Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
error conn db

Trobada

Can Masdeu: Decreixement Turistic

Data:Diumenge 12 Març, 2017, Tot el dia
Organitzador*:Can MAsdeu
Descripció: El tiempo cambia, los dias se hacen mas largos, se alternan dias de lluvia, de viento, de sol y hasta casi de calor... se nota que la temporada fria està dando el paso a la buena temporada! Pero una temporada que todavìa no ha dado el paso a otra es la del turismo: 365 dìas al anyo, noche y dìa, haga frìo o haga calor estamos invadidxs por la marea de turistas.
Pero este domingo nos hemos juntado con la Assamblea de Barris per un Turisme Sostenible porquè nos planteamos dar el paso hacìa el decrecimiento turistico. Te animas?
Comenzaremos temprano, a las 11.30, con una parodia de la ruta por el proyecto, hecha a medida de turista. A continuaciòn se alternaran talleres, debates i un teatro foro durante todo el dìa.
Tambièn, en la sala polivalente habrà por la manyana una interesante charla sobre la endometriosi y por la tarde un taller de Tandava.
Y a la hora del vermut, dos horas de animaciòn musical con Fanfarrai, la fanfarria mas animada i mas rural de Barcelona.
Nos vemos por el Valle!
MATI’
11.30-12.30: Guided tour of Can Masdeu.
Aquesta setmana, en ocasiò de la jornada sobre decreixement touristic, la ruta pel projecte es farà a les 11.30. Can Masdeu es un projecte molt conegut amb una pressiò de visitants cada cop mès elevada. Entre altros aspectes, aquest guided tour estarà enfocat a veure com desde la comunitat de Can Masdeu es gestionan els nombrosos visitants que passen per el projecte. Ens trobem a les 11.30 fore de la porta del centre social.
El tour serà a carrec de un professional del sector. Tourists and dogs welcome.

12.00 Xerrada: L’Endometriosi: més que un fort dolor menstrual.
Exposiciò fotogràfica: “Recuperar la textura”
Que és l’endometriosi? Qiuns simptomes tè? I quines causes? Com podem donar suport, i cuidar a una persona que té endometriosi? Vine a coneixer aquesta malaltia de la qual fins ara no es parlava, tot i que afecta entre el 10% i el 15% de la poblaciò femenina en edad fertil.

12.30-13.00 Xerrada: que es el decreixement
Se escucha hablar mucho de los problemas del turismo, la masificaciòn del turismo i de la necesidad de un nuevo modelo. Desde la Assamblea de Barris per un Turisme Sostenible un modelo que se propone es lo del decrecimiento turistico. Pero que es el decrecimiento? En esta charla, Filka Sekulova nos explicarà los aspectos mas generales de un movimiento que, a pesar de su posiciòn tan radical y muy controvertida es, en realidad, una apuesta para un futuro mejor que convence cada vez mas.

13.00- 14.30 Taller: la ciutat imaginada
El taller està abierto a cualquier persona que quiera participar con ilusiòn y motivaciòn al disenyo de la ciudad de los suenyos. El objetivo es hacer una aproximación “utópica” a la ciudad que queremos y apuntar las direcciones hacia las que queremos ir como movimiento.
Como nos gustarìa que fuera Barcelona desde el punto de vista de diferentes aspectos de la vida de cada dìa? El taller, con fuerte caracter participativo y organizado por dinàmicas grupales està dividido en tres partes.
En la primera, nos dividiremos en grupos de seis o siete personas y cada grupo debatirà acerca de varios ejes temàticos transversales al turismo, para sacar unas propuestas de modelo de ciudad que buscamos. Los ejes seràn el urbanismo, la gobernanza, el ambito laboral, el transporte y la energía, el consumo, la convivencia, la actividad económica, los cuidados, los servicios pùblicos, la financiación, etc.
En la segunda, habrà una puesta en común en la cual una persona de cada grupo presentarà las propuestas a los demàs.
En la tercera habrà un debate en el que se discuten las visiones de los distintos grupos de trabajo

14.00 – 16.00 Vermut: FANFARRAI
FANFARRAI és un col·lectiu de músics que ofereix una visió moderna de la música tradicional balcànica amb influències del jazz i la improvizació col·lectiva. Els més de 15 músics d'arreu de la mediterrània i la resta d'Europa conformen una mescla de backgrounds culturals i musicals que donen al grup una personalitat pròpia.
Fanfarrai és un projecte musical nascut a Barcelona a principis del 2015 al centre cultural RAI a mans del saxofonista italià Pier Paolo Candeloro. Una banda consolidada que alhora està oberta a noves incorporacions. El col·lectiu esdevé així un espai d'aprenentatge i intercanvi d'idees i sons; un espai de treball que no es compara amb cap grup musical actual i que entén la música com un mitjà d'inclusió i de transmissió cultural i no com quelcom elititsta només a l'abast de professionals.
Podeu fer-vos una idea del que Fanfarrai significa a través del primer àlbum del grup.

www.facebook.com/fanfarraibarcelona/
fanfarrai.bandcamp.com

14.30 Dinar Popular Agroecològic

TARDA

16.00 – 19.00 Tandava
A internet diu que tandava es pot traduir com a dansa de la totalitat, i que és originari de la tradició Kaula del tantrisme de Caixmir... Però en aquest espai no manejarem conceptes, ni hi haurà un gurú ni res a ensenyar. Ballarem, això és tot, acariciant la tremolor de la no dualitat.

16.00 – 16.15 Xerrada: Presentació de la Assamblea de Barris per un Turisme Sostenible (ABTS)
Que es la ABTS? Que revindica, aon es troba, quines accions s’han fet? Presentarem la ABTS (https://assembleabarris.wordpress.com/) i el treball que s’ha fet fns ara i el camì que encara queda per fer. A mès, presentarem el numero 52 de la revista Ecologìa Polìtica, que acaba de sortir i tracta, justament de le ecologia politica del turisme.


16.15 – 17.30 Teatro Foro: Harta de turistas, me voy de vacaciones!
Compañía Revolart, Teatro Social
¿Hasta qué punto está teniendo impacto el turismo en nuestra ciudad? ¿Estamos todos inmersos en las modas turísticas? ¿Existe el turismo responsable?
Por medio de esta pieza de teatro social reflexionaremos sobre los cambios que están sufriendo las ciudades, y en concreto, Barcelona, con la masificación del turismo.
https://www.facebook.com/events/1818580295073190/
La obra durarà 30 minutos, despuès de los cuales se abrirà un espacio para el debate i la reflexiòn. Aforo 60 personas.

17.30- 19.00 Taller: Camins cap al decreixement turistic
En el taller de la tarde nos plantearemos propuestas, estrategias, acciones para alcanzar el modelo de ciudad dibujado por la mañana.
En la primera parte, enlazando con el teatro de Revol arT y la presentación de l’abts, se explicaran lo que se ha llegado a imaginar en el taller de la mañana y, siguiendo con los grupos temàticos de la mañananos centraremos en propuestas de acción concretas.
Seguirà una puesta en común y acabaremos con un debate. Contamos con tu presencia ya que el resultado de la jornada servirà para los avances de la ABTS.
Lloc:can masdeu, Barcelona
Adreça:Antic Camí de St.Llatzer s/n 08035
Preu:voluntat
Mira també:canmasdeu.net
 
 
Sindicato Sindicat