Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: antifeixisme
El sindicato anarquista (CNT) emprende la via legal administrativa para recuperar sus documentos clasificados en Salamanca
30 jun 2004
El sindicato anarquista emprende la via legal administrativa para recuperar sus documentos anteriores al año 1939
Fuente: Diari Avui. Traducción: Albert Herranz


Mieras recibe la Comisión de la Dignidad que tendrá un observador en el grupo técnico que se pactará entre el Estado y la Generalitat.
La CNT de Cataluña ha acordado emprender "las actuaciones necesarias, ante el gobierno del Estado, para reclamar la devolución de documentos, libros, fondos hemerográficos y otros objetos requisados ilegitimamente por el Estado, con el fin de restituirlo al archivo de nuestra organización". La confederación sindical ha encargado hacer efectiva la reclamación al abogado e historiador Josep Cruanyes, autor del libro Los papeles de Salamanca. Según Cruanyes, si no se obtiene una respuesta positiva por vía administrativa, a continuación se seguirá la judicial.

Con esta acción, la CNT se añade a una larga lista de instituciones que en los últimos años han reclamado su documentación, desde sindicatos como la UGT hasta partidos políticos, pasando por el mismo gobierno de la Generalitat de Cataluña, y ciudadanos diversos como el dibujante Carles Fontserè, los herederos de Cambó, la escritora Teresa Pàmies y la hija del historiador Antoni Rovira i Virgili.

En el acuerdo del comité regional de la CNT-AIT de Cataluña se hace constar que la confederación "sufrió, con una brutalidad no comparable a otras entidades, la expoliación documental de la que va ser objeto Cataluña entre los años 1938 y 1939 por parte del departamento del ministerio de Gobernación franquista". Según el sindicato, la expoliación "se hizo efectiva en locales de pueblos de toda Cataluña y especialmente en sus sedes centrales" de Barcelona, en la Via Laietana, números 32 (Comité Regional de la CNT) y 30 ( FAI). "La requisa comportó la retirada de camionadas de sacos". Según Cruanyes, la CNT fue el sindicato que sufrió más registros, unos 150.

Por otro lado, la consellera de Cultura, Caterina Mieras, recibió una delegación de la COmisión de la Dignidad formada por Toni Strubell, Josep Cruanyes, Enric Borràs, Emilia Capell y Udina Capo. El encuentro se produce días después de que la ministra de Cultura, Carmen Calvo, recibiera la comisión. Al igual que a Calvo la Comisión recordó a Mieras el compromiso de que se les asignara un lugar, seguramente en calidad de observadores, en la comisión técnica Estado-Generalitat que tiene que decidir sobre los papeles de Salamanca. Según fuentes de la Comisión, la ministra asumió este compromiso.

Los miembros de la comisión técnica se decidirán el próximo 5 de julio en un encuentro entre la conselleria y el ministerio. Existe una voluntad mutua de pactar nombres de pérfil técnico y elaborar una comisión reducida de ocho miembros. Por parte catalana, la propuesta podrían incluir a los archiveros Àngels Bernal y Ramon Alberch- responsables de archivos del gobierno catalán- y a Josep Cruanyes, que en caso de no entrar por esta vía podría ser asignado como observador de la Comisión de la Dignidad.
Mira també:
http://www.cnt.es/noticia.php?id=1341

This work is in the public domain

Comentaris

Re: El sindicato anarquista (CNT) emprende la via legal administrativa para recuperar sus documentos clasificados en Salamanca
30 jun 2004
Clar que si!
Hem de reclamar el que es nostre. La CNT va ser una de les organitzacions que més van patir aquella repressió (i aquesta també). Per tant hem de reclamar allò que és dels nostres avis i que amb tant orgull i força van construïr.
No hi ha res que ens pugui fer tirrar enrera.
Visca la classe treballadora!
Visca la CNT!!!!
Re: El sindicato anarquista (CNT) emprende la via legal administrativa para recuperar sus documentos clasificados en Salamanca
30 jun 2004
Un detall això de traduir una notícia en català...
Re: El sindicato anarquista (CNT) emprende la via legal administrativa para recuperar sus documentos clasificados en Salamanca
30 jun 2004
Traduccions a www.internostrum.com

El sindicat anarquista emprèn la *via legal administrativa per a recuperar els seus documents anteriors a l'any 1939

Font: *Diari *Avui. Traducció: Albert Herranz





*Mieras rep la Comissió de la Dignitat que tindrà un observador en el grup tècnic que es pactarà entre l'Estat i la Generalitat.

La *CNT de Catalunya ha acordat emprendre "les actuacions necessàries, davant el govern de l'Estat, per a reclamar la devolució de documents, llibres, fons hemerogràfics i altres objectes requisats *ilegitimamente per l'Estat, amb la finalitat de restituir-lo a l'arxiu de la nostra organització". La confederació sindical ha encarregat fer efectiva la reclamació a l'advocat i historiador Josep *Cruanyes, autor del llibre Els papers de Salamanca. Segons *Cruanyes, si no s'obté una resposta positiva per via administrativa, a continuació se seguirà la judicial.



Amb aquesta acció, la *CNT s'afegeix a una llarga llista d'institucions que en els últims anys han reclamat la seva documentació, des de sindicats com la UGT fins partits polítics, passant pel mateix govern de la Generalitat de Catalunya, i ciutadans diversos com el dibuixant Carles *Fontserè, els hereus de *Cambó, l'escriptora Teresa *Pàmies i la filla de l'historiador Antoni Rovira *i *Virgili.



En l'acord del comitè regional de la *CNT-*AIT de Catalunya es fa constar que la confederació "va sofrir, amb una brutalitat no comparable a altres entitats, l'expoliació documental de la qual va ser objecte Catalunya entre els anys 1938 i 1939 per part del departament del ministeri de Governació franquista". Segons el sindicat, l'expoliació "es va fer efectiva en locals de pobles de tota Catalunya i especialment en les seves seus centrals" de Barcelona, en la *Via *Laietana, nombres 32 (Comitè Regional de la *CNT) i 30 ( *FAI). "La requisa va comportar la retirada de *camionadas de sacs". Segons *Cruanyes, la *CNT va ser el sindicat que va sofrir més registres, uns 150.



D'altra banda, la consellera de Cultura, *Caterina *Mieras, va rebre una delegació de la Comissió de la Dignitat formada per *Toni *Strubell, Josep *Cruanyes, Enric Borràs, Emilia *Capell i *Udina Capo. La trobada es produeix dies després que la ministra de Cultura, Carmen Calvo, rebés la comissió. Igual que a Calvo la Comissió va recordar a *Mieras el compromís que se'ls assignés un lloc, segurament en qualitat d'observadors, en la comissió tècnica Estat-Generalitat que ha de decidir sobre els papers de Salamanca. Segons fonts de la Comissió, la ministra va assumir aquest compromís.



Els membres de la comissió tècnica es decidiran el pròxim 5 de juliol en una trobada entre la conselleria i el ministeri. Existeix una voluntat mútua de pactar noms de *pérfil tècnic i elaborar una comissió reduïda de vuit membres. Per part catalana, la proposta podrien incloure als arxivers Àngels Bernal i Ramon *Alberch- responsables d'arxius del govern català- i a Josep *Cruanyes, que en cas de no entrar per aquesta via podria ser assignat com observador de la Comissió de la Dignitat.

Mira *també:

*http://www.*cnt.és/notícia.*php?aneu=1341
Re: El sindicato anarquista (CNT) emprende la via legal administrativa para recuperar sus documentos clasificados en Salamanca
30 jun 2004
A veure si també el de Castelló, el de Murcia, el de toledo, el de Madrid.. en fi, totes les CNT's el demanen... fins i tot la CNT DE SALAMANCA!!!
Re: El sindicato anarquista (CNT) emprende la via legal administrativa para recuperar sus documentos clasificados en Salamanca
30 jun 2004
A Salamanca no hi ha cnt!! com a molts d´altres llocs, la cnt actual és un reducle marginal ke res té a veure amb la cnt dels anys 30 ke era el sindicat majoritari a pràcticament tot l´estat espanyol, els temps de la cnt ja van passar fa molt de temps, ja és hora de construir un moviment llibertari nou!!!
Re: El sindicato anarquista (CNT) emprende la via legal administrativa para recuperar sus documentos clasificados en Salamanca
30 jun 2004
En salamanca si que hay cnt-ait Sita en la calle avd. italia ;) Y por cierto, esta creciendo...y como sindicato, no como grupo de afindidad.

Reinventar la sopa de ajo...esta bien para pasar el rato, pero tenemos tantos frentes que... AQUI NO SOBRA NINGU!!

x

pd: soc de salamanca i estic a barna desde ha pocs temps...i tin por de parlar catala... ][pacienca ;) ]
Re: El sindicato anarquista (CNT) emprende la via legal administrativa para recuperar sus documentos clasificados en Salamanca
30 jun 2004
per dignititat històrica d´aquest poble nostre, els arxius han de ser retornats.I el govern espanol ha de demanar perdó pels bombardejos que es van patir la gent de Barcelona i altres llocs de Catalunya. Com va fer el govern alemany demanant discupes pel bombardeig de Gernika. Els catalans no som menys.
Re: El sindicato anarquista (CNT) emprende la via legal administrativa para recuperar sus documentos clasificados en Salamanca
30 jun 2004
algu que te por de parlar en català, feia temps que no ho sentia aixo (a mi m'ha fet por a vegades, pero en un altre context...)
parla el que vulguis, pero no tinguis por de parlar en catala!!!! :-)) és facil, és una llengua romanica com el castellà o el francès o l'italià
gracies per anar-ho provant
Re: El sindicato anarquista (CNT) emprende la via legal administrativa para recuperar sus documentos clasificados en Salamanca
30 jun 2004
a més a més hem de conseguir que ens retornin el immobles, les contes corrents, els companys que tenim enterrats als camins (això potser lo més important, sobretot pensant en les families)... hem de recuperar el que era i es nostre. La CNT potser per alguns es una organització marginal, pero ens agradi o no està creixent en nombre d'afiliats i sindicats, tant d'oficis varis com de ram de producció. Potser el que diu que no hi ha CNT a Salamanca es dugui una sorpresa en sapiguer en que recondits llocs hi ha la CNT, en major o menor nombre, pero n'hi ha. Fins i tot a Catalunya en tenim dos regionals, pero tranquils ja l'arreglarem. I si vols un nou moviment llibertàri, doncs... comença i deixa de criticar, no?
Re: El sindicato anarquista (CNT) emprende la via legal administrativa para recuperar sus documentos clasificados en Salamanca
01 jul 2004
I el govern espanol ha de demanar perdó pels bombardejos que es van patir la gent de Barcelona i altres llocs de Catalunya. Com va fer el govern alemany demanant discupes pel bombardeig de Gernika. Els catalans no som menys.

En tal caso los que tendrían que pedir perdón son los franquistas. El único gobierno legítimo en aquel momento era el de la República y ese no bombardeo Barcelona.
Re: El sindicato anarquista (CNT) emprende la via legal administrativa para recuperar sus documentos clasificados en Salamanca
01 jul 2004
claro. Esta claro que la República española no tiene que pedir perdón por los bombardeos, en primer lugar por que actualmente no existe tal república ni nadie que pueda hablar en su nombre. El estado español actual proviene de donde proviene, icluidos los 25 años de transición. Proviene del franquismo, y hace 25 años no se reinstauró la republica, que yo sepa. Y, al mediterraneo español, se nos agració con una miseria de estatutos sin soberania política y a las clases populares ajo y agua.

Nadie te culpa a la Republica española de la dictadura , que te quede claro.
Re: El sindicato anarquista (CNT) emprende la via legal administrativa para recuperar sus documentos clasificados en Salamanca
29 jun 2005
Totalment d'acord amb Anònim i, + o -, amb ANARKISTA... Traduir al castellà un article del diari Avui mostra que l'actual (o actuals...) CNT(s) estan + a prop del sentimentalisme del 36 o dels anys 20 q d la realitat dl 2005...
Suposo q l'ANARKISTA no estarà d'acord amb mi, xò x mi l'hereu directe d la rica història d l'anarquisme ibèric avui dia és la CGT. És 1 plaer llegir-se el "Rojo y Negro" i el "Catalunya"... Llibertaris... amb els peus a terra!!!
Sindicato Sindicat