Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
error conn db

Xerrada/Fòrum

Dones més enllà de les armes, reescrivim la història

Data:Divendres 15 Novembre, 2019, 18:00 - 21:00
Organitzador*:Azadî Jin
Descripció: "Dones més enllà de les armes" és una jornada no-mixta que busca recuperar, reconèixer i narrar la nostra història, la que ens han volgut extirpar però que teixint aliances i complicitats ja estem recuperant. A la Història patriarcal, d'homes, de poder, d'autoritat i narrada amb herois en els quals no ens reconeixem, volem contraposar una Herstory que sigui nostra, que contempli les nostres veritats i les nostres vivències.

Hi ha molt de camí per recórrer però, en aquesta trobada, posarem el focus en les històries d'aquelles dones que entre els anys setanta i noranta (i fins a l'actualitat) van optar per contraposar-se al sistema d'una forma radical i, moltes vegades, armada. No volem parlar només dels fets, sinó també del que van significar en el nostre camí personal, íntim, col·lectiu i de construcció d'aquest nosaltres que ara veiem tan important. Proposar la mateixa història però amb una altra narració que visibilitzi els nostres camins i eleccions. Unes accions que, com a dones i altres identitats dissidents, van trencar amb les norme, no només perquè estaven fora de la legalitat, sinó perquè també estaven fora de la moralitat del que una dona "hauria de ser".

Teixint història també teixim altres espais, nous o vells, de sororitat i trobada.

* En aquestes jornades escoltarem a algunes veus, però si vols compartir-nos més històries, estem recollint relats escrits de la memòria i reflexions de totes aquelles que vulguin compartir-se. Volem escoltar les vostres experiències perquè necessitem aquesta memòria. Volem els vostres relats així com us vingui de gust explicar-los, des d'una vivència més que des d'una anàlisi objectiva. Us convidem a enviar-nos propostes, crítiques, reflexions a: azadijin ARROBA riseup.net

[CASTELLANO]

"Mujeres más allá de las armas" es una jornada no-mixta que busca recuperar, reconocer y narrar nuestra historia, la que nos han querido extirpar pero que tejiendo alianzas y complicidades ya estamos recuperando. A la Historia patriarcal, de hombres, de poder, de autoridad y narrada con héroes en los cuales no nos reconocemos, queremos contraponer una Herstory que sea nuestra, que contemple nuestras verdades y nuestras vivencias.

Hay mucho camino por recorrer pero, en este encuentro, vamos a poner el foco en las historias de aquellas mujeres que entre los años setenta y noventa (y hasta la actualidad) optaron por contraponerse al sistema de una forma radical y, muchas veces, armada. No queremos hablar solo de los hechos, sino también de lo que significaron en nuestro camino personal, intimo, colectivo y de construcción de este nosotras que ahora vemos tan importante. Proponer la misma historia pero con otra narración que visibilice nuestros andares y elecciones. Unas acciones que, como mujeres y otras identidades disidentes, rompieron con las normas no solo porque estaban fuera de la legalidad, sino porque también estaban fuera de la moralidad de lo que una mujer “debería ser”.

Tejiendo historia también tejemos otros espacios, nuevos o viejos, de sororidad y encuentro.

** En estas jornadas vamos a escuchar a algunas voces, pero si quieres compartirnos más historias, estamos recogiendo relatos escritos de la memoria y reflexiones de todas aquellas que quieran compartirse. Queremos escuchar vuestras experiencias porque necesitamos esta memoria. Queremos vuestros relatos así como os apetezca contarlos, desde una vivencia más que desde un análisis objetivo. Os invitamos a enviarnos propuestas, críticas, reflexiones a: azadijin ARROBA riseup.net

🅟🅡🅞🅖🅡🅐🅜🅐

**Jornada no-mixta. Mujeres, bolleras y trans**

Viernes 15. Can Batlló C/Constitució 25

18h. Presentación Azadî Jin e introducción a las jornadas
Presentamos AZADÎ JIN, un colectivo no-mixto de mujeres y otras identidades disidentes inspirado en la Jineolojî, que es la ciencia desarrollada por las mujeres kurdas a través de su lucha por la liberación de género. Somos un colectivo de solidaridad, difusión de ideas y de acciones. Sentimos la necesidad de crear un espacio autónomo para formarnos y coordinarnos con otras estructuras no-mixtas locales. Trabajamos con una perspectiva feminista e internacionalista.

19h. Zilan, combatiente desde las montañas del Kurdistan

21.30h. Cena

Sábado 16. Ateneu l'Harmonia C/Sant Adrià 20, Fabra i Coats


11h. Italia, experiencias de lucha entre los años 70 y 80
Rossa Tidei, feminista expresa política y miembro de Jineolojî Italia
Rosella Simone, activista periodista y autora de “Donne oltri le armi, 13 storie di sovverzione e genere”

14.30h Comida

17h. Grupos autónomos durante la transición
Rosa Maria (FAC, Front d’Alliberament de Catalunya)

18.30h Euskal Herria
Merxe, Feminista Internacionalista

Domingo 17. Bank Expropiat (C/Quevedo 13-15)

11h. Laura Gonzáles, Fuerzas Populares de liberación FPL Farabundo Martí, El Salvador

12.30h Clara Romero (Mujeres Palante, Colombia)

14h Comida

15.30h Debate “Mujeres más allá de las armas” lo que tenemos en común
Lloc:Can Batlló
Preu:Entrada lliure
 
 
Sindicato Sindicat