Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Notícies :: indymedia
INDYMEDIA: LA LLENGUA CATALANA I ALTRES COSES
07 jul 2004
Sembla que en aquestes últimes setmanes s'ha tornat a posar de moda el tema del català en indy-barcelona.

Creo que com habitant de barcelona i usuari de indymedia jo també el dret a opinar sobre aquest assumpte.

Realment es fa ja pesat aquest tema, i es que amb aquest comentari és possible que reavivi encara mes els comentaris nacionalistes en aquest fòrum (què he fet?) Si hi ha una cosa que tinc clara (no moltes mes, ho reconec) és que jo vaig néixer en castilla com vaig poder néixer en cataluña o en francia o en la xinesa; i el fet de néixer en castilla no em dóna dret ni a imposar una cultura o un idioma (en castilla o fora de castilla) Sóc castellà? diguem que me la porta fluixa. Sóc persona i com a tal m'agrada parlar i dialogar amb altres persones, almenys amb altres persones amb les quals es pugui parlar. Que ningú entengui a l'això.

Respecte molt (fins i tot ho arribaria a compartir si no fora perquè tinc altres coses millors per les quals lluitar) a la gent que no se sent espanyola (gran invent el de españa, veritat?), a la gent que creu que l'idioma castellà està trepitjant a la llengua catalana...però d'aquí a recordar-me diàriament que he nascut fora de cataluña, que menteixo quan dic que em costa aprendre el català, que formo part del que va anar l'imperi espanyol..doncs que quereis que us digui, millor no, millor no us ho dic.

Parlant d'imperis, reconec que la història catalana no me la conec molt bé (ja em costa recordar la castellana), però algú em sabria dir qui era Jaume I? era un beneït? com es va estendre el català a les illes? i a italia? Ja no vaig a parlar dels nacionalistes catalans (gran experiència sortir de castilla fins els nassos de nacionalistes castellans per a entrar en cataluña i conèixer als nacionalistes catalans). O si, parlarem un poc: que és això de diferenciar nacionalismes sol pel seu proveniencia? Els nacionalistes espanyols són uns fatxes i els nacionalistes catalans uns beneïts? per favor, el nacionalisme és una malaltia que cal eradicar aquí i a tot arreu. Però m'estic sortint del que anava el text.

Cada cert temps (sembla que en les últimes setmanes amb mes intensitat) apareix algun català-salvador per a salvar a indymedia dels castellanoparlants. Aconsellaria a aquests messías del català que es quedin en el seu casita, que a indymedia no fa falta que la salvi ningú, indymedia en si, des de la seva creació està feta per a difondre notícies (normalment, quan dejais de ficar zitzània, indy-barna ho compleix a la perfecció), i si la qual escriu aquesta notícia no sap, no pot, o no vol escriure el català, està en tot el seu dret (com si l'escriu en xinès), i per això no es va a acabar de parlar el català en barcelona. Si es deixa de parlar el català serà per la intransigència cap al biligüismo que té certa gent.

Per cert que si hi ha una mica que envejo dels catalan-parlantes és això mateix, el poder habalr dos idiomes amb tota naturalitat, el tenir mes facilitat per a parlar altres idiomes (normalment els castellans som un desastre per a parlar altre idioma).

Vaig acabant, només una última cosa que dir (per als quals se sentin al·ludits): en ocasions teneis el costum de relacionar espanyol amb feixisme i català amb llibertat (per dir-lo d'alguna manera). Pensais de debò que en cataluña no hi ha feixistes? Pensais de debò que els meus pares i avis no van sofrir la guerra civil? Us pensais que la repressió franquista només es dió en cataluña?

salut

This work is in the public domain

Comentaris


Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: INDYMEDIA: LA LLENGUA CATALANA I ALTRES COSES
07 jul 2004
siento lo del título en mayúsculas, no me di cuenta

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: INDYMEDIA: LA LLENGUA CATALANA I ALTRES COSES
08 jul 2004
Chema, el teu missatge sembla enraonat i pel seu to respectuós mereix una resposta detallada.
Ningú no diu que ser castellanoparlant equivalgui a ser feixista. Només faltaria.
El problema no és aquest. El problema és que als Països Catalans la llengua castellana es va imposar per la força de les armes primer, i per la força d'un entramat legal que obliga els catalans a saber-lo (llegeix la Constitució Espanyola). Hi ha una llengua imposada als catalans, que és en aquesta banda de la frontera el castellà, i una llengua amb menys drets, que és la pròpia dels Països Catalans, cooficial tan sols al Principat, Illes i País Valencià. A la Franja de Ponent i la Catalunya Nord el català no és ni tan sols cooficial.
Així veiem que l'Estat espanyol des de 1707 ha estat suprimint les lleis, els usos i la llengua catalana a cop de gatell i de decret, mentre que el poble ha maldat per conservar-la malgrat tot.
La cosa es complica quan vénen immigrants que com tu, tenen un origen castellanoparlant. Si això fos un país normal, els castellanoparlants utilitzarien socialment el català i entre ells el castellà (no és qüestió aquí de fer desaparèixer el castellà ni els castellanoparlants). Però com que no és un país normal, a la pressió de l'Estat se suma la pressió dels castellanoparlants que no volen o no poden parlar català en el camí de l'anomenada substitució lingüística.
S'ha de prendre partit. O s'està amb l'Estat o s'està amb la cultura catalana, sense menystenir els drets individuals de cada persona a conservar la seva llengua d'origen, que pot ser el castellà, el berber, l'àrab o l'hindi.
El que volen les persones que reclamen més català a Indymedia és que el català s'usi de manera normal en un mitjà de comunicació de Barcelona. No pas imposar res a ningú.
Hi ha un nacionalisme d'agressió, que és l'espanyol, i un nacionalisme de defensa, que és el català.
Per cert que el meu avi, que sempre parlava en català al carrer i a la família, era del Javalí (Múrcia). En aquella època, a principis del segle XX, un immigrant castellanoparlant encara es podia integrar a la cultura catalana. Ara això cada cop és més difícil.
Pren partit per la cultura catalana i conserva la teva cultura d'origen!

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: INDYMEDIA: LA LLENGUA CATALANA I ALTRES COSES
08 jul 2004
lo de que el castellano se impuso por la fuerza en Cataluña no se lo cree nadie.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: INDYMEDIA: LA LLENGUA CATALANA I ALTRES COSES
08 jul 2004
Chema i Mateu teniu tots dos part de raó, tanmateix em sembla que els que s'han dedicat a bombardejar indymedia amb el tema del català no ho han fet ni amb respecte ni amb les formes necessàries perque la gent racionalitzes el perque de la seva demanda. A tot això s'han de sumar els secretes, trolls, espanyolistes de tots els colors que estan a la que salta en aquest tema i que només introdueixen comentaris per provocar.

Ni nazis espanyols ni nazis catalans, i per suposat no caiguem en la generalització de que tots els castellans són tal o tots els catalans qual, siguem una mica seriosos, respectem i no caiguem en les provocacions d'un cantó o d'un altre. Estic convençut que els trolls i els gilipolles existeixen, és una prova evident, però estic més convençut que algú des d'una comissaria qualsevol o simplement algun feixista des de casa seva, aprofiten aquest tema per provocar i per desunir a tots els que lluiten.

Em considero anarquista però no vull perdre la meva cultura i la meva llengua i lluitaré perque no desaparegui. L'intent d'alguns d'enfrontar una cosa amb l'altra, l'intent d'altres de generalitzar amb tots els castellans i els catalans, les proclames idiotes de Nazionalismo, l'únic que busquen és que es trenquin llaços d'unió. Crec que en alguns moments la sensació ha estat que ho aconseguien, però qualsevol persona amb dos dits de front sap quanta raó tenen els que es queixen de la discriminació del català a la seva terra, al igual que també entenen que dir colons o espanyolistes a tos els que s'expressen en castellà és igual d'idiota. Simplement una mica de respecte entre tots i no caiguem en les provocaciojns, que estan més estudiades i coordinades, crec, del que ens pensem.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: INDYMEDIA: LA LLENGUA CATALANA I ALTRES COSES
08 jul 2004
gracies."lo gaiter", per la teva sensatesa i el talant del teu escrit, de veritat. Però discrepo amb tú quan dius que el català està discriminat. Jo crec que la llengua la parla qui vol i el que n podem es anar abassallant i obligant a la gent a parlar el català ni imposar quotes, ni dir que al parlament europeu s'han de contractar traductors de català... Crec que això es estar fora de la realitat. I no t'ho prenguis com una ofensa, ho dic amb tot el respecte que puc.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: INDYMEDIA: LA LLENGUA CATALANA I ALTRES COSES
08 jul 2004
Per aquí hi volta força gent amb mentalitat de colonitzador, el problema és que són els més antisistema de tots, quan en realitat són peons, molts d'ells lumpen-proletariat al servei de la corona espanyola.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: INDYMEDIA: LA LLENGUA CATALANA I ALTRES COSES
08 jul 2004
Amic chema, primer de tot vull agraïr-te l'esforç que fas per expresar-te en la nostra llengua. Si tothom fes si més no l'esforç que tu fas, aviat s'acabaria el debat.

Sincerament, com insinua Lo Gaiter, crec que n'hi ha molt de campanyeta per fer merder en tot aquest afer indymedia-català. Cap català -anarco, indepe, anarcoindepe, bomber o forner- amb un mínim de sentit comú pot esperar que un mitjà tan obert al món com aquest s'expressi exclusivament en català. Per això quan veig algun comentari d'aquest estil, m'agrada creure que la immensa majoria dels lectors d'aquest mitjà seran prou perspicaços com per evitar caure en el parany de creure que el comentari de marres representa alguna cosa més que les sospitoses intencions de qui l'ha publicat i a algú més que al seu autor, per molt que aquest es presenti, més o menys solapadament, com a pròxim o pertanyent a un determinat moviment, col·lectiu o espai ideològic.

En tot cas, si el comentari, aquest o qualsevol altre, es presenta raonat i argumentat, el que caldria desitjar seria que fos rebatut o matisat d'una manera similar. Malauradament, hi ha qui no fa això, qui fa servir l'insult, la desqualificació personal o col·lectiva, els tòpics refregits, les generalitzacions fàcils, les tergiversacions perverses i els reduccionismes capciosos dels arguments de l'altri...

Aquests darrers haurien de ser rebutjats. I rebutjar, en un mitjà sense censura com aquest, vol dir ignorar. I ignorar vol dir, si més no, evitar que en respondre'ls contribuim a que els segons esdevinguin els protagonistes de l'escena dialèctica per comptes dels primers, que és el que a totes ens interessa.

I les raons per aquest rebuig no haurien de ser només de caire pràctic -per a la millora del funcionament de l'eina-, també per pura dignitat personal hauríem de sentir-nos empesos a rebutjar a aquells que pretenen insultar la nostra intel·ligència amb els seus intents barroers de manipulació.

Crec que a mesura que ens acostumem a discriminar personalment entre els diferents missatges publicats segons la qualitat de l'argumentació: el detall, la coherència, la voluntat constructiva,...aconseguirem que per damunt de la brossa provocadora, reduccionista, maniqueista i disgregadora es pugui crear un espai lliure on l'intercanvi de matisos, arguments i raonaments, de ben segur ens farà sentir més pròxims.

au,
salut
interdependències
i
autogestió

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: INDYMEDIA: LA LLENGUA CATALANA I ALTRES COSES
08 jul 2004
Amic jo

Sóc d'un poble del Baix Llobregat, una comarca on els nivells del catálà estan sota mínims i en una situació de predesaparició. Segons la darrera enquesta de l'ús del català, el Baix Llobregat era la comarca amb uns nivells més baixos d'ús social, pràcticament el 50% l'utilitzava. Però és que aquestes enquestes (com quasi totes) són enganyoses, i qualsevol que camini per pobles com Cornellà, Esplugues, Viladecans, El Prat, St.Boi, etc, (sortint de la comarca a llocs com Sta. Coloma, St.Adrià, Badia, Badalona, Hospitalet...)es donarà conte que ni molt menys el 50% de la gent parla català, en refereixo com a ús social, i no es pot considerar que tothom que diu que sap parlar-lo el parli, o l'utilitzi en segons quins llocs. Al català li passarà com al llatí, tothom el sabrà però ningú el parlarà.

Davant d'aquesta situació d'absoluta desaparició de la llengua catalana en àmplis àmbits de la societat, entre els que està el meu poble com molts d'altres, caldria almenys una crida d'emergència per evitar la desaparició definitiva o la marginació folclòrica més absoluta, i més si tenim en conte que molts d'aquests pobles de base pagesa el català era homogeni abans de la dècada dels seixanta, fins i tot al franquisme li va resultar impossible negar l'evidència, sembla que l'indiferència, la passivitat o el fals bilingüisme podran aconseguir-ho.

Tot això ho dic perque pregaria a la gent que viu en aquests llocs que tingues un respecte cap a la cultura centenària, al igual que demanen respecte per la seva. Molta gent utilitza l'excusa de la "contaminació" de l'aculturització que porten els immigrants, que si ens envaeixen, que si perdrem l'idioma, clar sempre parlant d'España i de la llengua castellana. Però és precissament molta d'aquesta gent també immigrada (dècades 60 a 80)la que no es dona conte que ells han influit en un procès semblant, involuntària o voluntàriament, sobre la cultura catalana.

La culpa mai és del forçat a immigrar, és un fet compartit, però si no ens deixem "contaminar" tots una mica el bilingüisme és una farsa que només beneficia a la llengua predominant, i als pobles del Baix t'asseguro que és el castellà, i no fa segles, simplement unes dècades. Per això la meva lluita pel català no va per redactar una constitució que em fa fastic a aquesta llengua, o poder-me dirigir a un estat en la meva llengua, és simplement poder-la fer servir amb naturalitat al meu poble, sense que em diguin "que????", "no te entiendo" o simplement "hablame en cristiano". No et sembla preocupant que els catalans no poguem viure plenament en català als nostres pobles??

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: INDYMEDIA: LA LLENGUA CATALANA I ALTRES COSES
08 jul 2004
Mentres escrivia la resposta a jo s'han publicat dos comentaris als que no m'he pogut referir, simplement volia dir que estic absolutament d'acord amb clotenca, i que em sembla que peons i peonets té una d'aquelles visions que no m'agraden, en tant que generalitzadora.

Res més

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: INDYMEDIA: LA LLENGUA CATALANA I ALTRES COSES
08 jul 2004
per lo gaiter.

Estic d'acord que no es pot menysprear el català i que s'ha de mostrar un respecte envers ell.
Però quan tú et queixes que al teu poble no es parla mes del 50 %, què vols fer? Imposar quotes d'idioma als castellano parlants i dir-lis: no, ara et toca parlar en català.
Deixal`s ser lliures en la eleccio del seu idioma.

I quan dius que vols viure PLENAMENT EN CATALÀ, què vols dir? Que vols que tothom que s'adreci a tú ho faci en catala? La teva llibertat es limita sols a parlar i demanar que oficialment se't respongui en català. PERÒ NO A VOLER QUE ELS DEMES PARLIN ENTRE ELLS EN EL QUE A TÚ T'AGRADRARIA.

Que voldries que al teu poble augmentés el % de catalanoparlants? Això NO està en les teves mans i no et pot sentir ofès. Es part de la llibertat que exerceixen els demes, t'agradi o no.

Una altra cosa son les barbaritats de dir coses com "hablame en cristiano". En això estic d'acord amb tú que es un comportament a erradicar per complet.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: INDYMEDIA: LA LLENGUA CATALANA I ALTRES COSES
08 jul 2004
"Ja no vaig a parlar dels nacionalistes catalans (gran experiència sortir de castilla fins els nassos de nacionalistes castellans per a entrar en cataluña i conèixer als nacionalistes catalans). O si, parlarem un poc: que és això de diferenciar nacionalismes sol pel seu proveniencia? Els nacionalistes espanyols són uns fatxes i els nacionalistes catalans uns beneïts"

En quatre frases ho dius tot.
"...gran experiència sortir de castilla fins els nassos de nacionalistes castellans per a entrar en cataluña i conèixer als nacionalistes catalans"

Quan parles de "nacionalistes castellans" no crec que et refereixis als quatre "comuneros" que corren per Castella doncs són tan pocs i tenen tan poca incidència pública que trobo molt difícil que un en pugui estar fins els nasos. Per tant cal suposar que et refereixes als nacionalistes espanyols, i això per a tu, com per a gairebé tothom, en el fons és el mateix. I és que el nacionalisme espanyol és la disfressa que ha adoptat històricament l'imperialisme castellà -de les èlits castellanes- per imposar la seva hegemonia política, econòmica i cultural sobre la resta dels pobles peninsulars.

Per això les teves equivalències no tenen cap sentit. Poca gent a Catalunya trobaràs contrària als veritables nacionalistes castellans. Aquells que com nosaltres han estat capaços de comprendre la perversitat i artificialitat del nacionalisme amb el què es disfressa l'estat español i les seves oligarquies. Tanmateix sí que en trobaràs molta de contrària al nacionalisme español, per les raons esmentades, però també per alié, extrany i... AGRESSIU!

I aquesta darrera característica no és "baladí" -com dieu vosaltres- si volem anar més enllà d'una anàl·lisi simplista al voltant d'això que en diem "nacionalismes". No, no són equivalents. No és el mateix un nacionalista català que un nacionalista español. Pregunta'ls-ho als bascos o als gallecs si vols aviam per quin dels dos es senten amenaçats i quin dels dos els agredeix. No és el mateix un nacionalista bretó que un nacionalista francès, tampoc. Això t'ho podem assegurar els mateixos catalans. No era el mateix el nacionalisme dels pobles que s'oposaven a l'ocupació alemanya que el propi nacionalisme alemany dels ocupants. No era el mateix el nacionalisme irlandès de començaments del propassat segle que el nacionalisme -imperialisme?- anglès (britànic*) del qual es van poder independitzar. Tampoc no era el mateix el nacionalisme algerià que el nacionalisme -imperialisme?- francès al què s'hi enfrontava. Ni és el mateix el dels habitants de l'antic Iraq que el dels ocupants ianquis...

benvingut a Catalunya!


*curiosa coincidència : l'estat monàrquic anglès va triar la mateixa coartada històrica que es remonta a l'època imperial romana per disfressar el seu domini sobre la resta de pobles sotmesos. Així "british" "Great Britain" etc fan referència a la Britannia, província de l'imperi romà, amb la què, si mal no recordo, els habitants del què avui és Escòcia o Irlanda hi tenien ben poc a veure. Una coartada històrica per amagar l'imperialisme anglès tan barroera com la que preten amagar l'imperialisme castellà tot fent referència a la província romana d'Hispania (on caldria incloure als portuguesos).

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: INDYMEDIA: LA LLENGUA CATALANA I ALTRES COSES
08 jul 2004
Para Mogent:

Creo que tienes buena voluntad, pero realmente no tienes ni idea al decir que la mayoria de castellanos somos nacionalistas (cuando serían sólo los Comuneros, a pesar que les quitas importancia). Tienes un verdadero atasco con el concepto de nacionalismo.

Como me llevaría mucho tiempo, mejor te recomiendo el libro que saldra en Septiembre de Pio Moa, "Los nacionalismos catalán y vasco en la historia de España", y así te aclaras un poco.

Te aviso que es muy bueno (ya he leído varios adelantos), lo que pasa es que a lo mejor no te gusta lo que dice y prefieres seguir en tu ignorancia.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: INDYMEDIA: LA LLENGUA CATALANA I ALTRES COSES
08 jul 2004
Pio Moa és un autèntic desquiciat, gran saltador des del GRAPO a les tesis més ultranacionalistes i feixistes del PP, diu molt de la seva persona, un viatge en el que molts han deixat les neurones, Juaristi, Savaters, Piques, etc.

Si Pio Moa és el vostre referent d'historiador pobrets meus, quanta ignorància envasada en un disseny actual per dir les feixistades de sempre que ja es va inventar el franquisme i difondre en els seus llibres de text, d'historiadors submissos, etc. La mateixa merda en paper de purpurines.

Pio Moa és un autèntic manipulador, perque no se li acudirà mai fer un llibre sobre el nacionalisme espanyol a Catalunya i Euskadi? Com es pot obviar aquest factor d'anàlisi? Com es pot ser tan tendenciòs, subjectiu i patètic......

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: INDYMEDIA: LA LLENGUA CATALANA I ALTRES COSES
08 jul 2004
Claro,mogent, ahí diste tu ahora en el clavo. Viva el nacionalismo catalán, muera el nacionalismo español..no me digas mas.

Esto es extensible a otro temas cotidianos? quiero decir: ¿es mejor la policía catalana que la española? ¿Son mas simpáticos los nazis catalanes que los espñaoles? ¿Es mas correcta la burguesía catalana que la española? ¿Son mejores los políticos catalanes que los españoles? (no me contestes anda, contestaté tu misma.

Por cierto, no tienes ni idea de lo que dices cuando hablas de los comuneros, ese es otro tema que te invito a charlar en otra ocasión

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: INDYMEDIA: LA LLENGUA CATALANA I ALTRES COSES
08 jul 2004
se me olvidaba mogent: gracias por la bienvenida :)

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: INDYMEDIA: LA LLENGUA CATALANA I ALTRES COSES
08 jul 2004
kllllllllllll

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: INDYMEDIA: LA LLENGUA CATALANA I ALTRES COSES
08 jul 2004
Como me llevaría mucho tiempo, mejor te recomiendo el libro que saldra en Septiembre de Pio Moa, "Los nacionalismos catalán y vasco en la historia de España", y así te aclaras un poco.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: INDYMEDIA: LA LLENGUA CATALANA I ALTRES COSES
08 jul 2004
Per jo:

No estic dient cap bajanada si dic que tota persona que viu a Catlunya ha de saber parlar, escriure i llegir en català i en castellà, i millor si parlessin anglès, francès, alemany.... Si això fos així, ningú tindria cap problema, però saps que no és així, i que els únics bilingües són els que saben els dos idiomes, és a dir, els catalans, perque monolingues en català hi ha contadíssims.
No veig perque no s'ha d'exigir a tothom que viu aquí que sapiga la llengua d'aquí, no em sembla cap impossició més que la del que va a alemanya i li fan aprendre alemany, frança en francès i espanya en espanyol. Nosaltres no podem exigir-ho?????? Perque?????
Mentres el bilingüisme es basi en que només siguin bilingües tots els catalans, i no pas tots els castellans que viuen aquí, hi ha una llengua
que està perdent.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: INDYMEDIA: LA LLENGUA CATALANA I ALTRES COSES
08 jul 2004
per lo gaiter:

Tú dius, "tota persona que viu a Catalunya ha de saber parlar, escriure i llegir en català i en castellà..." NO ES VERITAT. En quina llei consta? Es el que a tu t'agradaria pero no es així.
NO CONFONGUIS EL QUE T'AGRADA AMB LA REALITAT!


I també dius, "el que va a alemanya i li fan aprendre alemany, frança en francès i espanya en espanyol. Nosaltres no podem exigir-ho?????? Perque?????..." NO ES VERITAT. No intentis comparar Catalunya amb Alemania. Es el que a tu t'agradaria pero no es així.
NO CONFONGUIS EL QUE T'AGRADA AMB LA REALITAT!

sI TOTS ELS TEUS ARGUMENTS SON QUE CATALUNYA ES IGUAL QUE ALEMANIA, I QUE TOTHOM QUE VISQUI A CATALUNYA TÉ LA OBLIGACIO DE PARLAR ESCRIURE EL CATALA, T'HE DE DIR QUE SON MOLT POBRES I FACILMENT DESMUNTABLES.

NO ARRIBARAS GAIRE LLUNY.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: INDYMEDIA: LA LLENGUA CATALANA I ALTRES COSES
08 jul 2004
No et preocupis chema no te digo más. Llegeix i prova d'entendre. Mentre no sàpigues diferenciar entre agressor i agredit, entre víctima i botxí, entre atac i resposta, entre causa i efecte, no crec que hi hagi res a fer.

Ho sento Jaime, gràcies per la recomanació, però l'autor no em mereix gaire respecte. Ja ens en faràs cinc centims si vols i no et fa vergonya.

A tots dos: Ja que tanta ràbia us fan els nacionalismes us descobriré la manera d'acabar amb tots els peninsulars d'una sola tacada: DISSOLGUEU L'ESTAT ESPAÑOL! Acabeu amb España i s'acabaran tots els nacionalismes, és així de fàcil. Muerto el perro, se acabó la rabia.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: INDYMEDIA: LA LLENGUA CATALANA I ALTRES COSES
08 jul 2004
Disolvemos el estado español (no caerá la breva), para que? para que se creé el estado catalán? yo por eso no lucho. No confundamos nacionalismos con autodeterminación (nunca escuché a los zapatatistas pedir formar otro estado)

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: INDYMEDIA: LA LLENGUA CATALANA I ALTRES COSES
08 jul 2004
Mira jo, t'he explicat una realitat bastant clara de la situació del català a certs pobles, i com podràs comprovar no m'agrada i se entendre bastant com està la realitat i per suposat no és com hauria d'estar segons jo. Que vols dir que el meu únic argument és que Catalunya és com Alemanya?? Tan malament m'he explicat?? o tan malament ho has entès?? tan tancament a que es deu?? Em sembla que no és l'únic que he dit, i en canvi saltes per sobre d'un munt de qüestions amb una alegria que el que em fa pensar és que ets tu el que no tens cap argument més per parlar que el: ESTAMOS EN ESPAÑA.

T'he dit que qui vingui a Catalunya hauria de parlar castellà i català, i tu dius que català no, perque no sóm com alemanya, o sigui perque no tenim una llei que ho digui com si tenen els espanyols, els francesos i els alemanys. Bases els teus arguments en lleis, en estats, en constitucions. No em cal cap llei per saber que si arribo a una terra haig de parlar la llengua d'aquella terra, és qüestió de sentit comú i de respecte.

Si l'única raó que tens per dir que l'espanyol és obligatori perque ho diu la constitució i perque és un estat i a catalunya el català no perque no ho és, si que considero que els teus arguments són ben pobres.

"sI TOTS ELS TEUS ARGUMENTS SON QUE CATALUNYA ES IGUAL QUE ALEMANIA, I QUE TOTHOM QUE VISQUI A CATALUNYA TÉ LA OBLIGACIO DE PARLAR ESCRIURE EL CATALA, T'HE DE DIR QUE SON MOLT POBRES I FACILMENT DESMUNTABLES".

Realment penses això després de la parrafada i les explicacions que t'he donat del que penso??? realment tens la barra de dir-me que aquests són els meus únics arguments per acabar rematant amb una alegria tan superbia "No arribaràs gaire lluny"
si, realment no arribaré gaire lluny, perque aquest diàleg de sords no té moltes sortides. Passo de continuar teclejant perque et quedis amb el que t'interessa i no contestis a res....

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: INDYMEDIA: LA LLENGUA CATALANA I ALTRES COSES
08 jul 2004
Lo gaiter dice:

"Si l'única raó que tens per dir que l'espanyol és obligatori perque ho diu la constitució i perque és un estat i a catalunya el català no perque no ho és, si que considero que els teus arguments són ben pobres."

TE PARECE POCA RAZON LA CONSTITUCION DE ESPAÑA???????? SUPONGO QUE LO DICES PARA QUE NOS RIAMOS UN POCO, NO???

DAS MAS CREDITO ATUS SUEÑOS??????

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: INDYMEDIA: LA LLENGUA CATALANA I ALTRES COSES
08 jul 2004
tinc un teoriá.
cada estiu els touristes van als muntanyes
i parlen en castellá als Katalanders.
(y los molestan mucho)
endevant Chema, molt bé escrit.
jo no puc fer ho.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: INDYMEDIA: LA LLENGUA CATALANA I ALTRES COSES
08 jul 2004
ja era hora de llegir un debat sobre aquest tema sense insults i desqualificacions gratuïts.

Que duri!

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: INDYMEDIA: LA LLENGUA CATALANA I ALTRES COSES
08 jul 2004
ai...mira...no sé...crec que els catalans, o mira, parlo per mi, ja estic una mica farta de que sempre em facin donar explicacions de per què vull utilitzar la meva llengua faci el que faci i parli amb qui parli, de per què sóc catalana i no espanyola. De que s'hagin de donar tantes explicacions i mil exemples per ensenyar que l'ús del català va enrera, que Espanya()no ha demostrat mai el seu esforç i interès perquè el català tingués el mateix status, drets, protecció, potenciació i demés i que el castellà, tant a tot el territori espanyol com a fora i fins i tot dins dels països catalans i que l'ús d'una llengua no només té a veure amb el que hom tria sinó que hi ha molt més(no siguem innocents ara)
No cal ser molt llest per saber això, només cal voler veure-ho.

Si estàs fart de que et recordin diàriament que has nascut fora de Catalunya, de que menteixes quan dius que t´és un esforç parlar català, de que formes part de l'imperi espanyol...doncs mira, en això estem d'acord estic farta de que em recordin diàriament que no he nascut a castella, de que no m'és un esforç parlar el castellà( i xq el dec saber?), i de que no formo part de l'imperi espanyol. Total estic farta que em recordin que m'he de fotre, que si el meu poble no és lliure que em foti que Espanya ja ho és per tots.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: INDYMEDIA: LA LLENGUA CATALANA I ALTRES COSES
08 jul 2004
Té molta tela! Es pot ser transformador i somniador al màxim, en tota mena d'aspectes socials i econòmics... ARA BÉ. Quan es tracta de defensar la pervivència d'una llengua: canvi de xip: la llei, la constitució, les coses són així, la gent és lliure de parlar el que vulgui...
DISCURS ESQUIZOFRÈNIC... Aquest discurs del laisser-faire lingüístic és trampós i demagògic. Així, per què ens queixem que la gent vota el PP, veu tele-escombraries i consumeix com posseïts??? És la seva llibertat, no? No es pot demanar ni exigir que no votin al PP...
NO SIGUEM HIPÒCRITES. La pervivència de la llengua és un problema, com tants d'altres, i tothom té la seva part de responsabilitat. Rentar-se'n les mans i solucionar-ho amb quatre tòpics sobre la "llibertat" -neoliberal?- és caure en la hipocresia més falsa.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: INDYMEDIA: LA LLENGUA CATALANA I ALTRES COSES
08 jul 2004
Té molta tela! Es pot ser transformador i somniador al màxim, en tota mena d'aspectes socials i econòmics... ARA BÉ. Quan es tracta de defensar la pervivència d'una llengua: canvi de xip: la llei, la constitució, les coses són així, la gent és lliure de parlar el que vulgui...
DISCURS ESQUIZOFRÈNIC... Aquest discurs del laisser-faire lingüístic és trampós i demagògic. Així, per què ens queixem que la gent vota el PP, veu tele-escombraries i consumeix com posseïts??? És la seva llibertat, no? No es pot demanar ni exigir que no votin al PP...
NO SIGUEM HIPÒCRITES. La pervivència de la llengua és un problema, com tants d'altres, i tothom té la seva part de responsabilitat. Rentar-se'n les mans i solucionar-ho amb quatre tòpics sobre la "llibertat" -neoliberal?- és caure en la hipocresia més falsa.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: catalans, desperteu! no caigueu sempre en el mateix error.. els espanyols MAI lluitaran per nosaltres
02 jun 2005
El IMPERIALISME LINGÜ�STIC no és cap broma.
Però, eixiu dels Països Catalans, i vos adonareu que succeeix el mateix a tots els pobles/països/comarques on hi han cultures majoritàries i minoritàries que, suposadament, "coexisteixen".

És necessària una llengua internacional, apàtrida, neutral i auxiliar per a pont comunicatiu entre diferents cultures.

De lo contrari... desapareixerant les llengües a poc a poc, i tots/totes parlarem la llengua i viurem sota la cultura i el punt de vista de la nació més rica (militar i econòmicament parlant).

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
ein?
03 jun 2005
juraria que la notícia relacionada amb tot aquest guirigall anava de música... Ah, clar, com que el festival en qüestió no es fa en castellà ni en anglès, sino en llengua aborigen, i això no és normal, es destapa la capseta dels trons.

Als que "no sou nacionalistes": si de debò no ho fóssiu, les discussions sobre català-castellà no durarien ni dos línies, perquè dos no parlen si un no vol. Això si, m'encanta quan tot això es parla des del respecte, i encara m'encanta més quan algú que es considera de fora fa els seus "pinitos" en la llengua d'aquí. Lo bo de ser català és que per ser-ho no necessites pidolar "papeles", ni tenir cap carnet, ni haver nascut en cap lloc concret. Els catalans som com els bascos, naixem on ens dóna la gana :) Mentre parlis català, seràs català (que no és incompatible amb ser castellà o armeni).
La meva posició? Gadegang mola :) I sóc independentista perquè crec que, ja que els estats semblen inevitables, almenys que cada poble tingui el seu propi i deixi d'emprenyar els altres, i tots tan amics. Com diu el Llach, que no per casualitat viu a Porrera (al carrer de la Maria cantonada amb Costo, segur)... "Només valen les banderes perquè ens facin d'abrigall del fred de la llarga espera del gran nom, Llibertat"

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
i més coses
03 jun 2005
Perquè no fer fer una sana autocrítica de allò que representa Catalunya i els seus defectes? No simplifiquem contraposant la "bona Catalunya" amb la "dolenta Espanya". En la meva opinió, tant nefast pot ser un nacionalisme com un altre, de fet, no es fa apologia de l'imperialisme quan parlem dels "Païssos Catalans"? aquest és un concepte que em recorda a coses com "la Gran Serbia" o d'altres exemples històrics... o el lema de Catalunya mil anys... es una mentida històrica suposar que Catalunya té mil anys com a nació, quan el concepte de nació es nou, té únicament 3 segles de vida i sorgeix arran de la revolució francesa. Un himne "Els segadors" que fa apologia de la violència, el mite de les 4 barres, la mitificació del territori, amb les seves terres i montanyes.
Hi ha una manipulació deliberada per part del nacionalisme català que penso hauria de ser valorada. No entraré en el nacionalisme espanyol, podriem fer un discurs semblant, però m'agradaria sentir també crítiques respecte al concepte de nació Catalana.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
indymedia nacional
05 jun 2005
Enmig de tanta i tanta dialèctica, tanta i tanta bava gastada... un projecte: per què no un indymedia dels Països Catalans. Tenim un indymedia-barcelona que, realment, és indymedia-catalunya, per la quantitat de gent d'arreu que hi participa (xq aquesta tan i tan "Gran Barcelona", no se la creu ni el Maragall), hi ha indymedia-castelló, indymedia-alacant... cadascú per la seva banda... No es diu que la unitat fa la força. Doncs x q no agafem un territori + racional de referència (culturalment, lingüísticament, històricament, més democràtic...). Òbviament, cal saber l'opinió d valencians i balears, xò es podria començar, com a mínim, x una menys centralista catalunya-imc, no?

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re:
05 jun 2005
De fet aquest Indymedia Països Catalans ja esta prenent forma. Perque es molta la gent que escriu des del País Valencià al Bcn Indymedia, inclosos els blavencians com pot comprobar-se sovint i que en realitat no fan més que assumir en la pràctica l'àmbit dels Països Catalans, i molta la gent que des de Catalunya visitem constantment i escribim a www.alacant.indymedia.org indymedia i laplana.indymedia.org perque ens interessa el que s'hi cou. D'altre banda el concepte de nacions catalanes és tan antic com la consciència colectiva, és a dir compartida, que hem tingut la gent que ha viscut en aquest racó del Mediterrani des de fa gairebé mil anys. Pero la veritat és que les xifres no són tan importants com la continuitat d'aquest consciència colectiva identitària, aquesta consciència de sentir-nos valencians o balears o catalans que s'han mantingut des de fa molts segles i en situacions de molta dificultat. Ara mateix només ens estem refent d'un període on hem passat per dificultats extremes, anem construint i avançant pero encara patim una certa inèrcia desprès de segles de repressió des de l'estat espanyol i francès. Pero quan veig que gent que tenim arrels a Andalusia, Galiza, Aragó [i en un futur proper a Llatinoamèrica, Magreb, etc.] ens anem sumant i anem compartint aquesta conciència identitària col.lectiva catalana, fent-la nostre perque es aqui on hem nascut i vivim, és llavors quan m'adono del futur que tenim endavant.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Països Catalans!!
05 jun 2005
Aixó mateix:

www.alacant.indymedia.org

www.andorra.indymedia.org

www.laplana.indymedia.org

I els que e facin més endavant, per exemple a les Illes!!
Sindicato Sindicat