et molesta segur que pots parlar amb la gent que ho porta per arribar a algun acord.
Segon, el fet de defensar la creació d'espais per fer tallers,xerrades,concerts,bars amb preus raonables,etc que sorgeixin de les nostres pròpies iniciatives no és defensar interessos particulars de forma egoista com tu ho planteges, sino que és una forma de crear espais de trobada dins d'aquesta barcelona que cada cop és més cara, rància i inaccesible per a les que hi vivim.
Per últim, els mètodes usats és el tema més discutible potser. Hi ha gent uqe no està d'acord en usar la violència per diferents raons i és molt comprensible. Però de fet, les protestes són manifestacions, concentracions, accions, i la part de destrosses és una part molt petita, és clar que els medis de comunicació institucionalitzats són el que treuen a les notícies, ja uqe alternatives com la okupació fan perdre diners a les institucions i això no els interessa.
Aprofito per enviar molts ànims a la penya de la Hamsa. Salut i resistència companyes!!!
Re: Cal un debat seriós i lliure (manifestació Hamsa)
06 ago 2004
Vale!!, donde y cuando?
Re: Cal un debat seriós i lliure (manifestació Hamsa)
06 ago 2004
trovo que un debat amb criatures que van de radicals per la vida i que s'aferran a cridar 4 slogans perque no saven anar més enllà ideologicament es un debat esteril i inútil.
les cases okupes a part de can masdeu, can pascual i poca cosa més son espais molt tancats que no portan a cap transformació social, i la violencia-gamberrisme que practiquen dificulta la conexio amb molts colectius que si estan d'acord amb les okupacions pero no tal i com es fan
Re: Cal un debat seriós i lliure (manifestació Hamsa)
06 ago 2004
la propuesta era para sondear el interés que pueda tener la gente q participa en Indymedia, si aquí y en otros lugares hay gente interesada propondré lugar y fecha, o alguien propone? creo que en septiembre estaría bien
Re: Cal un debat seriós i lliure (manifestació Hamsa)
06 ago 2004
pues si estan tan de acuerdo con las okupaciones y no les gusta como se hacen que okupen ellos y nos muestren la luz
Re: Cal un debat seriós i lliure (manifestació Hamsa)
06 ago 2004
"...i que s'aferran a cridar 4 slogans perque no saven anar més enllà ideologicament..."

"si a la okupacio pero prou violencia"    

Aixó no és un slogan al qu'estas aferrat?.
Re: Cal un debat seriós i lliure (manifestació Hamsa)
06 ago 2004
Segueixo insistint en q això demostra q fa falta una reflexió més profunda,feta entre la gent que està vivint la lluita dia a dia, i amb arguments. Però visto lo visto, potser no era bona idea. Salut!
Re: Cal un debat seriós i lliure (manifestació Hamsa)
06 ago 2004
Hi on és l'Albert Martinez? Que hi diu sobre el tema?. Potser és que no l'he sabut veure.
Re: Cal un debat seriós i lliure (manifestació Hamsa)
07 ago 2004
Trobo que sí que és necessari el debat. Si es proposa setembre està bé. Realment és visible que hi ha molt transfons en aquest tema i que té conseqüències importants, així que em sembla molt bona idea fer-lo.
No sé, on es faria? aquí? Hi ha alguna manera de fer chat o algo així per fer-lo més interactiu?
Re: Cal un debat seriós i lliure (manifestació Hamsa)
07 ago 2004
la paraula 'diàleg' està molt devaluada aquests dies, però el concepte segueix sent prometedor.

parlar només pot servir d'alguna cosa si es fa amb la idea de què la nostra visió de l'assumpte pot canviar. si els 'no-violents' pensen que els 'violents' estan equivocats i viceversa, no s'avançarà gaire. Proposo que no culpabilitzem a l'altre perque la seva actitud no satisfà les nostres necessitats. Expliquem el que
veiem sense fer judicis de valor, (és diferent dir 'quina merda de día', que dir 'esta plovent'); què ens fa sentir el que veiem; quines necessitats no satisfetes són les que ens fan sentir això; fem propostes en llenguatge positiu ('si petes aparadors un dia qualsevol tindras més possibilitats de que no et filmin o detinguin' és diferent a 'no petis aparadors a les manis'), i estiguem disposats a prendre un 'no' com a oportunitat per aprofondir el diàleg.
Re: Cal un debat seriós i lliure (manifestació Hamsa)
07 ago 2004
Proposo que es facin sempre dues convocatàories diferenciades per 24h. La primera no-violenta i a la segona que la penya actui com li roti. Que cadascú trii la seva o s'apunti a les dues.

salut a tothom

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more