Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: altres temes
Carta Oberta sobre despres de les II festes Alt. del Raval
31 jul 2004
barcelona 27 juliol 2004

CARTA OBERTA DESVINCULANT LA COMISSIO DE FESTES DE LES II FESTES ALTERNATIVES DEL RAVAL DE LA RAVE ESPONTANIA QUE HI VA HAVER UN COP ACABATS ELS ACTES PREVISTOS AL PROGRAMA
El dissabte passat (24 juliol) es van celebrar les II festes alternatives del Raval de Barcelona, una setmana despres de les festes oficials. Hi va haver un ambient festiu i participatiu durant tot el dia des de primeres hores del mati. Els col.lectius del barri van muntar paradetes de tot tipus, des de jocs per a nens/es, fins taules informatives sobre la situacio de veins i veines del barri front la creixent especulacio i mobing que estan patint.

Aquestes festes son fruit de l'esfoç voluntari de persones i grups del barri per tal de crear zones lliures dins l'espai public.

Acabades les Festes Alternatives, i un cop es van recollir les paradetes, a la rambla va quedar un pilot de gent gaudint a la fresca nit d'aquest caluros estiu. Aquest grup de gent va anar creixent de manera espontania, ajudats per la musica que encara sonava.

La policia no va fer cas de les trucades de veins i veines que molestos, no vam aconseguir aturar el soroll de la pla°ça durant tota la nit.

Aquesta carta oberta -adhesions mes avall, si us plau- esta escrita per un grup de gent que va veure exactament que va passar el dissabte i que vol deixar ben clar que el soroll i els alderulls que hi va haver a la Rambla del Raval no tenen cap mena de relacio amb la Comissio de Festes que va organitzar la festa durant el dia. A mes volem deixar ben clar que la gent de la Comisio van fer els possibles per aturar el soroll quan es va fer fosc, pero la gent que va quedar a la plaça no en van fer cas i continuaren tota la nit, com ja s'ha dit, molestant els veins i veines de la plaça.

Resulta molt misterios que la policia o la guardia civil (presents a menys de 2 minuts de la Rambla) no van fer acte de presencia per tal de aturar el soroll i en canvi, la setmana anterior, quan eren festes del barri, va multar a mes d'un col.lectiu del barri abans de les 12 de la nit per suposats sorolls. Aquest estrany comportament ens fa pensar que les anomenades forces de seguretat actuen segons estranys interessos que poc tenen a veure amb fer la vida mes agradable a ciutadans i ciutadanes de la ciutat.

Especialment al Raval, els/les resposables de l'Ajuntament, estan practicant una politica de fets consumats on veins i veines no tenen ni veu ni vot en aquesta ciutat-supermercat en que estan convertint tan rapidament una ciutat que aviat passara a dir-se Barcelona S.A.

Desitjant que arribin les III Festes Alternatives del Raval i que siguin, si es possible, encara mes participatives que les d'enguany, ens acomiadem

grup de veins i veines dels voltants de la Rambla del Raval

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Carta Oberta sobre despres de les II festes Alt. del Raval
31 jul 2004
m'adhereixo a la Carta Oberta, i demano que l'any que ve, estornin a celebrar les Festes Alternatives del Raval (si es que encara no esta fet l'hotelet!)
Re: Carta Oberta sobre despres de les II festes Alt. del Raval
31 jul 2004
completament d´acord amb el que aqui s´expressa__esperant que l´any vinent siguem més___felicitats a la comissio de festes i a tots els assistents:::::x-)
Re: No entiendo nada
31 jul 2004
O sea, que la policía no disolvió a la gente que espontáneamente tomó la rambla y la hizo suya. Los espacios libres, según algun@s de est@s vecin@s de la comisión, deben de ser liberados por un@s cuant@s. No sé si esta comisión, desea ser una "paradeta" oficial más de esta gran ciudad-supermercado y no acepta el intrusismo espontáneo. Cuando el ay-untamiento monta sus fiestas, parece que a nadie le molesta el ruido, sólo molesta cuando ese ruído no está controlado de antemano, como las batukadas del parque de la ciudadela, el botellón, o las raves espontáneas... Maldita idea tienen algun@s de la libertad. Lo que se debería de reclamar, son espacios en los que estas fiestas se pudieran llevar a cabo sin perjuicio de l@s vecin@s y que fuese la propia gente la que se gestionase la música o lo que desean tomar... Me sorprende que nadie se quejara públicamente o por lo menos que no saliera a la luz por ningún lado, las quejas de las personas, por el ruído que se hacía cuando construían el fórum. Trabajando día y noche a veces, camiones, polvo, ruídos mil... y eso a nadie le escandalizaba. Muchas obras, cuando se pasan de plazo, hacen turnos nocturnos con las gruas en marcha y un ruído insoportable para dormir y al lado de viviendas y por más que llames a quien llames, el "show debe continuar" y no duerme bicho viviente. En fin, afortunadamente no participé en las fiestas alternativas, pero si lo llego a saber, me hubiese apuntado a la rave sólo para cabrear a la comisión de fiestas... y a l@s vecin@s, que entiendan que un día es un día, y sólo vivimos tres o cuatro. Para otra vez, que se sumen a la fiesta...
Re: Carta Oberta sobre despres de les II festes Alt. del Raval
31 jul 2004
Desde la paradeta oficial del ayuntamiento (comisión de fiestas populares/alternativas)
Simplemente decir que si, que claro, que si montamos una exposición hablando de la especulación, el mobbing y la responsabilidad del Ayuntamiento, fue a petición del mismo ayuntamiento, por supuesto. Que, como te puedes imaginar, altamente satisfecho por estas actividades, nos felicita y facilita plenamente la realización de las fiestas populares. Que está encantado con los colectivos del Raval porque denunciamos su especulación e hipocresía, y por eso nos reprime y desaloja, y busca cualquier excusa para reprimirnos. Quizá porque nuestra maldita idea de la libertad no se limita a la libertad de bailar con música techno hasta las 8 de la mañana sin dejar dormir a nadie, sino que incluye la libertad de expresarnos, de denunciar, la libertad de vivir en tu barrio sin que te expulsen cualquier día para construir un hotel de lujo, la libertad de encontarnos de verdad, de conocer a la gente que vive cerca de nosotr@s...
Afortunadamente, perplejo, hay gente que no se deja engatusar por esta "paradeta oficial del ayuntamiento" y se dedica a lo que realmente hace falta: montar una "rave" en medio de la rambla (aprovechando, eso sí, la lucha que se ha llevada a cabo durante 6 meses para crear una fiesta alternativa, o crees que si no hubieran podido siquiera empezar a poner música?), jodiendo el descanso (claro que hay que reivindicar espacios donde no se moleste, lo haces tú? ese espacio es en medio del barrio? hasta las 8 de la mañana?)
Es evidente que no participaste en esas fiestas, perplejo. O eso, o es que eres extremadamente cortito. Y me tengo que morder la lengua para no decir algo peor. O es que crees que no protestamos día a día no sólo por las obras del Fórum, sino por la existencia misma del Fórum y de la Barcelona que nos están echando encima.
Y en cuanto a l@s vecin@s no te preocupes, muy pronto dejarán de quejarse. Cuando ya no estén, porque les hayan echado para vender sus pisos a gente más joven, más guay... Que tenga pasta para dejarse en los bares que inundan el Raval, para vestirse modernillos, para comprarse la música que mola, que la vida son cuatro días... Y qué importa si molesto a los vecinos, si total son cuatro viejos cutres sin un duro a los que van a echar mañana de su casa...
Re: Carta Oberta sobre despres de les II festes Alt. del Raval
31 jul 2004
Aclaración: este post no es en ningún caso un comunicado de la comisión de fiestas, parte simplemente de una indignación personal, y es completamente subjetivo
Re: Carta Oberta sobre despres de les II festes Alt. del Raval
01 ago 2004
Felicitats per la festa, va ser de gust!!!
Endavant amb la veu del poble!!!
Salut Revolució!!!
Re: Carta Oberta sobre despres de les II festes Alt. del Raval
08 gen 2005
BUAAAAAHHJJJJJKSP!
SI LI PORDIAN LAS CARORDIAS, NO PELUNGAN LAS LEPONDRAS
PD: CRAJUBMLERS GROFAMBLES: ESNORZ, ESNORZ
Re: Carta Oberta sobre despres de les II festes Alt. del Raval
08 gen 2005
Molt bé aquest moment Cortazár!!

Que cirtrestripen las petanas y se la teman pol lufango!!

Fale!?
Sindicat Terrassa