Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: indymedia
Fora l´idioma espanyol d´Indymèdia!!
27 jun 2004
L´ús del català en aquest espai
Després d´haver llegit les polèmiques que especialment avui s´han suscitat en aquest web, cal que els lectors i usuaris d´Indymèdia als quals els resti dignitat nacional catalana, escriguin massivament missatges i cartes reclamant l´ús exclusiu de la llengua catalana a "Indymèdia Barcelona".

L´espanyolisme que destrueix la nostra nació i ens sotmet a un Estat ocupant, ja té prou altres canals per expressar-se en el vehicle lingüístic de l´opressió que vivim. Preservem Indymèdia del Cap i Casal com a via de comunicació per a pensaments alliberadors vinculats als Països Catalans.

El bilingüisme és una pràtica encaminada vers la supressió dels catalans com a poble. Defensem-nos-en en aquest àmbit almenys.

ADRECEU LES VOSTRES NOTÃ?CIES I COMENTARIS EN EL MATEIX SENTIT DE FORMA MASSIVA.
CADASCÚ DE NOSALTRES POT CONTRIBUIR AIX� A L´ALLIBERAMENT NACIONAL.

INDEPENDÈNCIA PA�SOS CATALANS!!!!

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Fora l´idioma espanyol d´Indymèdia!!
27 jun 2004
no crec que aquesta sigui la millor forma de demanar que la nostra llengua aconsegueixi ple dret dins d´indymedia. No crec que haguem d´imposar el català, encara que poguem demanar que sempre que sigui possible la gent s´expressi en aquesta llengua. A part si t´hi fixes hi ha molta gent a indymedia que defensa el dret a l´autodeterminació del poble català i que ho fa en llengua castellana, potser perquè no se senten prou comodes escrivint en català, en comptes d´imposar intentem col.laborar perquè el català tingui més presència.
Re: Fora l´idioma espanyol d´Indymèdia!!
27 jun 2004
A vore qui es traga aquesta tonteria

No li feu cas si realment defenseu el català, aquesta persona no defensa el nostre idioma, aquell que uneix a gent com jo de València amb gent de catalunya i Balears, aquesta persona el que preten es perjudicar a la xarxa d´indymedia eina per a totes les corrents de pensament critic.

Aquestos atacs ja venen de llunt amb els atacs cap a les cup i els intents d´enfrontament entre nosaltres, ignorem-los cap persona amb dos dits de front sel´s creurien, seguramen aquest pos sera respost amb comentaris que pretenguen crear polemica de fet no m´extranyaria que estiguesin dirigits per algun grup de frikis nazis que intenten fer feble uns eina de contrainformació tan important com es indymedia.

Ells ens estn atacant, ataquem-los a ells entrem en els foros del nazis i intenem dividir-los com fan ells açi.

Prou d´intoxicadors Españols, unitat contra el feixisme.

Ignorem als ignorants
Re: Fora POLICIA d´Indymèdia!!
27 jun 2004
Estoy totalmente de acuerdo con lo que ha dixo independentista.

A Català-Entiendo que se quiera normalizar el catalán pero no sin prohibir el castellano.El idioma es una forma de expresión no de opresión, destilas un fascismo que tira para atrás,yo hablo y escribo castellano desde siempre y de fascista como tu, te aseguro que no tengo nada.

porqué no haces tu otro canal en el que se prohiba expresarse en castellano?

Supongo que serás Policia o debes tener afán de protagonismo...no olvides de tomarte la pastilla
Re: Fora l´idioma espanyol d´Indymèdia!!
27 jun 2004
Estic completament d'acord amb tu"uno d etanto",una cosa es que siguis independestista y una altre es ser un fatxa,no volem mes feixistes q vagin de independentistas,ya estem farts d'aquesta gent.
Union ANTIFACISTA!
Re: Fora l´idioma espanyol d´Indymèdia!!
27 jun 2004
Cal potenciar el català, que sempre ha estat la llengua de referencia dels moviments socials als PPCC, ja que és un referent més, i cal criticar l’utilització del castellà com a llengua normalitzada i molts cops com uns forma més d'atac i "de colonització", per part del pseudo-anarquistes (espanyols i espanyolistes).

Però no crec que aquí a indymedia tinguem que exigir res, si no donar a conèixer les sensibilitats als nouvinguts, crec que qualsevol persona d'esquerres amb un nivell cultural mínim sap el pq de l'utlització del català i la seva importància.
El Castellà i l'Anglès que s'utilitzin és clar, no tothom sap català encara.. però critico sense cap dubte aquells que utilitzen el castellà als PPCC en comunicats, textos de difusió, engantxines..
Salut i dignitat lingüística.

ALS PA�SOS CATALANS ELS MOVIMENTS SOCIALS A FAVOR DE LA NORMALITZACIÓ LINGÜ�STICA !!
Re: Fora trolls d'indymedia
27 jun 2004
Des de fa un temps indymedia-barcelona està sent atacada per tota mena de trolls. Tenim el Walter Williams impartint doctrina neoliberal, tenim el senyor Jaume Grau Enfruns (Jaim) que arrossega un greu problema amb el sionisme, i ara aquest que vol atiar de nou la foguera del catalanisme de dretes (que també existeix). I suposo que també tenim algun membre de les forces i cossos de seguretat de l'estat (que és com els agrada dir-se), que també deu publicar alguna cosa fent-se passar per vés a saber qui. I també tenim molta, però molta gent, que no acaba de veure què és un troll, què és un infiltrat policial, i que entra de bona fe en el joc.
No ens enganyem: hi ha molts interessos creats en què indymedia fracassi. Hi ha molta gent, a l'estat, a la dreta, al capital, al feixisme, al sistema de partits, a tot allò què és establishment i sistema, interessada en què indymedia fracassi. Interessats en inutilitzar-la a base d'omplir-la de provocacions, de baralles, de pornografia, del que sigui. No hem de continuar per aquest camí. I si veiem que l'atac continua, primer de tot ens hem de felicitar, perquè si ens ataquen és perquè indymedia fa nosa, però hem de reaccionar i tenir prou inteligència com per repensar aquesta eina i aquest espai de comunicació i d'acció política. Davant un atac que ve de tantes bandes, hem de saber trobar la resposta adient. Aquesta és la qüestió.
Re: Fora l´idioma espanyol d´Indymèdia!!
27 jun 2004
Tot i això el debat sobre temes lingüístics i de territorialitat és un punt de diferencia massa sovint, i les diferents sensiblitats al carrer es trepitjant, i dic sense complexes que hi ha sectors que deixen viure els altres i no emprenyen el personal.., a Gràcia per exemple el moviment independentista conflueix i deixa viure aquells que discrepen del seu posicionament en el tema nacional, en canvi existeix un reducte que és capaç de posar Lluís Companys al costat de Fraga, tapar murals..
Als qui tolereu tant l´espanyol...
27 jun 2004
Això de defensar la independència nacional en l´idioma de l´ocupació no pot creure-s´ho ningú.
Qui no escriu en català en aquest Fòrum és senzillament perquè no vol, per menyspreu cap a la nostra nació. Per a un hispanoparlant, el català és fàcil d´aprendre i si no l´empra és per desinterès.
Qui senti com a pròpia l´opressió dels Països Catalans, encara que sigui castellanoparlant, utilitzarà el català en les seves intervencions públiques. No hi ha volta de full.

Respecte a tot això d´"infiltrats policials, provocadors feixistes" etc. només us puc dir que amb el vostre mesellisme, a vosaltres sí que aviat us acceptarien a la Policia Espanyola o a la Guàrdia Civil: us sentirien dels seus.

DE SALSES A GUARDAMAR, I DE FRAGA A MAÓ UNA SOLA LLENGUA I UNA SOLA NACIÓ
FORA TROLLS FEIXISTES!
27 jun 2004
FORA TROLLS FEIXISTES!

FUERA DE INDYMEDIA!
Re: Fora l´idioma espanyol d´Indymèdia!!
27 jun 2004
La realitat és més forta que les consignes una mica momificades que es repeteixen des de fa 30 o 40 anys.
Re: Fora l´idioma espanyol d´Indymèdia!!
27 jun 2004
L'espanyolisme és una caca.

La llengua espanyola és bonica, molt semblant a la catalana.

No té res a veure escriure en espanyol que ser espanyolista. Suposo que això ho té tothom clar. (Imposar l'espanyol seria una altra cosa ben diferent.)
Re: Fora l´idioma espanyol d´Indymèdia!!
27 jun 2004
Catalans, Valencians, Lleidatans, Alacantins, Illencs... no lluiteu contra l'espanyol per adoptar l'anglés... l'anglés és igual de perillós que l'espanyol o el francés. Feu ús de l'Esperanto o acabarem parlant el idioma de la nació amb més poder económic.
Re: Fora l´idioma anglés a les nostres comarques i illes Balears... !!!!!!!
27 jun 2004
Spiderman , OK , whisky , walkman , play , pause , rewind , stop , hacker , hackmeeting , USB , party , firewire , PCMCIA , superman , router , free , dance , techno , hippy , hot dog , hardcore , halloween...

L'enemic es a casa teva, no culpis a l'espanyol, culpa't a tu de no haver-te adonat abans...
Re: Fora l´idioma espanyol d´Indymèdia!!
28 jun 2004
México en Castellà.
Madrid en Castellà.
London en Anglés.
Alemània en Alemà...

Barcelona en Castellà, Català, Anglés... som massa educats! :)
Fora Trolls d' indymedia
28 jun 2004
Quina bestiesa! es de pm la multiculturalitat...
What a Bullshit! diversity is fun..
¡Qué tonteria! estoy harto de talibanes catalanistas. Viva la biodiversidad!

respetad a los demás!
Re: Fora l´idioma espanyol d´Indymèdia!!
28 jun 2004
Els talibans catalanistes com els definiu són quatre idiotes que últimament semblen haver-se decidit a una ofensiva desesperada davant la seva solitut. Des dels inicis d'indymedia aquí s'han parlat diferents idiomes amb problemes puntuals d'algun despistat il·luminat que apareixia per aquí (sigui català o espanyol) per vomitar la seva xenofobia.

Aquesta "notícia" té un objectiu molt clar, la provocació, per tal d'enfrontar ideologies, confondre llengües i reduir indymedia als seus lladrucs llastimers. Com molt bé comenten alguns companys l'únic que s'ha de fer és no caure en les provocacions, no generalitzar el que diu un ximple en la resta. Quan algú comença sense arguments no caben arguments per respondre'l, simplement el silenci i el no tirar llenya a on volen que la tirem els feixistes, policies, trolls o simplement idiotes eixalabrats. No cal prendre's seriosament tot el que surti aquí perque per desgràcia alguns intenten enfrontar-nos i barallar-nos sense més arguments que les simples proclames idiotes de sempre. Així dghem quan dius "respetad a los demas" estàs fent servir un plural que només engloba a dos o com a molt tres idiotes, però potser interpretat per un conjunt molt més ampli que utilitza indymedia com a eina per construir i que no es mereixen aquesta qualificació. No confonem a quatre trolls amb una ideologia ni un discurs, no els sobredimensionem, no representen res més que la seva idiotessa.

Entre tots tirem endavant aquesta eina tan preuda i cuidem-la, cuidem-nos.
El bilingüismo te mantiene joven
28 jun 2004
Las personas bilingües o trilingües (definidas en este caso como aquellas que usan dos lenguas todos los días desde los diez años) se mantienen mentalmente más jovenes. Específicamente, conservan mejor la capacidad de desentenderse de la información innecesaria.


The ability to keep one's attention on a task is known as fluid intelligence, and it is one of the first aspects of brain function to deteriorate as people get older.

Researchers suggest that that the ability to stay focused and to manage attention while ignoring irrelevant information may involve some of the same brain processes involved in using two languages. This means bilingualism may offer a wide range of benefits for keeping the mind sharp and fighting the effects of aging.

Potser no ens hauriem de capficar tant amb que només es parli català, qué penseu? Potser som molt afortunats (a titol personal) per parlar dues llengües, no?
Lo gaiter, ja se que la majoria de catalanoparlants no pensem com el gracienc (graciós?) aquest!
Salut!
Re: Fora l´idioma espanyol d´Indymèdia!!
28 jun 2004
Estic d´acord amb tu amb aixó de que "som afortunats" al aprendre 2 o 3 idiomas... però el bilingüisme no et fa més jove.. si vas a Lloret de Mar, Oropesa, Eïbissa,... t´adonaràs que el bilingüisme només el mantenim els catalans, illencs i valencians... ja que ni els espanyols, ni els anglesos, ni els alemans, etc... estàn massa per la labor del bilingüisme aquest que parlem.

Comprens el que vullc dir?

Aleshores penso que si un de Madrid, o de Vigo, o de Paris o de Londres és a Lloret de Mar, per exemple, l´hem de parlar en català per tal de defensar la llengua, ja que si no ell/ella no ho farà naturalment, normalment la gent estrangera ni te coneixement del català.

Endavant amics i amigues, fem un debat seriós i constructiu i no fem cas als atacs dels trolls.
En contra del fals multiculturalisme
28 jun 2004
Jo només voldria recordar a alguns companys que han escrit en aquest debat sobre aquest argument estèril que és el de revindicar el bilingüisme a través d'una suposada diversitat, multiculturalisme i enrriquiment personal.
És clar que aprendre idiomes és molt important i suposa un enriquiment cultural que et permet conèixer a més gents i a diferents cultures d'una manera més planera. Però el que no s'ha de fer mai és minusvalorar la llengua pròpia (als PPCC només hi ha una llengua pròpia) perquè d'aquesta manera ajudes a la diglosia imperant accelerant el descens de l'us socila del català.

Arguments com el "fals multiculturalisme" són els que fan servir entitats afins al sistema liberal com el fòrum, el FMI, el BM i les empreses i governs per imposar uns patrons de conducta i un estil de vidas i per tant també una llengua "dominant".

Així que jo emplaço als castellano parlants residents als PPCC a utilitzar el català en la seva vida diària. I als catalanoparlants a fer una cosa encara més important a parlar-lo amb TOTHOM (parlar la teva llengua al teu país no ens ha de fer vergonya ni sentir-nos inferiors). Són molts anys de minorització però no ens els hem de creure, la nostra llengua és tan vàlida com qualsevol)

Demanar la normalització lingüística del català no vol dir ser nazi. I es evident que en un país normalitzat indymedia bcn sería en la seva immensa majoria en català.

Qui per la seva llengua perd els seus orígens!
Fora l´idioma espanyol d´Indymèdia!!
28 jun 2004
Modificat: 07:29:47
Molt bé aquestes teories del bilingüisme , però si tan bo és ... Perquè no s'aplica a Indy Madrid o en altres sectors alternatius de fora dels PPCC ...

Cal defensar la nostre llengua !!!
indy EH
28 jun 2004
pues no habeis entrado en indymedia EH, todo el mundo escribe en castellano, porke si no nos kedariamos sin debates. Y tampoco es plan de organizar los debates entre castellanoparlantes por un lado y los ke escriben en uskera por otro. Es una mierda, pero es lo ke hay !!
Re: Fora l´idioma espanyol d´Indymèdia!!
28 jun 2004
"Hi ha gent a qui no agrada que es parli, s'escrigui o es pensi en català.
És la mateixa gent a qui no agrada que es parli, s'escrigui o es pensi"
Pues vaya...
28 jun 2004
Y de la gente ke no le gusta ke se hable, se escriba o se piense en castellano, ke opinas? También es la gente a la ke no le gusta ke se hable, se escriba o se piense ?
Re: Fora l´idioma espanyol d´Indymèdia!!
28 jun 2004
el xiquet que escriu com <b>un</b>..., pots anar quan vulguis a madrid.indymedia.org o euskalherria.indymedia.org i escriure com et foti la gana...ningú et dirà rés i potser t'entenen i tot.
Em costa una mica compendre el que voleu, si el que vos interessa es difondre el català el millor que podeu fer es publicar vostres noticies/opinions/debats de manera que quan mes gent ho pogui entendre o fer-se una idea del tema del que s'està parlant millor...<b>i aixó inclou la multiculturalitat i el multillingüisme!!</b>


Si el que passa es que us sentiu una mica agobiats al estiu amb tant guiri...penseu que aixó passa a tota Espanya i a tot el mediterrani...jo els parlo (als guiris) en català i aixi ells solets s'espabilin...

Si el que voleu es tancar-vos en la vostra caverna amb Wilfred el pillòs, Jaume I el conqueridor i demés mites pujoloides, millor foteu el camp i os aneu catalano.talibanes.org o alguna de aquestas webs integristas i pareu de donar la brassa.. com el que firma com <b>(A)</b> que de moment es el més troll de tots els que escriuen en aquest comentari i NO està deixant opinar a la gent lliurement.

Ja em direu perque no es pot parlar en la llengua que ens dongui la gana.
Re: Fora l´idioma espanyol d´Indymèdia!!
28 jun 2004
Amb la questio que comenta yuups, estic d'acord que es importat que hi hagui discriminació positiva per defendre la teva propia cultura pero em sembla que aixó s'ha de demanar al instituts, collegis, jutgats i organismes oficials. Una altra cossa es tancar una eina com barcelona.indymedia.org només als catalano-parlants.

Com podràs observar a la columna esquerra indymedia.org es una xarxa i moltes noticies (bones) es publiquen a www.indymedia.org. Es impossible que es prengui una decisió com proposa gracienc. El que fa falta a indymedia es menys fer el troll per part d'alguns simpatitzants amb un ...diguem (i no vui ofendre a ningú)...excés de patriotisme català i molta més multiculturalitat.


Every human being has the right to culture, including the right to enjoy and develop cultural life and identity. Cultural rights, however, are not unlimited. The right to culture is limited at the point at which it infringes on another human right. No right can be used at the expense or destruction of another, in accordance with international law.
Re: Fora l´idioma espanyol d´Indymèdia!!
28 jun 2004
idiota
TROLL LOCATED...potser es el mateix que ha fotut el merdé durant les eleccions
28 jun 2004

L'últim comentari no ha surtit del meu ordinador com us podreu imaginar.

Ens trobem amb un troll, com s'explica aqui: Internet Trolls

One technique used by trolls to generate chaos is to pretend to be a well-liked person. On some systems there is nothing to prevent somebody from signing your name to a distasteful message. If you react with anger, the troll wins.

So if you see a message impersonating you on a message board, simply write a follow-up reply entitled "That Wasn't Me" and type only this:

I did not write the last message; it is a fake.

PROU!!!!!!
28 jun 2004
Respecteu-nos als que volem rebre comunicació i comunicar.

Que passa amb els nacionalistes extrems?
No saben instal.lar un dadaIMC?
No tenen un espai gratuit?
No tenen més que contres?
Esta aquí per a que hi hagi de tot?

Per a la bona gent que sap com està el pati.... seguim amb la nostra.

Lluitar no és el que fem aquí aramateix!!!!!!
Això és safareix!!!!
Re: Fora l´idioma espanyol d´Indymèdia!!
29 jun 2004
Estúpids curts de mires !!! que cada persona s'expressi como vulgui, l'important es comunicar-se !!!! Postejo en català pero entenc perfectament el castellà i no em molesta gens veure posts en aquest idioma !!!
Sindicato Sindicat